Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Denk dat het vooral met conditioneren te maken heeft. Wanneer je een meisje al op vroege leeftijd het aanleert dan kun je haar zelfs laten geloven dat het haar eigen idee is.quote:Op maandag 8 juli 2024 15:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja ik ben opgegroeid in een sekte dus ik weet als geen ander wat indoctrinatie (noem het zelfs brainwashing) doet met een kind/persoon. En hoe het voelt om zogezegd aan de goede kant staan en de rest afvallig is. Hoe dat in een hoofd geprent wordt. Oh en dat was ook allemaal vrijwillig hoor! Ja, tot je weg wil of er kritisch over na gaat denken... Dan zie je pas hoe vrijwillig iets (niet) is.
Ik weet zeker dat een deel dat hoofddoekje echt vrijwillig draagt, maar ik weet ook zeker dat een deel het onder druk draagt of op zijn minst door indoctrinatie. En dat noem ik ook niet vrijwillig.
Dit geldt voor zowel geloof als ongeloof, heel veel atheïsten hebben hun atheïsme van hun ouders meegekregen. Op vroege leeftijd dien je kinderen te indoctrineren, wat denk je dat de overheid doet met jonge kinderen.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat het vooral met conditioneren te maken heeft. Wanneer je een meisje al op vroege leeftijd het aanleert dan kun je haar zelfs laten geloven dat het haar eigen idee is.
quote:Due to unique features of the developing human mind, children from a very young age are naturally receptive to the idea that there is at least one god—that is, they are “born believers.” Barrett does not say children are born with developed theologies; rather, his point is that just as human beings are born walkers and talkers, they are born believers.
In the first section of the book titled “The Evidence,” Barrett offers support for his premise with detailed findings from recent research in cognitive psychology indicating that young children tend to see order, purpose, and intentional design in the natural world. They also see a designer, to whom they ascribe super-knowledge, super-perception, creative power, and immortality.
Er bestaat geen enkel boek dat aantoont dat kinderen als gelovige worden geboren, die stelling is van zichzelf natuurlijk al een geloof.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:50 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dit geldt voor zowel geloof als ongeloof, heel veel atheïsten hebben hun atheïsme van hun ouders meegekregen. Op vroege leeftijd dien je kinderen te indoctrineren, wat denk je dat de overheid doet met jonge kinderen.
Justin Barrett's boek Born Believers toont iig aan dat kinderen als gelovigen worden geboren:
[..]
Klinklare onzin inderdaad. Sowieso is geloof anno 2024 een achterhaald concept natuurlijk.quote:Op maandag 8 juli 2024 22:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Er bestaat geen enkel boek dat aantoont dat kinderen als gelovige worden geboren, die stelling is van zichzelf natuurlijk al een geloof.
Het blijft lastig voor sommige mensen om bij het onderwerp te blijven.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:50 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dit geldt voor zowel geloof als ongeloof, heel veel atheïsten hebben hun atheïsme van hun ouders meegekregen. Op vroege leeftijd dien je kinderen te indoctrineren, wat denk je dat de overheid doet met jonge kinderen.
Juist.quote:Op maandag 8 juli 2024 22:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Er bestaat geen enkel boek dat aantoont dat kinderen als gelovige worden geboren, die stelling is van zichzelf natuurlijk al een geloof.
Ik heb het vermoeden dat die profeet wilde dat vrouwen hun rondingen verhulden. Vrouwen in die contreien droegen al omslagdoeken tegen het woestijnzand, dus die konden ze prina daarvoor gebruiken.quote:Op maandag 8 juli 2024 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
De enige natuurlijke staat van de mens is dat ie vrij geboren wordt. Dat geldt voor mannen en vrouwen.
Om 'vrijwillig' je hoofdhaar af te dekken met een doek, en dat alleen voor meisjes en vrouwen, moet je redelijk geïndoctrineerd zijn. Of, zoals we in Iran zien, met forse dwang, op straffe van de dood. Want zo natuurlijk is het namelijk niet.
Proest.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:50 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Justin Barrett's boek Born Believers toont iig aan dat kinderen als gelovigen worden geboren:
[..]
Maar een kind dat met geen enkel idee geconfronteerd wordt in het leven, dus niet met geloof in God en ook niet met het ontkennen van het bestaan van God, en dat leeft tussen gelijkgestemden, zal niet uit zichzelf een godheid bedenken om te dienen of te aanbidden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:03 schreef Loverboii het volgende:
Kinderen staan uiteraard dichter bij God dan volwassenen. Ze hebben nog geen maatschappij waar ze rekening mee moeten houden. Een kind dat geboren wordt is zuiver.
Als kind is het een natuurlijke staat van zijn. Indoctrinatie is achteruitgang.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar een kind dat met geen enkel idee geconfronteerd wordt in het leven, dus niet met geloof in God en ook niet met het ontkennen van het bestaan van God, en dat leeft tussen gelijkgestemden, zal niet uit zichzelf een godheid bedenken om te dienen of te aanbidden.
Als volwassene zou het kunnen, maar als kind idd. niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar een kind dat met geen enkel idee geconfronteerd wordt in het leven, dus niet met geloof in God en ook niet met het ontkennen van het bestaan van God, en dat leeft tussen gelijkgestemden, zal niet uit zichzelf een godheid bedenken om te dienen of te aanbidden.
Ik ben eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in wat 'de profeet' allemaal wel of niet wil.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat die profeet wilde dat vrouwen hun rondingen verhulden. Vrouwen in die contreien droegen al omslagdoeken tegen het woestijnzand, dus die konden ze prina daarvoor gebruiken.
Zo staat dat ook in de koran vermeld, overigens.
Hoe dat is verworden tot 'zichtbaar hoofdhaar van vrouwen is lustopwekkend, dus dat moeten ze bedekken', geen idee.
Maar dat haar bedekken, is schijnbaar belangrijker dan die vrouwelijke rondingen verhullen.
De ouders dan wel de kinderen hebben doorgaans ontdekt dat het verzinsels zijn. Mensen komen met een verhaal over een god aan dat voor geen meter hout snijdt, terwijl dat verhaal dan al is aangepast nadat hun voorgangers op onwaarheden zijn betrapt.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:50 schreef Triggershott het volgende:
[..]
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:30 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Als kind is het een natuurlijke staat van zijn. Indoctrinatie is achteruitgang.
God bestaat uiteraard gewoon niet dus dit is een lastig verhaal zoquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:03 schreef Loverboii het volgende:
Kinderen staan uiteraard dichter bij God dan volwassenen. Ze hebben nog geen maatschappij waar ze rekening mee moeten houden. Een kind dat geboren wordt is zuiver.
FTFYquote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is denk ik, volgens mijn ideologie, die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).²
Een kind draagt in zich nog de vrolijkheid van zijn bestaan. De openheid, de onbezonnenheid, dichter dan dit ga je niet bij God komen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).²
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:10 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Een kind draagt in zich nog de vrolijkheid van zijn bestaan. De openheid, de onbezonnenheid, dichter dan dit ga je niet bij God komen.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 21:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |