31.12 dient de huurder weg te zijn.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 17:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Leuk man! Wanneer denk je de boel onderhanden te kunnen nemen?
Oh, dat geeft mooi veel tijd voor het maken van plannen en treffen van voorbereidingenquote:Op zaterdag 29 juni 2024 17:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
31.12 dient de huurder weg te zijn.
Maar je zit niet op een schopstoel toch? Nu rustig bepalen wat je wil hebben en straks opmeten en bestellenquote:Op zaterdag 29 juni 2024 17:25 schreef derLudolf het volgende:
En extra sparenmaar ja zonder maten is het wel wat lastig echt plannen/begroting te maken.
Ook al een tijdje geen loonsverhoging gehad, ook maar es om vragen![]()
De ruimte waar nu de keuken zit, zitten 4 deuren en een raam in waardoor je beetje rare opstelling heb. Misschien gewoon de hele keuken verplaatsenHet deel waar ik hem misschien wil, heeft echter geen kelder. Ik heb niet gekeken of je daar wel onder de vloer kunt.
Ik denk wat hebben je vrinden daarmee te makenquote:Op zaterdag 29 juni 2024 17:25 schreef derLudolf het volgende:
En extra sparenmaar ja zonder maten is het wel wat lastig echt plannen/begroting te maken.
ik las het ook verkeerd in eerste instantiequote:Op zaterdag 29 juni 2024 18:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk wat hebben je vrinden daarmee te maken
Nee hoor, absoluut nietquote:Op zaterdag 29 juni 2024 17:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar je zit niet op een schopstoel toch? Nu rustig bepalen wat je wil hebben en straks opmeten en bestellen
Ik zie bij jou eerder een aangepast aga fornuis met 20 verschillende ovensquote:Op zaterdag 29 juni 2024 18:43 schreef derLudolf het volgende:
Ik keek even op de site van Miele. Miele is inderdaad Miele ook niet echt meer, maar goed, je kunt dus wel filteren op het al dan niet hebben van een camera in de ovenruimte maar niet op de maximale temperatuur.
Als het er is wil ik gewoon een inbouw oven die tot 350°C gaat
Wat wil je doen op 350c, pizza? Want dan kun je met een enkelfasige oven ook wel uit.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 19:20 schreef derLudolf het volgende:
Pleur wel een 2e hands horeca ding op krachtstroom in de schuur
Lamineer is wel een goed punt, massief kersenhoutgeld heb ik nog niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat wil je doen op 350c, pizza? Want dan kun je met een enkelfasige oven ook wel uit.
Los van dat ik zelf niets inbouw wil, kan ik het erg afraden apparaten die de 300c of meer halen on te bouwen. Die hebben nogal de neiging ook aan de buitenkant heet te worden. Dan valt de lamineer van je keukenkastjes af.
Kijk even hoe je uitkomt mbt emigratie. Dan bedoel ik de datum dat je de grens over gaat.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 17:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
31.12 dient de huurder weg te zijn.
Als je werkt in NL betaal je in NL belasting toch?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Kijk even hoe je uitkomt mbt emigratie. Dan bedoel ik de datum dat je de grens over gaat.
Je moet namelijk in het jaar van de emigratie een dubbele belastingaangifte gaan doen.
E109 zou zijn voor familieleden die in Bosnië Herzegovina, Macedonië en nog wat landen wonen, die heb ik niet, maar zal even bij m'n verzekering informeren.quote:Verder bij je zorg verzekering even een E109 (S1) regelen. Daarmee naar de krankenkasse naar keuze om je in te schijven. Kost niets maar je kunt gebruik maken van het volledige zorg pakket in Duitsland, en dat gene dat je in Nederland verzekerd hebt. Tandarts in Nederland kun je gewoon aanhouden.
Ik ga even kijken daarquote:Voor de auto, die moet op Duits kenteken en daar verzekerd worden. Zit er nog BPM op? zo ja kun je deze terug vragen. Moet de wagen vlak na overschrijven een apk? Dan kun je deze alvast laten uitvoeren in Nederland. Scheelt weer wat gedoe met de HU.
En je bent welkom in:
KAA / Nederlanders in Duitsland deel 54: 1 maart, Steuerzeit !
Indien dit het volledige inkomen uit arbeid is, ja. Maar een aantal vergoedingen en belastingen zijn anders als je buiten Nederland gaat wonen. Bijvoorbeeld een auto van de zaak.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je werkt in NL betaal je in NL belasting toch?
[..]
Ik ben bij de lokale Volksbank geweest, online wordt geschreven dat je voor een 1e woning in buitenland geen NL hypotheek kunt krijgen. Werd er keurig geholpen en vind iemand om de hoek voor dit soort "oninteressante dingen" die dingen weet/wil uitzoeken wel fijn, plus wel goed gevoel bij die man. Dus überhaupt geen behoefte om verder te kijken om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Indien dit het volledige inkomen uit arbeid is, ja. Maar een aantal vergoedingen en belastingen zijn anders als je buiten Nederland gaat wonen. Bijvoorbeeld een auto van de zaak.
Daarom moet je over het eerste jaar buiten Nederland een M formulier invullen. Dit formulier is gewoon een dubbele belastingaangifte. Eentje voor de tijd in Nederland en eentje voor de tijd er buiten.
Daarna de versie voor belastingplichtigen wonend in het Buitenland.
Voor de hypotheek maakt het niet uit waar je deze afsluit. Je kunt dus ook kiezen voor een Duitse bank als je dat zou willen..
E109 is ook bekent als E106 en S1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |