Ik denk dat deze coalitie die functie overbodig acht.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vind jij cultuur en media overbodig?
Wat is die hollandse cultuur volgens jou precies? Gaat dat nog verder dan zwarte piet en moslims haten?quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:17 schreef matigeuser het volgende:
Omdat als je de islamitische cultuur buiten flikkert, je automatisch meer hollandsche cultuur overhoudt.
Volgens de PVV: vuurwerk, festivals e.d.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat is die hollandse cultuur volgens jou precies? Gaat dat nog verder dan zwarte piet en moslims haten?
Dus massale volksfeesten of het moet winst maken.quote:Cultuur is voor de PVV: onze Groningse tradities zoals Bommen Berend, Sint Maarten, de Drafbaan, Sinterklaas mét Zwarte Piet en vuurwerk tijdens de jaarwisseling.
...
Een nieuw Muziekcentrum achter het station kan alleen als het Muziekcentrum meer opbrengt dan het kost.
Ga maar eens een half jaartje in het buitenland wonen. Dan pas kom je erachter hoeveel cultuur er is in je eigen land.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat is die hollandse cultuur volgens jou precies? Gaat dat nog verder dan zwarte piet en moslims haten?
Maar dit hele stuk heeft een regering helemaal niks mee te maken. Dat is niet aan de politiek.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ga maar eens een half jaartje in het buitenland wonen. Dan pas kom je erachter hoeveel cultuur er is in je eigen land.
Cultuur is meer dan een uitbundige keuken, zoals de Italianen hebben bv. Cultuur bestaat uit enorm veel facetten, zoals taal, manieren van spreken en uitdrukken, omgangsvormen, naar het leven kijken, humor, begroetingen, eetgewoonten, zakelijke omgang, winkeleqituette, wat mensen lekker en vies vinden, etc etc etc. Talloze dingetjes.
En dat maakt dat Nederland significant anders is dan Brazilië of Japan. Maar ook anders dan België of Duitsland. Hoewel dichtbij en genetisch vergelijkbaar, toch een heel andere 'sfeer' en manier van doen en laten. Wat zich weer uit in andere muziek, architectuur, hoe een snelweg erbij ligt, etc.
Zeggen dat Nederland geen cultuur heeft, is niet alleen achterlijk maar is stiekem zelfs ook weer een typisch Nederlands cultuurdingetje.
Nederland heeft net zoveel cultuur als alle andere landen en dat is precies wat ons, ons maakt.
Zodra je een tijdje gaat wonen en werken in het buitenland, of dat nou Japan is of Zweden, zul je goed merken wat er allemaal anders is en wat voor impact dat heeft.
Dat wordt dus definitief het einde van muziek-/theaterscholen, bibliotheken, buurtcentra etc want die kunnen niet overleven zonder subsidie. In het vorige kabinet hadden ze hier ook al een afbraakbeleid voor en dat wordt nog veel erger vrees ik. Zeer triest.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens de PVV: vuurwerk, festivals e.d.
Zie hier in Groningen, bijvoorbeeld: https://groningen.pvv.nl/standpunten/149-onderwijs-cultuur
[..]
Dus massale volksfeesten of het moet winst maken.
Klopt. Derhalve hoeft mijn inziens de politiek (en dus de belastingbetaler) ook niets te betalen aan cultuur. Die cultuur is er namelijk al. En gesponsorde films / kunstwerken / musicals voegen hier dan ook niks aan toe.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dit hele stuk heeft een regering helemaal niks mee te maken. Dat is niet aan de politiek.
Maar er word niets buiten geflikkert. Mischien moet je toch eens nalezen wat deze coalitie gaat doen, wat het volgens hun niet gaat doen is iets ondernemen tegen islam.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:17 schreef matigeuser het volgende:
Omdat als je de islamitische cultuur buiten flikkert, je automatisch meer hollandsche cultuur overhoudt.
Waar die rare angst voor 5% van de mensen toch vandaan komt, zal me een raadsel blijven. Als onze cultuur wordt bedreigt doordat hier 5% islam is, hechten we blijkbaar zelf geen enkele waarde aan die cultuur. Dan is dat het probleem, niet de islam.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:53 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Klopt. Derhalve hoeft mijn inziens de politiek (en dus de belastingbetaler) ook niets te betalen aan cultuur. Die cultuur is er namelijk al. En gesponsorde films / kunstwerken / musicals voegen hier dan ook niks aan toe.
Massa-immigratie is hiervoor echter wel een grote bedreiging, vooral als er veel mensen naar je land komen met een cultuur die op veel punten totaal anders is dan de host-cultuur. Vandaar dat de PVV sowieso goed is voor de Nederlandse cultuur. Want met minder Islam in het land, is er weer meer ruimte voor de host-cultuur.
En daar is niks racistisch of raars aan. Want geen enkel Islamtitisch land zou zitten te springen om miljoenen Westerse ongelovigen op te nemen. En dat is hun goed recht.
Ik moet des te harder lachen hierom omdat ik 59 jaar ben en de Nederlandse cultuur sinds mijn jeugd onherkenbaar veranderd is maar niet door de islam. Wel door globalisering en amerikanisering.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar die rare angst voor 5% van de mensen toch vandaan komt, zal me een raadsel blijven. Als onze cultuur wordt bedreigt doordat hier 5% islam is, hechten we blijkbaar zelf geen enkele waarde aan die cultuur. Dan is dat het probleem, niet de islam.
En natuurlijk heeft cultuur wel subsidie nodig.
Er zijn in ieder geval plannen voor veeel minder immigratie, dus dat scheelt al een hoop. Daarnaast moet er ingezet worden op remigratie. Of daar nu plannen voor zijn weet ik eerlijk gezegd niet. De PVV heeft het daar wel vaak over gehad.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar er word niets buiten geflikkert. Mischien moet je toch eens nalezen wat deze coalitie gaat doen, wat het volgens hun niet gaat doen is iets ondernemen tegen islam.
Er zijn helemaal geen plannen, er is wat los zand en wat gebeden die het papier waar ze op geschreven zijn niet waard zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval plannen voor veeel minder immigratie, dus dat scheelt al een hoop. Daarnaast moet er ingezet worden op remigratie. Of daar nu plannen voor zijn weet ik eerlijk gezegd niet. De PVV heeft het daar wel vaak over gehad.
Ja, je kunt beter instagram, tiktok e.d. verbieden dan je druk maken over de islam, als je zo gehecht bent aan 'originele Nederlandse cultuur'. Een cultuur waar ze dan wel weer rijsttafels onder rekenen, die zijn ook niet bepaald origineel.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet des te harder lachen hierom omdat ik 59 jaar ben en de Nederlandse cultuur sinds mijn jeugd onherkenbaar veranderd is maar niet door de islam. Wel door globalisering en amerikanisering.
Ik herken niets om mij heen of in de media als islamitisch, overigens, mischien is dat hun geheim? Ze verstoppen zich in de McDonalds reclame?
Die plannen zijn er niet. Niet voor minder immigratie en ook niet voor remigratie.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval plannen voor veeel minder immigratie, dus dat scheelt al een hoop. Daarnaast moet er ingezet worden op remigratie. Of daar nu plannen voor zijn weet ik eerlijk gezegd niet. De PVV heeft het daar wel vaak over gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |