SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
quote:Op zondag 7 juli 2024 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben op zoek naar pluggen om tubeless banden te pluggen. Dynaplugs zijn overal uitverkocht. Heeft iemand een goed alternatief?
quote:Op maandag 8 juli 2024 14:08 schreef StevenHyde het volgende:
Een algemene vraag van mijn kant. Zelf krijg ik altijd last van nek en schouders als ik een eind fiets. Heb wat verbeteringen aangebracht aan mijn fiets. Korte stuurpin bijv. En begrijp ook dat het te maken heeft met vaker verdere afstanden fietsen. Maar ik vroeg me af of mensen hier hetzelfde hebben en er ook naast de fiets oefeningen voor doen? Misschien bepaalde krachtoefeningen?
Had eens lek met de MTB, naar huis gelopen, en daar bedacht ik me pas dat ik zo’n propset in de stuurhuis verborgen heb, en had ook co2 bij me.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:10 schreef Gripper het volgende:
Het is een rubber fliebeltje/propje aan een metalen "pijl" op een prikker die je in een gat steekt wat net te groot is om door de tubeless vloeistof automatisch gedicht te worden. Uitstekende eindjes knip of snij je af en de prop helpt het gat dicht te houden, en wordt vanzelf door de latexz verder vastgezet in het gat.
Is wel vooral als thuiskomer bedoeld, maar sommige mensen rijden met banden die op die manier gerepareerd zijn gewoon door. t is wel lekker eenvoudig spul om bij je te hebben en werkt eigenlijk altijd - zolang er voldoende latex in je band zit en deze niet verdroogd is.
In principe zou je geen last van je nek moeten krijgen als je goed op je fiets zit. Of je goed zit is het best te bepalen door een expert. Krachttraining is altijd goed! Maar of er speciale oefeningen voor je nek zijn, weet ik niet. Je schouders kan je wel goed trainen natuurlijk, dat zal ook effect hebben op je nek. Gewenning speelt mogelijk ook mee (kilometers maken).quote:
Dynaplug zelf maakt reclame dat het een 'permanente' oplossing is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:10 schreef Gripper het volgende:
Is wel vooral als thuiskomer bedoeld, maar sommige mensen rijden met banden die op die manier gerepareerd zijn gewoon door. t is wel lekker eenvoudig spul om bij je te hebben en werkt eigenlijk altijd - zolang er voldoende latex in je band zit en deze niet verdroogd is.
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 13:12 schreef Z het volgende:
Ik hou het voorlopig nog bij biba's. Dit is wel een interessante innovatie vind ik! Is helaas nog niet te bestellen.
https://www.schwalbe.com/en/clik-valve/
Jammer dat die er nog niet in 80mm uitvoering zijn. Ik ben bang dat 60mm niet zo goed past op 50mm velgen. En deze leken mij ook erg interessant inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.
Doe mij deze oplossing dan maar :
https://off.road.cc/conte(...)oreless-valves-15207
Of gewoon af en toe ventielkern vervangen als die beetje verbogen is/niet lekker meer sluit.
Ik denk dat ze hopen de nieuwe norm te worden. En dat coreless lijkt me vooral voor tubeless?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.
Doe mij deze oplossing dan maar :
https://off.road.cc/conte(...)oreless-valves-15207
Of gewoon af en toe ventielkern vervangen als die beetje verbogen is/niet lekker meer sluit.
De afgelopen 7 jaar dat ik tubeless heb, 3 keer lek gehad. Maar goed, de kilometers zijn momenteel ook niet meer wat het ooit geweest was.quote:
Ja het valt opzich mee, had hem gekocht voor de Marmotte, zodat ik minder tijd kwijt was.quote:
Hier geen problemen gehad met de STRs, nu al bijna 4000 km, gingen makkelijk op de wielen, eenvoudig tubeless te maken en tot nu toe maar 1x lek en dat werd goed gedicht door de sealant.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja het valt opzich mee, had hem gekocht voor de Marmotte, zodat ik minder tijd kwijt was.
Maar wel echt een grafhekel gekregen aan GP5000 tubeless, een nieuwe set All-Weather had al een gigantische snee na 100km
quote:Mijn vraag direct bij de fabrikant gesteld en ze gaven vlot en goed antwoord, zie beneden:
We are shipping products to our distributor, so I'm sure the situation will be resolved eventually. I hear that shops and websites just sell out as soon as goods arrive.
Since we don't ship individual orders outside the US, we've asked a popular bike products website with headquarters in our city to help us out. They ship internationally and are very reliable. I've talked with them about the temporary situation abroad, and they're more than happy to bring in extra inventory for Dynaplug customers around the world in addition to the USA. We've worked with them for years, and I recommend you check them out.
https://www.performancebike.com/search?s=dynaplug+repair+plugs
https://www.biketiresdire(...)ug-tire-repair-plugs
Of course, it's BEST for you to order LOCALLY, but in a pinch, using the option I've suggested is a backup to give a try.
In Germany, this company sells the moto plugs which can simply be trimmed for your bike tool: https://www.motorcyclepar(...)Tire-Repair-Kit.html
If you use this method, I'd appreciate your feedback about how this works for you.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |