abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juni 2024 @ 15:48:32 #76
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214070989
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook wel makkelijk om het over dat soort zaken te hebben. Denk dat de meeste vrouwen over grensoverschrijdend spreken als het om aanrakingen gaat, agressieve attitude, achtervolgen etc.
Kunnen ze wel hebben van hunk Arnold maar staan al bij het politiebureau voor de aangifte als vieze Henkje het alleen maar denkt. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214070991
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar als dát een argument is dan is het ook een argument om te zeggen. Voor jou vervelende opmerking? Dan trek je je er maar niks van aan.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
pi_214071008
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook wel makkelijk om het over dat soort zaken te hebben. Denk dat de meeste vrouwen over grensoverschrijdend spreken als het om aanrakingen gaat, agressieve attitude, echt vieze opmerkingen, achtervolgen etc.
Ik maakte overduidelijk een grapje ik hoopte toch dat het niet al te serieus werd opgenomen.
  donderdag 27 juni 2024 @ 15:55:14 #79
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214071016
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, maar als dát een argument is dan is het ook een argument om te zeggen. Voor jou vervelende opmerking? Dan trek je je er maar niks van aan.
Maakt nog wel uit of de opmerking is "Je kont ziet er mooi uit in deze rok" of "Ik wil je anus dubbel penetreren met een gigantische dildo"
  donderdag 27 juni 2024 @ 15:56:39 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214071027
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:52 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik maakte overduidelijk een grapje ik hoopte toch dat het niet al te serieus werd opgenomen.
Dat het een grapje is snap ik, maar laten we niet te makkelijk doen alsof vrouwen zich allemaal aanstellen.
pi_214071054
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat het een grapje is snap ik, maar laten we niet te makkelijk doen alsof vrouwen zich allemaal aanstellen.
Precies wat je nu doet, je aanstellen om een grapje heb alleen in dit deel al 3 uiterst serieuze Posts gewijd richting een oplossing.
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 16:00:18 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214071059
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:49 schreef -Spring het volgende:

[..]
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Ja maar dat mag je dus niet zeggen begreep ik hier.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 16:03:17 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214071083
quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2024 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
En als het lekkere Angela van de gym is?

dan is het niet ongewenst he

op de werkvloer wel ongepast
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 juni 2024 @ 16:04:42 #84
13462 BansheeBoy
pi_214071094
quote:
88s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan is het niet ongewenst he

op de werkvloer wel ongepast
Snap je.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 16:15:54 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214071160
quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Snap je.

snap jij het?

het is niet alsof vrouwen nooit aangeraakt willen worden, ze willen het alleen zelf uit kunnen kiezen

net als jij, net als ik
pi_214071211
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja maar dat mag je dus niet zeggen begreep ik hier.
Sommigen vinden het ongewenst. Net als dat anderen het ongewenst vinden wanneer vrouwen hun romige borstjes pontificaal in hun gezicht duwen. Kan allemaal naast elkaar bestaan wmb.

Het 'mag' pas niet zodra het strafbaar is.

Volgens mij mag je niet topless door de stad lopen. En als dat toch gebeurt, mag er alsnog niet aanzitten.
pi_214071272
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:40 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik ben Jennifer en ik vindt het prima als je 10 seconden naar mijn kont of boezem kijkt, elke seceonde daarboven is grensoverschrijdend.
Voor mij wordt het pas grensoverschrijdend als ik de grens aangegeven heb en die ander luistert er niet naar en gaat dus over de grens heen.
Life is a highway...let's ride it!
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 16:32:12 #88
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214071274
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:23 schreef -Spring het volgende:

[..]
Sommigen vinden het ongewenst. Net als dat anderen het ongewenst vinden wanneer vrouwen hun romige borstjes pontificaal in hun gezicht duwen. Kan allemaal naast elkaar bestaan wmb.

Het 'mag' pas niet zodra het strafbaar is.

Volgens mij mag je niet topless door de stad lopen. En als dat toch gebeurt, mag er alsnog niet aanzitten.
Natuurlijk mag je er dan niet aan zitten en als iemand dat wél doet dan is dat de schuld van die persoon, maar als je graag aandacht wil (want daar doe je dat dan voor) dan krijg je die aandacht ook, alleen bij die aandacht zit ook aandacht waar je niet op zit te wachten, maar als je dát risico wil voorkomen moet je misschien niet topless door de stad gaan lopen (om deze analogie maar aan te houden).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214071321
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Natuurlijk mag je er dan niet aan zitten en als iemand dat wél doet dan is dat de schuld van die persoon, maar als je graag aandacht wil (want daar doe je dat dan voor) dan krijg je die aandacht ook, alleen bij die aandacht zit ook aandacht waar je niet op zit te wachten, maar als je dát risico wil voorkomen moet je misschien niet topless door de stad gaan lopen (om deze analogie maar aan te houden).
Eens.
pi_214071395
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:31 schreef Luuntje het volgende:

[..]
Voor mij wordt het pas grensoverschrijdend als ik de grens aangegeven heb en die ander luistert er niet naar en gaat dus over de grens heen.
Maar dat is waar het zou moeten beginnen en een punt waar veel vrouwen ook nog in kunnen groeien. Het is voor mannen verdomd lastig om voor elke vrouw opnieuw die grens te bepalen. Daarbij ga ik er overigens wel vanuit dat we allemaal opende hoogte zijn van de gangbare gedragsregels.
De grenzen voor iedereen dusdanig verlagen dat elke poging tot contact al als grensoverschrijdend kan worden ervaren is echt geen oplossing.

Overigens is het aangeven bewaken van je eigen grenzen niet iets waar alleen vrouwen een probleem mee (kunnen) hebben.
pi_214071397
quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat je wilt zeggen. Ik ben toch best duidelijk in mijn uitingen? :?

We nemen het gebrek aan ontkenning mee.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 27 juni 2024 @ 17:15:55 #92
13462 BansheeBoy
pi_214071615
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
We nemen het gebrek aan ontkenning mee.
Prima. Vraag me trouwens af of er meer aanrandingen zijn tijdens zomerse tempraturen. Dat zou mijn standpunt dan min of meer onderschrijven.

donderdag 27 juni 2024 @ 18:31:06 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214072135
Ik vind het "je wilt kennelijk aandacht, dus dan moet je de negatieve aandacht er ook maar bij nemen" een beetje makkelijk.
Het gaat niet altijd om de aandacht, vaak niet zelfs, maar meer om het zelfvertrouwen: "Nu zie ik er leuk uit", en gezien je daar niemand kwaad mee doet zou ik ook niet weten waarom je negatieve aandacht dan maar zou moeten accepteren.

We roepen al over zoveel mensen dat ze doen wat ze doen (acteren, zingen, kunstenaar zijn) dat ze het doen voor de aandacht, en ook daarbij wordt al vaak geroepen dat ze de negatieve aandacht dan "dus" ook maar moeten accepteren.

Ik vind dat nonsens, niet als je meedoet met een zangwedstrijd, niet als je op het toneel staat, niet als je staat te schilderen op de Dam (zolang je de Dam maar niet beschilder :+), dat iemand iets doet, ook al is het een publiek figuur of is het in het openbaar, geeft je niet het recht die persoon te kwetsen, en idem voor een man of vrouw in een leuk rokje, strak shirtje en een laagje make-up.

En als je niet weet of je ongevraagde aanraking of opmerking kwetsend is, dan ben je dus nog niet op het punt dat dat kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214073645
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:31 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het "je wilt kennelijk aandacht, dus dan moet je de negatieve aandacht er ook maar bij nemen" een beetje makkelijk.
Het gaat niet altijd om de aandacht, vaak niet zelfs, maar meer om het zelfvertrouwen: "Nu zie ik er leuk uit", en gezien je daar niemand kwaad mee doet zou ik ook niet weten waarom je negatieve aandacht dan maar zou moeten accepteren.

We roepen al over zoveel mensen dat ze doen wat ze doen (acteren, zingen, kunstenaar zijn) dat ze het doen voor de aandacht, en ook daarbij wordt al vaak geroepen dat ze de negatieve aandacht dan "dus" ook maar moeten accepteren.

Ik vind dat nonsens, niet als je meedoet met een zangwedstrijd, niet als je op het toneel staat, niet als je staat te schilderen op de Dam (zolang je de Dam maar niet beschilder :+), dat iemand iets doet, ook al is het een publiek figuur of is het in het openbaar, geeft je niet het recht die persoon te kwetsen, en idem voor een man of vrouw in een leuk rokje, strak shirtje en een laagje make-up.

En als je niet weet of je ongevraagde aanraking of opmerking kwetsend is, dan ben je dus nog niet op het punt dat dat kan.
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een valse voorstelling van zaken. Je hebt het over negatieve aandacht maar dat is aandacht waarvan we vrij objectief vast kunnen stellen dat die door iedereen als negatief zou kunnen worden ervaren. Het ging over ongewenste aandacht en dat is wel degelijk iets anders en dus vrij subjectief.

Je zult er als mens gewoon vanuit moeten gaan dat wanneer je je in de openbare ruimte bevindt, mensen een oordeel over je hebben. En ik kan me voorstellen dat als het negatieve aandacht is, dat dat doorgaans niet als gewenst wordt ervaren. Maar je zult en kunt er niet vanuit gaan dat we elkaar, in welke vorm dan ook, aandacht geven. En daar ben je als persoon zelf bij om aan te geven wat jouw grens is.

Maar er zijn bijzonder weinig mannen te vinden die erop uit zijn om bewust vrouwen te kwetsen wanneer zij zich netjes, mooi, of sexy kleden.
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 21:35:23 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214073884
begint het niet een keer tijd te worden om de boel om te draaien, gewoon namen en shamen

deze man grijpt de dames zomaar bij de kont, foto erbij, fuck you
deze man stuurt zonder reden dickpics, hier kijk maar, is niet eens zo groot
deze man lijkt heel aardig maar achter je rug om heeft hij het alleen maar over aan je lactose containers sabbelen, oppassen, helemaal gek!

mag allemaal wel niet maar als je het niet wilt hebben dan moet je je maar gedragen, de verzekeraar geeft je ook geen verzekering als de deur niet op slot zit, gewoon het risico vermijden blablabla
pi_214074135
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 21:18 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een valse voorstelling van zaken. Je hebt het over negatieve aandacht maar dat is aandacht waarvan we vrij objectief vast kunnen stellen dat die door iedereen als negatief zou kunnen worden ervaren. Het ging over ongewenste aandacht en dat is wel degelijk iets anders en dus vrij subjectief.

Je zult er als mens gewoon vanuit moeten gaan dat wanneer je je in de openbare ruimte bevindt, mensen een oordeel over je hebben. En ik kan me voorstellen dat als het negatieve aandacht is, dat dat doorgaans niet als gewenst wordt ervaren. Maar je zult en kunt er niet vanuit gaan dat we elkaar, in welke vorm dan ook, aandacht geven. En daar ben je als persoon zelf bij om aan te geven wat jouw grens is.

Maar er zijn bijzonder weinig mannen te vinden die erop uit zijn om bewust vrouwen te kwetsen wanneer zij zich netjes, mooi, of sexy kleden.
Het is helemaal geen valse voorstelling van zaken, volgens mij is Leandra vrij duidelijk over hoe je met eventuele subjectiviteit of onduidelijkheid over de wenselijkheid van je opmerking of gebaar om moet gaan:
quote:
En als je niet weet of je ongevraagde aanraking of opmerking kwetsend is, dan ben je dus nog niet op het punt dat het kan.
En dat je een oordeel hebt, betekent nog niet dat je dat hoeft te ventileren. Het is nou eenmaal zo vind ik iets te makkelijk. Als je niks aardigs te zeggen hebt en niemand vraagt je iets, hou dan je mond. Let wel: simpelweg je in de openbare ruimte begeven is niet "iets vragen." Weet je niet 100% zeker of jouw ongevraagde opmerking goed wordt ontvangen, hou dan ook je mond.
pi_214074216
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 21:49 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Het is helemaal geen valse voorstelling van zaken, volgens mij is Leandra vrij duidelijk over hoe je met eventuele subjectiviteit of onduidelijkheid over de wenselijkheid van je opmerking of gebaar om moet gaan:
[..]
En dat je een oordeel hebt, betekent nog niet dat je dat hoeft te ventileren. Het is nou eenmaal zo vind ik iets te makkelijk. Als je niks aardigs te zeggen hebt en niemand vraagt je iets, hou dan je mond. Let wel: simpelweg je in de openbare ruimte begeven is niet "iets vragen." Weet je niet 100% zeker of jouw ongevraagde opmerking goed wordt ontvangen, hou dan ook je mond.
Dat is het wel; het ging over ongewenste aandacht en dat is iets anders dan negatieve aandacht.

Voorbeeld: straatmuzikant speelt een liedje, man loopt langs: heey wat een mooi liedje. Dat is op geen enkele manier negatief, of het ongewenst is zul je de straatmuzikant zelf moeten vragen. Maar ik mag aannemen dat die muzikant daar niet staat te spelen omdat hij hoopt dat iedereen hem zo snel mogelijk passeert.

Het zou een fijne wereld worden wanneer we random strangers op straat al geen compliment meer mogen geven want öei, oei, dat zou maar eens negatieve aandacht kunnen zijn.
pi_214074374
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 21:55 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Dat is het wel; het ging over ongewenste aandacht en dat is iets anders dan negatieve aandacht.

Voorbeeld: straatmuzikant speelt een liedje, man loopt langs: heey wat een mooi liedje. Dat is op geen enkele manier negatief, of het ongewenst is zul je de straatmuzikant zelf moeten vragen. Maar ik mag aannemen dat die muzikant daar niet staat te spelen omdat hij hoopt dat iedereen hem zo snel mogelijk passeert.

Het zou een fijne wereld worden wanneer we random strangers op straat al geen compliment meer mogen geven want öei, oei, dat zou maar eens negatieve aandacht kunnen zijn.
Dat is een beetje een raar voorbeeld. Net als je een beeld hebt bij het woord stoel zul je ook een beeld hebben van positieve aandacht en van negatieve aandacht. Daar weet je gewoon hoe je moet handelen. Dan zijn er nog tussenvormen/een grijs gebied, is een poef een stoel? Dan neem je het zekere voor het onzekere en houd je je mond.

En toevoeging: je zult ervan uit moeten gaan dat positief gewenst is en negatief ongewenst. Dat is nou eenmaal hoe het sociale leven werkt, continu proberen je in te leven en te beoordelen.

Aan de andere kant noem je ergens anders in het topic een voorbeeld dat een vrouw zelf tegen een man moet zeggen dat ze het niet oké vindt als hij naar haar borsten zit te staren. Tja, als je daar op aangesproken moet worden mis je een heleboel self awareness en ik kan me voorstellen dat je in dat geval geen goed oordeel kan vormen over wat wel en niet kan. Maar dan geldt, als je op zoiets bent aangesproken weet je dat je een verminderd beoordelingsvermogen hebt en zul je nog kritischer op jezelf moeten zijn.
  donderdag 27 juni 2024 @ 22:05:23 #99
13462 BansheeBoy
pi_214074385
quote:
88s.gif Op donderdag 27 juni 2024 21:35 schreef sp3c het volgende:
begint het niet een keer tijd te worden om de boel om te draaien, gewoon namen en shamen
Ik vind het allemaal best, maar veel dames gooien hun seksualiteit ook ongevraagd de ether in. Behoorlijk ongewenst als je het mij vraagt.

Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 22:20:28 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214074535
quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2024 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind het allemaal best, maar veel dames gooien hun seksualiteit ook ongevraagd de ether in. Behoorlijk ongewenst als je het mij vraagt.

niemand vraagt het je

als je het niet mooi vind kijk je maar naar je telefoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')