abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214154365
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Schoof
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters
Verslag van informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Hoofdlijnenakkoord met financiële bijlages

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
De Hond

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2024 15:57:03 ]
pi_214154369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:53 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
[ x ]
Dit is natuurlijk niet een rampzalige tweet, maar als minister kan je je niet veroorloven om zulke salty tweets te plaatsen. Het straalt alles behalve ministerieel verantwoordelijkheid.
pi_214154370
Echt ongelofelijk, dit moet het land besturen en dan bedenk je weloverwogen (althans dat denk ik): laat ik er eens een opruiende tweet uitgooien om mijn chef enorm te kakken te zetten :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214154382
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:35 schreef Tijger_m het volgende: [..] In opkomst? Het percentage moslims is al meer dan 20 jaar bijna gelijk en hebben nog vrijwel nooit blijk gegeven de wet te willen veranderen in Nederland. Er is niet een moslim partij vertegenwoordigd in de 2e Kamer, er is nog nooit een moslim wetsvoorstel geweest. WIe versimpeld er hier nu iets? Schei toch uit, zeg, moslims blijken gewoon op mainstream Nederlandse partijen te stemmen. Ik verdedig geen religie, ik zeg dat wij in Nederland vrijheid van godsdienst hebben, een mensenrecht ook nog eens en daar hecht ik wel waarde aan al vind ik persoonlijk religie de grootste onzin die er is. Geloof wat je wil maar bijvoorkeur thuis of in een gebedshuis en val er de rest niet mee lastig is mijn credo.
Ik kon je niet geloven, maar deze linkse stemmer is in een rechtse leugen getrapt.
  donderdag 4 juli 2024 @ 15:57:36 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214154384
Kennelijk hebben we het echt niet goed verstaan en is het inderdaad 20 minuten ipv 2.. :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 4 juli 2024 @ 15:57:37 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214154385
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:18 schreef Caland het volgende:
[ x ]

Dag 2, dames en heren. Lekker twitteren!
Wat een ongelooflijke nietsnut is het eigenlijk. Krijgt eindelijk de boel in beweging, gaat hij het zelf kapot lopen maken. En als het dan kapot is, dan gaat zijn aanhang weer netjes op hem stemmen, terwijl je op deze manier geen land kan leiden.

Mensen snappen niet meer hoe je een land zou moeten leiden, maar ervaren het meer als een voetbalwedstrijd. Keiharde schwalbe van Wilders.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 4 juli 2024 @ 15:57:49 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214154388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:56 schreef TheVulture het volgende:
Echt ongelofelijk, dit moet het land besturen en dan bedenk je weloverwogen (althans dat denk ik): laat ik er eens een opruiende tweet uitgooien om mijn chef enorm te kakken te zetten :D
Dat kan echt niet. Dit gaat helemaal niks worden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214154394
De PVV en haar bewindslieden kapen eigenlijk al weer 2 dagen zodanig het debat dat het meer over de poppetjes dan over de inhoud gaat. :')
pi_214154396
Wat was Geert Wilders vandaag? Heet dat dan "zuur rechts"?

Toch fijn voor hem dat hij geen premier mocht worden. Kan hij door blijven zeuren en schelden aan de 'zijlijn'.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_214154401
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kennelijk hebben we het echt niet goed verstaan en is het inderdaad 20 minuten ipv 2.. :+
Vier uur cup-a-soup.
  donderdag 4 juli 2024 @ 15:59:07 #11
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214154404
PVV die er vanaf dag 1 een zootje van maakt, wie had dat nou verwacht!

Oh, iedereen behalve VVD en NSC
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_214154407
Zelfs ADO Den Haag heeft een competenter bestuur dan het land
pi_214154409
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat een ongelooflijke nietsnut is het eigenlijk. Krijgt eindelijk de boel in beweging, gaat hij het zelf kapot lopen maken. En als het dan kapot is, dan gaat zijn aanhang weer netjes op hem stemmen, terwijl je op deze manier geen land kan leiden.

Mensen snappen niet meer hoe je een land zou moeten leiden, maar ervaren het meer als een voetbalwedstrijd. Keiharde schwalbe van Wilders.

Ik mag alleen hopen dat de rest m dan wel buitenspel zet, desnoods met een kabinet van 6/7 partijen. Alleen Caroline zal nog wel met 'm mee willen huppelen.
Ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat dit weloverwegen keuzes zijn van Wilders om het zo snel mogelijk op te blazen. Hij denkt waarschijnlijk echt dat als ie 40/50 zetels haalt dat ie dan voldoende mandaat krijgt om wel die premier te worden.
pi_214154418
En BBB zwijmt er zo tussendoor. Of zijn ze zich met zijn allen aan het voorbereiden op het mestdebat daar ofzo.
pi_214154419
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:53 schreef capricia het volgende:
Dit is dag 2.
Nu al worden de grenzen van het toelaatbare opgezocht door de PVVers.
Rutte had groot gelijk om na zijn eerste kabinet verdere samenwerking met de PVV uit te sluiten, dit is weer een ernstige reminder dat de PVV niet in staat is te regeren. Zelfs niet als ze de grootste coalitiepartij zijn, had Wilders nou echt verwacht dat Schoof als zijn spreekbuis zou optreden?

Als ie zo doorgaat, wordt ie bij volgende verkiezingen misschien niet eens groter. Tuurlijk zal de vaste kern die net zo clownesk is als sommige van die lui daar er weer wel op stemmen. Maar kiezers die vanuit andere partijen naar hem zijn overgelopen, zullen zich mogelijk nog eens achter de oren krabben en een regering alsook een kabinet willen die zich op zijn minst volwassen gedraagt in een gewenste situatie.
Een heer met stijl
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:00:14 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214154423
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat dit weloverwegen keuzes zijn van Wilders om het zo snel mogelijk op te blazen. Hij denkt waarschijnlijk echt dat als ie 40/50 zetels haalt dat ie dan voldoende mandaat krijgt om wel die premier te worden.
Daar gaat je democratie, want het draait alleen maar om 1 man.
pi_214154424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:58 schreef Toby56 het volgende:
Wat was Geert Wilders vandaag? Heet dat dan "zuur rechts"?

Helaas wordt dan weer gepassioneerd en realistisch genoemd! Lekker benoemen!

Het is ongelofelijk. De tweet van Agema is ook zó dom.
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:01:07 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214154432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:58 schreef TheVulture het volgende:
De PVV en haar bewindslieden kapen eigenlijk al weer 2 dagen zodanig het debat dat het meer over de poppetjes dan over de inhoud gaat. :')
Al die tijd helemaal voor niets geweest en het mag wat kosten ook. Stem PVV want het moet eens afgelopen zijn met die politieke spelletjes....
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:01:12 #19
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214154433
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is vooral de domheid van NSC en VDD om het mogelijk te maken. Al haalt die 50 of 60 zetels, voor mijn part. Behandel Wilders zoals je Baudet behandelt en het hele zooitje staat buitenspel. Had je nu al forse stappen kunnen maken met het landsbestuur.
Dit, dus.
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:01:27 #20
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214154435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:59 schreef Raw85 het volgende:
Zelfs ADO Den Haag heeft een competenter bestuur dan het land
Opgelost, het eerste elftal naar het Binnenhof, en Dick en zijn makkers m/v het veld op *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:01:35 #21
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214154437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:00 schreef kilon het volgende:
En BBB zwijmt er zo tussendoor. Of zijn ze zich met zijn allen aan het voorbereiden op het mestdebat daar ofzo.
Hoe laat is dat debat eigenlijk?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214154439
Rutte kom maar weer terug dan ;(
pi_214154444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:01 schreef Dutch_view het volgende:
Rutte kom maar weer terug dan ;(
zou rutte naar het debat kijken?
pi_214154445
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
En de motie van wantrouwen komt dan vanuit de oppositie waardoor Wilders zichzelf mooi kan beschermen want zie je wel dit dat. Zijn achterban smult daar ook van.
pi_214154448
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:00 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Helaas wordt dan weer gepassioneerd en realistisch genoemd! Lekker benoemen!

Het is ongelofelijk. De tweet van Agema is ook zó dom.
Het is een plan. Sukkelaar als Omtzigt en voormalig top-ambtenaar Schoofs voor je karretje spannen en dan het hele zwikje weer afzeiken. Daarna het zwikje opblazen, anderen weer de schuld geven en hoppa, weer 10 zetels erbij.
Laten we niet vergeten: het zijn de stemmende Nederlanders die dit mogelijk (gaan?) maken. Niet alleen Omtzigt en Yesilgöz.
Ik doe het ff rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')