abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juli 2024 @ 09:53:51 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_214162461
Diverse Duitse media, waaronder BILD, weten te melden dat de UEFA een schorsing van twee duels heeft opgelegd aan de Turkse voetballer Merih Demiral. Daardoor zal de verdediger zaterdag het kwartfinaleduel met Oranje op het EK 2024 moeten missen. Een flinke aderlating voor de Turken die het ook al moeten doen zonder de geschorste Orkun Kökcü en Ismail Yuksek.

Demiral scoorde afgelopen dinsdag allebei de doelpunten voor Turkije in de met 2-1 gewonnen achtste finale tegen Oostenrijk. Nadat de verdediger van Al Ahli de 2-0 had gescoord vierde hij het doelpunt op een manier die hem duur komt te staan. Demiral bracht de wolvengroet, een symbool van de ultranationalistische en extreemrechtse Turkse groepering Grijze Wolven. De UEFA startte direct een onderzoek en besloot Demiral een schorsing van twee duels op te leggen.

In Duitsland, maar ook in andere landen, werd er met afgrijzen gereageerd op de vreugdeuiting van Demiral. De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Nancy Faeser was woedend. 'De symbolen van Turkse rechts-extremisten horen niet thuis in onze stadions. Het EK gebruiken als platform voor racisme is volstrekt onaanvaardbaar', klinkt het uit de mond van Faeser.

Turkse regering ziet het anders
In Turkije wordt er verontwaardigd gereageerd op de uitlatingen van onder meer minister Fraeser. Zij stellen juist dat Duitsland verkeerd bezig is. De Turkse regering heeft daarop besloten de Duitse ambassadeur te ontbieden, meldden diplomatieke bronnen aan de persbureaus Reuters en AFP. Volgens het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken is het gebaar niet zomaar aan te merken als extremistisch, en is juist de reactie van de Duitse regering 'xenofoob.

https://www.msn.com/nl-nl(...)ederland/ar-BB1ps6P2

Na Lewandowski en Mbapé nu Demirel. Het zit niet tegen. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214162565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:53 schreef tong80 het volgende:

Geluk van de kampioen? :s)
pi_214162672
twitter

Blijf lekker weg uit dat stadion.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 5 juli 2024 @ 10:18:36 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214162698
Turkije.
Altijd het slimste jongetje van de klas.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214163514
Turkije = domme boze mensen
pi_214163668
Haha, lekker voor hem! Turken weer helemaal over de zeik natuurlijk, kom vooral niet aan hun nationalisme.
  Forum Admin vrijdag 5 juli 2024 @ 11:31:19 #7
35723 crew  GGMM
pi_214163721
Turkse fans willen een wolvengroet brengen

Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214163807
Ik maakte die handbewegingen als kind ook vaak.
Maar dan om schaduw poppetjes te maken op de muur.

Kinderachtig dat die volwassen man dat nu nog steeds doet
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_214163854
Die zijn dus 10x zo gemotiveerd morgen.
  Forum Admin vrijdag 5 juli 2024 @ 11:45:30 #10
35723 crew  GGMM
pi_214163879
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:43 schreef Document1 het volgende:
Gelukkig maar dat ze er niks van kunnen

Dat gaat alleen maar leiden tot frustratie.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214163898
Erdogan is bij de wedstrijd dus Demiral word niet geschorst. Anders was dat allang bekend gemaakt.

Edit:
Mirlind Daku (Albanië) werd ook pas een dag voor de volgende wedstrijd geschorst voor twee duels.

[ Bericht 37% gewijzigd door Nober op 05-07-2024 11:56:19 ]
pi_214164197
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:43 schreef Document1 het volgende:
dit dus _O- word een heksenketel
pi_214164354
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:45 schreef GGMM het volgende:
Dat gaat alleen maar leiden tot frustratie.
Als Nederland daar dan maar niet in mee gaat, want anders wordt het heel vervelend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214164413
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als Nederland daar dan maar niet in mee gaat, want anders wordt het heel vervelend.
Zoiets als dit?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Forum Admin vrijdag 5 juli 2024 @ 12:49:55 #15
35723 crew  GGMM
pi_214164735
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:46 schreef Nober het volgende:
Erdogan is bij de wedstrijd dus Demiral word niet geschorst. Anders was dat allang bekend gemaakt.
twitter
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 12:56:31 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214164826
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:53 schreef tong80 het volgende:
Diverse Duitse media, waaronder BILD, weten te melden dat de UEFA een schorsing van twee duels heeft opgelegd aan de Turkse voetballer Merih Demiral. Daardoor zal de verdediger zaterdag het kwartfinaleduel met Oranje op het EK 2024 moeten missen. Een flinke aderlating voor de Turken die het ook al moeten doen zonder de geschorste Orkun Kökcü en Ismail Yuksek.

[ afbeelding ]

Demiral scoorde afgelopen dinsdag allebei de doelpunten voor Turkije in de met 2-1 gewonnen achtste finale tegen Oostenrijk. Nadat de verdediger van Al Ahli de 2-0 had gescoord vierde hij het doelpunt op een manier die hem duur komt te staan. Demiral bracht de wolvengroet, een symbool van de ultranationalistische en extreemrechtse Turkse groepering Grijze Wolven. De UEFA startte direct een onderzoek en besloot Demiral een schorsing van twee duels op te leggen.

In Duitsland, maar ook in andere landen, werd er met afgrijzen gereageerd op de vreugdeuiting van Demiral. De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Nancy Faeser was woedend. 'De symbolen van Turkse rechts-extremisten horen niet thuis in onze stadions. Het EK gebruiken als platform voor racisme is volstrekt onaanvaardbaar', klinkt het uit de mond van Faeser.

Turkse regering ziet het anders
In Turkije wordt er verontwaardigd gereageerd op de uitlatingen van onder meer minister Fraeser. Zij stellen juist dat Duitsland verkeerd bezig is. De Turkse regering heeft daarop besloten de Duitse ambassadeur te ontbieden, meldden diplomatieke bronnen aan de persbureaus Reuters en AFP. Volgens het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken is het gebaar niet zomaar aan te merken als extremistisch, en is juist de reactie van de Duitse regering 'xenofoob.

https://www.msn.com/nl-nl(...)ederland/ar-BB1ps6P2

Deze meneer Demirel misstaat in dit rijtje. Dit zijn twee grootheden, dat is Demirel niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214164845
Demirel, de man die ze nog niet zo heel lang geleden uitkotsten in Turkije, is nu ineens een ‘held’ aldaar vanwege twee doelpunten. Hoe simpel kan een land zijn zeg.
U MAD?
pi_214164856
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Turken hebben al niet zo'n georganiseerd team dus als die gefrustreerd als een kip zonder kop rond gaan rennen, is dat in ons voordeel lijkt mij # wensdenken
pi_214164894
Memphis had dat gebaar moeten maken
pi_214164929
De vervanger van Demiral zou Kaplan zijn.. die herinner ik mij van Feyenoord - Ajax. Toen was hij niet zo goed
pi_214164940
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:49 schreef GGMM het volgende:

[..]
[ x ]
Edit.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:58 schreef de_boswachter het volgende:
Demirel, de man die ze nog niet zo heel lang geleden uitkotsten in Turkije, is nu ineens een ‘held’ aldaar vanwege twee doelpunten. Hoe simpel kan een land zijn zeg.
Geen idee ik woon niet in Turkije dus merk er niks van.
pi_214165274
quote:
Turkije accepteert de schorsing niet en stapt naar CAS. Het sporttribunaal belooft de zaak nog voor de kwartfinale met Oranje zaterdagavond af te handelen.
Hoe kan je in zo'n korte tijd fatsoenlijk onderzoek doen als CAS zijnde. Lijkt mij niet dat er iets aan die straf verandert
  Forum Admin vrijdag 5 juli 2024 @ 13:42:07 #23
35723 crew  GGMM
pi_214165384
De Turken voelen zich benadeeld

Ik vind dit zo'n leuke rubriek
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214165463
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 13:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Hoe kan je in zo'n korte tijd fatsoenlijk onderzoek doen als CAS zijnde. Lijkt mij niet dat er iets aan die straf verandert
Wat moet je onderzoeken dan is toch duidelijk wat er gebeurt is
No bitch to me
  vrijdag 5 juli 2024 @ 13:48:57 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214165472
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 13:48 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Gewoon tegen die Turken zeggen 'bedankt voor je klacht, doen we verder niks mee'
pi_214165572
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 13:48 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Uh, weet ik veel. Boekwerken over de grijze wolven doorspitten?
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:05:15 #27
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214165650
Je bent een waardeloze agent.
pi_214165877
Ik vind de situatie toch een tikkeltje ingewikkelder dan dat men doet overkomen hier.

De Grijze Wolven publiekelijk promoten lijkt mij not done. Dat dat een groep neo-fascisten zijn lijkt mij duidelijk genoeg.

Maar de vraag is: kun je er zo zeker van zijn dat hier sprake van is? Het symbool gaat namelijk minstens 1500 jaar terug:

Het zou toentertijd het Turkse V-symbool (victorie) zijn geweest. D.w.z. niet iedere Turk die het symbool hanteert hoeft per se aanhanger van die partij te zijn. De gemiddelde Turk lijkt het eerder te gebruiken als symbool van hun nationalisme.

Zo heeft ook de leider van de oppositie, groot vijand van Erdogan en de Grijze Wolven, het symbool meerdere malen gebruikt:

Dus de logica symbool == Grijze Wolven is te kort door de bocht.

Dan kom je uit op "ja maar nationalistische symbolen zijn überhaupt verkeerd." Maar Tadic kwam wel weg met dit symbool:

En dat is ook nationalistisch. Het werd n.b. gebruikt door Servische soldaten tijdens de oorlog in de jaren 90. En volgens het artikel zelfs door de Russen. :')

Dan is het ene wel bestraffen en het andere niet gewoon meten met twee maten. :?

Racisme moet uiteraard hard aangepakt worden. En als blijkt dat deze jongen de Grijze Wolven promoot dan mag die 10 jaar krijgen. Maar er moet wel een vorm van onpartijdigheid en evenredigheid zijn. En zoals gezegd: duidelijk zijn dat het hier om de Grijze Wolven gaat.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:28:09 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214165901
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:26 schreef Drxx het volgende:
Ik vind de situatie toch een tikkeltje ingewikkelder dan dat men doet overkomen hier.

De Grijze Wolven publiekelijk promoten lijkt mij not done. Dat dat een groep neo-fascisten zijn lijkt mij duidelijk genoeg.

Maar de vraag is: kun je er zo zeker van zijn dat hier sprake van is? Het symbool gaat namelijk minstens 1500 jaar terug:

[ afbeelding ]

Het zou toentertijd het Turkse V-symbool (victorie) zijn geweest. D.w.z. niet iedere Turk die het symbool hanteert hoeft per se aanhanger van die partij te zijn. De gemiddelde Turk lijkt het eerder te gebruiken als symbool van hun nationalisme.

Zo heeft ook de leider van de oppositie, groot vijand van Erdogan en de Grijze Wolven, het symbool meerdere malen gebruikt:

[ afbeelding ]

Dan kom je uit op "ja maar nationalistische symbolen zijn überhaupt verkeerd." Maar Tadic kwam wel weg met dit symbool:

[ afbeelding ]

En dat is ook nationalistisch. Het werd n.b. gebruikt door Servische soldaten tijdens de oorlog in de jaren 90. En volgens het artikel zelfs door de Russen. :')

Dan is het ene wel bestraffen en het andere niet gewoon meten met twee maten. :?
De Swastika is nog ouder dan het wolvensymbool.
  Forum Admin vrijdag 5 juli 2024 @ 14:28:32 #30
35723 crew  GGMM
pi_214165907
Leuk verhaal, ook het hakenkruis vindt z'n oorsprong ergens anders.

Mag hij nu lekker op de tribune wolvengebaartjes maken :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214165950
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De Swastika is nog ouder dan het wolvensymbool.
1) Dit artikel heeft het niet over de swastika?

2) Het Duitse volk heeft naar mijn weten geen 'oer-verhaal' dat terug gaat naar oud-India?

3) Desondanks blijft logica hetzelfde: Je moet niet iedere swastika wegzetten zijnde 'nazi's', context maakt heel veel uit.

4) Het belangrijkste: het blijft meten met twee maten, bestraf dan ook Tadic e.a..
pi_214165981
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:28 schreef GGMM het volgende:
Mag hij nu lekker op de tribune wolvengebaartjes maken :)
Mag dat daar wel dan? Kan me zo voorstellen dat de UEFA Turks publiek een tijdje gaat verbieden na morgen.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:41:31 #33
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214166051
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:32 schreef Drxx het volgende:

3) Desondanks blijft logica hetzelfde: Je moet niet iedere swastika wegzetten zijnde 'nazi's', context maakt heel veel uit.

:') meen je dit nou
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 juli 2024 @ 14:42:46 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214166060
Als je een ding doet waarvan je gewoon weet dat er zo'n lading achter hangt, ben je een enorme idioot en verdien je de consequenties, klaar. Niet te verdedigen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214166076
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:41 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
:') meen je dit nou
Ja? Als bij een wedstrijd Nederland - India een Indiër met een surya rondloopt, moet de politie hem dan volgens jou arresteren? :?

Het liefst zie ik er geen. Dat komt door mijn genoten onderwijs en de connecties die mijn breinen maken met het symbool. Maar dat is geen universele feit.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:46:37 #36
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214166095
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Racisme moet uiteraard hard aangepakt worden. En als blijkt dat deze jongen de Grijze Wolven promoot dan mag die 10 jaar krijgen. Maar er moet wel een vorm van onpartijdigheid en evenredigheid zijn. En zoals gezegd: duidelijk zijn dat het hier om de Grijze Wolven gaat.
Ja joh, deze intellectuele voetballer heeft zich vast verdiept in de betekenis van 1500 jaar geleden en heeft niks meegekregen van de huidige connotatie. :')
pi_214166098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:42 schreef Nattekat het volgende:
Als je een ding doet waarvan je gewoon weet dat er zo'n lading achter hangt, ben je een enorme idioot en verdien je de consequenties, klaar. Niet te verdedigen.
Maar dat weten we ook niet zeker, toch? Ozcan Akyol gaf ook al aan dat het hem sterk lijkt dat deze speler wist wat hij deed.

Waarschuwingen bestaan om een reden.
pi_214166109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja joh, deze intellectuele voetballer heeft zich vast verdiept in de betekenis van 1500 jaar geleden en heeft niks meegekregen van de huidige connotatie. :')
Heb je verder gelezen dan 2 regels?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 juli 2024 @ 14:48:05 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214166118
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:46 schreef Drxx het volgende:

[..]
Maar dat weten we ook niet zeker, toch? Ozcan Akyol gaf ook al aan dat het hem sterk lijkt dat deze speler wist wat hij deed.

Dat is een beetje als hier die Hitlergroet doen. Iedere sukkel weet wat dat is, en eenieder die zo'n groet doet weet dondersgoed waar ie mee bezig is. Het is gewoon niet te verdedigen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:49:41 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214166145
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:47 schreef Drxx het volgende:

[..]
Heb je verder gelezen dan 2 regels?
Het stukje over de 1500 jaar geschiedenis achter dit symbool staat in de derde alinea dus evident wel hè?
pi_214166150
Wollah
pi_214166153
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is een beetje als hier die Hitlergroet doen. Iedere sukkel weet wat dat is, en eenieder die zo'n groet doet weet dondersgoed waar ie mee bezig is. Het is gewoon niet te verdedigen.
Vind je dit echt hetzelfde als de Hitlergroet? Hoe dan.

Besides, de Grijze Wolven, want daar refereer je nu naar neem ik aan, hebben ontiegelijk veel minder doden op hun geweten dan ultra-nationalistische Serviërs. Maar die mogen het wel. 🤷‍♂️
pi_214166166
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het stukje over de 1500 jaar geschiedenis achter dit symbool staat in de derde alinea dus evident wel hè?
Scherp.

Anyway, het lijkt mij waarschijnlijker dat hij het deed vanwege zijn nationalisme inderdaad.

Maar deze boys kregen alleen een geldboete. Waarom is dat hier niet gepast?
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:51:43 #44
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214166171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit geneuzel doet me denken aan de relletjes rond Paolo di Canio die zijn goals voor Lazio nog weleens siegheilend vierde voor de fanatieke en zeer extreemrechtse fans om vervolgens schijnheilig te zeggen van "ja nee dat is geen fascistische groet, dat is een Romeinse groet"
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:52:33 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214166182
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:51 schreef Drxx het volgende:

[..]
Scherp.

Anyway, het lijkt mij waarschijnlijker dat hij het deed vanwege zijn nationalisme inderdaad.

Maar deze boys kregen alleen een geldboete. Waarom is dat hier niet gepast?
Er staat letterlijk dat hij ook twee duels geschorst werd, toch? :?
pi_214166188
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit geneuzel doet me denken aan de relletjes rond Paolo di Canio die zijn goals voor Lazio nog weleens siegheilend vierde voor de fanatieke en zeer extreemrechtse fans om vervolgens schijnheilig te zeggen van "ja nee dat is geen fascistische groet, dat is een Romeinse groet"
Perfect voorbeeld van context, bedankt. ^O^ Lazio stond namelijk bekend om hun neo-facisme.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 juli 2024 @ 14:53:03 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214166193
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:50 schreef Drxx het volgende:

[..]
Vind je dit echt hetzelfde als de Hitlergroet? Hoe dan.

Besides, de Grijze Wolven, want daar refereer je nu naar neem ik aan, hebben ontiegelijk veel minder doden op hun geweten dan ultra-nationalistische Serviërs. Maar die mogen het wel. 🤷‍♂️
Er kleeft gewoon een hele lading achter die groet, dat weet iedereen die uit dat land komt, dus je bent een enorme idioot als je het toch doet. En daar komt nog bovenop dat ik het volgens jou gewoon toevallig moet vinden dat een Turk die groet doet?

Hij wist wat ie deed, zonder twijfel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214166197
quote:
Turkije pikt schorsing van Merih Demiral voor kraker tegen Oranje niet en stapt naar CAS
Merih Demiral, de Turkse verdediger die op het EK in de achtste finale tegen Oostenrijk (1-2) twee keer scoorde, wordt voor twee wedstrijden geschorst voor het brengen van de ‘wolvengroet’, een omstreden symbool dat wordt geassocieerd met de Turkse groepering Grijze Wolven. Dat heeft de UEFA vrijdag bevestigd. Turkije accepteert de schorsing niet en stapt naar CAS. Het sporttribunaal belooft de zaak nog voor de kwartfinale met Oranje zaterdagavond af te handelen.

President Tayyip Erdogan besloot vanmiddag ondanks de schorsing wel zaterdagavond naar het duel te gaan, maar snapte niets van het besluit. ,,Heeft iemand zich al eens afgevraagd waarom de Duitsers een adelaar op hun shirt dragen dragen en de Fransen een haan? Merih (Demiral, red) toonde zijn vreugde met dit gebaar. Er is wat mij betreft echt niets aan de hand."
https://www.ad.nl/ek-voet(...)t-naar-cas~a6efd7fe/
Woedend :(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214166215
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er staat letterlijk dat hij ook twee duels geschorst werd, toch? :?
Kek, verkeerde artikel. Het ging om Xhaka en Shaqiri namens Zwitserland, tijdje terug alweer. Maar had verkeerde onder ctrl+v. :')

Wellicht dat de regels daarna verscherpt zijn. Behalve voor Servië natuurlijk.
pi_214166232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er kleeft gewoon een hele lading achter die groet, dat weet iedereen die uit dat land komt, dus je bent een enorme idioot als je het toch doet. En daar komt nog bovenop dat ik het volgens jou gewoon toevallig moet vinden dat een Turk die groet doet?

Zeker niet toevallig, zoals gezegd, zeer waarschijnlijk vanwege zijn nationalisme. Maar dat hoeft niet direct te betekenen pro-facisme. (Tenzij dat voor jou synoniemen zijn.)
pi_214166236
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:46 schreef Drxx het volgende:

[..]

Zelfs ik kende dat symbool.

Je wilt ons wijs maken dat een Turk niet weet wat dat symbool is :')
No bitch to me
pi_214166237
Turken zijn weer eens gepikeerd en vinden het compleet onterecht. Eng volk.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:57:46 #53
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214166238
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit dus.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:58:27 #54
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214166245
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:55 schreef Drxx het volgende:

[..]
Kek, verkeerde artikel. Het ging om Xhaka en Shaqiri namens Zwitserland, tijdje terug alweer. Maar had verkeerde onder ctrl+v. :')

Whataboutism

Maar maar servie doet dit en dat!
  vrijdag 5 juli 2024 @ 14:58:38 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214166247
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:55 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik vind dat Tadic dan ook geschorst had moeten worden, ja.
pi_214166253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:57 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Zelfs ik kende dat symbool.

Je wilt ons wijs maken dat een Turk niet weet wat dat symbool is :')
Dat zeg ik niet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 juli 2024 @ 14:59:45 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214166257
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:57 schreef Drxx het volgende:

[..]
Zeker niet toevallig, zoals gezegd, zeer waarschijnlijk vanwege zijn nationalisme. Maar dat hoeft niet direct te betekenen pro-facisme. (Tenzij dat voor jou synoniemen zijn.)
Het is een fascistische groet, dat is het probleem en daar is ie zwaar terecht voor gestraft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214166259
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:58 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Whataboutism

Maar maar servie doet dit en dat!
Dat heet onpartijdigheid. Maar als jij dat niet belangrijk vindt, prima toch. :*
  vrijdag 5 juli 2024 @ 15:00:10 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214166261
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:57 schreef Drxx het volgende:

[..]
Het is specifiek een gebaar van het soort nationalisme van de Grijze Wolven en elke Turk boven de 6 jaar weet dat wel lijkt me.
pi_214166281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is specifiek een gebaar van het soort nationalisme van de Grijze Wolven en elke Turk boven de 6 jaar weet dat wel lijkt me.
Maar de Grijze Wolven adopteerden dit wat, 50 jaar of zo? Het symbool werd veel eerder gebruikt en heeft daardoor een breder gebruik/betekenis.

Ik vind het nogal gek dat iedere Turk het niet zou mogen gebruiken want Grijze Wolven. 🤷‍♂️
pi_214166282
Voor Erdogan is deze wedstrijd en de daarbij gecreëerde ophef natuurlijk erg welkom. Het leidt af van de rampzalige economische staat die hij in zijn land heeft aangericht. En Turken zijn nogal gevoelig voor zo'n goedkope afleiding.
pi_214166307
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is een fascistische groet, dat is het probleem en daar is ie zwaar terecht voor gestraft.
Prima dan. Maar dan moet het dus wel altijd toegepast worden, vind je niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor Erdogan is deze wedstrijd en de daarbij gecreëerde ophef natuurlijk erg welkom. Het leidt af van de rampzalige economische staat die hij in zijn land heeft aangericht. En Turken zijn nogal gevoelig voor zo'n goedkope afleiding.
Dat sowieso. :')
pi_214166312
Je wil ze ook weer niet té geprikkeld hebben die Ottomanen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 juli 2024 @ 15:09:35 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214166350
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:04 schreef Drxx het volgende:

[..]
Prima dan. Maar dan moet het dus wel altijd toegepast worden, vind je niet?
[..]
Dat sowieso. :')
2 uit 2 keer is het toegepast
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214166393
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:02 schreef Drxx het volgende:

[..]
Maar de Grijze Wolven adopteerden dit wat, 50 jaar of zo? Het symbool werd veel eerder gebruikt en heeft daardoor een breder gebruik/betekenis.

Ik vind het nogal gek dat iedere Turk het niet zou mogen gebruiken want Grijze Wolven. 🤷‍♂️
De nazi's adopteerden de swastika wat, 90 jaar geleden ofzo? Het is van oudsher een symbool voor geluk en heiligheid, en heeft dus een bredere betekenis.
pi_214166431
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:14 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
De nazi's adopteerden de swastika wat, 90 jaar geleden ofzo? Het is van oudsher een symbool voor geluk en heiligheid, en heeft dus een bredere betekenis.
Was al gezegd. Ik vind inderdaad niet dat iedere hindoestaan bestraft moet worden vanwege een Duitse regime.
pi_214166455
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:17 schreef Drxx het volgende:

[..]
Was al gezegd. Ik vind inderdaad niet dat iedere hindoestaan bestraft moet worden vanwege een Duitse regime.
Ach ja, ik zie nu dat het al besproken was.

Als een hindoestaan een swastika gebruikt, zou het inderdaad kunnen zijn dat hij de associatie met het nationaal-socialisme niet wil leggen, ja zelfs geheel onwetend is van dit gebruik ervan. Als een duitser een swastika gebruikt, is dat echter wel heel onwaarschijnlijk, vind je niet?
pi_214166471
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:19 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Ach ja, ik zie nu dat het al besproken was.

Als een hindoestaan een swastika gebruikt, zou het inderdaad kunnen zijn dat hij de associatie met het nationaal-socialisme niet wil leggen, ja zelfs geheel onwetend is van dit gebruik ervan. Als een duitser een swastika gebruikt, is dat echter wel heel onwaarschijnlijk, vind je niet?
De schijn heeft die Duitser dan inderdaad tegen. Maar in dit geval is de pech dat het symbool niet alleen door Grijze Wolven-Turken wordt gebruikt, maar ook door andere Turken; bijv. de 'ik hou van mijn land-Turken'.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 15:22:09 #69
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214166482
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:00 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dat heet onpartijdigheid. Maar als jij dat niet belangrijk vindt, prima toch. :*
Volgens mij is dat kinderachtig met vingertje wijzen

Ja maar hunnie deden dit en dat! Dus naar mij hoef je niet te kijken
pi_214166490
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:21 schreef Drxx het volgende:

[..]
De schijn heeft die Duitser dan inderdaad tegen. Maar in dit geval is de pech dat het symbool niet alleen door Grijze Wolven-Turken wordt gebruikt, maar ook door andere Turken.
''Pech'' :')
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_214166512
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:22 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
''Pech'' :')
Naja, het was toch makkelijker geweest om te differentieren als het voor Chinezen 'succes met je examens jongons!' betekende en voor ze Turken 'REEEEEEEE FUCK ALLE KOERDEN!'? Zoals dat ook makkelijker is tussen een Hindoestaan en een Duitser.

Maar dat is hier dus niet zo.
pi_214166543
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:22 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik snap je. Maar ik snap ook wanneer een volk zich genaaid voelt wanneer er selectief bestraft wordt.

'Het gaat om de principe.' oO<
  vrijdag 5 juli 2024 @ 15:27:08 #73
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214166551
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:14 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Echt hoe kan je dit blijven verdedigen onder het mom van ja het kan (kernwoord kan) ook een andere betekenis hebben
  vrijdag 5 juli 2024 @ 15:27:59 #74
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214166558
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:26 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik snap je. Maar ik snap ook wanneer een volk zich genaaid voelt wanneer er selectief bestraft wordt.

Het 'volk' moet maar eens consequenties aanvaren, dat schijnen ze schijnbaar lastig te vinden. Als memphis een ongepaste groet laat zien ga ik niet miepen als die geschorst wordt.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 15:38:37 #75
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214166684
Ik haal hem gewoon even kort uit de broek op het veld wanneer ik een doelpunt scoor.
@Kukelecucktsju10
@zoon_john
  vrijdag 5 juli 2024 @ 15:43:19 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214166746
Turkije in the mud.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 15:47:17 #77
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214166804
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:26 schreef Drxx het volgende:

[..]

HET principe
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_214166842
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
HET principe
Sorry meester. :o
  vrijdag 5 juli 2024 @ 17:43:39 #79
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_214168479
quote:
De UEFA heeft Merih Demiral voor twee wedstrijden geschorst naar aanleiding van de zogeheten wolvengroet die hij na zijn doelpunt in de achtste finale tegen Oostenrijk uitbracht. In sommige landen is dat gebaar, dat een symbool is van de extreemrechtse groepering Grijze Wolven, zelfs verboden. De Turkse bond is het niet eens met de lezing van de UEFA en gaat bij sporttribunaal CAS in beroep tegen de schorsing.

Volgens Turkse media heeft de voetbalbond een dossier opgesteld van zo'n dertig pagina's. Daarmee wil de bond laten zien dat de wolvengroet een symbool is dat al zo'n duizend jaar wordt gebruikt in meerdere delen van de wereld.

Door zich te melden bij het CAS hopen de Turken de schorsing zo snel mogelijk ongedaan te maken.
Da's leuk, Hans, maar dat de Romeinen al hun rechterarm gestrekt omhoog hielden betekent óók niet dat het er niet vreemd uitzag wanneer deze Italiaan het deed:

Dat krijg je nu eenmaal als dingen ergens in de recente geschiedenis gekaapt zijn door moordende extremisten.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_214168580
Dat wordt een heksenketel morgen. Ik heb begrepen via @Caland dat er een mooie sintelbaan om het veld ligt, helaas stond die info niet in de OP, en dat maakt de kans op toeterende Turken op het veld toch kleiner. Gelukkig.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juli 2024 @ 17:55:30 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_214168641
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Deze meneer Demirel misstaat in dit rijtje. Dit zijn twee grootheden, dat is Demirel niet.
Op zich heb je gelijk. Ben fan van de andere twee. Maar dat zijn met nog een handjevol momenteel de enige van wereldklasse. Schraalhans is koning......Helaas.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214169198
Beetje fascistofoob van de UEFA.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 18:51:23 #83
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214169604
CAS/UEFA hebben al gezegd jammer schorsing blijft gewoon staan

Niet janken erdo
  FOK!fotograaf vrijdag 5 juli 2024 @ 18:54:13 #84
364681 over_hedge
pi_214169626

Ken het alleen van de bokkenrijders
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 18:57:34 #85
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214169650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 18:54 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]

Ken het alleen van de bokkenrijders
Racist!

:P
pi_214169790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:22 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dit is precies wat dit is, en het lijkt in de Turkse cultuur te zitten opgesloten.

Je merkt het in discussies met Nederturken; het is extreem vaak niet hun schuld want hunnie doen het ook. Een zwakke, kinderachtige houding en ze geloven er oprecht in.
Intolerant voor intolerantie
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juli 2024 @ 20:16:57 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_214171336
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:42 schreef Nattekat het volgende:
Net als omvolgen en NSB speltje.

pi_214171565
Grijze Wolven moet je kort houden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 juli 2024 @ 20:44:32 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_214172362
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Nederland ook.

pi_214173611
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

leuk verhaal maar dat maakt allemaal geen fuck uit, als het symbool óók als ultrarechts geïnterpreteerd kan worden, dan gebruik je het gewoon NIET in zo'n setting. Dan verzin je maar iets anders om je nationalistische gevoelens te bevredigen.....

Je gaat ook niet met een black face op keti koti rondlopen met het excuus, ja maar ik bedoel het niet racistisch, dit is gewoon middeleeuwse folklore ..... Dan ben je gewoon een debiel, net als die turkse speler.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 14:34 schreef Drxx het volgende:

[..]
Mag dat daar wel dan? Kan me zo voorstellen dat de UEFA Turks publiek een tijdje gaat verbieden na morgen.
Hoe zouden ze dat doen? Die Turken zijn gewoon Duitsers of Nederlanders of Fransen als je in hun paspoort kijkt
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_214173685
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 19:09 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dit is precies wat dit is, en het lijkt in de Turkse cultuur te zitten opgesloten.

Je merkt het in discussies met Nederturken; het is extreem vaak niet hun schuld want hunnie doen het ook. Een zwakke, kinderachtige houding en ze geloven er oprecht in.
Dat komt doordat ze ook zo worden opgevoed. Als kind leren ze al dat het altijd de schuld is van een ander
pi_214173932
Mbappe 2 wedstrijden schorsen.. die loopt met een racistisch zwart maskertje op te ballen .....

edit: hij luistert meteen en doet hem af _O-
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 22:16:24 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214174080
Ik vind het opvallend hoe vaak er willekeurige zwarte spelers van totaal verschillende bouw, kleur en kapsel met elkaar verward worden dit toernooi.

Verder is er niet veel te zien, vandaar dat ik hierover zeik.
pi_214174125
Ze mogen niet eens in beroep gaan van de UEFA dus de schorsing is definitief _O-
  vrijdag 5 juli 2024 @ 22:18:45 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214174126
-verkeerde topic :@-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')