Mexico is groot... en arm. Zijn er zoveel extra Peso's omdat het Checo is?quote:Op zondag 7 juli 2024 18:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wie was het alternatief die ook nog eens geld in het blaadje zou brengen?
RedBull is maar 2 halve seizoenen dominant geweest en niet in dit seizoen, de rest was Verstappen. Die deed hetzelfde met Perez als wat hij met Albon en Gasly deed, nl. ongeveer een halve seconde per rondje harder gaan.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgens mij werd hij niet eens vaak 2de. Hij heeft 5 maal achter Sargeant gekwalificeerd dit jaar. Dat is gewoon slecht.
Niemand denkt dat hij Verstappen kan uitdagen. We denken wel dat hij beter kan scoren in race weekenden. Bij rbr zeggen ze ook dat hij uit vorm is. Waarom kan dat hier niet erkend worden.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
RedBull is maar 2 halve seizoenen dominant geweest en niet in dit seizoen, de rest was Verstappen. Die deed hetzelfde met Perez als wat hij met Albon en Gasly deed, nl. ongeveer een halve seconde per rondje harder gaan.
Met een dominante RB deed dat Perez er beter uitzien bij zeer oppervlakkige beschouwing, nu het veld dicht bij elkaar ligt en de RB de 3e of 4e auto is laat dat zelfde tijdsverschil hem er heel slecht uitzien. Als je dan hetzelfde tijdsverschil de ene keer duidt als in dat Perez Verstappen zou kunnen uitdagen, en de andere keer als dat hij het extreem slecht doet, dan is dat om Verstappens snelheid te miskennen.
Of je bent het er gewoon niet mee eens.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:03 schreef Nattekat het volgende:
Hoe is dit verzand in een discussie tussen twee extreme tegenstellingen die allebei fout zijn?
Tsunoda rijdt al jaren bij Toro Rosso / Alpha Tauri / Vcarb, en wordt niet goed genoeg bevonden om door te stromen naar RBR.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsunoda is goed, dat is dus geen schande.
Red Bull wil gewoon Mexicaans sponsorgeld en Max trekt de extreem slechte prestaties van Perez recht. Max is golden boy en de tweede rijder geven ze niet om.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsunoda rijdt al jaren bij Toro Rosso / Alpha Tauri / Vcarb, en wordt niet goed genoeg bevonden om door te stromen naar RBR.
Dat Daniel Ricciardo hem niet compleet zoek rijdt is natuurlijk enorm genant.
Ik begrijp daar dus niet zoveel van. Ze verdienen honderdduizendmiljoenmiljard met die gore blikkies frisdrank van ze, wat kan hun die paar centen uit Mexico nou schelen?quote:Op zondag 7 juli 2024 19:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Red Bull wil gewoon Mexicaans sponsorgeld en Max trekt de extreem slechte prestaties van Perez recht. Max is golden boy en de tweede rijder geven ze niet om.
Is gewoon cash flow. Miljoenen dollars. Geld stinkt niet natuurlijk. Ze krijgen geen onbeperkte budget van Red Bull. Efficiency is natuurlijk ook een factor.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp daar dus niet zoveel van. Ze verdienen honderdduizendmiljoenmiljard met die gore blikkies frisdrank van ze, wat kan hun die paar centen uit Mexico nou schelen?
Van een team als McLaren zou ik het nog begrijpen, daar klotst het geld niet altijd tegen de plinten, maar voor Red Bull is het helemaal niet nodig om zo op de centen te zitten.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is gewoon cash flow. Miljoenen dollars. Geld stinkt niet natuurlijk. Ze krijgen geen onbeperkte budget van Red Bull. Efficiency is natuurlijk ook een factor.
Helaas gaat het ten koste van de sport.
Perez en Ricciardo lijken gewoon de lievelingetjes van Horner te zijn.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van een team als McLaren zou ik het nog begrijpen, daar klotst het geld niet altijd tegen de plinten, maar voor Red Bull is het helemaal niet nodig om zo op de centen te zitten.
Het zal ook wel met politieke spelletjes tussen Horner en Marko te maken hebben. Adrian Newey zijn ze al kwijt, Honda ook. Ik zie Max ook nog wel weggaan na 2025. Dan blijft er van RBR niet veel meer dan een midfieldteam over, ben ik bang.
Je vond Ricciardo het bewijs dat RBR niks om dollars geeft. Die begrijp ik niet. Volgens mij was er maar één alternatief en dat was Lawson.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:58 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Mexico is groot... en arm. Zijn er zoveel extra Peso's omdat het Checo is?
Heb geen idee hoor, maar bij topteams is het toch meer de driver dan de zak geld... of loop ik achter?
Het feit dat dat belangrijker is dan de sportieve prestaties, is precies waarom Red Bull het uiteindelijk niet gaat redden.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez en Ricciardo lijken gewoon de lievelingetjes van Horner te zijn.
Geldt ook voor de AM. Zolang zoon van mag blijven rijden. Al krijgt hij meer praatjes omdat hij dit seizoen aardig bij Alonso in de buurt blijft.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat dat belangrijker is dan de sportieve prestaties, is precies waarom Red Bull het uiteindelijk niet gaat redden.
Is een keuze, accepteer je gratis geld of niet.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van een team als McLaren zou ik het nog begrijpen, daar klotst het geld niet altijd tegen de plinten, maar voor Red Bull is het helemaal niet nodig om zo op de centen te zitten.
Wat is dan precies het politieke spel?quote:Het zal ook wel met politieke spelletjes tussen Horner en Marko te maken hebben.
RBR houdt sinds de budgetcap al geld over en helemaal nadat Oracle instapte. Die extra euro's gaan gewoon in de zak van de oorspronkelijke investeerders. Die hadden al honderden miljoenen in het team gestoken en krijgen een leuk rendement. Niemand is vies van een paar miljoen euro aan inkomsten.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal ook wel met politieke spelletjes tussen Horner en Marko te maken hebben. Adrian Newey zijn ze al kwijt, Honda ook. Ik zie Max ook nog wel weggaan na 2025. Dan blijft er van RBR niet veel meer dan een midfieldteam over, ben ik bang.
Alonso en Hamilton kunnen nog wel even door.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:24 schreef Tijn het volgende:
Net de trailer van die film van Brad Pitt gekeken. Hij speelt zelf de coureur?Ik dacht dat-ie teambaas zou zijn ofzo... die man is inmiddels 60, dat kan toch niet?
Ik hoop dat Piastri het goed blijft doen en dat Bearman en wellicht Antonelli een leuk F1-debuutjaar rijden. Wellicht Lawson nog een zitje. Dat we dan weer een trend krijgen waarin teams niet jarenlang blijven hangen aan coureurs die gewoon passe zijn.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat dat belangrijker is dan de sportieve prestaties, is precies waarom Red Bull het uiteindelijk niet gaat redden.
Sinds het overlijden van Mateschitz heeft de Thaise kant van Red Bull de touwtjes in handen, terwijl het daarvoor vooral de Oostenrijkse kant was dat bepaalde wat er gebeurt. Marko is van de Oostenrijkse afdeling, terwijl Horner Thailand achter zich heeft staan.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is dan precies het politieke spel?
Daarom waren we als F1-fans toch beter af met Marko dan met Horner, qua beslissingen v.w.b. coureurs. Die was dan misschien wat ongeduldig, maar maakte iig wel keuzes op basis van prestatie.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
RBR houdt sinds de budgetcap al geld over en helemaal nadat Oracle instapte. Die extra euro's gaan gewoon in de zak van de oorspronkelijke investeerders. Die hadden al honderden miljoenen in het team gestoken en krijgen een leuk rendement. Niemand is vies van een paar miljoen euro aan inkomsten.
Voor zover ik begrijp, draait een F1-team vaak break-even. Er is het budget cap van 140 miljoen, maar ik denk dat alleen de grootste teams dat ook volledig spenderen. Het maximale prijzengeld voor de constructeurstitel is (ook voor zover ik kan vinden) 140 miljoen. Daaronder wordt het per plek op de ranglijst steeds minder.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp daar dus niet zoveel van. Ze verdienen honderdduizendmiljoenmiljard met die gore blikkies frisdrank van ze, wat kan hun die paar centen uit Mexico nou schelen?
Hij mag wel wat minder fouten maken maar het is onzin om te doen alsof hij ineens binnen 3 tienden van Verstappen zou kunnen komen wat sinds een tijdje nodig is om fatsoenlijk punten te scoren. Dat was een jaar geleden nog niet nodig en 20 maanden geleden ook niet. Dat is het voornaamste dat er veranderd is.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand denkt dat hij Verstappen kan uitdagen. We denken wel dat hij beter kan scoren in race weekenden. Bij rbr zeggen ze ook dat hij uit vorm is. Waarom kan dat hier niet erkend worden.
quote:Op zondag 7 juli 2024 19:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Alonso en Hamilton kunnen nog wel even door.
Dit is wel een belangrijke ja, waar vroeger 4 tot 5 tienden weinig uitmaakte omdat ze toch een behoorlijke voorsprong op de rest hadden is betekenen diezelfde 4 tot 5 tienden nu ergens achteraan starten.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
RedBull is maar 2 halve seizoenen dominant geweest en niet in dit seizoen, de rest was Verstappen. Die deed hetzelfde met Perez als wat hij met Albon en Gasly deed, nl. ongeveer een halve seconde per rondje harder gaan.
Met een dominante RB deed dat Perez er beter uitzien bij zeer oppervlakkige beschouwing, nu het veld dicht bij elkaar ligt en de RB de 3e of 4e auto is laat dat zelfde tijdsverschil hem er heel slecht uitzien. Als je dan hetzelfde tijdsverschil de ene keer duidt als in dat Perez Verstappen zou kunnen uitdagen, en de andere keer als dat hij het extreem slecht doet, dan is dat om Verstappens snelheid te miskennen.
De huidige combo AM/Alonso hoef ik eerlijk gezegd ook niet lang meer te zien als ze zo blijven presteren. Dan wordt Alonso even goed 'making up the numbers'.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hallo, ik ben het, Brad Pitt, een F1-coureur
Bekend van zijn Pitt-stop?quote:Op zondag 7 juli 2024 19:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hallo, ik ben het, Brad Pitt, een F1-coureur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |