abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220682050
Ik heb mijn kast grondig opgeruimd en wil een hoop kleding naar de kringloop brengen. Hoe verpak ik dat het beste? In een doos? Vuilniszak is ook weer zoiets :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220682153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:17 schreef Syrena het volgende:
Ik heb mijn kast grondig opgeruimd en wil een hoop kleding naar de kringloop brengen. Hoe verpak ik dat het beste? In een doos? Vuilniszak is ook weer zoiets :')
Doos, koffer of vuilniszak. Maakt weinig uit.

Ik denk dat het qua frisheid van je kleding wel het fijnst is om de vuilniszak van je lijstje te schrappen.
Mon 'en!
pi_220682614
quote:
Ik verpak het meestal in een boodschappentas, die kunnen ze dan weer in de bak bij de kassa leggen voor klanten die geen tas bij zich hebben.
Als ik daarna geen ‘oude’ shopper meer in huis heb dan neem ik er eentje uit die bak mee naar huis om zo altijd eentje klaar te hebben staan in een hoekje. Dat werkt hier heel goed, steeds als we iets hebben voor de kringloop dan gaat het daar in en als hij vol is nemen we ‘m mee naar onze buurtkringloopwinkel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Doedezemaar op 30-04-2026 12:07:29 ]
  donderdag 30 april 2026 @ 18:59:08 #229
511255 camilero
tufkatufka...
pi_220684853
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:36 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Doos, koffer of vuilniszak. Maakt weinig uit.

Ik denk dat het qua frisheid van je kleding wel het fijnst is om de vuilniszak van je lijstje te schrappen.
Je moet ook geen tweedehands vuilniszak gebruiken. Ook recycling kent zijn grenzen!
pi_220684980
Het zijn doorzichtige pedaalemmerzakken geworden :+
5 stuks vol.

Nog een La Chouffe glas gescoord voor mijn schoonbroer, en twee theeglazen en twee koffiemokjes voor het werk. 4 euro O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220684992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:59 schreef camilero het volgende:

[..]
Je moet ook geen tweedehands vuilniszak gebruiken. Ook recycling kent zijn grenzen!
Toptip van de dag :D
Mon 'en!
pi_220685363
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik verpak het meestal in een boodschappentas, die kunnen ze dan weer in de bak bij de kassa leggen voor klanten die geen tas bij zich hebben.
Bestaan dat soort bakken nog? Die heb ik al heel lang niet meer gezien. Sinds de invoering van de betaalde tasjes niet meer denk ik.
pi_220685722
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:03 schreef Elleska het volgende:

[..]
Bestaan dat soort bakken nog? Die heb ik al heel lang niet meer gezien. Sinds de invoering van de betaalde tasjes niet meer denk ik.
Bij alle kringloopwinkels waar ik regelmatig kom staat wel zo’n bak
pi_220689810
Ik heb echt een moment van kringloopgeluk. Ik kocht zojuist bij de kringloop deze tas, helemaal gloedjenieuw voor 6,50. *O*
  Spellchecker vrijdag 1 mei 2026 @ 15:14:50 #235
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220689823
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:12 schreef Jentin het volgende:
Ik heb echt een moment van kringloopgeluk. Ik kocht zojuist bij de kringloop deze tas, helemaal gloedjenieuw voor 6,50. *O*
Wat een prachtige kleur!!! _O_
Veel plezier ermee!
pi_220689957
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:12 schreef Jentin het volgende:
Oh yes *O*
pi_220694258
weer een paar strips gekocht
pi_220694260
die fauteuil komt ook uit de kringloop trouwens maar dient een beetje opgelapt te worden :+
pi_220702344
quote:
Vuilniszak
pi_220729108
Even naar de lokale kringloop gewandeld en dit was de buit
pi_220729637
Na jaren door kringlopen struinen kan ik ook eindelijk eens wat "showen".

Had altijd al het idee om, als ik ging verhuizen, om iets met 70's te doen. Nu is niet alles in de kast 70's maar niets is perfect natuurlijk ;)

Grootste deel komt uit Hart in Friesland, beetje Marktplaats, wat andere kringlopen, etc.

Heb meer zooi dan er in de kast past (nog niet alles is verhuisd), dus er zal nog wel eens een vitrine bij komen.

Vind dat Brabantia spul ook fantastisch, hadden we (m'n ouders) vroeger ook. Meeste is weggegaan (zoals dat dan ging) en een hoop weer teruggekocht.

Zie hier onze hippe broodtrommel, nog in gebruik in 1991:

En anno 2026:

En vandaag nog deze weegschaal gescoord:

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 06-05-2026 18:06:18 ]
  woensdag 6 mei 2026 @ 18:02:24 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220729655
Als kind had ik een lievelings plaat, een opname van toon Hermans, live 1967. Heb hem grijs gedraaid. Waar die gebleven is, geen idee. Kwam net bij een kringloopwinkel voorbij en daar lag de DVD met de opname voor TV, voor 2 euro. Sentiment
  woensdag 6 mei 2026 @ 18:04:08 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220729668
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 06:26 schreef Karzai het volgende:
weer een paar strips gekocht
[ afbeelding ]
Goeie score!
pi_220729812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Na jaren door kringlopen struinen kan ik ook eindelijk eens wat "showen".

Had altijd al het idee om, als ik ging verhuizen, om iets met 70's te doen. Nu is niet alles in de kast 70's maar niets is perfect natuurlijk ;)

Grootste deel komt uit Hart in Friesland, beetje Marktplaats, wat andere kringlopen, etc.

Heb meer zooi dan er in de kast past (nog niet alles is verhuisd), dus er zal nog wel eens een vitrine bij komen.

Vind dat Brabantia spul ook fantastisch, hadden we (m'n ouders) vroeger ook. Meeste is weggegaan (zoals dat dan ging) en een hoop weer teruggekocht.

Zie hier onze hippe broodtrommel, nog in gebruik in 1991:

[ afbeelding ]

En anno 2026:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En vandaag nog deze weegschaal gescoord:

[ afbeelding ]
Heeeel cool. De weegschaal is een mooie aanvulling. Ik heb ook aardig wat Brabantia teruggekocht. Het enige originele uit de familie dat ik nog heb is het cremewitte blik voor ontbijtkoek van opa en oma uit de jaren 60 en dat is ook in gebruik. Heb ook een oranje staan, voor de sier.
pi_220730405
Ooo, die O+ kast O+. Love it. Een aantal dingen die er in staan heb ik zelf ook. De telefoon in het O+ groen O+

De brooddoos in het oranje met opener aan de voorkant staat nog op mn verlanglijst O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220730410
:( en nu die weegschaal ook :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_220730519
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 19:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ooo, die O+ kast O+. Love it. Een aantal dingen die er in staan heb ik zelf ook. De telefoon in het O+ groen O+

De brooddoos in het oranje met opener aan de voorkant staat nog op mn verlanglijst O+
U zei? :P
Ook met het befaamde pennenbakje?

pi_220730532
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
U zei? :P
Ook met het befaamde pennenbakje?

[ afbeelding ]
:( Nee :(
pi_220730634
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
:( Nee :(
:D

Wil 1 van die 2 telefoons nog wel echt gaan gebruiken in het bijgebouw.
Heb een module + router om zo'n oude telefoon om te zetten naar VOIP dus helemaal modern.

Dit moet ik ook nog ergens in een kast / vitrine proppen.

De groene rechts heb ik ooit van een tante gehad in ~1985, m'n eerste radio :D
De rest heb ik er door de jaren heen bijgezocht.
pi_220730769
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
:D

Wil 1 van die 2 telefoons nog wel echt gaan gebruiken in het bijgebouw.
Heb een module + router om zo'n oude telefoon om te zetten naar VOIP dus helemaal modern.

Dit moet ik ook nog ergens in een kast / vitrine proppen.

[ afbeelding ]

De groene rechts heb ik ooit van een tante gehad in ~1985, m'n eerste radio :D
De rest heb ik er door de jaren heen bijgezocht.
O wauw, gelukkig woon ik op een postzegel :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')