quote:OSLO - De Noorse minister van Cultuur en Gelijkheid, Lubna Jaffery, heeft tijdens een feestje haar borsten laten zien aan het publiek. Haar actie vond plaats tijdens een speech die ze gaf bij de talkshow Skeiv Preik. De minister ontving een luid applaus, zo schrijven Noorse media. Ze had wel haar tepels bedekt met zilverkleurige kwastjes.
Minister Jaffery noemde haar actie „een kleine bijdrage aan vrijheid en gelijkheid”.
Een video van de topless minister ging al snel rond op sociale media, maar leidde in Noorwegen tot weinig ophef. Volgens premier Jonas Gahr Støre is het „helemaal prima” dat de minister haar borsten laat zien. Jaffery noemt het zelf een „kleine bijdrage” aan vrijheid en gelijkheid. De talkshow hoorde bij het programma van de Oslo Pride en de minister kreeg tevens een aanmoedingingsprijs vanuit de lhbti-gemeenschap.
Die prijs noemt de minister „een hele eer”, aldus Noorse media. Ook roept ze mensen op om „zichzelf, en alles, niet zo serieus te nemen.” Jaffery, die lid is van de Arbeiderspartij, maakt zich regelmatig hard voor homorechten in het Scandinavische land. Zo bejubelde ze - net voordat ze zelf minister werd - het verbod op conversietherapie.
Prima en weer door.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 17:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
maar leidde in Noorwegen tot weinig ophef
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Echt lekkere jopen: @:scjvbMooie Nel is wel lekker hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar op het strand wel met vanachter een zonnebril alle topless dames begluren zeker?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
'Minister van Cultuur en Gelijkheid'
Kortom, eigenlijk een verkapte ministerpost gerelateerd aan DEIB.
Tja, in zulke kringen vind men dit ordinaire gedrag waarschijnlijk inderdaad een 'bijdrage aan vrijheid en gelijkheid'.
Een paar blote borsten, gut o gut wat ordinair. Echt het toppunt van burgerlijkheid....quote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
'Minister van Cultuur en Gelijkheid'
Kortom, eigenlijk een verkapte ministerpost gerelateerd aan DEIB.
Tja, in zulke kringen vind men dit ordinaire gedrag waarschijnlijk inderdaad een 'bijdrage aan vrijheid en gelijkheid'.
Nee, ik kijk liever naar het mannelijk schoon.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:39 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Maar op het strand wel met vanachter een zonnebril alle topless dames begluren zeker?
Omdat je als minister een voorbeeldfunctie bekleedt. Verder vind ik het ontzettend ordinair en simpel. Niet meer serieus te nemen die vrouw.quote:
Prima voorbeeld toch, vrouwen hebben borsten.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat je als minister een voorbeeldfunctie bekleedt. Verder vind ik het ontzettend ordinair en simpel. Niet meer serieus te nemen die vrouw.
Een ministerie voor gelijkheid is überhaupt niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat je als minister een voorbeeldfunctie bekleedt. Verder vind ik het ontzettend ordinair en simpel. Niet meer serieus te nemen die vrouw.
Als borsten dus zo normaal zijn, waarom moet je ze dan laten zien?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Prima voorbeeld toch, vrouwen hebben borsten.
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen überhaupt van de leg raken van wat bloot.
Ik had hetzelfde gezegd als een mannelijke minister zijn shirt had uitgetrokken in een kroeg om zijn sixpack te showen of zo.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als jouw neus zo normaal is, waarom laat je hem dan de hele tijd zien?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als borsten dus zo normaal zijn, waarom moet je ze dan laten zien?
Ze linken het meteen aan het seksuele denk ik. Dat kan.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Een reden zou kunnen zijn dat blote borsten in het verdomhoekje zijn gekomen de laatste 20 jaar, ik neem aan o.a. als gevolg van camera's overal.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als borsten dus zo normaal zijn, waarom moet je ze dan laten zien?
Een vrouw als minister wordt van zichzelf op heel veel plekken in de wereld al als ongepast beschouwd, dus nee, helemaal geen rekening mee houden met de doorgedraaide gekte in de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:51 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde gezegd als een mannelijke minister zijn shirt had uitgetrokken in een kroeg om zijn sixpack te showen of zo.
Het gaat me niet om de borsten. Je hebt een serieuze functie en komt in contact met allerlei mensen van over de hele wereld. Ook van daar waar dit soort dingen absoluut niet geaccepteerd zijn.
Nee, zeer ongepast.
Ja, want alle mensen die wel eens bloot zijn zijn aan de drugs.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:53 schreef KoningWouter het volgende:
Moet je voorstellen dat Rutte - strak onder de pillen - op Defcon met ontbloot bovenlijf rond zou stampen.
En dan een paar dagen later op bezoek bij Biden.
Wanneer toont ze haar vagina? Ze is nu te preuts.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik beschouw blote borsten, borstvoeding en bloot als iets waarover niet eens discussie hoeft te komen, weg met preutsheid.
Moet iemand zelf wetenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wanneer toont ze haar vagina? Ze is nu te preuts.
Zo werkt het nou eenmaal niet. Als minister moet/wil je serieus genomen worden. En hoe triest het ook is dat inderdaad vrouwen vaak in het buitenland al ongewenst zijn denk ik niet dat je er een schepje bij op moet doen door in een kroeg je borsten te showen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Een vrouw als minister wordt van zichzelf op heel veel plekken in de wereld al als ongepast beschouwd, dus nee, helemaal geen rekening mee houden met de doorgedraaide gekte in de rest van de wereld.
Dan laat je de drugs weg. Maakt het niet minder ongepast. Ook voor Rutte in mijn voorbeeld.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:58 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, want alle mensen die wel eens bloot zijn zijn aan de drugs.
Zou ik ook niet doen als ik jou was, het is namelijk (uitzonderingen daargelaten) strafbaar in het openbaar.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou ook niet snel bepaalde lichaamsdelen showen in het openbaar, maar anderen moeten dat vooral lekker doen als ze willen.
Ik krijg veelvuldig applaus als ik met mijn ontblote neus in het openbaar verschijn. In de tram, op het werk, in de mcdonalds etc.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als jouw neus zo normaal is, waarom laat je hem dan de hele tijd zien?
Haar taak is o.a. gelijkheid, past prima bij haar functie.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:00 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zo werkt het nou eenmaal niet. Als minister moet/wil je serieus genomen worden. En hoe triest het ook is dat inderdaad vrouwen vaak in het buitenland al ongewenst zijn denk ik niet dat je er een schepje bij op moet doen door in een kroeg je borsten te showen.
Je hebt dingen te regelen voor je land. En als minister ben je nou eenmaal altijd in functie.
Ik blijf erbij: zeer ongepast. Maar zoals ik al stelde zou ik dit ook vinden als Rutte op Defcon met ontbloot bovenlijf zou rondstampen.
Volgens mij mogen vrouwen niet met ontbloot bovenlijf en mannen wel de straat op, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen als ik jou was, het is namelijk (uitzonderingen daargelaten) strafbaar in het openbaar.
Maar wat heeft dit in godsnaam met gelijkheid te maken dan?quote:
Geen idee hoe dat in Noorwegen zit, maar als je hier met blote borsten over straat gaat kun je een boete krijgen van de boa.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit in godsnaam met gelijkheid te maken dan?Blote borsten moeten meer in het straatbeeld komen?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Je zegt dat dit past bij haar functie. Hoe precies dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat in Noorwegen zit, maar als je hier met blote borsten over straat gaat kun je een boete krijgen van de boa.
In de praktijk zal een man die boete niet krijgen.
Ik daarbij ook nog gezegd: "Met ontbloot bovenlijf".quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Haar taak is o.a. gelijkheid, past prima bij haar functie.
En een op gabber dansende minister in de vrije tijd, vind ik eigenlijk ook geen probleem. Laat ze lekker zou ik zeggen.
Dat mag, ik vind het niet zo belangrijk of iemand met of zonder shirt uit zijn dak gaat in de vrije tijd.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:25 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik daarbij ook nog gezegd: "Met ontbloot bovenlijf".
Rutte is wel eens naar Mysteryland of iets in die trant geweest. Geen probleem. Maar met ontbloot bovenlijf getuigt niet van enige vorm van klasse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |