abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214091341
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214091435
Brief en CV zijn ongeveer klaar. Ik denk dat ik ergens nog iets ga schrappen uit de brief, want ik vind 'm net te lang. Maar ik heb tot 3 juli ^O^ ^O^
Nu avondeten maken :9
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 17:18:02 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214091465
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Leuk man! Wanneer denk je de boel onderhanden te kunnen nemen?
31.12 dient de huurder weg te zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214091479
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh, dat geeft mooi veel tijd voor het maken van plannen en treffen van voorbereidingen ^O^
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 17:25:23 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214091568
En extra sparen :+ maar ja zonder maten is het wel wat lastig echt plannen/begroting te maken.

Ook al een tijdje geen loonsverhoging gehad, ook maar es om vragen :P

De ruimte waar nu de keuken zit, zitten 4 deuren en een raam in waardoor je beetje rare opstelling heb. Misschien gewoon de hele keuken verplaatsen :+ Het deel waar ik hem misschien wil, heeft echter geen kelder. Ik heb niet gekeken of je daar wel onder de vloer kunt.
pi_214091644
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:25 schreef derLudolf het volgende:
En extra sparen :+ maar ja zonder maten is het wel wat lastig echt plannen/begroting te maken.

Ook al een tijdje geen loonsverhoging gehad, ook maar es om vragen :P

De ruimte waar nu de keuken zit, zitten 4 deuren en een raam in waardoor je beetje rare opstelling heb. Misschien gewoon de hele keuken verplaatsen :+ Het deel waar ik hem misschien wil, heeft echter geen kelder. Ik heb niet gekeken of je daar wel onder de vloer kunt.
Maar je zit niet op een schopstoel toch? Nu rustig bepalen wat je wil hebben en straks opmeten en bestellen
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 29 juni 2024 @ 18:22:49 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214092426
@derLudolf het huis uit *O* gefeli!

en leuk ni plannen maken, lekker dromen en dingen bedenken O+

en ik las ergens nog fantastisch nieuws voor @golfer *O*

en de duimen zijn aan voor @Tele6 ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_214092434
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:25 schreef derLudolf het volgende:

Ik denk wat hebben je vrinden daarmee te maken :?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 29 juni 2024 @ 18:24:40 #9
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214092437
* Barreltje is vandaag de hele dag bezig geweest om een tapijt schoon te maken.. lekker in het zonnetje dus nu verbrand

vanavond nog even m'n kleding kast uit ruimen en morgen plinten in mn slaapkamer installeren ~O>
  zaterdag 29 juni 2024 @ 18:25:13 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214092445
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk wat hebben je vrinden daarmee te maken :?
ik las het ook verkeerd in eerste instantie
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 18:37:11 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214092550
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar je zit niet op een schopstoel toch? Nu rustig bepalen wat je wil hebben en straks opmeten en bestellen
Nee hoor, absoluut niet
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 18:43:27 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214092678
Ik keek even op de site van Miele. Miele is inderdaad Miele ook niet echt meer, maar goed, je kunt dus wel filteren op het al dan niet hebben van een camera in de ovenruimte maar niet op de maximale temperatuur.

Als het er is wil ik gewoon een inbouw oven die tot 350°C gaat
pi_214092930
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:43 schreef derLudolf het volgende:
Ik keek even op de site van Miele. Miele is inderdaad Miele ook niet echt meer, maar goed, je kunt dus wel filteren op het al dan niet hebben van een camera in de ovenruimte maar niet op de maximale temperatuur.

Als het er is wil ik gewoon een inbouw oven die tot 350°C gaat
Ik zie bij jou eerder een aangepast aga fornuis met 20 verschillende ovens :D
pi_214093003
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 19:20:25 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214093121
Pleur wel een 2e hands horeca ding op krachtstroom in de schuur :P
pi_214093517
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:20 schreef derLudolf het volgende:
Pleur wel een 2e hands horeca ding op krachtstroom in de schuur :P
Wat wil je doen op 350c, pizza? Want dan kun je met een enkelfasige oven ook wel uit.

Los van dat ik zelf niets inbouw wil, kan ik het erg afraden apparaten die de 300c of meer halen on te bouwen. Die hebben nogal de neiging ook aan de buitenkant heet te worden. Dan valt de lamineer van je keukenkastjes af.
La derecha oprime, la izquierda libera
  zaterdag 29 juni 2024 @ 19:56:39 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_214093652
Inmiddels bij met lezen.
eindelijk goede berichten voor B & G.
En Tele6 is aan het schrijven gezet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 20:03:23 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214093753
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wat wil je doen op 350c, pizza? Want dan kun je met een enkelfasige oven ook wel uit.

Los van dat ik zelf niets inbouw wil, kan ik het erg afraden apparaten die de 300c of meer halen on te bouwen. Die hebben nogal de neiging ook aan de buitenkant heet te worden. Dan valt de lamineer van je keukenkastjes af.
Lamineer is wel een goed punt, massief kersenhoutgeld heb ik nog niet.

Uh ja je hebt gelijk, hoge temperatuur lukt op een fase ook. Maar zo'n gebruikt profi ding voor een paar honderd is opzich een goedkope optie om zo'n hoge temperatuur te komen. Idd voor oa pizza.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 juni 2024 @ 20:06:23 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214093793
Was leuk dagje op het LB.
En ondertussen kwamen steeds vliegtuigen over ivm Veteranendag. Dat was ook wel grappig om te zien :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 29 juni 2024 @ 20:06:31 #20
63722 z80
I fink you freaky
pi_214093798
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kijk even hoe je uitkomt mbt emigratie. Dan bedoel ik de datum dat je de grens over gaat.
Je moet namelijk in het jaar van de emigratie een dubbele belastingaangifte gaan doen.

Wat het makkelijkste is, 2 januari uitschrijven in Nederland en inschrijven in Duitsland. Dat je nog in Nederland woont maakt verder niet uit. Maar dit maakt de belastingaangifte wel heel makkelijk.

Verder bij je zorg verzekering even een E109 (S1) regelen. Daarmee naar de krankenkasse naar keuze om je in te schijven. Kost niets maar je kunt gebruik maken van het volledige zorg pakket in Duitsland, en dat gene dat je in Nederland verzekerd hebt. Tandarts in Nederland kun je gewoon aanhouden.

Voor de auto, die moet op Duits kenteken en daar verzekerd worden. Zit er nog BPM op? zo ja kun je deze terug vragen. Moet de wagen vlak na overschrijven een apk? Dan kun je deze alvast laten uitvoeren in Nederland. Scheelt weer wat gedoe met de HU.

En je bent welkom in:
KAA / Nederlanders in Duitsland deel 54: 1 maart, Steuerzeit !
  zaterdag 29 juni 2024 @ 20:16:56 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_214093899
Gister nog even snel gebruik gemaakt van het deutschland ticket dat nog tot 1-7 geldig is.
Even in Krefeld wezen eten bij de Indiër. Keuze uit veganistisch, vegetarisch, vlees en vis gerechten.

Net geprobeer het oerwoud te lijf te gaan. Staakt de bosmaaier. Blijkt na het nodige zoeken de bougie niet te vonken. Een andere, verkeerd model voor deze motor, vonkt wel. Maandag maar een doosje bougievonkjes halen.
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 20:20:17 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214093944
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 20:06 schreef z80 het volgende:

[..]
Kijk even hoe je uitkomt mbt emigratie. Dan bedoel ik de datum dat je de grens over gaat.
Je moet namelijk in het jaar van de emigratie een dubbele belastingaangifte gaan doen.
Als je werkt in NL betaal je in NL belasting toch? :?

quote:
Verder bij je zorg verzekering even een E109 (S1) regelen. Daarmee naar de krankenkasse naar keuze om je in te schijven. Kost niets maar je kunt gebruik maken van het volledige zorg pakket in Duitsland, en dat gene dat je in Nederland verzekerd hebt. Tandarts in Nederland kun je gewoon aanhouden.
E109 zou zijn voor familieleden die in Bosnië Herzegovina, Macedonië en nog wat landen wonen, die heb ik niet, maar zal even bij m'n verzekering informeren.

quote:
Voor de auto, die moet op Duits kenteken en daar verzekerd worden. Zit er nog BPM op? zo ja kun je deze terug vragen. Moet de wagen vlak na overschrijven een apk? Dan kun je deze alvast laten uitvoeren in Nederland. Scheelt weer wat gedoe met de HU.

En je bent welkom in:
KAA / Nederlanders in Duitsland deel 54: 1 maart, Steuerzeit !
Ik ga even kijken daar
  zaterdag 29 juni 2024 @ 20:36:56 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_214094125
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 20:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je werkt in NL betaal je in NL belasting toch? :?
[..]

Indien dit het volledige inkomen uit arbeid is, ja. Maar een aantal vergoedingen en belastingen zijn anders als je buiten Nederland gaat wonen. Bijvoorbeeld een auto van de zaak.
Daarom moet je over het eerste jaar buiten Nederland een M formulier invullen. Dit formulier is gewoon een dubbele belastingaangifte. Eentje voor de tijd in Nederland en eentje voor de tijd er buiten.
Daarna de versie voor belastingplichtigen wonend in het Buitenland.
Voor de hypotheek maakt het niet uit waar je deze afsluit. Je kunt dus ook kiezen voor een Duitse bank als je dat zou willen..

E109 is ook bekent als E106 en S1.
  Moderator zaterdag 29 juni 2024 @ 20:48:07 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214094265
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 20:36 schreef z80 het volgende:

[..]
Indien dit het volledige inkomen uit arbeid is, ja. Maar een aantal vergoedingen en belastingen zijn anders als je buiten Nederland gaat wonen. Bijvoorbeeld een auto van de zaak.
Daarom moet je over het eerste jaar buiten Nederland een M formulier invullen. Dit formulier is gewoon een dubbele belastingaangifte. Eentje voor de tijd in Nederland en eentje voor de tijd er buiten.
Daarna de versie voor belastingplichtigen wonend in het Buitenland.
Voor de hypotheek maakt het niet uit waar je deze afsluit. Je kunt dus ook kiezen voor een Duitse bank als je dat zou willen..

E109 is ook bekent als E106 en S1.
Ik ben bij de lokale Volksbank geweest, online wordt geschreven dat je voor een 1e woning in buitenland geen NL hypotheek kunt krijgen. Werd er keurig geholpen en vind iemand om de hoek voor dit soort "oninteressante dingen" die dingen weet/wil uitzoeken wel fijn, plus wel goed gevoel bij die man. Dus überhaupt geen behoefte om verder te kijken om eerlijk te zijn.

Geen auto van de zaak. Gewoon m'n loon (met reiskosten vergoeding) en meer niet.
pi_214094637
Wat tof, @derLudolf! En nog even tijd om na te denken wat je zou willen.

De p van.. eindelijk mijn overnachting geboekt in/op Papendal!
Kamer is ¤94, ontbijt bijboeken is ¤20. En voor ¤106 een arrangement van kamer plus ontbijt plus portie bitterballen plus drankje. Nou, doe dan maar het arrangement.
Ik moest wel gniffelen om wat zij onder een portie verstaan, bij het boekingsoverzicht stond dat gespecificeerd: 3 bitterballen :D. Maar hee, dat is meer dan nul en voor minder geld dan zonder bitterballen, dus ik klaag niet.

Nu duimen dat de weersvoorspelling goed blijft, of iig zonder regen, zodat ik ook nog naar de dierentuin kan om weer eens foto's te maken O+ . Moet wel de camera eens afstoffen dan en de batterij opladen haha.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 29-06-2024 21:17:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')