abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juli 2024 @ 14:46:52 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214116313
Goede middag!

Het is morgen zo ver. een bezoekje aan de tandarts staat gepland, wegens een gaatje! :{w

Ik heb in totaal 2 gaatjes eerder gehad, beide heb ik zonder verdoving laten vullen.
Het eerste gaatje voelde ik nauwelijks, maar bij het tweede gaatje schoot ik toch wel even bijna uit m'n stoel.

Toen raakte de boor duidelijk een zenuw, en dat is natuurlijk voor niemand een fijn gevoel.

Nu is mijn vraag, hebben jullie wel eens gaatjes laten vullen, hoeveel in totaal, en deden jullie dit met of zonder verdoving?

Waarom ik nooit koos voor een verdoving? Nou, ik heb eens een verstandskies moeten laten trekken, ik kreeg toen ook een 'prikje' nou ik ging door de grond van die prik, ontzettend pijnlijk. :{

Nu ben ik dus bang dat het prikje voor het boren dus net zo pijnlijk is als de prik voor het laten trekken van een kies..

En dan liever maar wat zenuwpijn hoor.. Maar wie weet is het prikje anders als je alleen hoeft te boren?

Afijn, benieuwd naar jullie keus bij het geval van een gaatje. ^O^
  maandag 1 juli 2024 @ 14:49:41 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214116331
Soms zijn verdovingsprikken venijnig, soms vallen ze mee.

Ik heb toch altijd liever wel een verdoving.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 juli 2024 @ 14:54:15 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214116383
Zonder verdoving want ik vind die injectie in mijn bakkes veel erger.
pi_214116424
Tandarts beoordeelt dat vaak zelf in overleg met jou. Hij neemt ook mee hoe stevig je in je schoenen staat, mocht hij/zij/hun onvoorzien toch wat raken.
Natuurlijk doet het behoorlijk pijn als er iets wat geraakt wordt, maar pijn gaat altijd over. Volgende dag ben je het alweer vergeten.
pi_214116537
Mij mogen ze helemaal plat spuiten. De naald vind ik niet erg, de (angst voor) pijn tijdens het boren wél.
pi_214116538
Voor normale gaatjes altijd zonder verdoving. De uitwerking van de verdoving is vele malen erger dan die 10 seconden die boren pijn doet. Liever 10 seconden spreekwoordelijk doorbijten dan 4 uur met een gevoelloos stuk mond al kwijlend achter je PC zitten.

Grotere ingrepen, zoals verstandskiezen trekken, wel altijd met verdoving. Maar daar gebeurd wel iets meer dan een simpel gaatje boren.

Ooit een schoonvader gehad die banger was voor prikjes dan voor de pijn van een wortelkanaalbehandeling 8)7 Dan moet je ook wel stevig in je schoenen staan hoor om die pijn weg te slikken.
  maandag 1 juli 2024 @ 15:18:07 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214116567
Spreek af met je tandarts dat hij onmiddellijk stopt met boren als jij je hand opsteekt. Is het nare gevoel dan gezakt (10 sec. later) dan gaat ie weer verder. Zo hoef je geen prik en heb je het gevoel dat je het nog wat in de hand hebt.
pi_214116701
Zonder.

Alleen 1x was het heel extreem; ik was een tiener en ging naar de tandarts. Hij had 2 gaatjes gezien en maakte een foto om te zien of er meer waren of niet.
Hij vroeg me of ik een verdoving wilde.
Nee, voor 2 gaatjes is het niet nodig.

En due lul ging boren, boren, boren, boren....de ene tand na de ander! :X
Toen met die kouwe lucht overal overheen blazen en daarna alles vullen.
Ik vroeg hem hoeveel gaatjes het waren en hij was de tel kwijt.
De assistente zei: "Negen."

NEGEN GAATJES?!?

"Ja, het zijn plekjes waarvan ik naar aanleiding van de foto's vermoed dat ze ooit in te toekomst MISSCHIEN wel eens gaatjes zouden kunnen gaan worden, en ik ga binnenkort met pensioen en wil alles netjes achterlaten, dus heb ik er voor gekozen ze meteen allemaal maar te boren en te vullen."

:X :X :X :X :X
pi_214116754
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:33 schreef ToT het volgende:
Zonder.

Alleen 1x was het heel extreem; ik was een tiener en ging naar de tandarts. Hij had 2 gaatjes gezien en maakte een foto om te zien of er meer waren of niet.

NEGEN GAATJES?!?

"Ja, het zijn plekjes waarvan ik naar aanleiding van de foto's vermoed dat ze ooit in te toekomst MISSCHIEN wel eens gaatjes zouden kunnen gaan worden, en ik ga binnenkort met pensioen en wil alles netjes achterlaten, dus heb ik er voor gekozen ze meteen allemaal maar te boren en te vullen."

Godver :{
pi_214116762
Verdoving.
In mijn jeugd genoeg onverdoofd laten doen door een tandarts die ervan uitging ‘dat dat wel kon’, ik ben er klaar mee.
Waar je voorheen urenlang maar een halve bek had, is het nu alleen maar het stukje vel waar de kies die verdoofd moest worden in de buurt zit. En is het na een uur of twee wel weer weggetrokken. En die naaldjes zijn zo dun… ik vind de restjes bittere verdoving vloeistof die daarna achterin je keel lopen vervelender :r
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 1 juli 2024 @ 15:40:13 #11
37248 BertV
Klei indiaan
pi_214116766
zonder.

Maar ik vraag het "altijd" aan mijn tandarts. (goed gebit, drie gaatjes oid)

Als je zoiets vraagt weet de tandarts dat je geen piepert bent en maakt hij de inschatting of het kan.
Handgemaakt
pi_214116773
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Spreek af met je tandarts dat hij onmiddellijk stopt met boren als jij je hand opsteekt. Is het nare gevoel dan gezakt (10 sec. later) dan gaat ie weer verder. Zo hoef je geen prik en heb je het gevoel dat je het nog wat in de hand hebt.
Dat heb ik ook eens tegen de tandarts gezegd. Die begon te lachen, joh, zei hij, ik merk direct wanneer ik iets raak, daar hoef je je hand niet voor op te steken, dan vlieg je vanzelf uit de stoel!
  maandag 1 juli 2024 @ 15:44:09 #13
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214116799
Met, anders wordt het een bloederige bende. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_214116881
Ik heb een keer een gaatje gehad en dat is geboord en gevuld met verdoving. Andere keer dat ik verdoving kreeg bij de tandarts was met verstandskiezen trekken (aan elke kant één in mijn onderkaak).

Kan me van beide keren niet herinneren dat de verdoving zetten pijn deed.
pi_214116904
MET. Zeg ik nu met een scheve bakkes, heb een uur geleden net een gaatje laten vullen :D
Mét zalfje voor het prikje, want die krengen zijn pijnlijk :X
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_214116927
Nooit verdoving gehad bij vulling. Wel bij kies trekken uiteraard, dat wordt wat te gortig zonder verdoving.
pi_214116938
Zonder. Zelfs grondige drievlaks vullingen zonder verdoving waren geen probleem. Vind het geluid van de boor nog het meest irritant.
pi_214116942
Nergens voor nodig.

[ Bericht 50% gewijzigd door Peejtur op 02-07-2024 09:30:42 ]
  Moderator maandag 1 juli 2024 @ 16:00:31 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_214116954
Meestal zonder, tenzij de tandarts aangeeft dat het een nogal diep gaatje is wat veel pijn kan gaan doen, dan willen ze liever dat je wel verdoving neemt omdat ze er zelf ook last van hebben als je steeds plotselinge bewegingen maakt vanwege de pijn.

Ik vind zonder verdoving prettiger omdat je anders erna nog een halve dag loopt te kwijlen en lastig kunt eten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_214117027
Verdoving is irritant na een uurtje of zo, als je al weer op weg naar huis bent, dat half verlamde wat je dan voelt....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 1 juli 2024 @ 16:15:11 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214117068
Tien keer liever een verdoving die even tijd nodig heeft om uitgewerkt te raken, dan die boor op je zenuw.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214117105
Verdoving en elke keer weer met de bibbers in mijn benen of het wel in 1 x werkt aangezien ik het een paar x gehad heb dat ik meerdere spuiten moest hebben voordat de verdoving eindelijk begon te werken.
5 jaar terug nieuwe tandarts en tot nog toe (ff afkloppen, 2x een verdoving gehad) gaat het goed.
pi_214117123
Neen.
pi_214117174
Mijn tandarts gebruikt sinds jaren een of ander ijzeren ringetje om de tand voor hij aan de slag gaat. Geen idee wat het precies is, maar dat ding in het tandvlees duwen en aandraaien doet vele malen meer pijn dan het boren.

Vind het ook altijd bizar om te zien hoe klein die boortjes zijn. Vaak maken ze met een of andere grove boor de boel stroef (denk ik tenminste, ben geen tandarts). Dat voelt alsof er een graafmachine in je mond bezig is die de dag ervoor nog een tunnel bij Maastricht heeft gemaakt, maar als je dan het boortje ziet dan matched dat niet bepaald met wat je verwacht te zien :')
pi_214117194
quote:
Hij liet in ieder geval wel een nette rekening achter die goed was voor zijn pensioen _O-

Ik weet niet wanneer het was overigens, maar tegenwoordig zou je die rekening niet moeten betalen. In principe is een tandarts verplicht je vooraf een offerte te overhandigen.
pi_214117270
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Hij liet in ieder geval wel een nette rekening achter die goed was voor zijn pensioen _O-

Ik weet niet wanneer het was overigens, maar tegenwoordig zou je die rekening niet moeten betalen. In principe is een tandarts verplicht je vooraf een offerte te overhandigen.
Oh dit was sowieso > 30 jaar geleden. :)
  maandag 1 juli 2024 @ 16:37:28 #27
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214117272
Ik heb ook een gruwelijke hekel aan de tandarts en dan met name het boren. Moet na twee jaar eigenlijk hoognodig weer eens langs maar kan mezelf nog niet motiveren een afspraak te maken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 1 juli 2024 @ 16:43:57 #28
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_214117342
Een keer met, en een keer zonder verdoving. Op zich was die keer zonder verdoving best te doen, maar mocht het ooit voorkomen dat hij weer moet boren, zet hij eerst die spuit er maar weer in.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_214117345
Ik kies altijd voor een verdoving als het mogelijk is! :Y

Ja ik ben een mietje als het om zaken in mijn mond gaat! :@
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_214117496
Zonder
pi_214119009
Er bestaat een spray en crème die ze vooraf op je tandvlees kunnen smeren die verdoofd. Zo voel je de spuit niet/ minder.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator maandag 1 juli 2024 @ 19:33:14 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_214120025
Verdoving. Rust voor mij en de tandarts heeft alle tijd.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_214120571
1x verdoving, het deed nog steeds pijn en daarna hele dag een lamme kaak.

Dus sindsdien zonder, ff pijn lijden dan maar.
.
  maandag 1 juli 2024 @ 19:59:08 #34
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_214120697
Verdoving. Veel. Ga geen pijn lijden als het niet nodig is. Bovendien lig ik zonder verdoving bijzonder onrustig in de stoel. Verdoving is beter voor mij, de tandarts en de assistentes.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_214121174
quote:
Zonder.

NEGEN GAATJES?!?

Ah, hij wilde zn pensioen nog even veilig stellen dus..
pi_214121177
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 20:45 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ah, hij wilde zn pensioen nog even veilig stellen dus..
:Y
pi_214121201
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 14:54 schreef herverwijderd het volgende:
Zonder verdoving want ik vind die injectie in mijn bakkes veel erger.
Ik wordt helemaal misselijk en duizelig en neig tot flauwvallen van zo'n doof gevoel in m'n bek. Idem voor ergens anders.

Een ruggenprik voor iets zou ik never nooit kunnen. Pleur mij maar onder narcose. Dat wil ik bij m'n verstandskiezen ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214121310
Watjes. Vorig jaar nog een WKb gehad zonder verdoving
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214121679
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 20:56 schreef halfway het volgende:
Watjes. Vorig jaar nog een WKb gehad zonder verdoving
Wilde ik ook, maar mocht niet van de endodontoloog, hij was zuinig op z’n vingers zei hij ;)
Heb echt zo’n hekel aan verdovingen. Voor gaatjes geen verdoving hoor, ik mag later deze week weer
pi_214121719
Zeker, is ook leuk en geen verrassingen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_214121801
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Die offerte is pas verplicht bij een bepaald bedrag
  maandag 1 juli 2024 @ 23:32:18 #42
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214124462
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat is eigenlijk wel een goed idee.
En als het dan toch niet gaat, kan je altijd om een verdoving vragen. :)

Ik had al maanden geleden gemoeten, maar ik heb nu eindelijk de afspraak staan.
Het moet toch ooit gebeuren. :P
pi_214124592
Pijn is fijn
Vakman pur sang
  maandag 1 juli 2024 @ 23:58:02 #44
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214125006
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 18:36 schreef valentijn101 het volgende:
Er bestaat een spray en crème die ze vooraf op je tandvlees kunnen smeren die verdoofd. Zo voel je de spuit niet/ minder.
Wow, goede tip.

Dan ga ik toch om een zalfje vragen + prik, ik ben toch gaan twijfelen na dit topic. :P
  dinsdag 2 juli 2024 @ 00:16:56 #45
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_214125070
Afspraak is bij mij als het moet dat we beginnen zonder verdoving. Als het echt niet blijkt te gaan kan die er dan alsnog in.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_214125827
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 21:25 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Die offerte is pas verplicht bij een bepaald bedrag
Hoe veel denk jij dat 9 gaatjes vullen kost? En denk je dat dat niet aan de drempel van 250 euro voldoet?
pi_214125952
quote:
99s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:00 schreef Karina het volgende:
Ik vind zonder verdoving prettiger omdat je anders erna nog een halve dag loopt te kwijlen en lastig kunt eten.
Apart dat dat zo erg verschilt dan. Ik heb juist het idee dat ze tegenwoordig vrij nauwkeurig plaatselijk kunnen verdoven voor een gaatje. Bij mij was letterlijk alleen het tandvlees rondom één tand verdoofd. En ik liep de deur uit met hetzelfde mondgevoel als ik bij aankomst had.

Voor twee verstandskiezen trekken op twee plekken voelde ik de verdoving nog wel tot een uur daarna. Maar daar kwam ook meer verdoving aan te pas dan bij dat gaatje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stepperoller op 02-07-2024 09:33:22 ]
  dinsdag 2 juli 2024 @ 23:58:22 #48
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214138531
Kleine update.

Het viel redelijk mee. :)

Ik had om verdoving gevraagd, maar de vervangende tandarts raadde het mij sterk af.
Volgens de tandarts zijn het alleen nog de 50+'ers die om een verdoving vragen 'omdat ze nog de tandartsen herinneren van vroeger, het gaat nu heel anders en verfijnder'

Onder de jongeren is het percentage die een verdoving neemt minder dan 10% werd mij verteld.

Dus toch maar zonder verdoving.

Het deed in het begin weinig pijn, het geluid van een boor is natuurlijk niet al te prettig.

Maar na enkele secondes schoot ik bijna uit m'n stoel van een pijnscheut.. Een super naar gevoel, wat ik moeilijk kan omschrijven, maar echt absoluut geen pretje is.

De tandarts reageerde geërgerd en zei ' sommige mensen maken al een heisa terwijl ze nog niet eens wat voelen'.

Wat mij een hint leek richting mij..

Daarna ging het goed, maar toch weer behoorlijk wat pijnscheuten, al was het nu minder scherp als de eerste.

Ik ben blij dat het weer gebeurt is. Leuk blijft het nooit. :P
pi_214138706
Ik neem altijd een dubbele verdoving. Ze doen altijd een test na de eerste prik en ik zeg altijd dat ik nog wat voel en dan doen ze nog zo'n prik.

Geen pijn in de stoel en zo'n slappe bek daarna is ook wel ff grappig op zich.
pi_214139150
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 01:02 schreef Sjemmert het volgende:
Ik neem altijd een dubbele verdoving. Ze doen altijd een test na de eerste prik en ik zeg altijd dat ik nog wat voel en dan doen ze nog zo'n prik.

Geen pijn in de stoel en zo'n slappe bek daarna is ook wel ff grappig op zich.
Daarna haalt het busje je weer op?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')