Jep. Dat is een leuke! Hij begint net met bloeien?quote:
De toortsen zijn alweer bijna uitgebloeid, volgens mij. Er staan er nog een paar elders in de tuin.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep. Dat is een leuke! Hij begint net met bloeien?
Merk jij dat bepaalde planten zich graag uitzaaien in je halfverharding? Op dit moment zie ik er bijvoorbeeld verbena en siergrassen opkomen. Best handig - die transplanteer ik weer naar plekken waar ik ze wíl hebben.
Je hortensia ziet er niet blij uit. Het blad is erg licht van kleur. Ik doe niet aan bemesten, maar ik heb voor sommige planten een zak grond liggen waarmee ik de grond wat verzuur. Bij sommige planten maakt dat net het verschil, bijvoorbeeld bij camellia en rhododendron. Misschien heeft jouw hortensia er baat bij.
Zoiets:
[ afbeelding ]
Wat een prachtige voortuinquote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:28 schreef miss_sly het volgende:
De rommelige, maar kleurrijke voortuin, met veel teunisbloem, klaprozen, een uitbundige vlinderstruik.
Misschien kun je mijn zevenblad dat vertellen. Heeft die memo gemist hoorquote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat jammer. Gek ook dat die planten concurreren met elkaar, want toortsen en klaprozen houden van zon en zevenblad houdt van schaduw.
[..]
Ja, die zijn loeisterk en groeien bij mij zelfs in de bloemenweide tussen gras en heermoes.
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Flinke bollen, @:hupje! En dat bedoel ik op een niet-grensoverschrijdende manier.![]()
Wat wilde je bereiken met snoeien?
Die toorts is volgens mij een Zwarte Toorts/Verbascum Nigrum (tikje jaloers hier)quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:28 schreef miss_sly het volgende:
Dit is dus een toorts dan?
[ afbeelding ]
De rommelige, maar kleurrijke voortuin, met veel teunisbloem, klaprozen, een uitbundige vlinderstruik.
[ afbeelding ]
Deze laagblijvende teunisbloem heb ik zelf geplant en die vind ik ook erg mooi van kleur en structuur.
[ afbeelding ]
Kattenstaart en crocosmia, en op de voorgrond rechts de hortensiaEen stuk minder uitbundig dan die jullie hier laten zien. Ik hoop dat hij nu eindelijk eens gaat groeien.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die toorts is volgens mij een Zwarte Toorts/Verbascum Nigrum (tikje jaloers hier)
Leuke voortuin!
Ik heb er zes staan zag ikquote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die toorts is volgens mij een Zwarte Toorts/Verbascum Nigrum (tikje jaloers hier)
Leuke voortuin!
Oh, dat is helemaal gaaf! Goed ook dat je die niet per ongeluk weg hebt gehaald.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 19:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er zes staan zag ikzomaar aan komen waaien.
Ik vind jullie voortuin véél leuker. En op de foto met de toorts is het doorkijkje naar de achtertuin ook erg leuk.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 19:07 schreef miss_sly het volgende:
Overigens vind ik onze voortuin, hoewel rommelig, ook leuk. Onze buren ‘er een tuin van beton en een gazon als een biljartlaken zullen het minder vinden
Als ze beginnen op te komen, lijken ze wat op opkomend vingerhoedskruid dus ik had het laten staan. Later werd ik venieuw wat er uit zou komen toen het dan geen vingerhoedskruid bleek.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat is helemaal gaaf! Goed ook dat je die niet per ongeluk weg hebt gehaald.
Het begint al een beetje de weelderige kant op te gaan.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:28 schreef miss_sly het volgende:
Dit is dus een toorts dan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze laagblijvende teunisbloem heb ik zelf geplant en die vind ik ook erg mooi van kleur en structuur.
[ afbeelding ]
Kattenstaart en crocosmia, en op de voorgrond rechts de hortensiaEen stuk minder uitbundig dan die jullie hier laten zien. Ik hoop dat hij nu eindelijk eens gaat groeien.
[ afbeelding ]
Ik bleef met deze opmerking over weefplant in mijn hoofd rondlopen.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, heel leuk! Je gras is een weefplant zo.
Iets dat laag blijft en de bodem bedekt? Een geranium? En dan zou ik misschien voor een met minder grote bloemen dan de Rozanne kiezen. Vraag bij een lokale kweker of ze iets kunnen adviseren.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik bleef met deze opmerking over weefplant in mijn hoofd rondlopen.
Ik ben tot de slotsom gekomen dat ik voornamelijk weefplanten heb. Dat gras, verbena, prachtkaars, kattenstaart, crocosmia, kokardebloem. Wat plant ik daar nou het beste tussen om samenhang te creëren?
De weefplanten zorgen juist voor samenhang. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Ik zou planten zoeken met volume, planten met opvallend blad, planten die het ook goed doen als solitair. Heb je al eens een boek van Oudolf gelezen?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik bleef met deze opmerking over weefplant in mijn hoofd rondlopen.
Ik ben tot de slotsom gekomen dat ik voornamelijk weefplanten heb. Dat gras, verbena, prachtkaars, kattenstaart, crocosmia, kokardebloem. Wat plant ik daar nou het beste tussen om samenhang te creëren?
Voor een deel lage, kleinbloemige geraniums vind ik wel een goed plan. Er staat ook al wat, evenals maagdenpalm. Ik heb inmiddels ook wat kruipende kornoelje aangeplant een paar weken terug. Geranium en maagdenpalm zijn waar geplant nog niet zo aangeslagen en die staan er al een aantal jaar.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 10:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Iets dat laag blijft en de bodem bedekt? Een geranium? En dan zou ik misschien voor een met minder grote bloemen dan de Rozanne kiezen. Vraag bij een lokale kweker of ze iets kunnen adviseren.
Nog geen boek van Oudolf gelezen, dat kan ik wel eens doen.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De weefplanten zorgen juist voor samenhang. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Ik zou planten zoeken met volume, planten met opvallend blad, planten die het ook goed doen als solitair. Heb je al eens een boek van Oudolf gelezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |