abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juni 2024 @ 13:18:26 #101
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214101223
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja kom op hoor. Heb je net een huis gekocht en je moet dat nog helemaal naar je zin gaan maken en dan heb je Chef Buurt aan je deur staan die je wel even 'de regels van de buurt' gaat uitleggen. Leuk dat je die aan mij wil uitleggen, dat recht heb je, maar ik heb ook het recht om daar he-le-maal niéts mee te doen.

En dan ook nog verwachten dat je 'de buurt' uitnodigt in een huis waar je nog alles in moet doen, en waarom moet dat dan? Nou omdat 'de buurt + Chef Buurt' dat 'verwacht'. 8)7

Als je nou op een normale manier iets komt uitleggen/vertellen/vragen, helemaal prima, maar dan nóg heb ik het recht om daar helemaal niets mee te doen. Dat 'de buurt' dan vervolgens mij ontwijkt, helemaal prima, maar ik ben dan ook niet iemand die daar last van heeft want als ik dat had gehad dan had ik al wel gebogen als een knipmes op het moment dat Chef Buurt me de (ongeschreven) regels van de buurt uit kwam leggen.
:D Ja sorry ik moet lachen maar ik ben het met je eens :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator zondag 30 juni 2024 @ 13:24:00 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214101258
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:18 schreef Puzzie het volgende:

[..]
:D Ja sorry ik moet lachen maar ik ben het met je eens :P
Ja joh. Wij hebben hier ook zo'n buurt BBQ, is best gezellig hoor, en er is vanalles voor de kinderen dus dat is leuk voor onze dochter, maar toen die man hier aan de deur kwam met dat verhaal zei hij ook 'het staat je helemaal vrij om daar wel of niet aan deel te nemen, gezellig als je mee doet, maar indien niet, is dat uiteraard helemaal prima'.

En aangezien de straat wordt afgesloten voor die dag moeten we dus de auto ergens anders parkeren (mochten we weg willen op die dag) of laten staan, maar ja, dan kun je er niet uit. Nou, prima, dan weet ik dat, en dan kan ik daar mee doen wat ik wil.

Maar als ie was gekomen met dat dan en dan die buurt BBQ is en hij 'verwacht' dat wij daar aan deelnemen 'omdat buurt' dan was dat gesprek heel anders gegaan, laat staan als ie me was komen vertellen dat ik geacht wordt de buurt uit te nodigen bij mij thuis, al helemaal als dat huis nog volledig in de steigers staat.

De vraag is hier natuurlijk een beetje welke toon gebruikt werd, en wij waren er niet bij, dus daar gaan we ook niet achter komen. Maar voor mij persoonlijk geldt wel, zelfs al zeg je het poeslief, maar als het 'verwacht wordt' en het 'moet' dan ben ik heel snel klaar. Ik heb vroeger niet met je geknikkerd dus wat je verwacht moet jij lekker tegen je vrouw of man gaan vertellen, maar niet tegen mij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214103502
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 11:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En wie heeft de buurvrouw precies chef gemaakt?

Als ik ergens een huis koop en ik ben daar druk met hoe en wat ik moet doen, en de buurvrouw komt me 'direct vrij duidelijk vertellen wat er van ons verwacht wordt' dan zal ik de buurvrouw duidelijk maken dat we buren zijn omdat ik een huis heb gekocht toevallig naast haar huis, maar dat dat haar 0,0 overwicht geeft om mij wel even te vertellen wat er van mij verwacht wordt dus als ze denkt die toon aan te slaan dan kan ze weer terug naar huis gaan.
Kijk, ik zou er ook niks mee hebben, ik ben niet zo sociaal. Maar dat is hier het punt niet.

Wie heeft die buurvrouw chef gemaakt? Nou, iedereen in die buurt die de oren naar haar laat hangen. Zo werken sociale gemeenschappen; iemand blijkt dit of dat te zijn in die gemeenschap. Vanwege zus of zo.

Is dat interessant voor TS? Nee, want die geeft er niet om. Maar TS' vrouw voelt zich gepiepeld.
En als je dan wil weten wat je hebt misdaan, dan is dat niet zo lastig te beantwoorden op basis van de OP. Ze hebben niet voldaan aan de verwachting/eis van buurvrouw B, en dat heeft dit gevolg. Dat heb je soms, dat je net de verkeerde persoon tegen de haren in gestreken blijkt te hebben. Dat is niet per se iemand die bezoldigd chef is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 30 juni 2024 @ 16:39:40 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214103996
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Kijk, ik zou er ook niks mee hebben, ik ben niet zo sociaal. Maar dat is hier het punt niet.

Wie heeft die buurvrouw chef gemaakt? Nou, iedereen in die buurt die de oren naar haar laat hangen. Zo werken sociale gemeenschappen; iemand blijkt dit of dat te zijn in die gemeenschap. Vanwege zus of zo.

Is dat interessant voor TS? Nee, want die geeft er niet om. Maar TS' vrouw voelt zich gepiepeld.
En als je dan wil weten wat je hebt misdaan, dan is dat niet zo lastig te beantwoorden op basis van de OP. Ze hebben niet voldaan aan de verwachting/eis van buurvrouw B, en dat heeft dit gevolg. Dat heb je soms, dat je net de verkeerde persoon tegen de haren in gestreken blijkt te hebben. Dat is niet per se iemand die bezoldigd chef is.
Ja, das leuk, maar dat is wat ik eerder al zei. Dan is die buurvrouw een symptoom van het eigenlijke issue, namelijk dat vrouw van TS validatie nodig lijkt te hebben van die lui, want buurvrouw is gewoon een vrouw met een grote waffel die niet gewend is 'nee' te horen omdat dat hele clubje meelopers haar die macht geeft en dan is het raar als je denkt je te kunnen laten gelden en dan geconfronteerd wordt met iemand die niet naar je pijpen danst.

Maar dan doet TS daar nog steeds helemaal niks fout mee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214104082
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, das leuk, maar dat is wat ik eerder al zei. Dan is die buurvrouw een symptoom van het eigenlijke issue, namelijk dat vrouw van TS validatie nodig lijkt te hebben van die lui, want buurvrouw is gewoon een vrouw met een grote waffel die niet gewend is 'nee' te horen omdat dat hele clubje meelopers haar die macht geeft en dan is het raar als je denkt je te kunnen laten gelden en dan geconfronteerd wordt met iemand die niet naar je pijpen danst.

Maar dan doet TS daar nog steeds helemaal niks fout mee.
TS doet niks 'fout', tenzij TS wil dat z'n vrouw geaccepteerd wordt door dat clubje. Of tenzij TS wil dat z'n vrouw eigenlijk een andere vrouw zou zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 1 juli 2024 @ 14:01:14 #106
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_214115958
Helemaal mooi toch.

Met mensen die zo in elkaar zitten wil je toch niet omgaan?
pi_214116249
Vervelend voor die buurvrouw dat het zo'n kutwijf is, en vervelend voor de buurt dat die er zo door beinvloed door kan worden.

Lijkt me heerlijk rustig.
-nee-
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 10:09:04 #108
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214140179
Buren :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_214153788
Wat vreselijk zulke buren.

Tot 4 jaar terug woonde ik in een buurt waar het er ook al zo gezellig aan toe ging. De 'oude garde' zocht elkaar voortdurend op en ging ook samen uit eten en dergelijke. Wij mochten als jong gezin bij Gods gratie in de buurtapp, omdat één van de dames uit dat kliekje onze rechtstreekse buur was en ons wel mocht. De buren die een jaar later naast ons kwamen wonen werden daar niet eens voor uitgenodigd. Bij buurt bbq's zocht het kliekje elkaar op en de rest werd genegeerd. Het was meer dat ik echt geen zin had in een dergelijk hoog schoolpleingehalte en ik mij dus altijd afzijdig heb gehouden van dat kliekje.

Nu woon ik in een dorp, in een heel leuk hof met gezellige buren. De buurt bbq is hier ook echt gezellig en mensen staan hier nog voor elkaar klaar. Toen we hierheen verhuisden hebben we bij de buren aan weerszijden wel een bloemetje en wat lekkers langsgebracht, alvast als excuus voor de overlast wegens verbouwing, en dat werd enorm op prijs gesteld. Maar hadden we dat niet gedaan, was de relatie er denk ik niet minder om geweest.

Kortom, het is denk ik maar net wat voor buren/buurt je treft. Daar heb je zelf dan weinig invloed op.
pi_214178865
Ik ben een paar dagen geleden verhuisd en had al met de meeste buren kennis gemaakt tijdens de periode van verbouwen. Ook vooraf gezegd wanneer de verhuiswagens zouden komen en gezegd dat ik hoop dat ze er niet teveel hinder van hebben.

Op de dag van de verhuizing ben ik, nadat de verhuizers klaar waren, gaan lunchen. Bij terugkomst stond ik net 2 minuten binnen met een Ikea tas in handen en belde er een mini vrouwtje van +- 75 aan, die helemaal op de hoek woont.
Ze wilde een rondleiding. :D :D “Kan dat? Mag ik even alles bekijken?”
Kijken wat de verschillen in onze huizen zijn.
Ik wilde bijna vragen of ze gek was geworden om dat te vragen op een verhuisdag :+ , maar ze heeft beneden alle kamers mogen bekijken. :)
Toen ze bij de trap vroeg of ze door mocht naar boven heb ik gezegd dat ik het wel goed vond zo, en dat ik erg moe was. (En de zak patat die ik ben vindt dat dan moeilijk om aan te geven ;( , maar ik vond het echt niet leuk. Een vreemde die even overal doorheen gaat wandelen.)

Alles voor goed contact met de buren. :+

Ze zei dat ik nog een keer langs kan komen om haar huis te bekijken en dat ze nog een keer boven wil kijken.
Mijn vrienden lachen nog om dit hele verhaal. :') Ik ook. En ik hoop maar dat ze niet boos is dat ik niet alle verdiepingen heb laten zien. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 6 juli 2024 @ 11:35:29 #111
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214178901
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 11:30 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ben een paar dagen geleden verhuisd en had al met de meeste buren kennis gemaakt tijdens de periode van verbouwen. Ook vooraf gezegd wanneer de verhuiswagens zouden komen en gezegd dat ik hoop dat ze er niet teveel hinder van hebben.

Op de dag van de verhuizing ben ik, nadat de verhuizers klaar waren, gaan lunchen. Bij terugkomst stond ik net 2 minuten binnen met een Ikea tas in handen en belde er een mini vrouwtje van +- 75 aan, die helemaal op de hoek woont.
Ik wilde bijna vragen of ze gek was geworden om dat te vragen op een verhuisdag :+ , maar ze heeft beneden alle kamers mogen bekijken. :)
Toen ze bij de trap vroeg of ze door mocht naar boven heb ik gezegd dat ik het wel goed vond zo, en dat ik erg moe was. (En de zak patat die ik ben vindt dat dan moeilijk om aan te geven ;( , maar ik vond het echt niet leuk. Een vreemde die even overal doorheen gaat wandelen.)

Ze zei dat ik nog een keer langs kan komen om haar huis te bekijken en dat ze nog een keer boven wil kijken.
Mijn vrienden lachen nog om dit hele verhaal. :') Ik ook. En ik hoop maar dat ze niet boos is dat ik niet alle verdiepingen heb laten zien. :')
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214180174
quote:

Ik kan me voorstellen dat je door zo'n vraag verrast wordt en dan niet goed weet hoe je erop moet reageren en dat je haar daarom maar binnen hebt gelaten. Maar misschien was in dit geval het beste antwoord geweest dat ze een rondleiding had kunnen krijgen van de makelaar toen het huis nog te koop stond. [Ik ga er hier even vanuit dat het een koophuis is.]
pi_214180350
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 13:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat je door zo'n vraag verrast wordt en dan niet goed weet hoe je erop moet reageren en dat je haar daarom maar binnen hebt gelaten. Maar misschien was in dit geval het beste antwoord geweest dat ze een rondleiding had kunnen krijgen van de makelaar toen het huis nog te koop stond. [Ik ga er hier even vanuit dat het een koophuis is.]
Ja, brutale onverwachte vragen kan ik meestal weinig anders mee dan of teveel informatie geven of ja zeggen. Ik ben sowieso wel een pleaser met bepaalde dingen.

Als ik dat van die rondleiding met makelaar had gezegd, had ik wellicht altijd een boze (verre) buurvrouw gehad. :) Ik wil bij niemand koffie drinken, maar wil wel met een fijn gevoel mijn buren tegenkomen.

Ik vraag me wel af wat haar kinderen zeggen als ze langskomen en zij zegt dat ze bij de nieuwe buuf binnen is geweest, op aandringen. (Want ze hield haar ene voet echt al omhoog om over de drempel te komen. :') )
  Moderator zaterdag 6 juli 2024 @ 14:23:48 #114
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214180633
Ik ben laatst verhuisd (van vrije sector huur naar vrije sector huur in koopflat). Iemand van KPN was internet aan het aansluiten en de voordeur stond daardoor open. Nouja er stond nog bijna niks binnen. Even wat spullen van beneden halen. Stond mijn buurman (van een jaar of 80) ook ineens in de keuken. Die zat in allemaal keukenkastjes te kijken enzo. Wist ook niet goed hoe daar op te reageren. Wou weten hoe groot bepaalde kamers waren zo. Nouja hem maar laten zien en na een kwartiertje was hij weer weg :+
pi_214181219
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:23 schreef Momo het volgende:
Ik ben laatst verhuisd (van vrije sector huur naar vrije sector huur in koopflat). Iemand van KPN was internet aan het aansluiten en de voordeur stond daardoor open. Nouja er stond nog bijna niks binnen. Even wat spullen van beneden halen. Stond mijn buurman (van een jaar of 80) ook ineens in de keuken. Die zat in allemaal keukenkastjes te kijken enzo. Wist ook niet goed hoe daar op te reageren. Wou weten hoe groot bepaalde kamers waren zo. Nouja hem maar laten zien en na een kwartiertje was hij weer weg :+
Die had ik er linea recta uitgetrapt hoor, wat een rare generatie is dat toch :').
pi_214181276
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 15:24 schreef TonyMalony het volgende:

[..]
Die had ik er linea recta uitgetrapt hoor, wat een rare generatie is dat toch :').
Is het niet gewoon ouderdom?

Ik vind vrouwen van een jaar of 70(+) ook met enige regelmaat krengen. :X En de mannen zeuren alleen maar.
pi_214181306
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:23 schreef Momo het volgende:
:D
Ook dus net zo apart als bij mij. Rare mensen.
pi_214181343
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 15:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik vind vrouwen van een jaar of 70(+) ook met enige regelmaat krengen. :X En de mannen zeuren alleen maar.
Denk je? Nee, volgens mij heb ik ook op die leeftijd nog fatsoen hoor! En als jij wel een krengig, oud vrouwtje wordt dan kick ik jou er ook uit. :{w :P
  zaterdag 6 juli 2024 @ 15:47:22 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214181423
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 15:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ze zijn soms verrassend assertief. Gaan ervan uit dat je altijd kunt vragen, dat als de ander het niet wil die gerust nee zal zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 14:08:26 #120
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_214221005
Heb je een huis gekocht in Zonnedael?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 15:21:25 #121
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_214221581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 14:08 schreef 2NutZ het volgende:
Heb je een huis gekocht in Zonnedael?
Pic van die buurvrouw:

quote:

Huh, ik heb eigenlijk altijd gehad dat alle buren langs kwamen en alles wilden zien nadat je klaar was met verbouwen/inrichten. En ook andersom, dat je bij nieuwe beuren langs ging en ze alles lieten zien.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 01:44:22 #122
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_214268170
Wat kinderachtig van die buurvrouw. Bij een volgende feest als ze nog eens een BBQ geven aan de andere buren . Zou ik toevallig je grasplein bemesten met verse koestront. Net wanneer ze gaan beginnen eten.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 17 juli 2024 @ 10:00:15 #123
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_214315641
quote:

Gewoon ziekelijke nieuwsgierig.
Ik heb daar geen moeite mee om ze op te laten zouten.
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 10:20:37 #124
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214315807
quote:

:{
4045
onlogisch
pi_214315921
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:20 schreef onlogisch het volgende:

[..]
:{
Wat had jij gedaan, makker. :) Haar ene voet stond al omhoog om over de drempel te stappen. :D
  woensdag 17 juli 2024 @ 10:44:50 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214315984
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat had jij gedaan, makker. :) Haar ene voet stond al omhoog om over de drempel te stappen. :D
Bedankt voor de belangstelling, maar liever niet. Fijne dag nog.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 10:48:11 #127
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214316016
quote:

[..]
Huilend de makelaar gebeld en gevraagd of ik nog kon annuleren.
Gelukkig woon ik niet in zo'n buurt :)
4045
onlogisch
pi_214316040
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:48 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Huilend de makelaar gebeld en gevraagd of ik nog kon annuleren.
Gelukkig woon ik niet in zo'n buurt :)
“Zo’n buurt” ook nog. :D
Jij woont alleen met Fok!kers in de straat? :)
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 10:53:37 #129
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214316066
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
“Zo’n buurt” ook nog. :D
Jij woont alleen met Fok!kers in de straat? :)
We hebben één heks in de straat. Die kost me ongeveer 300 euro per jaar. Verder heb ik een gouden buurman. Spreek hem nooit maar hij neemt altijd mijn pakketjes aan _O_
4045
onlogisch
pi_214316085
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:53 schreef onlogisch het volgende:

[..]
We hebben één heks in de straat. Die kost me ongeveer 300 euro per jaar. Verder heb ik een gouden buurman. Spreek hem nooit maar hij neemt altijd mijn pakketjes aan _O_
Aha. :)
Wel handig zo’n escort dichtbij huis. @tong80
  Trouwste user 2022 woensdag 17 juli 2024 @ 10:57:56 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_214316107
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Aha. :)
Wel handig zo’n escort dichtbij huis. @:tong80
Jij kent de geschiedenis. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214317921
quote:
Ik had op dat moment gevraagd of ze bij de Jehovah's Getuigen zit.
pi_214325311
Hond kopen en iedere drol bij haar door de brievenbus gooien tijdens het uitlaten, zonder zakje.👍
pi_214510700
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 10:09 schreef Werkman het volgende:
Hond kopen en iedere drol bij haar door de brievenbus gooien tijdens het uitlaten, zonder zakje.👍
Wat zullen je handen ruiken oO<
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_214516671
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 22:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Goed gesprek met je vrouw hebben.
Goed wakker schudden, duidelijk maken dat je beter af bent zonder dat soort en zoals ik al zei op je eigen vrienden en kennissen wijzen.
En gewoon stoppen met groeten en de hand opsteken. Dat is gewoon spartelen op het droge.
Ja echt he, het is zo makkelijk :') wat een non issue
pi_214517470
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:12 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Volgend de etiketten zijn het de nieuwe buren die zich komen voorstellen. Ik vind dat het van 2 kanten moet komen.
Bij nieuwe buren stop ik een kaartje met “Welkom thuis” in bus met eventueel een aardigheidje erbij. (fles speciaalbier in champagnefles formaat of zakje walnoten uit eigen tuin bv)
Dat verlaagt de drempel voor de buren om even aan te bellen en een praatje te maken.
Bij goed weer ben ik gewoon “toevallig” buiten (gras maaien, brievenbus leegmaken) als ze met dozen aan het sjouwen zijn en zeg “Hallo” en stel me voor.
Da’s voldoende voor een eerste contact.
Vreselijk!
pi_214571561
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 04:45 schreef Shakkara het volgende:

[..]
Lijkt me logisch wat er gebeurd is, B had verwachtingen en jullie voldeden daar niet aan. B is degene die dingetjes organiseert voor de buurt en de persoon die de roddelmolen draait, en is daarmee het vertrouwenspersoon en aanspreekpunt met sociaal kapitaal.

Situatie waar jullie in zitten is een beetje als mot hebben met de stadskrant, die journalisten hebben die jullie in de gaten houden en de krant die alles dat jullie doen breed uitmeten voor sensatie en dat distribueren zodat nu iedereen een raar beeld van jullie heeft.

Ze heeft waarschijnlijk in de buurtappgroep alles dat jullie 'fout' deden en breed uitgemeten, waardoor jullie nu bekend staan als dat tokkie-gezin of wat dan ook.

Niets met B geregeld om de buurt uit te nodigen? Tokkie!
Ooit lawaai gemaakt? Tokkie!
Stortcontainer voor de deur voor de verbouwing? Tokkie!
Ooit een keer iemand niet gegroet? Tokkie!

Men kan altijd een stok vinden om een hond te slaan, en zijn heeft de afgelopen tijd een knokploeg een een hoop stokken achter haar verzameld om jullie de hele dag door te meppen.

Dat zit nu in iedereens hoofd, dus met de individuen gaan praten heeft nu geen zin meer, want niemand wil 'de kliek' afvallen en met jullie gezien worden. Reken er maar op dat als iemand een andere buur met jullie ziet praten er meteen vragen gesteld worden in de roddel-groep.

Zie het maar dat jullie nu bekend staan als PVVers en de kliek van buren allemaal D66ers zijn. Ze willen niet met jullie gezien worden, en als ze met jullie gezien worden zullen ze desnoods tegenover de rest van de groep liegen dat de ervaring met jullie slecht was omdat dat het verwachtingspatroon is, want jullie zijn tenslotte PVVers en dat kan geen goed volk zijn. Nieuwe buren zullen direct achter het cordon sanitaire getrokken worden en het zal ze vrij snel duidelijk zijn dat de D66 niet naar hun feestje komen als er PVVers gesignaleerd zijn.

Je hebt twee opties:

* Gewoon totaal negeren, wel netjes blijven maar geen moeite verspillen om aansluiting te zoeken

* Naar B toe gaan en met haar gaan praten. Gebruik eventueel een "toevallig" gesprek over de heg met de partner van B als achterdeurtje zodat het spontaan lijkt en niet direct obvious is wat je wil en dat je een toneelstukje komt opvoeren om dat te bereiken. Als je eenmaal binnen bent, geleidelijk zo veel stroop om de mond smeren als nodig. Zulke personen willen bevestigd worden in hun gelijk. Laat haar haar klachten uitspreken, hoor haar aan en wees meegaand en geef gewoon toe op alles. Leg je toe om tijdelijk te doen wat ze wil, glimlach, zeg wat ze wil horen. Je moet even flink door het stof kruipen en zodra je de deur dicht getrokken kun je denken wat je van haar vindt, maar om dit te fixen moet je je eigen ego opzij zetten om haar via haar ego te kunnen manipuleren. Daarna gaat zij uiteindelijk de buurt uitnodigen of krijg je een uitnodiging op een ander buurtfeestje en van daaruit kan je het goedmaken met de rest. De ideale positie is als B jullie gezin als haar projectje ziet omdat het haar credit oplevert als de buurt denkt dat B de "lompe tokkies" succesvol opgevoed heeft.
Machiavelliaans gewoon 🫡
Pauperz
pi_214590557
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 00:35 schreef De_Melkboer het volgende:
We zijn begin 2018 hier komen wonen, mooi huis maar wel een totale renovatie, rustige buurt, en hebben kennis met de buren gemaakt. Alles leek wel in orde, alleen onze buurvrouw 'B' gaf wel aan dat we een keer de buurt zouden moeten uitnodigen om kennis te maken.
De renovatie van huis en tuin was echter heel veel werk, en zomer 2018 waren we nog lang niet klaar. Op een avond had buurvrouw 'B' de buren bij haar uitgenodigd, behalve ons, en met heel harde stem riep ze over de schutting: Proost, omdat WIJ zulke goede buren zijn. Ik vroeg mijn vrouw: Gaan we ze nog uitnodigen? Absoluut niet was haar antwoord.
Ondertussen kwamen er een paar keer nieuwe buren en wij werden nergens bij betrokken, niet bij verwelkomen, niet bij bezoeken. Mijn vrouw heeft haar daarop aangesproken maar ze zei dat het onze eigen schuld was, en stuurde ons een paar links op Whatsapp over hoe je goede buren moet zijn. Toen zakte me echt de broek af
.
In januari kwam naast ons een jong stel wonen, wij er heen met een fles wijn en een bos bloemen, goed gesprek, en vriendelijk contact. Maar: afgelopen zaterdag hadden ze een huwelijksceremonie in de tuin, wij waren niet uitgenodigd maar zagen wel de gebruikelijk 'kliek' aankomen.
Wat moet je hier nu mee? Ik heb sterk het idee dat 'B' hier heeft zitten stoken maar krijg er geen vinger achter. Ik maal er niet zo om maar mijn vrouw is wel iedere keer van streek van dit achterbakse gedrag. Ik hoor graag tips en goed raad. Dank alvast..
Ik snap het hele probleem niet.
Dit is vanaf het allereerste begin al een probleem dat zichzelf oplost. De mensen met wie je beter niet kunt omgaan selecteren zichzelf er uit. Ik zou het alleen maar handig vinden.
pi_214643295
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 00:35 schreef De_Melkboer het volgende:
We zijn begin 2018 hier komen wonen, mooi huis maar wel een totale renovatie, rustige buurt, en hebben kennis met de buren gemaakt. Alles leek wel in orde, alleen onze buurvrouw 'B' gaf wel aan dat we een keer de buurt zouden moeten uitnodigen om kennis te maken.
De renovatie van huis en tuin was echter heel veel werk, en zomer 2018 waren we nog lang niet klaar. Op een avond had buurvrouw 'B' de buren bij haar uitgenodigd, behalve ons, en met heel harde stem riep ze over de schutting: Proost, omdat WIJ zulke goede buren zijn. Ik vroeg mijn vrouw: Gaan we ze nog uitnodigen? Absoluut niet was haar antwoord.
Ondertussen kwamen er een paar keer nieuwe buren en wij werden nergens bij betrokken, niet bij verwelkomen, niet bij bezoeken. Mijn vrouw heeft haar daarop aangesproken maar ze zei dat het onze eigen schuld was, en stuurde ons een paar links op Whatsapp over hoe je goede buren moet zijn. Toen zakte me echt de broek af
.
In januari kwam naast ons een jong stel wonen, wij er heen met een fles wijn en een bos bloemen, goed gesprek, en vriendelijk contact. Maar: afgelopen zaterdag hadden ze een huwelijksceremonie in de tuin, wij waren niet uitgenodigd maar zagen wel de gebruikelijk 'kliek' aankomen.
Wat moet je hier nu mee? Ik heb sterk het idee dat 'B' hier heeft zitten stoken maar krijg er geen vinger achter. Ik maal er niet zo om maar mijn vrouw is wel iedere keer van streek van dit achterbakse gedrag. Ik hoor graag tips en goed raad. Dank alvast..
Update TS?

Hoe staat de situatie er nu voor? Je kans geroken in de vakantieperiode om bondjes te smeden?
pi_214655486
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:52 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]
Update TS?

Hoe staat de situatie er nu voor? Je kans geroken in de vakantieperiode om bondjes te smeden?
Het is tamelijk rustig, we zorgen nu wel voor de tuin van buren aan de overkant die op vakantie zijn, er zijn wat nieuwe mensen komen wonen maar die houden zich (ook) afzijdig van de kliek. Er zijn ook geen gelegenheden geweest de laatste tijd zoals besloten tuinfeesten. We gaan onze gang en gelukkig hebben we er ook geen overlast van.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')