Een andere bron meldt dat het een dwergpoedel betreft in de bossen van de leusderheide en Austerlitz, een mevrouw was daar aangelijnd met haar hond aan het wandelen, ze zag 2 wolven in de verte is omgedraaid maar de wolven zijn achter haar aangekomen, het hondje gegrepen en er mee vandoor gegaanquote:
Een hond is zaterdag doodgebeten door een wolf in Leusden. Het baasje was bij de aanval aanwezig.
Dat melden bronnen aan NU.nl. De provincie Utrecht laat in een reactie weten dat het zeer waarschijnlijk om een aanval van een wolf gaat. Er wordt onderzoek gedaan naar het incident. Verdere details kan de woordvoerder niet geven.
Waar in Leusden het incident zich precies afspeelde, is niet bekend. Wel is duidelijk dat het baasje erbij was toen de hond door de wolf werd aangevallen. Om wat voor hond het gaat, is niet bekend.
Het gaat voor zover bekend om de eerste aanval op een hond door een wolf sinds de wolf terug is in Nederland.
De Veluwse poema was komkommernieuws, de wolf is politiek!!!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Met alle eerbied en respect voor alle betrokkenen. Maar dit is gewoon komkommernieuws.²
Ligt er ook wel aan wat voor hond je hebt. Dit zal je met een Pyrenees of Anatolische herder minder snel gebeuren dan met iets dat stuitert als het blaft.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:25 schreef Harvest89 het volgende:
Daar dus niet meer met je hond wandelen. Probleem opgelost.
Klinkt echt als typisch wolvengedrag ja.quote:Een andere bron meldt dat het een dwergpoedel betreft in de bossen van de leusderheide en Austerlitz, een mevrouw was daar aangelijnd met haar hond aan het wandelen, ze zag 2 wolven in de verte is omgedraaid maar de wolven zijn achter haar aangekomen, het hondje gegrepen en er mee vandoor gegaan
Had ze de hond ook aangelijnd ?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ogen-van-baasje.html
[..]
Een andere bron meldt dat het een dwergpoedel betreft in de bossen van de leusderheide en Austerlitz, een mevrouw was daar aangelijnd met haar hond aan het wandelen, ze zag 2 wolven in de verte is omgedraaid maar de wolven zijn achter haar aangekomen, het hondje gegrepen en er mee vandoor gegaan
Als dit echt waar is: kon je op wachten en gaat vaker gebeuren, wolven leren snel
Mevrouw was aangelijnd ja!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Klinkt echt als typisch wolvengedrag ja.
Ah, zo'n fel keffertje. De wolven waren niet geïntimideerd.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ogen-van-baasje.html
[..]
Een andere bron meldt dat het een dwergpoedel betreft in de bossen van de leusderheide en Austerlitz, een mevrouw was daar aangelijnd met haar hond aan het wandelen, ze zag 2 wolven in de verte is omgedraaid maar de wolven zijn achter haar aangekomen, het hondje gegrepen en er mee vandoor gegaan
Als dit echt waar is: kon je op wachten en gaat vaker gebeuren, wolven leren snel
Heb je meer bronnen dan wij dat je al weer wat er precies gebeurd is?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:58 schreef AchJa het volgende:
Raar verhaal, wolven kwamen toch niet in de buurt van mensen en zouden toch niet dit soort gedrag vertonen?
Dat zegt die gast van het wolven liefhebber clubje bij12 inderdaadquote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:58 schreef AchJa het volgende:
Raar verhaal, wolven kwamen toch niet in de buurt van mensen en zouden toch niet dit soort gedrag vertonen?
Dus het was waarschijnlijk zo'n keffende muskusrat wat sommige mensen een hond noemen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:39 schreef K21 het volgende:
[..]
Ligt er ook wel aan wat voor hond je hebt. Dit zal je met een Pyrenees of Anatolische herder minder snel gebeuren dan met iets dat stuitert als het blaft.
Wat zit je nou dapper te doen man? Wat kan je als mens nou helemaal beginnen tegen wolven??quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:14 schreef PzKpfw het volgende:
Hoeven de bij mijn hond niet te proberen want ik trek ze de kaken uit hun bek. Tijd dat er op deze dieren geschoten mag worden. Maar met die achterlijke rechters in dit land kan dat niet..
Rustig Bernhardquote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:14 schreef PzKpfw het volgende:
Tijd dat er op deze dieren geschoten mag worden. Maar met die achterlijke rechters in dit land kan dat niet..
Echt wel heftig verhaal. Erg zielig voor die honden eigenaar. Het zou jou maar overkomen. Pffff...quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:16 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]
Stop maar met speculeren jongens, de politie heeft het verhaal zojuist bevestigd aan Annemieke.
In dit geval een niet aangelijnde hond ookquote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:17 schreef Hyperdude het volgende:
Een aangelijnde hont is kansloos tegen een wolf.
Oh, dan is het goed.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus het was waarschijnlijk zo'n keffende muskusrat wat sommige mensen een hond noemen.
Die worden ook regelmatig door Pitbulls en Staffords doodgebeten.
Peuters lopen over het algemeen niet aangelijnd door het bos.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:22 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Oh, dan is het goed.![]()
Wat is dit nu toch voor dom gezwets. Als dit waar is, dan is het in en in treurig natuurlijk, en dan maar afwachten wanneer de eerste peuter hetzelfde lot wacht.
Goed, niet goed. Wat kan je er eigenlijk over zeggen. De natuur doet zijn werk.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:22 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Wat is dit nu toch voor dom gezwets. Als dit waar is, dan is het in en in treurig natuurlijk, en dan maar afwachten wanneer de eerste peuter hetzelfde lot wacht.
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:23 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Peuters lopen over het algemeen niet aangelijnd door het bos.
Wat ik me wel afvraag: stel een peuter wordt (dood)gebeten door een wolf. Zouden we ze dan actief gaan bangen/neerschieten?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:22 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Natuur in Nederland.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goed, niet goed. Wat kan je er eigenlijk over zeggen. De natuur doet zijn werk.²
Nou ja, men doet weer wat paniekerig, maar wolven jagen ook op hazen en konijnen, dus zo'n mini poedel is een makkelijke snack.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:22 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
![]()
Goed argumentquote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:23 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Peuters lopen over het algemeen niet aangelijnd door het bos.
Ohja het heb op feestboek gestaan dus dan is het wel waarquote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:16 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]
Stop maar met speculeren jongens, de politie heeft het verhaal zojuist bevestigd aan Annemieke.
De wolf is een prachtig dier. Alleen is Nederland niet zo'n prachtige leefomgeving voor de wolf vrees ik. Ik zou hard wegvluchten als ik een wolf was in elk geval.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag: stel een peuter wordt (dood)gebeten door een wolf. Zouden we ze dan actief gaan bangen/neerschieten?
Met andere woorden: we wachten tot het fout gaat?
Ik vind de wolf overigens een prachtig dier. Vaak in de Alpen in het wild mogen aanschouwen.
Inderdaad, het is hier gewoon grootschalig tuinieren.quote:
In elk geval met een grotere hond dan.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, men doet weer wat paniekerig, maar wolven jagen ook op hazen en konijnen, dus zo'n mini poedel is een makkelijke snack.
Tuurlijk is dat triest voor het baasje en de poedel zelf.
Vandaar dat ik in mijn eerste post zei dat je niet meer in dat gebied moet gaan wandelen.
Dat is ook een beetje mijn probleem met de wolf. Ik acht Nederland niet echt geschikt voor (meerdere roedels) wolven.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:27 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
De wolf is een prachtig dier. Alleen is Nederland niet zo'n prachtige leefomgeving voor de wolf vrees ik. Ik zou hard wegvluchten als ik een wolf was in elk geval.
Tuurlijk wel. Als het geen prachtige leefomgeving was dan was de wolf hier niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:27 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
De wolf is een prachtig dier. Alleen is Nederland niet zo'n prachtige leefomgeving voor de wolf vrees ik. Ik zou hard wegvluchten als ik een wolf was in elk geval.
Hier mee eens. Wolven zijn prachtig! Maar ik geloof niet dat dit goed gaat blijven gaan in deze veel te bevolkte regio met veel te weinig oppervlakte voor hun om ongestoord te leven.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje mijn probleem met de wolf. Ik acht Nederland niet echt geschikt voor (meerdere roedels) wolven.
Heel groot maken en herrie maken ipv wegrennen/weglopen. Wegrennen is namelijk juist een 'teken' dat je een 'prooi' bent.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:30 schreef Lenny77 het volgende:
Wat zou je zelf kunnen doen in zo een geval? Pepperspray? Luchthoorn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |