abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juli 2024 @ 11:54:58 #51
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214152160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar heeft de ECB dan ook gelijk in, het is geen ECB maar een Nederland probleem.
Inflatie en hypotheekrentes zijn wel degelijk een ecb probleem.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214152162
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is niet het gevolg van rechts beleid.
We waren onderweg naar een woning overschot toen een rechts kabinet het ministerie van VROM de nek omdraaide. Uiteraard met allemaal geweldige argumenten, maar volkshuisvesting verdween uit de ministeries. Pas in het laatste kabinet is er iets van serieus geluid uit het rechterkant gekomen dat er wellicht een probleempje is.
pi_214152166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh maar dat is het wel degelijk. Migratie is rechts beleid, marktwerking is rechts beleid, economische stimulans boven alles is rechts beleid.
Wat moet dat toch makkelijk leven zijn, gewoon alles op je politieke tegenstander afschuiven :D
pi_214152202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:39 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

In de VS zijn de prijzen al aan het dalen. Coming to a city near you.
Heel andere situatie.

In Nederland is een continu tekort aan woningen, het aantal woningzoekenden blijft stijgen en er wordt amper tot niet bijgebouwd.
pi_214152228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik weet oprecht niet of de situatie in de VS te vergelijken is met die van ons en dit soort geluiden van een aanstaande huizencrash horen we volgens mij al geruime tijd, maar het gebeurt maar niet.
Eerste levensbehoeften waar een tekort aan is crashen normaal gesproken niet. In de VS heb je lokaal die tekorten ook, maar Florida staat vol afzichtelijke en dood aanvoelende gated communities zonder enige voorzieningen op minder dan een halfuur rijden. Nou dat soort plekken is de VS vol mee dus kan je dan wel dit soort dalingen zien.
pi_214152353
7 minuten in het huizen filmpje en hij heeft het over massive construction.

Daar zal Nederland de komende jaren niet mee te maken krijgen.
pi_214152410
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heel andere situatie.

In Nederland is een continu tekort aan woningen, het aantal woningzoekenden blijft stijgen en er wordt amper tot niet bijgebouwd.
Moet je voor de gein ook eens kijken op Google Maps, het is in die buurt de afgelopen jaren volledig volgeramd met huizen:

https://www.google.nl/map(...)coh=205410&entry=ttu
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214152465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Want door meer te betalen komen er ineens huizen beschikbaar waar ze naartoe kunnen doorstromen?
Eehm nee? Als alleenstaande bijvoorbeeld kan je moeilijk doorstromen, alleen naar een nog duurdere vrije sector/particuliere huurwoning, als die al beschikbaar is. Maar voor de woningcorporaties is het wel fijn, want scheef huurders betalen de maximale sociale huur
pi_214152484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Moet je voor de gein ook eens kijken op Google Maps, het is in die buurt de afgelopen jaren volledig volgeramd met huizen:

https://www.google.nl/map(...)coh=205410&entry=ttu
Goedkope, snelle bouw.
pi_214152492
quote:

[..]
Heel andere situatie.

Er word zoveel als er mogelijk is gebouwd de laatste jaren, meer bouwen kan letterlijk niet met de beschikbare man en materieel kracht die er is.
pi_214152494
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Goedkope, snelle bouw.
Zeker, veelal bungalow achtige huizen die kwalitatief niet kunnen tippen aan wat wij bouwen hier.
pi_214152585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
20 jaar geleden was het 2004 dus kon je mooi op de bodem kopen in 2010 zoals de doemdenkers voorspelt hadden.
De bodem was 2013 maar deze absurde stijgingen zijn pas sinds 2020 aan de hand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 juli 2024 @ 13:23:10 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214153012
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:50 schreef Scorpie het volgende:
Je zal maar hebben gewacht tot die daling die door de doemdenkers al 20 jaar voorspeld is, eindelijk eens komt. Dan vis je nu voor altijd achter het net.
Die daling begon in 2008 met 2013 als dieptepunt, maar als je toen kocht werd je voor gek versleten.
Net als men in 2020/2021 met bizar lage rentes nog zat te wachten op lagere huizenprijzen, wat simpelweg niet logisch is.
Wat dat betreft is het wel redelijk verbazingwekkend dat de prijzen het afgelopen jaar nog zoveel gestegen zijn, want de rente was toen al redelijk genormaliseerd (lees: 3 keer zo hoog als in 2020/2021).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214153022
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:54 schreef LXIV het volgende:
Ik kan nu gemakkelijk mijn overwaarde incasseren en de rest van mijn leven vakantie vieren. In het buitenland. Maar ben bang dat ik me ga vervelen
Ook over gedacht maar heb nu mijn overwaarde in nieuwbouw gestoken zodat mijn energielasten laag blijven.
Overigens stijgt met name de waarde van de grond.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 juli 2024 @ 13:25:26 #65
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214153031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:47 schreef Twiitch het volgende:
Bijna een half miljoen gemiddelde verkoopprijs. Ik zou als jongere zonder eigen woning best moedeloos worden. Zelfs als je thuis kan blijven wonen is hier niet tegenop te sparen. En wat blijft dan over? Hopen op een sociale huurwoning (wellicht in een open inrichting vol met verslaafden, psychisch gestoorden en asielzoekers)? Als je iets beters wil dan liever je godganse leven huren tegen de absolute hoofdprijs en dan maar hopen dat je niet oud wordt?

Ik kan de hordes scheefhuurders in dit land die met een prima inkomen max 750¤ huur betalen alleen maar op de rug kloppen. Blijf maar lekker zitten. Zou ik ook doen.
Wat zeg je allemaal man.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 4 juli 2024 @ 13:26:22 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214153035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De bodem was 2013 maar deze absurde stijgingen zijn pas sinds 2020 aan de hand.
Toen kwam het door de rente, waardoor het de laatste 12 maanden komt weet ik niet. De rente zit weer gewoon rond het langjarig gemiddelde.

Het zou wellicht wel zo kunnen zijn dat meer mensen kunnen kopen omdat de werkgevers zo krap zitten dat ze liever een vast contract geven dat dat iemand na een tijdelijk contract het groenere gras aan de overkant gaat bekijken.
Dat er dus simpelweg meer mensen aan de eisen van de hypotheekbanken voldoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214153039
quote:

[..]
Heel andere situatie.

Hier verkopen ook steeds meer beleggers hun panden omdat het niet meer rendabel is. Even kijken hoe dat gaat uitpakken.
Plaats hier uw advertentie
pi_214153087
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Hier verkopen ook steeds meer beleggers hun panden omdat het niet meer rendabel is. Even kijken hoe dat gaat uitpakken.
Druppel op de gloeiende plaat
  donderdag 4 juli 2024 @ 14:16:47 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214153448
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ook over gedacht maar heb nu mijn overwaarde in nieuwbouw gestoken zodat mijn energielasten laag blijven.
Overigens stijgt met name de waarde van de grond.
Dat heb ik toevallig best veel van..
The End Times are wild
pi_214153489
Even los van de gestegen prijzen neemt de koopkracht uiteindelijk wel degelijk toe door allerlei maatregelen.
Mensen zijn ook een stuk meer gaan verdienen dan vorig jaar. Los daarvan een aantal goede maatregelen zoals in de OP omschreven. Aanpak van particuliere investeerders/huisjesmelkers etc.

ALs je puur kijkt naar de prijzen schrik je je rot maar er is meer.
blablablabla
pi_214153539
Ik woon in een huis van 600k bij mijn ouders. Wachtend op sociale huur, nog 6 jaar
pi_214154136
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:42 schreef Pwn_zoon het volgende:
De vraag is: is hier nog wat aan te doen, is de geest nog terug in de fles te krijgen?
Want iemand zal er dan toch verlies moeten gaan lijden...
Als je als huizenbezitter blijft zitten waar je zit is er niks aan de hand. De meeste hypotheken die nu worden afgesloten zijn bovendien annuïtair of lineair waardoor er afgelost wordt zodat het verlies beperkt blijft. Met aflossingsvrije hypotheken kun je wel problemen krijgen bij waardedaling.

Wil je wat anders kopen of starten dan loop je vanzelf tegen problemen aan. Ons droomhuis raakt wat dat betreft ook steeds verder buiten bereik ondanks dat we op de hypotheek aflossen en de overwaarde jaar op jaar toeneemt.
pi_214154148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 14:20 schreef Elan het volgende:
ALs je puur kijkt naar de prijzen schrik je je rot maar er is meer.
Als je kijkt naar de generatie tot 30 jaar valt het gewoon vies tegen. Je moet én goed verdienen én in een stabiele relatie zitten om samen een dikke hypotheek op te kunnen hoesten. Daarnaast zijn de kosten voor levensonderhoud ook behoorlijk gestegen in de afgelopen 2 jaar, waardoor je vaste lasten al snel 2500-3000 netto per maand zijn.
pi_214154464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We waren onderweg naar een woning overschot toen een rechts kabinet het ministerie van VROM de nek omdraaide. Uiteraard met allemaal geweldige argumenten, maar volkshuisvesting verdween uit de ministeries. Pas in het laatste kabinet is er iets van serieus geluid uit het rechterkant gekomen dat er wellicht een probleempje is.
Komt niet specifiek door rechts beleid, maar inderdaad wel een gemaakt probleem.

Er zijn een aantal staten waar nu de huizenprijzen beginnen te dalen in de VS, en de gemene deler is wettelijke aanpassingen zodat er minder regulering is en er meer gebouwd kan worden.

In NIMBY plaatsen zoals SoCal waar bouwen duur en lastig is, blijven de huizenprijzen enorm hoog.

Gewoon meer bouwen. Regering moet alles wat bouwen lastig maakt wegnemen. Minder regulering, sturing, aanmoediging, zelf financieren....

Komt er binnen no-time een crash op de huizenmarkt, worden mensen boos, en verliezen ze stemmen. Daarom gebeurd het niet.
pi_214154719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als je kijkt naar de generatie tot 30 jaar valt het gewoon vies tegen. Je moet én goed verdienen én in een stabiele relatie zitten om samen een dikke hypotheek op te kunnen hoesten. Daarnaast zijn de kosten voor levensonderhoud ook behoorlijk gestegen in de afgelopen 2 jaar, waardoor je vaste lasten al snel 2500-3000 netto per maand zijn.
Misschien moeten we stoppen om ten koste van alles massaal in De Randstad te willen wonen en accepteren dat dat voor de elite is geworden.
Want in het buitengebied spelen al deze issues veel minder. In pak hem beet Leeuwarden koop je tussen de 200-300k nog prima een woning. Dan woon je alsnog in een stad met 100k+ inwoners waar genoeg culturele dingen te doen zijn, een treinverbinding is en een ziekenhuis. Heb je ook amper files.

Maar we willen allemaal het liefste een doorzon jaren dertig woning in Utrecht of Amsterdam en anders tenminste in Amersfoort.
blablablabla
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:23:11 #76
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_214154763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Misschien moeten we stoppen om ten koste van alles massaal in De Randstad te willen wonen en accepteren dat dat voor de elite is geworden.
Want in het buitengebied spelen al deze issues veel minder. In pak hem beet Leeuwarden koop je tussen de 200-300k nog prima een woning. Dan woon je alsnog in een stad met 100k+ inwoners waar genoeg culturele dingen te doen zijn, een treinverbinding is en een ziekenhuis. Heb je ook amper files.
Alleen wel een beetje lullig als je in Rotterdam werkt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_214154780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik zie in Rotterdam op Funda 200 woningen te koop staan tot 2 ton. In Leeuwarden 75.
pi_214154791
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:50 schreef Scorpie het volgende:
Je zal maar hebben gewacht tot die daling die door de doemdenkers al 20 jaar voorspeld is, eindelijk eens komt. Dan vis je nu voor altijd achter het net.
Hoe heette die fokker ook weer die er zelfs zijn forumnaam van heeft gemaakt. Iets met zeepbel... Zou die inmiddels in een hoekje zichzelf zitten schamen? Of gewoon onder een andere naam door met onzin spuien?
pi_214154814
De >1 miljoen arbeidsmigranten verhogen de druk op de huizenmarkt natuurlijk ook :Y)
pi_214154867
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:26 schreef TerechteKlacht het volgende:
De >1 miljoen arbeidsmigranten verhogen de druk op de huizenmarkt natuurlijk ook :Y)
Als het gaat om de vraag is de grootste aanjager nog altijd de afname van de grootte van huishoudens.
pi_214154868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Daar ligt ook een taak voor de werkgevers om die trend te doorbreken. Mijn punt is meer dat Nederland verre van volgebouwd is en dat het woningtekort vooral relevant is in De Randstad (en omgeving Eindhoven)

Diverse ministeries verkassen al naar Het Noorden het zou goed zijn als grote werkgevers vaker die keuze zouden maken.
blablablabla
pi_214154869
quote:
13s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:28 schreef takura het volgende:
Wat een zooitje heeft VVD66 ervan gemaakt.
Allemaal de schuld van Mona natuurlijk.
pi_214154921
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie in Rotterdam op Funda 200 woningen te koop staan tot 2 ton. In Leeuwarden 75.
Er wonen ook 5x zoveel mensen in Rotterdam. En wat je koopt voor dat geld is echt troep met vaak houten vloeren in achterstandsbuurten en weinig vierkante meters.
blablablabla
pi_214154929
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:56 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Het is bizar. Ik heb mijn eerste appartement gekocht voor 140k. Dat was voor één persoon prima maar wel zelfs dan echt een beetje krap. Appartementjes in datzelfde complex staan op dit moment voor 230 te koop en daar zal nog op overboden worden ook.
Maatje van mij (enig kostwinner in gezin, ITer) heeft wat dat betreft de huizenmarkt gewonnen. Kocht appartementje voor 150k, ging meer verdienen kocht er eentje voor 250k, jaar later verkocht voor 350k, daarna samen gaan wonen en 'tussenhuis' gekocht van 250k, dat verkocht voor 400k en huis laten bouwen voor 700k (vlak voor corona). Verkocht voor 1 miljoen paar jaar geleden en met alle overwaarde een villa gekocht bij de veluwe met zwembad voor 1.4 miljoen.
Het is echt bizar. Een andere maat heeft dat allemaal niet gedaan en woont nog in een achterbuurt in een huis dat nu weliswaar 250k doet ofzo, maar het blijft een achterbuurt. Nooit durven verhuizen en de duurdere huizen kan hij eigenlijk niet meer betalen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214154938
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Er wonen ook 5x zoveel mensen in Rotterdam. En wat je koopt voor dat geld is echt troep met vaak houten vloeren in achterstandsbuurten en weinig vierkante meters.
Die huizen in Leeuwarden zagen er niet veel anders of beter uit ook niet qua m2. Ik denk dat je onderschat hoe de prijzen zich overal ontwikkeld hebben.
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:34:54 #86
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_214154991
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar we willen allemaal het liefste een doorzon jaren dertig woning in Utrecht of Amsterdam en anders tenminste in Amersfoort.
In Leeuwarden is geen ene fuck te doen en Groningen is enkel leuk om te wonen als je student bent, die steden hebben weinig te bieden voor de hippe middenklasse van 30+.
pi_214155082
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maatje van mij (enig kostwinner in gezin, ITer) heeft wat dat betreft de huizenmarkt gewonnen. Kocht appartementje voor 150k, ging meer verdienen kocht er eentje voor 250k, jaar later verkocht voor 350k, daarna samen gaan wonen en 'tussenhuis' gekocht van 250k, dat verkocht voor 400k en huis laten bouwen voor 700k (vlak voor corona). Verkocht voor 1 miljoen paar jaar geleden en met alle overwaarde een villa gekocht bij de veluwe met zwembad voor 1.4 miljoen.
Het is echt bizar. Een andere maat heeft dat allemaal niet gedaan en woont nog in een achterbuurt in een huis dat nu weliswaar 250k doet ofzo, maar het blijft een achterbuurt. Nooit durven verhuizen en de duurdere huizen kan hij eigenlijk niet meer betalen.
En toen werd hij wakker?
pi_214155162
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die huizen in Leeuwarden zagen er niet veel anders of beter uit ook niet qua m2. Ik denk dat je onderschat hoe de prijzen zich overal ontwikkeld hebben.
Zie toch echt wel een groot verschil in de prijs per m2 tussen objecten in Rotterdam versus Leeuwarden, wat ook volkomen logisch is verder maar er zijn wel degelijk grote verschillen.

blablablabla
pi_214155182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je nu die beweging vanuit de Randstad wil maken ben je dan ook te laat, hadden ze 4 jaar geleden moeten doen. In het dorpje waar ik woon (Oost-Nederland, <1000 inwoners, zelfs geen supermarkt), kost een tweekapper nu ook gewoon tegen de 5 ton. Zonder overbieden nog.
pi_214155200
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:34 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
In Leeuwarden is geen ene fuck te doen en Groningen is enkel leuk om te wonen als je student bent, die steden hebben weinig te bieden voor de hippe middenklasse van 30+.
Leeuwarden heeft best een leuk centrum, maar los daar van zijn dat soort eisen stellen toch vooral een luxeprobleem dat mijn punt onderstreept. Het probleem van grote tekorten speelt vooral in en rond De Randstad.
blablablabla
pi_214155255
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:45 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Als je nu die beweging vanuit de Randstad wil maken ben je dan ook te laat, hadden ze 4 jaar geleden moeten doen. In het dorpje waar ik woon (Oost-Nederland, <1000 inwoners, zelfs geen supermarkt), kost een tweekapper nu ook gewoon tegen de 5 ton. Zonder overbieden nog.
En een tussenwoning? Want diezelfde tweeondereenkapper gaat in De Randstad waarschijnlijk voor een miljoen.
5 ton voor zo'n object is niks en is ook niet bedoeld voor de gemiddelde starter.
blablablabla
pi_214155361
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:49 schreef Elan het volgende:

[..]
En een tussenwoning? Want diezelfde tweeondereenkapper gaat in De Randstad waarschijnlijk voor een miljoen.
5 ton voor zo'n object is niks en is ook niet bedoeld voor de gemiddelde starter.
Laatste die hier weg ging was een opknappertje voor bijna 3 ton. Voormalige huurwoning, waar zo te zien al een jaar of 20 niks aan is gedaan. Buren hebben van de woningbouw afgelopen jaren een complete renovatie gehad, een aantal blokjes waaronder deze zijn overgeslagen. Blijkbaar met deze reden. Prijs zo'n 3500 per m2, woonoppervlakte minder dan 90m2.
pi_214155362
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ben van een heel groot dorp naar een klein dorp met 1 supermarkt, 3 friettenten en een bakker verhuisd. Het verschil in prijs is op 5 kilometer afstand hemelsbreed al heel erg groot. In het vorige dorp is het aanbod vrijstaand in vergelijking enorm klein en daardoor relatief duur. In het huidige dorp is het aanbod vrijstaand al veel groter en betaalbaarder.

Een snelle blik op funda leert me dat je in Rotterdam ook vrijstaand kan wonen voor ca. 500k.

1 op 1 situaties vergelijken is daarom ook heel lastig.
pi_214155419
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:40 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
En toen werd hij wakker?
Neuh, zo werkte het gewoon. Niet meer bereikbaar voor de huidige generatie.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214155455
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Neuh, zo werkte het gewoon. Niet meer bereikbaar voor de huidige generatie.
Je berekening klopt niet. Een alleen verdienende IT-er (er van uitgaande dat dat nog steeds klopt) kan geen 7 ton lenen. En dan reken ik nog gunstig.

Na goed rekenen kom ik op 9,5 ton uit (zonder aflossen)
  donderdag 4 juli 2024 @ 17:04:53 #96
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214155522
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:36 schreef Confetti het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-flink-gestegen.html

De voordeeltjes op een rij:

-NHG lagere rente en hoger lenen:
-laag of vrijgestelde overdrachtsbelasting dus meer lenen:
-energielabel hoog is meer lenen;
-HRA dus meer lenen;
-2 lonen maximaal meetellen dus meer lenen.

En dan vergeet ik nog wat andere dingen waarschijnlijk. Het VVD beleid is een groot succes. Zodra iemand suggereert om de voordeeltjes wat af te bouwen staan de haves op de barricades om de not haves van de trein te duwen.
Als het klapt dan roepen we Stef Blok terug
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 4 juli 2024 @ 17:05:19 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214155529
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 11:29 schreef 111210 het volgende:

[..]
Deze huizen hier worden overigens bijna allemaal verkocht aan expats
je meent het :s) O-)

Die werkgever moet ook ergens de aandelen tijdelijk als zekerheid deponeren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214155538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:55 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Laatste die hier weg ging was een opknappertje voor bijna 3 ton. Voormalige huurwoning, waar zo te zien al een jaar of 20 niks aan is gedaan. Buren hebben van de woningbouw afgelopen jaren een complete renovatie gehad, een aantal blokjes waaronder deze zijn overgeslagen. Blijkbaar met deze reden. Prijs zo'n 3500 per m2, woonoppervlakte minder dan 90m2.
Oké geen idee, misschien woon je heel mooi aan De Veluwe of zo of een elitewijk in Enschede maar dat zijn full on Randstadprijzen. In elk geval niet representatief voor de hele Oostelijke regio van het land.
blablablabla
pi_214155565
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Oké geen idee, misschien woon je heel mooi aan De Veluwe of zo of een elitewijk in Enschede maar dat zijn full on Randstadprijzen. In elk geval niet representatief voor de hele Oostelijke regio van het land.
3500 per m2 is voor dit soort kleine woningen helemaal niet veel. Daar kom je in de Randstad niet mee gedraaid.
pi_214155642
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
3500 per m2 is voor dit soort kleine woningen helemaal niet veel. Daar kom je in de Randstad niet mee gedraaid.
Heus wel maar ligt er aan wat voor woning, welke buurt, waar in De Randstad, energielabel etc. Je hebt zat appartementen (ook in Rotterdam en Den Haag) met een prijs onder de 2500 per m2....

https://www.funda.nl/deta(...)nweg-117-c/89969538/

Bijvoorbeeld.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')