Ah dat verklaart een hoop.quote:
Gewoon frisdrank zonder suiker drinken, en koffie-thee zonder suiker. Dan voorkom je al een hoop en kun je gewoon de enige echte pindakaas op je brood smeren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:35 schreef Elan het volgende:
Die 100% pindakaas is echt zo smerig he
Vraag me ook af of die paar gram suiker in Calvé nou wereldschokkende gevolgen hebben voor je gezondheid.
In Calvé pindakaas (de gewone) zit geen suiker. Wel zitten daar andere olieën in, zoals palmolie, waardoor de structuur anders is en er geen olie op staat.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:35 schreef Elan het volgende:
Die 100% pindakaas is echt zo smerig he
Vraag me ook af of die paar gram suiker in Calvé nou wereldschokkende gevolgen hebben voor je gezondheid.
Blijft die wel zoals de 'normale' pindakaas of gaat daar ook een olie laagje op staan?quote:
Klopt, wij hebben altijd die met nootjes. Minder dan 1 gram palmolie per boterham zou dat echt uitmaken als je zo nu en dan een boterham met pindakaas eet ? En zijn pinda's überhaupt een gezonde keuze?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Calvé pindakaas (de gewone) zit geen suiker. Wel zitten daar andere olieën in, zoals palmolie, waardoor de structuur anders is en er geen olie op staat.
quote:De reden om pinda's te laten staan
De reden dat ik geen pindakaas gebruik/verkoop is o.a. dat de omega 3:6 ratio van pinda’s 0,05:10 zijn. Omega 6 is een ontstekingsbevorderende vetzuur. Omega 3, waar we structureel al te weinig van binnen krijgen, is ontstekingsremmend. Pinda’s verslechteren dus de omega 3:6 ratio.
Daarnaast bevatten peulvruchten ook zogenaamde antinutriënten, zoals fytinezuur, lectines en saponines. Dat zijn stoffen die de vertering en de opname van goede voedingsstoffen kunnen verstoren.
https://www.puurmieke.nl/blogs/blog/waarom-geen-pindas-eten/
Kun je toch pindasaus van maken ?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:49 schreef Anne het volgende:
Ik haat het altijd als je aan het einde van zo’n pot komt. Dan is de olie inmiddels wel op en heb je een dikke klont pinda over wat niet meer smeerbaar is.
Maar toch blijven kopen.
Heeee, dat is het proberen waard!quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:53 schreef Phoenix78 het volgende:
Gewoon de pot op de kop zetten zodat de olie onderin zit.
Dit ja. En zo nu en dan omdraaien. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:53 schreef Phoenix78 het volgende:
Gewoon de pot op de kop zetten zodat de olie onderin zit.
Ja goed verhaal maar is dit verhaal wetenschappelijk waar of gewoon weer een verhaal van een influence blog moeder die haar info van facebook gehaald heeft?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben altijd die met nootjes. Minder dan 1 gram palmolie per boterham zou dat echt uitmaken als je zo nu en dan een boterham met pindakaas eet ? En zijn pinda's überhaupt een gezonde keuze?
[..]
Dat laatste zou zomaar kunnen. Ik stelde de vraag, omdat ik geen idee heb over er verder een wetenschappelijke consensus is voor de bewering die die dame doet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja goed verhaal maar is dit verhaal wetenschappelijk waar of gewoon weer een verhaal van een influence blog moeder die haar info van facebook gehaald heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |