Dit heb je gelukkig pas 34 keer gezegd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vertik het om voor die paar mindere dagen de lange broek en dergelijke weer van zolder te halen
Van pakweg maart (als het weer wat warmer wordt) tot ergens in september (als het weer wat frisser wordt) gaan de lange kleren naar zolder.
En daar blijven ze gedurende die maanden
Dat moet Jij wetenquote:Op donderdag 4 juli 2024 09:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vertik het om voor die paar mindere dagen de lange broek en dergelijke weer van zolder te halen
Van pakweg maart (als het weer wat warmer wordt) tot ergens in september (als het weer wat frisser wordt) gaan de lange kleren naar zolder.
Jij hebt in herhaling vallen uitgevondenquote:Op donderdag 4 juli 2024 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit heb je gelukkig pas 34 keer gezegd.
Niet dat ik zelf nooit in herhaling val hi hi![]()
Gelukkig maar. Harde woei hier aan zee, maar alles beter dan de regenquote:Op donderdag 4 juli 2024 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo te zien wordt het nu gewoon een mooie, zonnige dag
Als dat zo is dan was jij mijn grootmeesterquote:Op donderdag 4 juli 2024 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij hebt in herhaling vallen uitgevonden
Nee, @Frutsel heeft de basis gelegd in 2018 of 2019 toen het zo belachelijk lang warm bleef.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als dat zo is dan was jij mijn grootmeester
Gisteren voor het eerst in tijden met trui en jas naar buiten gegaan. 's Avonds leek het een beetje hetzelfde gevoel wat je eind september of oktober hebt, dat je voelt alsof de zomer echt voorbij is en je de aanstaande winter al in de lucht ruikt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Er lopen gewoon nog mensen in korte broek en t shirt.
Je kan er natuurlijk voor kiezen om 2 lange broeken in de kast te laten liggen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Principe kwestiequote:Op donderdag 4 juli 2024 10:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je kan er natuurlijk voor kiezen om 2 lange broeken in de kast te laten liggen.
Gelukkig is de meeste hitte er uitquote:Op donderdag 4 juli 2024 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Pluim:
[ afbeelding ]
Van alles wat, wisselvallig wel met best prima temperaturen.
Dat idee had ik ook idd.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Gisteren voor het eerst in tijden met trui en jas naar buiten gegaan. 's Avonds leek het een beetje hetzelfde gevoel wat je eind september of oktober hebt, dat je voelt alsof de zomer echt voorbij is en je de aanstaande winter al in de lucht ruikt.
Ik fiets al weken in korte broek en t-shirt naar het werk?quote:Op donderdag 4 juli 2024 08:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Er lopen gewoon nog mensen in korte broek en t shirt.
opbokkenquote:Op donderdag 4 juli 2024 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, @:Frutsel heeft de basis gelegd in 2018 of 2019 toen het zo belachelijk lang warm bleef.
Maanden hoop ik toch wel alquote:Op donderdag 4 juli 2024 10:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik fiets al weken in korte broek en t-shirt naar het werk?
Maar ff, je bent dus echt serieus als je zegt dat je in januari als het motregent en 6 graden is gewoon alsnog in korte broek buiten loopt?quote:
Bikkelquote:Op donderdag 4 juli 2024 10:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik fiets al weken in korte broek en t-shirt naar het werk?
Ja, dat is serieus. Als het regent doe ik wel een (dun) regenjasje aan, wel gewoon korte broek. Niks is zo snel droog dan blote benen. Als het niet regent eigenlijk altijd korte broek en t-shirt. 6, -6.. egalquote:Op donderdag 4 juli 2024 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ff, je bent dus echt serieus als je zegt dat je in januari als het motregent en 6 graden is gewoon alsnog in korte broek buiten loopt?
Ik dacht dat je gewoon liep te trollen namelijk.
op zich kan dat wel als het niet te winderig is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ff, je bent dus echt serieus als je zegt dat je in januari als het motregent en 6 graden is gewoon alsnog in korte broek buiten loopt?
Ik dacht dat je gewoon liep te trollen namelijk.
Ja, alles "kan". Ik zie er alleen niet de toegevoegde waarde van. Bedoel, niet dat een dunne spijkerbroek je benen in 6 graden en motregen nou mega warm houdt, maar in dat soort weer in korte broek gaan lopen komt op mij eerder beetje pose'achtig over, van kijk mij eens Wim Hof zijn. Je maakt mij niet wijs dat in die weersomstandigheden in lange broek lopen zorgt voor teveel warmte of überhaupt zwetenquote:Op donderdag 4 juli 2024 11:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
op zich kan dat wel als het niet te winderig is.
Maar liever hadden we in januari dan een bak sneeuw dan die motregen
-6 en jij draagt buiten alleen een t shirt?quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, dat is serieus. Als het regent doe ik wel een (dun) regenjasje aan, wel gewoon korte broek. Niks is zo snel droog dan blote benen. Als het niet regent eigenlijk altijd korte broek en t-shirt. 6, -6.. egal
En bij 20+ met zon moet het t-shirt al vaak uit![]()
Yes. Ik heb niks met lange mouwen en ik denk één lange broek (die ik zeker 6 jaar geleden voor het laatst heb aangehadquote:Op donderdag 4 juli 2024 12:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
-6 en jij draagt buiten alleen een t shirt?![]()
Je valt iig op
Een schande zo laat voor de 'Orde van de Korte Broeken'quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weet niet meer de exacte dag maar eind mei, begin juni gok ik
Wij hadden een pak sneeuwquote:Op donderdag 4 juli 2024 11:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
op zich kan dat wel als het niet te winderig is.
Maar liever hadden we in januari dan een bak sneeuw dan die motregen
Eem korte broek is nog tot daar aan toe, maar alleen t shirt bij temperaturen onder nul lijken mij ook gewoon niet goed voor je lichaam. Het kost je lichaam ontzettend veel energie om op temperatuur te blijven, volgens mij. Als jij buiten gaat fietsen of lopen in dat weer, lijkt mij dat toch niet heel plausibel ofzo. Maar goed, ik heb dat alleen van mijn instructeurs outdoor management destijds. Mensen die alleen met t shirt de bergen in omhoog gaan zonder enige vorm van bescherming van bijvoorbeeld een vest, jas of fleece die sporen sowieso niet. Dat vind ik gewoon onkunde en eigenwijs als je dan onderkoeld raaktquote:Op donderdag 4 juli 2024 12:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Yes. Ik heb niks met lange mouwen en ik denk één lange broek (die ik zeker 6 jaar geleden voor het laatst heb aangehad).
Buiten dan echte winterkleding die ik heb voor sneeuw/klimondernemingen in Scandinavië of de Alpen. Ik ben ook niet levensmoe
Maar in Nederland eigenlijk altijd korte broek en t-shirt. Ook met sneeuw.
Mensen die in de winter in korte broek lopen sporen sowieso niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eem korte broek is nog tot daar aan toe, maar alleen t shirt bij temperaturen onder nul lijken mij ook gewoon niet goed voor je lichaam. Het kost je lichaam ontzettend veel energie om op temperatuur te blijven, volgens mij. Als jij buiten gaat fietsen of lopen in dat weer, lijkt mij dat toch niet heel plausibel ofzo. Maar goed, ik heb dat alleen van mijn instructeurs outdoor management destijds. Mensen die alleen met t shirt de bergen in omhoog gaan zonder enige vorm van bescherming van bijvoorbeeld een vest, jas of fleece die sporen sowieso niet. Dat vind ik gewoon onkunde en eigenwijs als je dan onderkoeld raakt
Maar ben natuurlijk geen medicus
Ik snap ook wel dat het niet helemaal normaal is he. Ik kijk ook om me heenquote:Op donderdag 4 juli 2024 12:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eem korte broek is nog tot daar aan toe, maar alleen t shirt bij temperaturen onder nul lijken mij ook gewoon niet goed voor je lichaam. Het kost je lichaam ontzettend veel energie om op temperatuur te blijven, volgens mij. Als jij buiten gaat fietsen of lopen in dat weer, lijkt mij dat toch niet heel plausibel ofzo. Maar goed, ik heb dat alleen van mijn instructeurs outdoor management destijds.
Dat sowieso. Maar als ik de bergen in trek neem ik ook voorzorgsmaatregelen. Ook als de lucht strakblauw is en er de komende week 0 neerslag voorspelt wordt. Maar daar heb ik dus speciaal spul voor, dat heb ik hier in Nederland nooit aan, niet nodig qua veiligheid.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mensen die alleen met t shirt de bergen in omhoog gaan zonder enige vorm van bescherming van bijvoorbeeld een vest, jas of fleece die sporen sowieso niet. Dat vind ik gewoon onkunde en eigenwijs als je dan onderkoeld raakt
Maar ben natuurlijk geen medicus
Wat is goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte. Dat vertelde een of andere vent me ooit die met 30+ graden in een winterjas met sjaal om liepquote:Op donderdag 4 juli 2024 13:08 schreef StateOfMind het volgende:
Niet gewoon dagelijks een full Arctic outfit inclusief flares en satelliet telefoon dragen
Naja vrouwen in Saoudi Arabië lopen ook in zwarte burka's bij 40 graden....quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat is goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte. Dat vertelde een of andere vent me ooit die met 30+ graden in een winterjas met sjaal om liep
Hij heeft wel een punt. Maar dan moet je niet een verwarming van 37 graden op die manier isoleren.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat is goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte. Dat vertelde een of andere vent me ooit die met 30+ graden in een winterjas met sjaal om liep
Probeer het eens, dan zul je zien dat het echt niet werkt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 juli 2024 14:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Probeer het eens, dan zul je zien dat het echt niet werkt.
In de zomer moet je juist zoveel mogelijk bedekken idd, maar dan zo dun mogelijk en wit van kleur.
Ik heb toevallig net gisteren nieuwe (enorme!quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:08 schreef StateOfMind het volgende:
Niet gewoon dagelijks een full Arctic outfit inclusief flares en satelliet telefoon dragen
In woestijnklimaten zie je de lokale bewoners idd meestal in lange ruime lichte gewaden rondlopenquote:
Ik heb juist enorme wanten voor de ovenquote:Op donderdag 4 juli 2024 14:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb toevallig net gisteren nieuwe (enorme!) wanten voor tourski-avonturen komende winter gekocht (want uitverkoop)
Daar leek het me excellent weer voor namelijk.
En heel veel huizen met witte daken etc. Scheelt een hoop.quote:Op donderdag 4 juli 2024 14:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In woestijnklimaten zie je de lokale bewoners idd meestal in lange ruime lichte gewaden rondlopen
Al dan niet met Gucci nektasje en opskeer.
Nou die is van korte duur want er staat veel regen in de kaarten vanaf woensdag.quote:
Ja morgen rond middaguur harde woei. Herfststorm.quote:
Warme regenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou die is van korte duur want er staat veel regen in de kaarten vanaf woensdag.
Ik word echt zo bloedchagrijnig van dat schijtweer in dit landquote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou die is van korte duur want er staat veel regen in de kaarten vanaf woensdag.
Dinsdag begint gewoon de zomerquote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
in je broek misschienquote:
Nou, een stabiele, warme en droge periode zit er voorlopig nog niet in, dus echt zomer zou ik het niet komen. Mooie momenten ongetwijfeld. Lijkt erop dat we blij mogen zijn met een 2/3 keer 24/25 graden in 2 weken tijd. Het is me wat, hoor.quote:
Jij!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:22 schreef dick_laurent het volgende:
Wie gaat er vandaag in korte broek naar buiten?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vrienden van weeronline geven voor hier (twente) twee weken lang 23 tot 26 graden muv 1dag.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, een stabiele, warme en droge periode zit er voorlopig nog niet in, dus echt zomer zou ik het niet komen. Mooie momenten ongetwijfeld. Lijkt erop dat we blij mogen zijn met een 2/3 keer 24/25 graden in 2 weken tijd. Het is me wat, hoor.
Ik?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:22 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*meldtquote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:22 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alsof wij van FOK! naar buiten gaan. Doe niet zo mal.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:22 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en jij snoof vier soorten zweet!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Hier wordt inmiddels ook langzaam het enorme blik aan Brits vakantievolk opengetrokken. Enig.
Ging gister ff bij de lokale supermercado wat dingetjes halen, was uurtje of 6 in de avond en nog tegen de 30c.
Liep er buiten al zo'n waggelend overweight Brits gezin voor me. Moeder met zo'n Spaanse waaier die ze wss ergens in een gift shop gekocht had in dr hand, hevig wapperend en zuchtend. De twee soon-to-be-obese kinderen met ijs in hun worstenvingertjes er achteraan hobbelend. Vader al mega sacherijnig roepend naar achter tegen de treuzelende kinderen: "Come on, I wanna get in da cah, I'm swea'in me bullocks off".
Lekker cultuur snuiven dus.
Zo beter?quote:Op donderdag 4 juli 2024 16:48 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
Het was een heerlijke dag vandaag. Zo mag de zomer van mij wel zijn.
En dat de turbine scheef staat is hopelijk gezichtsbedrog. Ik heb de foto op de telefoon gecorrigeerd omdat ik de horizon scheef had.
4. Als ik in augustus in NL ben dan wil ik graag weer eens meemaken waar jullie nou steeds over lopen te miepen.quote:
Augustus kan nooit erger zijn dan vorig jaarquote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
4. Als ik in augustus in NL ben dan wil ik graag weer eens meemaken waar jullie nou steeds over lopen te miepen.
Nah, disagree. Ik was vorig jaar ook 2.5 weken in Nederland en ik vond het merendeels echt heel relaxt weer.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Augustus kan nooit erger zijn dan vorig jaar
Ik was de hele maand in Nederland. Het was met afstand de slechtste zomermaand in jaren. September was uiteindelijk met afstand een betere maand.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nah, disagree. Ik was vorig jaar ook 2.5 weken in Nederland en ik vond het merendeels echt heel relaxt weer.
https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2023/augustus Ok de periode 5 t/m 8 augustus was vrij karig, maar alle andere dagen daaromheen waren echt heel prettig qua temp.
Hou opquote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:03 schreef INViCTuS het volgende:
Komende periode zal vast de zon soms schijnen, maar er zal ook veel treurnis zijn. Sneu en triest wel
Nederland - Het wordt na het herfstachtige weer weliswaar wat warmer maar van stabiel zomerweer zal geen sprake zijn. Integendeel, na de thermische opleving begin volgende week (dinsdag) volgt al snel weer een afkoeling ingeleid door enkele regen en onweersbuien. Ook op de wat langere termijn is stabiel zomerweer met zomerse temperaturen niet aan de orde. Hogedrukgebieden verblijven zoals we al langere tijd zien op de verkeerde plaats waardoor Atlantische storingen #hoogtetrog periodiek voor onbestendig weer zorgen met maxima die meest rond het langj klim gemiddelde liggen.
[ x ]
Of zijn het eens dat het kut is.quote:
Vorige week vielen de mussen dood van het dak, en de komende twee weken geeft hij 23-26 graden aan. Wat nou, geen zomer. In Nederland regent het nu eenmaal af en toe.quote:
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Vorige week vielen de mussen dood van het dak, en de komende twee weken geeft hij 23-26 graden aan. Wat nou, geen zomer. In Nederland regent het nu eenmaal af en toe.
[..]
Vorige week vielen de mussen dood van het dak, en de komende twee weken geeft hij 23-26 graden aan. Wat nou, geen zomer. In Nederland regent het nu eenmaal af en toe.
[..]
Zul je zien dat het dan bloedheet wordt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
4. Als ik in augustus in NL ben dan wil ik graag weer eens meemaken waar jullie nou steeds over lopen te miepen.
Ja daar ben ik dus ook bang voorquote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zul je zien dat het dan bloedheet wordt.
[..]
[..]
Sommige hier gaan dat niet overleven ben ik bang.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 15:33 schreef fetX het volgende:
Lekker tot volgend jaar april herfst. En dan maar hopen dat het beter wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |