abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214151325
Misschien dat ik iets heb gemist maar in vorige kabinetten was er volgens mij altijd, naast de minister voor OCW (nu Eppo Bruins) ook een staatssecretaris voor cultuur en media. Zoals Gunay Uslu en daarvoor Sander Dekker. In het kabinet Schoof is die er niet, er is alleen Mariëlle Paul maar die is staatssecretaris voor Primair en Voortgezet Onderwijs en Emancipatie, da's wel heel iets anders. Ik dacht dat de PVV de Nederlandse cultuur zo belangrijk vond?
pi_214151333
overbodige functie?
pi_214151345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:52 schreef bonanza8 het volgende:
overbodige functie?
Vind jij cultuur en media overbodig?
pi_214151355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:53 schreef Farenji het volgende:

[..]
Vind jij cultuur en media overbodig?
Ik denk dat deze coalitie die functie overbodig acht.
  donderdag 4 juli 2024 @ 10:54:44 #5
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214151358
Wegbezuinigd
pi_214151648
Omdat als je de islamitische cultuur buiten flikkert, je automatisch meer hollandsche cultuur overhoudt.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 juli 2024 @ 11:18:06 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214151651
PVV aan het roer, die weten amper hoe je cultuur schrijft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 4 juli 2024 @ 11:19:49 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214151675
Ze moeten het hernoemen naar Traditie en Media. Dan krijg je radicaal-rechts waarschijnlijk ook wel aan boord.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214151708
Bruins heeft het zelf onder zich gekregen, kijk maar bij taken: https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/eppo-bruins
Misschien was dat wel een eis van NSC, dat er een minister verantwoordelijk zou zijn voor de NPO en cultuur om zo juist de NPO en cultuur beter te beschermen tegen de grijpgrage handen van de PVV.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214151775
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:17 schreef matigeuser het volgende:
Omdat als je de islamitische cultuur buiten flikkert, je automatisch meer hollandsche cultuur overhoudt.
Wat is die hollandse cultuur volgens jou precies? Gaat dat nog verder dan zwarte piet en moslims haten?
pi_214151875
Omdat dat voor links/de elite is ( :') )
pi_214151881
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:30 schreef Farenji het volgende:

[..]
Wat is die hollandse cultuur volgens jou precies? Gaat dat nog verder dan zwarte piet en moslims haten?
Volgens de PVV: vuurwerk, festivals e.d.

Zie hier in Groningen, bijvoorbeeld: https://groningen.pvv.nl/standpunten/149-onderwijs-cultuur

quote:
Cultuur is voor de PVV: onze Groningse tradities zoals Bommen Berend, Sint Maarten, de Drafbaan, Sinterklaas mét Zwarte Piet en vuurwerk tijdens de jaarwisseling.

...

Een nieuw Muziekcentrum achter het station kan alleen als het Muziekcentrum meer opbrengt dan het kost.
Dus massale volksfeesten of het moet winst maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214151906
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:30 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ga maar eens een half jaartje in het buitenland wonen. Dan pas kom je erachter hoeveel cultuur er is in je eigen land.

Cultuur is meer dan een uitbundige keuken, zoals de Italianen hebben bv. Cultuur bestaat uit enorm veel facetten, zoals taal, manieren van spreken en uitdrukken, omgangsvormen, naar het leven kijken, humor, begroetingen, eetgewoonten, zakelijke omgang, winkeleqituette, wat mensen lekker en vies vinden, etc etc etc. Talloze dingetjes.

En dat maakt dat Nederland significant anders is dan Brazilië of Japan. Maar ook anders dan België of Duitsland. Hoewel dichtbij en genetisch vergelijkbaar, toch een heel andere 'sfeer' en manier van doen en laten. Wat zich weer uit in andere muziek, architectuur, hoe een snelweg erbij ligt, etc.

Zeggen dat Nederland geen cultuur heeft, is niet alleen achterlijk maar is stiekem zelfs ook weer een typisch Nederlands cultuurdingetje.

Nederland heeft net zoveel cultuur als alle andere landen en dat is precies wat ons, ons maakt.

Zodra je een tijdje gaat wonen en werken in het buitenland, of dat nou Japan is of Zweden, zul je goed merken wat er allemaal anders is en wat voor impact dat heeft.
  donderdag 4 juli 2024 @ 11:45:34 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214151999
Cultuur is niet in belang van Geert. Cultuur maakt namelijk mensen vrolijk, nieuwsgierig en creatief. Het kan ook mensen verbinden. Het maakt mensen ook intelligenter, gezonder en kan er voor zorgen dat mensen ergens op een andere manier tegenaan gaan kijken,.

Allemaal dingen die de PVV niet wil. Die wil graag zoveel mogelijk klagerige, chagrijnige, passieve types die zoveel alleen maar voor de TV of Tiktok slap vermaak consumeren. Van die types die altijd met hun mondhoeken naar beneden door het winkelcentrum sjokken Dan hebben ze namelijk een groter potentieel electoraat.
pi_214152073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:39 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ga maar eens een half jaartje in het buitenland wonen. Dan pas kom je erachter hoeveel cultuur er is in je eigen land.

Cultuur is meer dan een uitbundige keuken, zoals de Italianen hebben bv. Cultuur bestaat uit enorm veel facetten, zoals taal, manieren van spreken en uitdrukken, omgangsvormen, naar het leven kijken, humor, begroetingen, eetgewoonten, zakelijke omgang, winkeleqituette, wat mensen lekker en vies vinden, etc etc etc. Talloze dingetjes.

En dat maakt dat Nederland significant anders is dan Brazilië of Japan. Maar ook anders dan België of Duitsland. Hoewel dichtbij en genetisch vergelijkbaar, toch een heel andere 'sfeer' en manier van doen en laten. Wat zich weer uit in andere muziek, architectuur, hoe een snelweg erbij ligt, etc.

Zeggen dat Nederland geen cultuur heeft, is niet alleen achterlijk maar is stiekem zelfs ook weer een typisch Nederlands cultuurdingetje.

Nederland heeft net zoveel cultuur als alle andere landen en dat is precies wat ons, ons maakt.

Zodra je een tijdje gaat wonen en werken in het buitenland, of dat nou Japan is of Zweden, zul je goed merken wat er allemaal anders is en wat voor impact dat heeft.
Maar dit hele stuk heeft een regering helemaal niks mee te maken. Dat is niet aan de politiek.
pi_214152078
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens de PVV: vuurwerk, festivals e.d.

Zie hier in Groningen, bijvoorbeeld: https://groningen.pvv.nl/standpunten/149-onderwijs-cultuur
[..]
Dus massale volksfeesten of het moet winst maken.
Dat wordt dus definitief het einde van muziek-/theaterscholen, bibliotheken, buurtcentra etc want die kunnen niet overleven zonder subsidie. In het vorige kabinet hadden ze hier ook al een afbraakbeleid voor en dat wordt nog veel erger vrees ik. Zeer triest.
pi_214152124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dit hele stuk heeft een regering helemaal niks mee te maken. Dat is niet aan de politiek.
Klopt. Derhalve hoeft mijn inziens de politiek (en dus de belastingbetaler) ook niets te betalen aan cultuur. Die cultuur is er namelijk al. En gesponsorde films / kunstwerken / musicals voegen hier dan ook niks aan toe.

Massa-immigratie is hiervoor echter wel een grote bedreiging, vooral als er veel mensen naar je land komen met een cultuur die op veel punten totaal anders is dan de host-cultuur. Vandaar dat de PVV sowieso goed is voor de Nederlandse cultuur. Want met minder Islam in het land, is er weer meer ruimte voor de host-cultuur.

En daar is niks racistisch of raars aan. Want geen enkel Islamtitisch land zou zitten te springen om miljoenen Westerse ongelovigen op te nemen. En dat is hun goed recht.
pi_214152222
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:17 schreef matigeuser het volgende:
Maar er word niets buiten geflikkert. Mischien moet je toch eens nalezen wat deze coalitie gaat doen, wat het volgens hun niet gaat doen is iets ondernemen tegen islam.
pi_214152233
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:53 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Klopt. Derhalve hoeft mijn inziens de politiek (en dus de belastingbetaler) ook niets te betalen aan cultuur. Die cultuur is er namelijk al. En gesponsorde films / kunstwerken / musicals voegen hier dan ook niks aan toe.

Massa-immigratie is hiervoor echter wel een grote bedreiging, vooral als er veel mensen naar je land komen met een cultuur die op veel punten totaal anders is dan de host-cultuur. Vandaar dat de PVV sowieso goed is voor de Nederlandse cultuur. Want met minder Islam in het land, is er weer meer ruimte voor de host-cultuur.

En daar is niks racistisch of raars aan. Want geen enkel Islamtitisch land zou zitten te springen om miljoenen Westerse ongelovigen op te nemen. En dat is hun goed recht.
Waar die rare angst voor 5% van de mensen toch vandaan komt, zal me een raadsel blijven. Als onze cultuur wordt bedreigt doordat hier 5% islam is, hechten we blijkbaar zelf geen enkele waarde aan die cultuur. Dan is dat het probleem, niet de islam.

En natuurlijk heeft cultuur wel subsidie nodig.
pi_214152268
Omdat dat ondergeschikt is aan alle andere ellende in de wereld
pi_214152279
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar die rare angst voor 5% van de mensen toch vandaan komt, zal me een raadsel blijven. Als onze cultuur wordt bedreigt doordat hier 5% islam is, hechten we blijkbaar zelf geen enkele waarde aan die cultuur. Dan is dat het probleem, niet de islam.

En natuurlijk heeft cultuur wel subsidie nodig.
Ik moet des te harder lachen hierom omdat ik 59 jaar ben en de Nederlandse cultuur sinds mijn jeugd onherkenbaar veranderd is maar niet door de islam. Wel door globalisering en amerikanisering.

Ik herken niets om mij heen of in de media als islamitisch, overigens, mischien is dat hun geheim? Ze verstoppen zich in de McDonalds reclame?
pi_214152288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar er word niets buiten geflikkert. Mischien moet je toch eens nalezen wat deze coalitie gaat doen, wat het volgens hun niet gaat doen is iets ondernemen tegen islam.
Er zijn in ieder geval plannen voor veeel minder immigratie, dus dat scheelt al een hoop. Daarnaast moet er ingezet worden op remigratie. Of daar nu plannen voor zijn weet ik eerlijk gezegd niet. De PVV heeft het daar wel vaak over gehad.
pi_214152300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Er zijn in ieder geval plannen voor veeel minder immigratie, dus dat scheelt al een hoop. Daarnaast moet er ingezet worden op remigratie. Of daar nu plannen voor zijn weet ik eerlijk gezegd niet. De PVV heeft het daar wel vaak over gehad.
Er zijn helemaal geen plannen, er is wat los zand en wat gebeden die het papier waar ze op geschreven zijn niet waard zijn.

Sowieso gaat remigratie alleen over afgewezen asielzoekers. Er staat letterlijk niets over islam in het akkoord behalve de zinsnede dat dit kabinet alle vormen van racisme, inclusief moslimhaat afwijst. Dat is ook cultuur, overigens.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2024 12:08:01 ]
pi_214152315
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik moet des te harder lachen hierom omdat ik 59 jaar ben en de Nederlandse cultuur sinds mijn jeugd onherkenbaar veranderd is maar niet door de islam. Wel door globalisering en amerikanisering.

Ik herken niets om mij heen of in de media als islamitisch, overigens, mischien is dat hun geheim? Ze verstoppen zich in de McDonalds reclame?
Ja, je kunt beter instagram, tiktok e.d. verbieden dan je druk maken over de islam, als je zo gehecht bent aan 'originele Nederlandse cultuur'. Een cultuur waar ze dan wel weer rijsttafels onder rekenen, die zijn ook niet bepaald origineel.
pi_214152325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Die plannen zijn er niet. Niet voor minder immigratie en ook niet voor remigratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')