SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Datumprikker KSC meet georganiseerd door @4EverBlackEyed : DatumprikkerOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
de app van de babyfoon zegt 25.1 binnenquote:
Ja ben vrij kapot nu ja. Leuke dag naar Nimma geweest. 6e dag op rij >10k stappens. Ik vind het mooi geweest.quote:
Dimmy!quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:32 schreef datismijnmening het volgende:
Nog een esma een dan righting 020
Nee ik quote gewoon Will Smithquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Die TT![]()
Heb je een hitteberoerte, broer ?
quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij zei niet dat hij ging sporten, hij zei dat hij de sportschool binnenliep
En dat al aardig wat beweging.
quote:
Nou vooruit, omdat jij het bent.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:35 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Sorry was de steepjes op de “één” vergeten
Idemquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb even alles tegen elkaar open gezet
Jammer dat die wind telkens gaat liggen zodra de zon onder gaatquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb even alles tegen elkaar open gezet
Omdat goedkope seizoenswerkkrachtenquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:38 schreef datismijnmening het volgende:
Waarom zijn strandtenten toch zo abominabel in service
omdat strandtentenquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:38 schreef datismijnmening het volgende:
Zit toch wel vol als het goed weer is.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:38 schreef datismijnmening het volgende:
QR-code scannen en je moet het nog net niet zelf gaan ophalen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:38 schreef datismijnmening het volgende:
Uhm.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jammer dat die wind telkens gaat liggen zodra de zonder onder gaat
Ja same.. :/quote:
ja ik vind het ook altijd zo jammer..... als die zonder onder gaatquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jammer dat die wind telkens gaat liggen zodra de zonder onder gaat
Dat is te warmquote:
jij zou niet meer eten deze weekquote:
Deze week is misschien wel wat enthousiastquote:
Oh, zon zonder derquote:
ik heb de kok horen fluiten maar weet niet waar de lepel hangtquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Deze week is misschien wel wat enthousiast
Janken dat er niet genoeg voorraad is om de kaart te serverenquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
QR-code scannen en je moet het nog net niet zelf gaan ophalen?
zonnesteekquote:
quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:39 schreef mschol het volgende:
[..]
je gaat mee naar thailand met ballie?
ow dus je weet het nog welquote:
Ging je full-Karen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Janken dat er niet genoeg voorraad is om de kaart te serveren![]()
![]()
Echt doe normie
release?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk dat wij serieus een goede rls zouden maken
Bijzonder der der derquote:
dimmy en biba in Thailandquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zou er een tv-programma van maken, misschien een leuke wilde naam als 'meiden in de jungle' ofzoquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja, schijnt ook dat je hete thee moet drinkenquote:
Nu klink je als een vastlopende Duitserquote:
Ook in huize CE klotst het geld tegen de plinten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik heb mijn Azie-trip wel uit weten te stellen tot ergens later dit jaar.
rls?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nu klink je als een vastlopende Duitser
Je doet net alsof azie iets ergs isquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik heb mijn Azie-trip wel uit weten te stellen tot ergens later dit jaar.
sowwy dat was iets te enthousiast om je twee likealerts te gevenquote:
3de dan?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
We gaan het niet over de 2e wereldoorlog hebben.
Heb mn glazen bol niet bij de hand.quote:
je gaat me niet vertellen dat je na 10 minuutjes sporten alweer weg gaat daar he?quote:
Jij typt het en ik dacht hetquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
je gaat me niet vertellen dat je na 10 minuutjes sporten alweer weg gaat daar he?
Dan is de warming up nog niet eens afgelopenquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
je gaat me niet vertellen dat je na 10 minuutjes sporten alweer weg gaat daar he?
oh, jammerquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heb mn glazen bol niet bij de hand.
Je moet niet alles willen weten.quote:
Het waren 7 zware minuten maar nu lijk ik wel wat meer op Dries Roelvink.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Moeten we onze huisduitser erbij roepen dan? @bitterbalquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Hallloooooquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Moeten we onze huisduitser erbij roepen dan? @:bitterbal
Vroem Vroemmmm start de Tiger Panzerkampfwagen VI Ausführung E.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vroem Vroemmmm start de Tiger Panzerkampfwagen VI Ausführung E.
Ik ga niet voor mijn plezier ergens naartoe waar het 30 graden is en de luchtvochtigheid 100% is.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ook in huize CE klotst het geld tegen de plinten.
Ik ben er 35 minuten geweest en heb precies gedaan wat ik wilde doen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
mimimimimimiquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ga niet voor mijn plezier ergens naartoe waar het 30 graden is en de luchtvochtigheid 100% is.
Ik wel, maar dat was een ander verhaal.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ga niet voor mijn plezier ergens naartoe waar het 30 graden is en de luchtvochtigheid 100% is.
ja naar binnen lopen en weer naar buiten lopen was precies wat je wilde doenquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben er 35 minuten geweest en heb precies gedaan wat ik wilde doen.
De deur openen, op je telefoon een beetje FOK!ken, de EK tussenstanden doornemen, nog een beetje FOK!ken en weer naar huis?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben er 35 minuten geweest en heb precies gedaan wat ik wilde doen.
* laat lachspieren thuis in het nachtkastje liggen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat was een ander verhaal.
Daar was het toen niet 30 gradenquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
* laat lachspieren thuis in het nachtkastje liggen.
Deze tijger doet hillegaar niks meer vandaagquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vroem Vroemmmm start de Tiger Panzerkampfwagen VI Ausführung E.
Ben jij dan ook een panzerkampfwagen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:54 schreef essnhills het volgende:
[..]
Deze tijger doet hillegaar niks meer vandaag
Tragischquote:
Welke had je?quote:
tot zoquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:55 schreef Nizno het volgende:
ik gooi de boel uit hier... geniet nog even van het geplak en tot de volgende keer
Hmmmquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ben jij dan ook een panzerkampfwagen?
Geen kleine blokjes om een blok kaas mee te maken?quote:
Ik snij meestal met een mesquote:
Nou ja sommige kazen kunnen wel scherp zijnquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zou raar zijn, dat je biefstuk aan het snijden gaat met een blok kaas.
Ja, ik weet niet of ik dit ooit nog te boven kom.quote:
Sun lolly - exotische vruchtensmaak van Lidlquote:
Jawel hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:55 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hmmm
Goede vraag
Hebben die ook sandalen aan?
En tussendoor nog wat oefeningenquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De deur openen, op je telefoon een beetje FOK!ken, de EK tussenstanden doornemen, nog een beetje FOK!ken en weer naar huis?
Oh die zijn wel lekker. Wel erg zoetquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet of ik dit ooit nog te boven kom.
[..]
Sun lolly - exotische vruchtensmaak van Lidl
Ja, kloptquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:01 schreef essnhills het volgende:
[..]
Oh die zijn wel lekker. Wel erg zoet
Ohquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Met sandalen zijn ze eerst Polen binnen gevallen en dat ging best.
Nog geen 17 cent per stuk lees ik, die zijn zeker heel heel erg lekker?quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet of ik dit ooit nog te boven kom.
[..]
Oh kak.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:58 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nou ja sommige kazen kunnen wel scherp zijn
Ja zie jequote:
quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:58 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nou ja sommige kazen kunnen wel scherp zijn
quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Of van die wicky-ijsjesquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ziet er uit als die Joekels die je vroeger had
quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nog geen 17 cent per stuk lees ik, die zijn zeker heel heel erg lekker?
Wat zwageres zegtquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:01 schreef essnhills het volgende:
[..]
Oh die zijn wel lekker. Wel erg zoet
quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die wil ikquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kom danquote:
KIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPquote:
Nee, maar best wel sterke tandenquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:06 schreef McGrath het volgende:
[..]
Jij altijd he, heb je stiekem een zwarte band in karate ofzo?
Uhm, ik botste er ook tegenaan, maar het stond op een hoekschap, dus als ik het kan vinden, kan jij dat ookquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan zulke dingen toch nooit vinden in de Lidl
Framboosquote:
Winner Tacoquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
En nu moet ik gelijk aan winner taco denken en daar heb ik nu zin in
Framblijquote:
Ik ben oost indisch blind.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Uhm, ik botste er ook tegenaan, maar het stond op een hoekschap, dus als ik het kan vinden, kan jij dat ook
Ik vind en zie absoluut niets.
Moeten we je helpen? soms is het niet zo moeilijk hoorquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:06 schreef CherryLips het volgende:
Oke, jij wint.quote:
Staat hier vaak bij de kassa.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:06 schreef CherryLips het volgende:
Dan is het een aanbieding en ligt het ergens anders. Of het is gewoon op. Vind die indeling sowieso erg onlogisch. Heb me laatst kapot gezocht naar de rijst en die stond naast de snijbloemen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:07 schreef McGrath het volgende:
[..]
Moeten we je helpen? soms is het niet zo moeilijk hoor
aan het eind zit je toch ook alleen maar aan nat karton te likkenquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:07 schreef essnhills het volgende:
Is wel al jaaaaaren geleden dat ik zo'n sunlolly heb gehad.
Toen woonde ik nog in Delft
Ik heb wel eens Afghaans ijs op, dat smaakt naar een soort zure modder, geen wonder dat die mensen chronisch boos, levensmoe en lelijk zijn.quote:
Rijst ligt hier gewoon naast de noodles en de boemboes hoorquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan is het een aanbieding en ligt het ergens anders. Of het is gewoon op. Vind die indeling sowieso erg onlogisch. Heb me laatst kapot gezocht naar de rijst en die stond naast de snijbloemen.
Komt omdat dat gemaakt wordt met water uit de rivier en daar wassen ze hun zweetvoeten in.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb wel eens Afghaans ijs op, dat smaakt naar een soort zure modder, geen wonder dat die mensen chronisch boos, levensmoe en lelijk zijn.
omdat je ze thuis moet invriezen...quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon in de vriezers.
Moet je nog thuis invriezen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omdat ze nog niet bevroren zijn in de winkelquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is wel correct eigenlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
je staat zelf vaak bij de kassa.
Ligt niet in de vriezers, maar daarbuitenquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Komt omdat dat gemaakt wordt met water uit de rivier en daar wassen ze hun zweetvoeten in.
Daar gaan we al.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ligt niet in de vriezers, maar daarbuiten
Gratis tip: stop met likken als het ijs op isquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef McGrath het volgende:
[..]
aan het eind zit je toch ook alleen maar aan nat karton te likken
Wat heeft Hengelo met Afghanistan te maken?quote:
wa leukquote:
Huehuequote:Op woensdag 26 juni 2024 22:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Gratis tip: stop met likken als het ijs op is
onverstaanbare mensen en iedereen wil er wegquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat heeft Hengelo met Afghanistan te maken?
Waar toeteren we voor?quote:
Fair enoughquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
onverstaanbare mensen en iedereen wil er weg
Dat zeg ik, dat doen ze in Hengelo, niet in Afghanistanquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat heeft Hengelo met Afghanistan te maken?
Helder.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:12 schreef McGrath het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat doen ze in Hengelo, niet in Afghanistan
Ja omdat we nu zonder zon zittenquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoezo is de wind nou weer gaan liggen
Normaal waaien we uit onze verschoning en de mussen uit de boom, maar nee.. als het warm is.. dan is het lekker windstil.
Ja zo werkt datquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoezo is de wind nou weer gaan liggen
Normaal waaien we uit onze verschoning en de mussen uit de boom, maar nee.. als het warm is.. dan is het lekker windstil.
Jij typte dat net andersquote:
Ik wil dat nietquote:
Lol quequote:
Ik leer van mijn fouten.quote:
YOOOOOUUUUUUR WHIIIEEEEEEEP TO OPEN THE CAGEquote:
Ik zeg nietsquote:
Niet zo doen, Bilalquote:
Waarom praat je niet meer tegen mijquote:
mimimimimiquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Niet zo doen, Bilal
Don't you ok me.
quote:
Nee, sorry.quote:
hoe zou het moeten werken dan?quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, sorry.
Dat werkt niet bij mij.
Niet.quote:
quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:21 schreef Nattekat het volgende:
Een Nederlandse versie van Captain Jack
Het is hier te warm voor, Bilalquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:22 schreef McGrath het volgende:
[..]
Ja ik weet niet welk effect je ervan verwacht, opvliegers?
Ik drink deze https://www.jumbo.com/pro(...)cider-33cl-603578FLSquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nog maar even een spa, dan maar
Blijf gehydrateerd, mensen!
Goed zo zus, zeg het ze, drink meer water!quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je zit anders al heel lang op Fok vandaagquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het is hier te warm voor, Bilal
Ik heb gesport, ben je tevreden?quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat werkt niet hydraterendquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik drink deze https://www.jumbo.com/pro(...)cider-33cl-603578FLS
Dan heb ik toch liever Jillz
Ik heb nog nooit cider opquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik drink deze https://www.jumbo.com/pro(...)cider-33cl-603578FLS
Dan heb ik toch liever Jillz
Af en toequote:
DRINK MEER WATER!quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goed zo zus, zeg het ze, drink meer water!
Okee, volgens mij heb ik vandaag wel genoeg gehydrateerd, heb wat flesjes vitamine water in de koelkast liggen. Die neem ik morgen mee naar het werk...quote:
Ja, niet best he ..quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:24 schreef McGrath het volgende:
[..]
Je zit anders al heel lang op Fok vandaag
quote:
Ja heb een beetje een baaldagquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, niet best he ..
Maar jij ook, anders weet je dit niet
Hoe komt dat?quote:
Schouders en bovenarm interval trainingquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Jazeker, goed gedaan![]()
Wat heb je allemaal gedaan?
Hopelijk gaat het snel over...quote:
airco hier, straks lekker wapperen met vlinderquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
26,2 in mijn slaapkamer. Het wil nog niet echt lekker afkoelen.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
airco hier, straks lekker wapperen met vlinder
ahahahahaha
is de pakketkluis kapot of internet eruit,kan je je pakketje niet halenquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Fijn, mijn pakketje wordt naar de pakketkluis gebracht
Bedankt voor de info.quote:
Hallo onheilsprofeetquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:32 schreef mschol het volgende:
[..]
is de pakketkluis kapot of internet eruit,kan je je pakketje niet halen
Poh lekkerquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:32 schreef McGrath het volgende:
Morgen wordt een grotere ventilator bezorgd
quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hallo onheilsprofeet
Ging de vorige keer ook goed
Bij mij is het niet eens boven de 24 gekomenquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
26,2 in mijn slaapkamer. Het wil nog niet echt lekker afkoelen.
Britney Bitchquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:37 schreef Nattekat het volgende:
I wanna scream and shout, and let it out
hoeveel cm?quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:32 schreef McGrath het volgende:
Morgen wordt een grotere ventilator bezorgd
nadeel van dit weer is dat je nauwelijks kan slapenquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:48 schreef CherryLips het volgende:
Nadeel van dit weer is dat je totaal niet doorhebt dat het al bijna elf uur is.
Het origineel van Jan Waynequote:
Oh jammer.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:32 schreef mschol het volgende:
[..]
hier koelt het morgen alweer af gelukkig
Geen tüter te horen hierquote:Op woensdag 26 juni 2024 23:19 schreef Budapestenaar het volgende:
Half Turkije tütert voor mijn deur
2 repen chocolade mag ookquote:Op woensdag 26 juni 2024 23:26 schreef CherryLips het volgende:
"Met warm weer moet je een halve liter meer dan normaal (1,5-2 liter) drinken."
God dat haal ik echt nooit.
Ik kom op werkdagen zonder uitzondering boven de 2L uit, gemakkelijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat ik elke dag wel 4-5 liter haalquote:Op woensdag 26 juni 2024 23:26 schreef CherryLips het volgende:
Wat een flauwekul, das veel te veelquote:Op woensdag 26 juni 2024 23:33 schreef McGrath het volgende:
[..]
Ik denk dat ik elke dag wel 4-5 liter haal
En intussen al kwart voor 12 en ik ben nog totaal niet moe.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:48 schreef CherryLips het volgende:
Nadeel van dit weer is dat je totaal niet doorhebt dat het al bijna elf uur is.
quote:We worden er constant aan herinnerd dat we genoeg water moeten drinken. Niets mis mee natuurlijk, maar wist je dat je ook té veel water kunt drinken? En dat een watervergiftiging behoorlijk gevaarlijk is? Deze tekenen wijzen erop dat je een waterjunkie bent en moet gaan oppassen voor een overdosis.
Watervergiftiging
Het drinken van te veel water kan namelijk leiden tot watervergiftiging, in de medische wereld hyponatriëmie genoemd. In ernstige gevallen kan dit leiden tot verschillende gezondheidsproblemen. Bang dat je ook te veel water drinkt? Let dan vooral even op de volgende tekens:
1. Je verlaat het huis NOOIT zonder gevuld waterflesje, en hebt er bijna altijd eentje in je hand
Als je de hele dag bij de kraan staat om je lege waterflesje te vullen, kan het zijn dat je te veel water drinkt. Het gevaar? Wanneer je je lichaam continu vult met water krijgt je bloed een laag natriumgehalte, waardoor er cellen in je lichaam op kunnen zwellen.
2. Je drinkt continu water, ook wanneer je geen dorst hebt
Je lichaam is geprogrammeerd om aan te geven of je water nodig hebt of niet. Dorst heet dat. Luister dus naar je lichaam in plaats van de hele dag door water te drinken zonder dat je lichaam hierom vraagt.
3. Je urine is doorzichtig en heeft geen gele kleur meer
Als je precies genoeg water drinkt, is je urine licht en gelig. Is je urine bijna kleurloos? Dan zit er te veel water in je lichaam. Voor de meeste mensen wordt een hoeveelheid acht tot tien glazen water (= twee liter) als een normaal gezien.
4. Je moet vaak plassen, zelfs ’s nachts
Word je ’s nachts vaak wakker omdat je moet plassen? Of ga je overdag vaker dan tien keer naar het toilet? Dan drink je meer water dan dat je lichaam nodig heeft. Als je er niet meer ’s nachts uit wilt, kun je het beste je laatste glas water een paar uur voor het slapen gaan nemen. Dan geef je je nieren tijd om al het water te verwerken dat nog in je lichaam zit.
5. Je hebt de hele dag door hoofdpijn
Hoofdpijn is zowel een teken van uitdroging als van watervergiftiging, net als overgeven, misselijkheid, en diarree. Wanneer je te veel water drinkt, vermindert het natriumgehalte in je bloed (zie punt 1). Als je dus te veel water drinkt, groeien je hersenen in omvang en drukken ze tegen je schedel. Dit veroorzaakt die hoofdpijn, ieks!
6. Je spieren voelen slap aan en je hebt regelmatig kramp
Als je een watervergiftiging hebt, krijgen je spieren hier ook last van krijgen. Zo kun je bijvoorbeeld spierspasmen en krampen in verschillende spiergroepen voelen.
7. Je bent moe of uitgeput
Je nieren zijn verantwoordelijk voor het filteren van het water dat je drinkt. Wanneer je te veel water drinkt, moeten je nieren heel hard werken. Hierbij komt een stresshormoon vrij, waardoor je lichaam gestrest en vermoeid raakt. Als je de hele dag water drinkt, zal je de volgende ochtend bovendien moeite hebben om je bed uit te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |