abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214071540
Vanochtend gewerkt op een locatie met airco *O*
Fijne mensen met vragen waar ik wat mee kon. Collega had de niet zo fijne vragen dit keer.
En een van de tolken heeft een verblijfsvergunning gekregen en kan nu aan zijn studie beginnen.

Jij bent gewend om katten matras te zijn @ cat-astrophe. Ik niet. Elin lag eigenlijk nooit op schoot maar nu binnen de minuut wanneer ik op een stoel ga zitten en wanneer ik op de bank zit ligt ze naast me, bij voorkeur languit zodat ik er nauwelijks bij kan. Ga ik weer op de stoel, hup daar komt ze _O-
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 17:11:30 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214071591
quote:
81s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Man man man

Plaats ik op verzoek van security een intranetbericht om mensen te wijzen op het gebruik van de Out of Office auto-reply (u allen welbekend). Krijg ik van de servicedesk commentaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom wil de beveiliging dat mensen dat instellen? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214071667
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waarom wil de beveiliging dat mensen dat instellen? :)
Zodat als er rare inlogpogingen uit andere landen plaatsvinden, ze heel snel kunnen kijken of iemand misschien op vakantie is, of niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 17:29:40 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214071674
quote:
3s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zodat als er rare inlogpogingen uit andere landen plaatsvinden, ze heel snel kunnen kijken of iemand misschien op vakantie is, of niet.
Oh die beveiliging :+ ik dacht aan van die beveiligers die de boel buiten kantoortijden in de gaten houden :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 27 juni 2024 @ 17:34:41 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214071697
quote:
3s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik vind het een heel bijzondere beveiligingsmaatregel.

En als je dan je afwezigheidsassistent aan hebt staan en toch met je laptop even vanaf de Spaanse Costa of Key West inlogt, wat dan?
pi_214071706
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]

En als je dan je afwezigheidsassistent aan hebt staan en toch met je laptop even vanaf de Spaanse Costa of Key West inlogt, wat dan?
Dan weten ze dat het waarschijnlijk okee is. Het kan gewoon heel snel heel veel dingen uitsluiten in bepaalde gevallen.
pi_214071730
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh dit kwartje was even onderweg _O- O-)
Nogal ja 😂
  donderdag 27 juni 2024 @ 17:42:35 #33
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214071742
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan weten ze dat het waarschijnlijk okee is. Het kan gewoon heel snel heel veel dingen uitsluiten in bepaalde gevallen.
Hmmm, dus je moet je OOO aanzetten, zodat men kan zien dat je er niet bent en als je dan toch ergens op de wereld inlogt, dan is het waarschijnlijk OK.

Het kan aan mij liggen, maar ik snap hem niet…
pi_214071760
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:34 schreef MadMaster het volgende:

Dan laat je de a.a. gewoon aan met de tekst en dan vooral niet mailen?
pi_214071768
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Hmmm, dus je moet je OOO aanzetten, zodat men kan zien dat je er niet bent en als je dan toch ergens op de wereld inlogt, dan is het waarschijnlijk OK.

Het kan aan mij liggen, maar ik snap hem niet…
Dat geeft niet hoor :)
pi_214071777
@Kaatje1 wat schattig van Elin... en benauwend :D
  donderdag 27 juni 2024 @ 17:50:13 #37
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214071778
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Dan laat je de a.a. gewoon aan met de tekst en dan vooral niet mailen?
En als je dat nou wel wil/moet doen, omdat je voor je werk in het buitenland zit en even je mail wil afhandelen?

Ik ben serieus benieuwd hoe dat werkt qua beveiligingsmaatregel.
Misschien niet handig om dat hier open en bloot te posten, maar toch…
  donderdag 27 juni 2024 @ 17:51:31 #38
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214071789
Zo naar hopelijk niet te warm Carré voor een voorstelling van Van der Laan & Woe.
@Blues Wanneer zijn jullie aan de beurt daarvoor?
pi_214071799
Ik krijg net een mailtje (op m'n persoonlijke én m'n werk email) van een prof waar ik afgelopen najaar voor een PhD gesolliciteerd had... ze hebben een nieuwe vacature en hij wil graag dat ik solliciteer :o
Zet er vrolijk bij "ik ben wel een beetje laat en waarschijnlijk heb je inmiddels in je huidige werk al een mooi plan, maar toch" _O-
Vacature sluit over een week.
Manmanmanmanman waarom nu _O-
pi_214071809
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:53 schreef Tele6 het volgende:
Manmanmanmanman waarom nu
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk, sta ik op 1a te wachten op mijn trein, wordt ie in de laatste minuut vrolijk nog even naar 4b gegooid.

NU EVEN NIET VUILE HOERENLOPERS.
:+
pi_214071810
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:51 schreef MadMaster het volgende:
Zo naar hopelijk niet te warm Carré voor een voorstelling van Van der Laan & Woe.
@:Blues Wanneer zijn jullie aan de beurt daarvoor?
Veel plezier!!

Zaterdag!
Gaan met de auto dit keer ivm werkzaamheden spoor, dat trekt g nu niet om trien, tram, bus in en uit te gaan en veel
te lopen. Dus lekker parkeerkaart alvast gekocht en gaan hapje eten vooraf, aan de achterkant van Carré.
Bistro dinges :Y)
pi_214071812
Hij heeft er dus speciaal m'n werkmail voor opgezocht.
Zouden ze nog amper reacties hebben dan? Lijkt me onwaarschijnlijk voor een PhD-plek, en zo'n gunstig moment meteen nadat zoveel mensen afstuderen.
pi_214071820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:50 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 wat schattig van Elin... en benauwend :D
Dat laatste vooral ;)
pi_214071849
Hoe sta je er in Tele?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 27 juni 2024 @ 18:00:06 #45
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214071855
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Veel plezier!!

Zaterdag!
Gaan met de auto dit keer ivm werkzaamheden spoor, dat trekt g nu niet om trien, tram, bus in en uit te gaan en veel
te lopen. Dus lekker parkeerkaart alvast gekocht en gaan hapje eten vooraf, aan de achterkant van Carré.
Bistro dinges :Y)
Ik zal niet spoileren dan…

Ik ga zo ook met de auto.
Geen zin om nu in een warme trein/metro te zitten.

Hou er zaterdag dan wel rekening mee dat de buitenring A10 Zuid komend weekend dicht is.
Het zal dus druk worden in/rond Amsterdam…
pi_214071859
Hele weekend aan de klus. Gelukkig nu al wat aan het afkoelen richting perfect weer
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214071914
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:54 schreef Tele6 het volgende:
Hij heeft er dus speciaal m'n werkmail voor opgezocht.
Zouden ze nog amper reacties hebben dan? Lijkt me onwaarschijnlijk voor een PhD-plek, en zo'n gunstig moment meteen nadat zoveel mensen afstuderen.
En? Enig idee wat je gaat doen? Flink nadenken?
pi_214071935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe sta je er in Tele?
Het is een kei-interessante vacature.

Mijn huidige werk zit ik nog tot februari aan vast en eeeeeeigenlijk is het een ding voor 2 jaar dus weet niet hoeveel gedoe ik zou krijgen als ik na een jaar wegliep.

Ik heb dus eens eerder bij deze plek gesolliciteerd en toen was ik 2e keus. Helpt ook dat deze prof beste maatjes is met degene bij wie ik ben afgestudeerd.

Mijn huidige werk is niet kei-interessant. Het is ok, nogal frustrerend vaak, en m'n collega's zijn vriendelijk maar ik kan echt totaal niet met ze sparren over dingen, ze vinden alles wat ik zeg superslim :') kom op ik werk er net. Soms zeg ik dingen waarvan ik zelf denk dat het nogal een zwak plan is en dan vinden ze 't fantastisch _O-

Meer uitdaging is misschien meer stress. Maar eerlijk gezegd krijg ik van de huidige situatie ook stress juist doordat de lat veel lager ligt. Waar zijn de addertjes _O-
pi_214071950
@Tele6 of ze hebben gewoon reacties maar hij was vorige keer erg van jou onder de indruk en heeft daarom je opgezocht? Je bent volgens mij hartstikke capabel, dus het is heus niet zo dat mensen alleen maar moeite doen om je voor zoiets te bereiken als ze echt helemaal niemand anders kunnen vinden!! Beetje meer vertrouwen in je eigen capaciteiten :* :)

Wat zegt je gevoel? Welk carrièrepad trekt je meer? En je kunt altijd wel solliciteren en je dan toch nog terugtrekken he, als wat je in de sollicitatie aan info krijgt maakt dat je toch denkt liever bij je huidige baan te blijven. Je hoeft nu alleen te beslissen of je een brief gaat schrijven, niet al of je de plek wil hebben als ze hem je aanbieden :)

Edit: oh zie nu je laatste post.
Wat betreft mogelijk gedoe bij weggaan na een jaar: dat is hun probleem, niet het jouwe! En over de einddatum kun je altijd met ze in overleg. Misschien dat ze best met wederzijdse instemming eerder het contract willen beëindigen (ook voor hen geldt natuurlijk dat er eind augustus veel mensen afstuderen die nu zoeken naar een baan, en dat het dus wellicht makkelijker iemand vinden is dan in januari/februari). En je kunt die einddatum altijd benoemen in een gesprek met PhD-plek om te kijken hoe groot probleem dat is (soms helemaal niet namelijk, en kan een project prima paar maanden later starten). En dan dus ook zeggen dat je natuurlijk wel in gesprek zou kunnen gaan om te kijken wat mogelijk is als eerder wel echt gewenst is. Dus die praktische zaken zou ik je in elk geval niet door tegen laten houden!
pi_214072076
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:53 schreef Tele6 het volgende:
Ik krijg net een mailtje (op m'n persoonlijke én m'n werk email) van een prof waar ik afgelopen najaar voor een PhD gesolliciteerd had... ze hebben een nieuwe vacature en hij wil graag dat ik solliciteer :o
Zet er vrolijk bij "ik ben wel een beetje laat en waarschijnlijk heb je inmiddels in je huidige werk al een mooi plan, maar toch" _O-
Vacature sluit over een week.
Manmanmanmanman waarom nu _O-
Omdat dit nou net HET juiste moment is? ;)
Goeie post van Vlinder ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')