Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel, infrarood verwarming en 10 zonnepanelen, koken op inductie.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel en 10 zonnepanelen, koken op inductie.
Verbruik oktober:
Electra 164 kWh
Teruglevering -155 kWh
Gas 9 m³
Pellets: 10 kg
Opbrengst zonnepanelen: 226,8 kWh
Netto stroomverbruik: 235,8 kWh
Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel, infrarood verwarming en 10 zonnepanelen, koken op inductie.quote:Op zondag 1 december 2024 07:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel, infrarood verwarming en 10 zonnepanelen, koken op inductie.
Verbruik november:
Electra 235
Teruglevering -27 kWh
Gas 26 m³
Pellets: 180 kg
Opbrengst zonnepanelen: 67,2 kWh
Netto stroomverbruik: 278,2 kWh
Waar gebruik je elektriciteit voor, alleen verlichting, laptop en tv vermoed ik. Koken op gas, weinig gebruik van een oven?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:44 schreef Hojdhopper het volgende:
Elektriciteitsverbruik 2024 met 2 personen, 71m2 appartement op 6 hoog met aan drie kanten buren:
825 kWh
Gemiddeld verbruik voor 2pax in een appartement is 2.500 kWh geloof ik. We zitten dus op minder dan een vierde hiervan. Snap er geen hout van, aangezien we beide ook de helft van de tijd thuiswerken. Maar ja, zal wel kloppen, was vorig jaar ook maar iets van 900kWh.
Gasrekening komt ergens in maart pas (van de verhuurder).
Licht, laptops (2), beeldschermen (2x2), game-pc, televisie wel een paar uurtjes per dag, koken op een elektrische plaat, verder een oven/waterkoker/etc., vaatwasser, koelkast. Wasmachine is gemeenschappelijk in ons appartementencomplex, dus dat scheelt natuurlijk.quote:Op zondag 5 januari 2025 00:01 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Waar gebruik je elektriciteit voor, alleen verlichting, laptop en tv vermoed ik. Koken op gas, weinig gebruik van een oven?
Ik doe de aanname dat dit voor een heel jaar is, en als dat zo is, dan vind ik 542m3 erg weinig voor een heel jaar met 5 personen, en stroom eigenlijk ook. Nice.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:20 schreef Hanca het volgende:
Verbruik met 5 personen waarvan 1 bijna altijd thuis, rijtjeshuis van 131 m2, 10 zonnepanelen, alleen op gas verwarmd (geen kachels oid):
Electriciteit:
Opgewekt 3533 kWh
Teruggeleverd 2455 kWh
Ingekocht 1875 kWh
Verbruik 2953 kWh
Gas: 542 m3
Ja, is voor een heel jaar.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik doe de aanname dat dit voor een heel jaar is, en als dat zo is, dan vind ik 542m3 erg weinig voor een heel jaar met 5 personen, en stroom eigenlijk ook. Nice.
Ja, hier heeft onze dochter nog geen eigen computer. Effectief gebruikt ze gewoon een oude laptop van mij voor youtube, maar ze is ook pas 6.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, is voor een heel jaar.
Stroom zal wel stijgen want sinds halverwege afgelopen jaar hebben de 3 kinderen ieder een eigen computer (zonder internet). Natuurlijk is de bedoeling max een uur per dag, maar je weet hoe dat gaat als het regent...
Gas is vrij simpel: goed isoleren en maar 1 ruimte (woonkamer, eetkamer, keuken) verwarmen, die ruimte heeft vloerverwarming, aan de voorkant triple glas en aan de achterkant een serre die natuurlijk een enorme isolatie is. Boven verwarmen wij niet, zijn we van huis uit ook niet gewend.
Ik heb wel zitten kijken naar warmtepompen e.d., maar met zulk gasverbruik kan dat eigenlijk nooit uit. Maar nu houden we dus eigenlijk stroom over, we wekken meer op dan we gebruiken. Iemand daar nog tips?
Wellicht helpt mee dat we Surinaamse buren hebben die altijd in hun shirtje of zelfs een hempie in huis lopen, die zullen wel fors stoken. Dat houdt de grootste muur van onze woonkamer vast warm.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, hier heeft onze dochter nog geen eigen computer. Effectief gebruikt ze gewoon een oude laptop van mij voor youtube, maar ze is ook pas 6.
Ja, dat deed ik in mijn vorige huis ook. Nu was de woonkamer + keuken 1 grote ruimte van ongeveer 2x 32m2 en de badkamer had vloerverwarming, maar met stoken + koken + in bad gaan + douchen kwamen we toch nog per jaar op 1137 m3 (het laatste jaar dat we daar woonden, daarvoor was het rond de 1200 m3 per jaar).
En wij waren toen met z'n 3en, daar onze dochter in 2018 is geboren. Dus alsnog fors fors meer dan jullie met 5.
Toen ik alleen woonde en klein behuisd was, zat ik ook tussen 800 en 900 kWh. En dat was met eigen wasmachine, maar ook nog koken op gas.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Licht, laptops (2), beeldschermen (2x2), game-pc, televisie wel een paar uurtjes per dag, koken op een elektrische plaat, verder een oven/waterkoker/etc., vaatwasser, koelkast. Wasmachine is gemeenschappelijk in ons appartementencomplex, dus dat scheelt natuurlijk.
Dus ja, inderdaad niet veel verbruik maar dat het zó weinig is verbaast me wel (positief natuurlijk).
Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel, infrarood verwarming en 10 zonnepanelen, koken op inductie, ligbad.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel, infrarood verwarming en 10 zonnepanelen, koken op inductie.
Verbruik december:
Electra 319 kWh
Teruglevering -7 kWh
Gas 14 m³
Pellets: 120 kg
Opbrengst zonnepanelen: 32 kWh
Netto stroomverbruik: 344 kWh
Jaarverbruik:
Electra 2017 kWh
Teruglevering -2145 kWh
Gas 393 m³
Pellets: 450 kg
Opbrengst zonnepanelen: 2789,4 kWh
Netto stroomverbruik: 2661,4 kWh
Stroomprijs ¤ 0,27422794117647
Gasprijs ¤ 1,68205479452054
Pellets ¤ 389,00 / 990kg
Totaal verbruik 2024:
Electra ¤ -35,00
Gas: ¤ 661,00
Pellets ¤ 176,00
Totaal ¤ 702,00
Kanttekening: zonnepanelen sinds halverwege mei, pelletkachel sinds maart.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:07 schreef 215 het volgende:
Vandaag waarschijnlijk de eerste dag sinds maanden dat er meer opbrengst is dan verbruik. Dat is inclusief verwarming. Feestje vind ik dat altijd.
Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel, infrarood verwarming en 10 zonnepanelen, koken op inductie, ligbad.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel, infrarood verwarming en 10 zonnepanelen, koken op inductie, ligbad.
Verbruik januari:
Electra 292 kWh
Teruglevering -24 kWh
Gas 22 m³
Pellets: 165 kg
Opbrengst zonnepanelen: 64,7 kWh
Netto stroomverbruik: 332,7 kWh
Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel, infrarood verwarming en 10 zonnepanelen, koken op inductie, ligbad.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoekwoning, bouwjaar 1962, dak- vloer- spouwmuurisolatie, ramen triple glas, 2 personen, cv, pelletkachel, infrarood verwarming en 10 zonnepanelen, koken op inductie, ligbad.
Verbruik februari:
Electra 227 kWh
Teruglevering -72 kWh
Gas 21 m³
Pellets: 150 kg
Opbrengst zonnepanelen: 145,9 kWh
Netto stroomverbruik: 300,9 kWh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |