abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214214100
Niet mijn OP.

quote:
Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'

ZIE VIDEO BIJ BRON

Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is? :') Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
pi_214214110
Het vorige topic was dicht en nog niemand had een nieuw deel geopend, dus besloot ik het maar zelf even te doen.
  maandag 8 juli 2024 @ 20:38:03 #3
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214214323
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 15:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja ik ben opgegroeid in een sekte dus ik weet als geen ander wat indoctrinatie (noem het zelfs brainwashing) doet met een kind/persoon. En hoe het voelt om zogezegd aan de goede kant staan en de rest afvallig is. Hoe dat in een hoofd geprent wordt. Oh en dat was ook allemaal vrijwillig hoor! Ja, tot je weg wil of er kritisch over na gaat denken... Dan zie je pas hoe vrijwillig iets (niet) is.
Ik weet zeker dat een deel dat hoofddoekje echt vrijwillig draagt, maar ik weet ook zeker dat een deel het onder druk draagt of op zijn minst door indoctrinatie. En dat noem ik ook niet vrijwillig.
Denk dat het vooral met conditioneren te maken heeft. Wanneer je een meisje al op vroege leeftijd het aanleert dan kun je haar zelfs laten geloven dat het haar eigen idee is.

Ken ook geen enkel NL meisje/vrouw die uit eigen beweging een hoofddoekje is gaan dragen. Heb wel een familielid dat gewoon echt tot het extremistische is omgetoverd van bij wijze de ene op de andere dag (ik ga hier verder geen tips en trucs geven van hoe je dat het beste kunt bereiken).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214215317
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat het vooral met conditioneren te maken heeft. Wanneer je een meisje al op vroege leeftijd het aanleert dan kun je haar zelfs laten geloven dat het haar eigen idee is.
Dit geldt voor zowel geloof als ongeloof, heel veel atheïsten hebben hun atheïsme van hun ouders meegekregen. Op vroege leeftijd dien je kinderen te indoctrineren, wat denk je dat de overheid doet met jonge kinderen.

Justin Barrett's boek Born Believers toont iig aan dat kinderen als gelovigen worden geboren:

quote:
Due to unique features of the developing human mind, children from a very young age are naturally receptive to the idea that there is at least one god—that is, they are “born believers.” Barrett does not say children are born with developed theologies; rather, his point is that just as human beings are born walkers and talkers, they are born believers.

In the first section of the book titled “The Evidence,” Barrett offers support for his premise with detailed findings from recent research in cognitive psychology indicating that young children tend to see order, purpose, and intentional design in the natural world. They also see a designer, to whom they ascribe super-knowledge, super-perception, creative power, and immortality.
  maandag 8 juli 2024 @ 22:13:53 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214215645
twitter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214215724
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:50 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dit geldt voor zowel geloof als ongeloof, heel veel atheïsten hebben hun atheïsme van hun ouders meegekregen. Op vroege leeftijd dien je kinderen te indoctrineren, wat denk je dat de overheid doet met jonge kinderen.

Justin Barrett's boek Born Believers toont iig aan dat kinderen als gelovigen worden geboren:
[..]

Er bestaat geen enkel boek dat aantoont dat kinderen als gelovige worden geboren, die stelling is van zichzelf natuurlijk al een geloof.
pi_214215736
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 22:20 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er bestaat geen enkel boek dat aantoont dat kinderen als gelovige worden geboren, die stelling is van zichzelf natuurlijk al een geloof.
Klinklare onzin inderdaad. Sowieso is geloof anno 2024 een achterhaald concept natuurlijk.
  maandag 8 juli 2024 @ 22:34:55 #8
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214215854
quote:

[..]
Het blijft lastig voor sommige mensen om bij het onderwerp te blijven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator maandag 8 juli 2024 @ 22:45:10 #9
236264 crew  capricia
pi_214215930
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 22:20 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Juist.
De enige natuurlijke staat van de mens is dat ie vrij geboren wordt. Dat geldt voor mannen en vrouwen.

Om 'vrijwillig' je hoofdhaar af te dekken met een doek, en dat alleen voor meisjes en vrouwen, moet je redelijk geïndoctrineerd zijn. Of, zoals we in Iran zien, met forse dwang, op straffe van de dood. Want zo natuurlijk is het namelijk niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 08-07-2024 23:21:44 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 8 juli 2024 @ 23:47:45 #10
3542 Gia
User under construction
pi_214216407
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
De enige natuurlijke staat van de mens is dat ie vrij geboren wordt. Dat geldt voor mannen en vrouwen.

Om 'vrijwillig' je hoofdhaar af te dekken met een doek, en dat alleen voor meisjes en vrouwen, moet je redelijk geïndoctrineerd zijn. Of, zoals we in Iran zien, met forse dwang, op straffe van de dood. Want zo natuurlijk is het namelijk niet.
Ik heb het vermoeden dat die profeet wilde dat vrouwen hun rondingen verhulden. Vrouwen in die contreien droegen al omslagdoeken tegen het woestijnzand, dus die konden ze prina daarvoor gebruiken.
Zo staat dat ook in de koran vermeld, overigens.

Hoe dat is verworden tot 'zichtbaar hoofdhaar van vrouwen is lustopwekkend, dus dat moeten ze bedekken', geen idee.

Maar dat haar bedekken, is schijnbaar belangrijker dan die vrouwelijke rondingen verhullen.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 19:51:12 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214224851
quote:

[..]

[..]

Proest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214225097
Kinderen staan uiteraard dichter bij God dan volwassenen. Ze hebben nog geen maatschappij waar ze rekening mee moeten houden. Een kind dat geboren wordt is zuiver.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 20:17:04 #13
3542 Gia
User under construction
pi_214225366
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:03 schreef Loverboii het volgende:
Kinderen staan uiteraard dichter bij God dan volwassenen. Ze hebben nog geen maatschappij waar ze rekening mee moeten houden. Een kind dat geboren wordt is zuiver.
Maar een kind dat met geen enkel idee geconfronteerd wordt in het leven, dus niet met geloof in God en ook niet met het ontkennen van het bestaan van God, en dat leeft tussen gelijkgestemden, zal niet uit zichzelf een godheid bedenken om te dienen of te aanbidden.
pi_214225727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar een kind dat met geen enkel idee geconfronteerd wordt in het leven, dus niet met geloof in God en ook niet met het ontkennen van het bestaan van God, en dat leeft tussen gelijkgestemden, zal niet uit zichzelf een godheid bedenken om te dienen of te aanbidden.
Als kind is het een natuurlijke staat van zijn. Indoctrinatie is achteruitgang.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 20:43:48 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214226011
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Als volwassene zou het kunnen, maar als kind idd. niet.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 20:49:20 #16
236264 crew  capricia
pi_214226110
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 23:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat die profeet wilde dat vrouwen hun rondingen verhulden. Vrouwen in die contreien droegen al omslagdoeken tegen het woestijnzand, dus die konden ze prina daarvoor gebruiken.
Zo staat dat ook in de koran vermeld, overigens.

Hoe dat is verworden tot 'zichtbaar hoofdhaar van vrouwen is lustopwekkend, dus dat moeten ze bedekken', geen idee.

Maar dat haar bedekken, is schijnbaar belangrijker dan die vrouwelijke rondingen verhullen.
Ik ben eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in wat 'de profeet' allemaal wel of niet wil.

De mens wordt van nature vrij geboren. En geen enkele vrouw zegt van nature 'oh, ik ga een hoofddoek dragen, vanuit mijn eigen vrijheid'. Daar is een compleet sociaal construct voor nodig. Wat dat oplegt aan vrouwen als de norm.

Dat is niet normaal.
Het is eerder absurd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214226201
quote:

[..]
De ouders dan wel de kinderen hebben doorgaans ontdekt dat het verzinsels zijn. Mensen komen met een verhaal over een god aan dat voor geen meter hout snijdt, terwijl dat verhaal dan al is aangepast nadat hun voorgangers op onwaarheden zijn betrapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214226369
Nog nooit van deze Barret gehoord. Even wat opgezocht

Wat ik tegenkom is dat hij een enorme leap of faith :D maakt van het geloof van kinderen in god is natuurlijk naar het geloof is rationeel en waar.

Er wordt een vergelijking gemaakt dat kinderen van nature ook geloven dat de aarde plat is en stilstaat dit is natuurlijk ook niet rationeel en waar.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:06:20 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214226473
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:30 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Als kind is het een natuurlijke staat van zijn. Indoctrinatie is achteruitgang.
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:06:47 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214226489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:03 schreef Loverboii het volgende:
God bestaat uiteraard gewoon niet dus dit is een lastig verhaal zo
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:08:09 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214226526
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is denk ik, volgens mijn ideologie, die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).

FTFY
pi_214226647
quote:

[..]
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).

Een kind draagt in zich nog de vrolijkheid van zijn bestaan. De openheid, de onbezonnenheid, dichter dan dit ga je niet bij God komen.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:13:17 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214226765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:10 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Een kind draagt in zich nog de vrolijkheid van zijn bestaan. De openheid, de onbezonnenheid, dichter dan dit ga je niet bij God komen.
Dat zeg ik.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:16:56 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214226887
quote:

[..]

:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214227024
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat zeg ik.

Een overgave lijkt me niet een natuurlijke staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')