Ik denk dat deze coalitie die functie overbodig acht.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vind jij cultuur en media overbodig?
Wat is die hollandse cultuur volgens jou precies? Gaat dat nog verder dan zwarte piet en moslims haten?quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:17 schreef matigeuser het volgende:
Omdat als je de islamitische cultuur buiten flikkert, je automatisch meer hollandsche cultuur overhoudt.
Volgens de PVV: vuurwerk, festivals e.d.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat is die hollandse cultuur volgens jou precies? Gaat dat nog verder dan zwarte piet en moslims haten?
Dus massale volksfeesten of het moet winst maken.quote:Cultuur is voor de PVV: onze Groningse tradities zoals Bommen Berend, Sint Maarten, de Drafbaan, Sinterklaas mét Zwarte Piet en vuurwerk tijdens de jaarwisseling.
...
Een nieuw Muziekcentrum achter het station kan alleen als het Muziekcentrum meer opbrengt dan het kost.
Ga maar eens een half jaartje in het buitenland wonen. Dan pas kom je erachter hoeveel cultuur er is in je eigen land.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat is die hollandse cultuur volgens jou precies? Gaat dat nog verder dan zwarte piet en moslims haten?
Maar dit hele stuk heeft een regering helemaal niks mee te maken. Dat is niet aan de politiek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ga maar eens een half jaartje in het buitenland wonen. Dan pas kom je erachter hoeveel cultuur er is in je eigen land.
Cultuur is meer dan een uitbundige keuken, zoals de Italianen hebben bv. Cultuur bestaat uit enorm veel facetten, zoals taal, manieren van spreken en uitdrukken, omgangsvormen, naar het leven kijken, humor, begroetingen, eetgewoonten, zakelijke omgang, winkeleqituette, wat mensen lekker en vies vinden, etc etc etc. Talloze dingetjes.
En dat maakt dat Nederland significant anders is dan Brazilië of Japan. Maar ook anders dan België of Duitsland. Hoewel dichtbij en genetisch vergelijkbaar, toch een heel andere 'sfeer' en manier van doen en laten. Wat zich weer uit in andere muziek, architectuur, hoe een snelweg erbij ligt, etc.
Zeggen dat Nederland geen cultuur heeft, is niet alleen achterlijk maar is stiekem zelfs ook weer een typisch Nederlands cultuurdingetje.
Nederland heeft net zoveel cultuur als alle andere landen en dat is precies wat ons, ons maakt.
Zodra je een tijdje gaat wonen en werken in het buitenland, of dat nou Japan is of Zweden, zul je goed merken wat er allemaal anders is en wat voor impact dat heeft.
Dat wordt dus definitief het einde van muziek-/theaterscholen, bibliotheken, buurtcentra etc want die kunnen niet overleven zonder subsidie. In het vorige kabinet hadden ze hier ook al een afbraakbeleid voor en dat wordt nog veel erger vrees ik. Zeer triest.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens de PVV: vuurwerk, festivals e.d.
Zie hier in Groningen, bijvoorbeeld: https://groningen.pvv.nl/standpunten/149-onderwijs-cultuur
[..]
Dus massale volksfeesten of het moet winst maken.
Klopt. Derhalve hoeft mijn inziens de politiek (en dus de belastingbetaler) ook niets te betalen aan cultuur. Die cultuur is er namelijk al. En gesponsorde films / kunstwerken / musicals voegen hier dan ook niks aan toe.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dit hele stuk heeft een regering helemaal niks mee te maken. Dat is niet aan de politiek.
Maar er word niets buiten geflikkert. Mischien moet je toch eens nalezen wat deze coalitie gaat doen, wat het volgens hun niet gaat doen is iets ondernemen tegen islam.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:17 schreef matigeuser het volgende:
Omdat als je de islamitische cultuur buiten flikkert, je automatisch meer hollandsche cultuur overhoudt.
Waar die rare angst voor 5% van de mensen toch vandaan komt, zal me een raadsel blijven. Als onze cultuur wordt bedreigt doordat hier 5% islam is, hechten we blijkbaar zelf geen enkele waarde aan die cultuur. Dan is dat het probleem, niet de islam.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:53 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Klopt. Derhalve hoeft mijn inziens de politiek (en dus de belastingbetaler) ook niets te betalen aan cultuur. Die cultuur is er namelijk al. En gesponsorde films / kunstwerken / musicals voegen hier dan ook niks aan toe.
Massa-immigratie is hiervoor echter wel een grote bedreiging, vooral als er veel mensen naar je land komen met een cultuur die op veel punten totaal anders is dan de host-cultuur. Vandaar dat de PVV sowieso goed is voor de Nederlandse cultuur. Want met minder Islam in het land, is er weer meer ruimte voor de host-cultuur.
En daar is niks racistisch of raars aan. Want geen enkel Islamtitisch land zou zitten te springen om miljoenen Westerse ongelovigen op te nemen. En dat is hun goed recht.
Ik moet des te harder lachen hierom omdat ik 59 jaar ben en de Nederlandse cultuur sinds mijn jeugd onherkenbaar veranderd is maar niet door de islam. Wel door globalisering en amerikanisering.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar die rare angst voor 5% van de mensen toch vandaan komt, zal me een raadsel blijven. Als onze cultuur wordt bedreigt doordat hier 5% islam is, hechten we blijkbaar zelf geen enkele waarde aan die cultuur. Dan is dat het probleem, niet de islam.
En natuurlijk heeft cultuur wel subsidie nodig.
Er zijn in ieder geval plannen voor veeel minder immigratie, dus dat scheelt al een hoop. Daarnaast moet er ingezet worden op remigratie. Of daar nu plannen voor zijn weet ik eerlijk gezegd niet. De PVV heeft het daar wel vaak over gehad.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar er word niets buiten geflikkert. Mischien moet je toch eens nalezen wat deze coalitie gaat doen, wat het volgens hun niet gaat doen is iets ondernemen tegen islam.
Er zijn helemaal geen plannen, er is wat los zand en wat gebeden die het papier waar ze op geschreven zijn niet waard zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval plannen voor veeel minder immigratie, dus dat scheelt al een hoop. Daarnaast moet er ingezet worden op remigratie. Of daar nu plannen voor zijn weet ik eerlijk gezegd niet. De PVV heeft het daar wel vaak over gehad.
Ja, je kunt beter instagram, tiktok e.d. verbieden dan je druk maken over de islam, als je zo gehecht bent aan 'originele Nederlandse cultuur'. Een cultuur waar ze dan wel weer rijsttafels onder rekenen, die zijn ook niet bepaald origineel.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet des te harder lachen hierom omdat ik 59 jaar ben en de Nederlandse cultuur sinds mijn jeugd onherkenbaar veranderd is maar niet door de islam. Wel door globalisering en amerikanisering.
Ik herken niets om mij heen of in de media als islamitisch, overigens, mischien is dat hun geheim? Ze verstoppen zich in de McDonalds reclame?
Die plannen zijn er niet. Niet voor minder immigratie en ook niet voor remigratie.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval plannen voor veeel minder immigratie, dus dat scheelt al een hoop. Daarnaast moet er ingezet worden op remigratie. Of daar nu plannen voor zijn weet ik eerlijk gezegd niet. De PVV heeft het daar wel vaak over gehad.
Sint Nicolaas is ook bepaald geen Nederlander.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, je kunt beter instagram, tiktok e.d. verbieden dan je druk maken over de islam, als je zo gehecht bent aan 'originele Nederlandse cultuur'. Een cultuur waar ze dan wel weer rijsttafels onder rekenen, die zijn ook niet bepaald origineel.
Net zo min als Sint Maarten. Of het carnavalfeest, dat is geïmporteerd uit Italië. Zo houden we weinig over.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sint Nicolaas is ook bepaald geen Nederlander.
We hechten wel degelijk waarde aan deze cultuur, vandaar ook dat in heel Europa nu rechtse partijen steeds populairder worden of zelfs aan de macht gaan komen. De bevolkingssamenstelling verandert op een gigantisch hoog tempo en zelfs Jan met de Pet uit de kleine dorpjes beginnen nu de negatieve effecten hiervan te zien. Dat verklaart de opmars van de rechtse partijen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar die rare angst voor 5% van de mensen toch vandaan komt, zal me een raadsel blijven. Als onze cultuur wordt bedreigt doordat hier 5% islam is, hechten we blijkbaar zelf geen enkele waarde aan die cultuur. Dan is dat het probleem, niet de islam.
En natuurlijk heeft cultuur wel subsidie nodig.
Wat is dit voor gaslighting?quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die plannen zijn er niet. Niet voor minder immigratie en ook niet voor remigratie.
Dit is de kern, je ontkent de feiten omdat die niet kloppen met je vreemde angstbeeld.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:18 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Die 5% van jou, durf ik niet van zeker te zijn dat dat klopt.
Er staat niets concreets uitvoerbaars. Vraag maar aan Omtzigt, die zei zelf de dag na de presentatie dat als je goed leest er feitelijk niks anders staat dan 'we houden ons ten allen tijden aan internationale afspraken'. En dan krijg je dus niks anders dan nu.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:21 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat is dit voor gaslighting?
Hier is het regeerakkoord te downloaden:
https://www.kabinetsforma(...)+PVV+VVD+NSC+BBB.pdf
Ctrl F op 'migratie' :
"Er worden concrete stappen gezet naar het strengste toelatingsregime voor
asiel en het omvangrijkste pakket voor grip op migratie ooit.
Het hele asiel- en migratiestelsel wordt hervormd, de instroom gericht en maximaal teruggedrongen
met een breed pakket maatregelen zodat een oplossing wordt geboden voor de huidige acute
situatie, met plek voor wie hier echt mag blijven en draagvlak te behouden."
Met daaronder tig punten over hoe dit concreet gaat worden uitgevoerd.
Er is geen regeerakkoord, je quote een hoofdlijnenakkoord dat deze zomer verder uitgewerkt gaat worden in een regeerakkoord.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:21 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat is dit voor gaslighting?
Hier is het regeerakkoord te downloaden:
https://www.kabinetsforma(...)+PVV+VVD+NSC+BBB.pdf
Ctrl F op 'migratie' :
"Er worden concrete stappen gezet naar het strengste toelatingsregime voor
asiel en het omvangrijkste pakket voor grip op migratie ooit.
Het hele asiel- en migratiestelsel wordt hervormd, de instroom gericht en maximaal teruggedrongen
met een breed pakket maatregelen zodat een oplossing wordt geboden voor de huidige acute
situatie, met plek voor wie hier echt mag blijven en draagvlak te behouden."
Met daaronder tig punten over hoe dit concreet gaat worden uitgevoerd.
Technische fout. Hamca zei echter dat 'er geen plannen zijn voor minder migratie'. Dat is dus onjuist.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er is geen regeerakkoord, je quote een hoofdlijnenakkoord dat deze zomer verder uitgewerkt gaat worden in een regeerakkoord.
Dat zou dan een hoop verspilde moeite zijn. En een hoop desillusie teweeg brengen. Dan is de volgende stap om die internationale verdragen eens te herzien. Aangezien heel west-Europa nu een ruk naar rechts maakt, lijkt me dat ook niet meer ver gezocht.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er staat niets concreets uitvoerbaars. Vraag maar aan Omtzigt, die zei zelf de dag na de presentatie dat als je goed leest er feitelijk niks anders staat dan 'we houden ons ten allen tijden aan internationale afspraken'. En dan krijg je dus niks anders dan nu.
Het plan is om zich aan de internationale afspraken te houden. Dat ze daarna wat dingen hebben opgeschreven die daar niet binnen vallen doet er niet toe, ook Schoof heeft al herhaald dat ze zich aan internationale afspraken houden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:37 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Technische fout. Hamca zei echter dat 'er geen plannen zijn voor minder migratie'. Dat is dus onjuist.
Die 'ruk naar rechts' viel juist heel erg mee, er is bij de Europese verkiezingen feitelijk gestemd voor voortzetting van het beleid.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:43 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat zou dan een hoop verspilde moeite zijn. En een hoop desillusie teweeg brengen. Dan is de volgende stap om die internationale verdragen eens te herzien. Aangezien heel west-Europa nu een ruk naar rechts maakt, lijkt me dat ook niet meer ver gezocht.
Ach kom op, je kunt niet doen alsof er niets aan het veranderen is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 'ruk naar rechts' viel juist heel erg mee, er is bij de Europese verkiezingen feitelijk gestemd voor voortzetting van het beleid.
Engeland die je noemt maakt vandaag een ruk naar links, in Polen is radicaal rechts al weer weg en ook in Hongarije had Orban een verrassend slechte uitslag. Ook in Oostenrijk was radicaal rechts al aan de macht en nu niet meer. Doen alsof radicaal rechts overal wint is echt wensdenken van jouw kant, in Spanje en Portugal zitten gewoon uitgesproken linkse regeringen. En Meloni werd in Italië pas populair toen ze naar het midden ging en het radicale liet vallen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:55 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ach kom op, je kunt niet doen alsof er niets aan het veranderen is.
Vandaag verkiezingen in Engeland, we gaan het zien wat er uit komt. Maar Le Pen heeft deel 1 van de Franse verkiezingen toch aardig gewonnen. In Nederland is de PVV de grootste geworden. En ook in Duitsland is het AfD aan het groeien.
Dit zal idd niet van vandaag op morgen gaan en wellicht winnen ze nu nog niet alles, maar laat het nog een jaartje of 5-10 doorsudderen en dan is de kans toch heel erg groot dat 'radicaal rechts' overal in West-Europa aan de macht komt. Dat was 10 jaar geleden toch aardig ondenkbaar.
Ik denk dat je wel kunt stellen dat de klassieke middenpartijen (machtspartijen zo u wil) het overal lastig hebben. Maar de gedachte dat iedereen naar echte vlucht is inderdaad onjuist.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Engeland die je noemt maakt vandaag een ruk naar links, in Polen is radicaal rechts al weer weg en ook in Hongarije had Orban een verrassend slechte uitslag. Ook in Oostenrijk was radicaal rechts al aan de macht en nu niet meer. Doen alsof radicaal rechts overal wint is echt wensdenken van jouw kant, in Spanje en Portugal zitten gewoon uitgesproken linkse regeringen. En Meloni werd in Italië pas populair toen ze naar het midden ging en het radicale liet vallen.
Er veranderd altijd veel. Dat doet het al mijn hele leven lang, ik kan mij de afgelopen 50 jaar heel goed herinneren (55 jaar mischien zelfs, ik heb de eerste maanlanding zelfs gezien maar laten we het op 50 houden), ik kan mij nog een oliecrisis en de enige linkse regering van na de oorlog herinneren zelfs. En nu een regering met een veroordeelde haatzaaier.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:55 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ach kom op, je kunt niet doen alsof er niets aan het veranderen is.
Vandaag verkiezingen in Engeland, we gaan het zien wat er uit komt. Maar Le Pen heeft deel 1 van de Franse verkiezingen toch aardig gewonnen. In Nederland is de PVV de grootste geworden. En ook in Duitsland is het AfD aan het groeien.
Dit zal idd niet van vandaag op morgen gaan en wellicht winnen ze nu nog niet alles, maar laat het nog een jaartje of 5-10 doorsudderen en dan is de kans toch heel erg groot dat 'radicaal rechts' overal in West-Europa aan de macht komt. Dat was 10 jaar geleden toch aardig ondenkbaar.
Partijen die het moeten hebben van het marktdenken heeft het lastig omdat mensen ontdekken dat dat vooral werkt voor de rijke zoveel procent, maar dat betekent echt niet overal winst voor radicaal rechts.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel kunt stellen dat de klassieke middenpartijen (machtspartijen zo u wil) het overal lastig hebben. Maar de gedachte dat iedereen naar echte vlucht is inderdaad onjuist.
Voor het complete artikel:quote:bezuinigen op de democratie?
‘De NPO is een nutteloos ding’, zei PVV-kamerlid Martine van der Velde een aantal maanden geleden. De publieke omroep zou moeten zorgen voor een toegankelijk en divers media-aanbod van goede kwaliteit. Maar volgens de PVV is het dus nutteloos. Opvallend: ze zijn niet de enige, veel politici in Europa die zich ver aan de rechterkant van het spectrum bevinden, leggen de publieke omroep het vuur aan de schenen. Wat zegt dat over de toekomst van de democratie in Europa? Spoiler alert: niet veel goeds.
tekst: Doortje Nieuwenhuijzen
vormgeving: Delyan Pragov
2 juli 2024
Publieke omroepen zijn in principe onafhankelijk, ze krijgen overheidsgeld om mensen van niet-commerciële media te voorzien. Doordat publieke omroepen geen winstoogmerk hebben, is er veel vrijheid om nieuwe concepten te ontwikkelen en kleine doelgroepen of minderheden te bereiken. Die onafhankelijkheid zorgt er ook voor dat een publieke omroep (gegronde) kritiek kan uiten op de overheid of andere grote, invloedrijke organisaties...
Prima toch? Als je moet bezuinigen dan is het logisch dat de volkfeesten waar iedereen van kan genieten de prioriteit krijgen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:38 schreef Hanca het volgende:
Dus massale volksfeesten of het moet winst maken.
Welke volksfeesten zijn dat? Zomercarnaval in Rotterdam?quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:47 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Prima toch? Als je moet bezuinigen dan is het logisch dat de volkfeesten waar iedereen van kan genieten de prioriteit krijgen.
Sinterklaasintocht, bevrijdingsfestival, carnaval en inderdaad vuurwerkshows als voorbeeld.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke volksfeesten zijn dat? Zomercarnaval in Rotterdam?
Daar zit werkelijk helemaal niets voor mij bij...Sinterklaas is voor kleine kinderen, carnaval is vooral regionaal, 5 mei is niet eens een vrije dag en vuurwerkshows? Sinds wanneer betaald het RIjk trouwens voor ook maar een van die zaken?quote:Op donderdag 4 juli 2024 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Sinterklaasintocht, bevrijdingsfestival, carnaval en inderdaad vuurwerkshows als voorbeeld.
Zolang het maar gratis en toegankelijk is voor iedereen.
Bevrijdingsfestivals zijn wel gesubsideerd en gratis toegankelijk, toch?quote:Op donderdag 4 juli 2024 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zit werkelijk helemaal niets voor mij bij...Sinterklaas is voor kleine kinderen, carnaval is vooral regionaal, 5 mei is niet eens een vrije dag en vuurwerkshows? Sinds wanneer betaald het RIjk trouwens voor ook maar een van die zaken?
Ik vind die dingen heel leuk voor de jeugd maar daar pas ik toch niet echt meer bijquote:Op donderdag 4 juli 2024 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bevrijdingsfestivals zijn wel gesubsideerd en gratis toegankelijk, toch?
Het was ook een antwoord op je laatste vraag, ik ben ook nog nooit bij een bevrijdingsfestival geweest. Wel bij de landelijke sinterklaasintocht, trouwens.quote:Op donderdag 4 juli 2024 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind die dingen heel leuk voor de jeugd maar daar pas ik toch niet echt meer bij
quote:Bijltjesdag in Nederlands theater: ook in Vlaanderen geliefde gezelschappen verliezen subsidie
Van Wunderbaum tot De Warme Winkel en Bog: enkele van de beste en meest inventieve Nederlandse theatergroepen verliezen hun rijkssubsidie. En Internationaal Theater Amsterdam krijgt een miljoen euro minder. Wat is er loos?
Nee, de kaalslag bij enkele van de beste theatergezelschappen van onze noorderburen heeft niets te maken met de nieuwe regering-Schoof. Op de eerste dag van zijn mandaat als minister van Cultuur kreeg Eppo Bruins (NSC) de keuzes van de Raad voor Cultuur en de Fondsen, waaronder het Fonds Podiumkunsten, op zijn bureau. De financiële krijtlijnen voor de komende subsidieperiode waren al vastgelegd door het vorige kabinet, en naar gewoonte zal ook nu de politiek de besluiten van de Raad en de Fondsen niet overrulen.
Daar zitten toch wel enkele grote verrassingen bij, vooral in de theatersector. Internationaal Theater Amsterdam (ITA), het grootste en belangrijkste theater van de Lage Landen, geldt plots niet meer als een van de vier grootste theaters in de basisinfrastructuur (BIS). De plannen van kersvers artistiek leider Eline Arbo, die Ivo van Hove opvolgde, werden niet bijzonder warm onthaald, en daarnaast wordt ITA afgerekend omdat het te weinig rondreist in Nederland en de regels rond sociale veiligheid en werkdruk onvoldoende naleeft.
Het gevolg: een miljoen euro minder tegenover de 3,3 miljoen rijkssubsidie nu. ITA krijgt wel nog 11,4 miljoen geadviseerd door de Amsterdamse Kunstraad.
Internationaal Theater Amsterdam zal het dus zeker overleven, maar bij heel wat andere theatercollectieven is het voortbestaan in gevaar. Met Wunderbaum (het gezelschap van Wine Dierickx), BOG (Lisa Verbelen, Judith de Joode, Sanne Vanderbruggen en Benjamin Moen) en De Warme Winkel verliezen zelfs mijn drie favoriete Nederlandse gezelschappen hun subsidie. Van elk van hen heb ik de voorbije tien à vijftien jaar meer dan een handvol onvergetelijke voorstellingen gezien. Ook bij ons waren ze graag gezien door het publiek, onder meer op de Zomer van Antwerpen en Theater Aan Zee en in NTGent.
Help, wat nu? Het subsidiebesluit is niet definitief – als de politiek extra geld vrijmaakt, kunnen er nog extra gezelschappen worden opgevist. Maar laat dit dossier nu net op het bord komen van de meest rechtse Nederlandse regering ooit. Dat ziet er dus niet goed uit, wetende dat het nieuwe kabinet al aankondigde dat het de Nederlandse cultuursector een btw-verhoging naar 21 procent wil opleggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |