abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214068553
Een rare vogel is een prima albumtrack voor naast Europapark en verklaart eindelijk de rare vogel op het podium als een verwijzing naar Joost zelf. Dus als kunst.. prima

Maar het heeft veel te weinig zang om een kans te maken op het festival en is ook wel echt tweede keus qua inhoud en sterkte. Tenzij ze er nog flink aan gaan lopen sleutelen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2024 @ 09:38:33 #27
163650 Greys
pi_214068567
Ik denk dat de coupletten van de Bird Song en Europapa expres gewoon hetzelfde melodielijntje hebben en ze daarom allebei zijn ingezonden voor de commissie als alternatief voor de ander zeg maar. Een wat 'mildere' versie en een wat 'hardere' versie die door de tekst ook veel meer geschikt was voor Eurovision.

En dat daarom de blauwe vogel ook bij Europapa gewoon in de staging is verwerkt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214068584
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:37 schreef Beathoven het volgende:
Een rare vogel is een prima albumtrack voor naast Europapark en verklaart eindelijk de rare vogel op het podium als een verwijzing naar Joost zelf. Dus als kunst.. prima

Maar het heeft veel te weinig zang om een kans te maken op het festival en is ook wel echt tweede keus qua inhoud en sterkte. Tenzij ze er nog flink aan gaan lopen sleutelen.
Het kan sowieso niet naar Eurovisie he, als je dat bedoelt... het mag niet uitgebracht zijn vóór 1 september. Maar hij heeft het ingestuurd voor afgelopen Eurovisie.

Ik vind het behoorlijk infantiel, moet ik zeggen. Gewoon een kinderliedje. Goede keuze van de commissie om deze niet te nemen.
pi_214068700
't Lijkt me sterk, maar kennelijk leeft bij sommigen het idee dat Europapa wellicht nogmaals ingestuurd mag worden, als blijkt dat de diskwalificatie onterecht was. (Hallo Ries van de T.)
C’est Davie :o)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2024 @ 10:04:40 #30
163650 Greys
pi_214068711
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 10:02 schreef Dave het volgende:
't Lijkt me sterk, maar kennelijk leeft bij sommigen het idee dat Europapa wellicht nogmaals ingestuurd mag worden, als blijkt dat de diskwalificatie onterecht was. (Hallo Ries van de T.)
Dat zou je sowieso niet moeten willen, hoe eeuwig zonde het ook is dat het nooit in de finale stond. Dan heb je een maandenlang enorm saai voortraject omdat iedereen het lied al anderhalf jaar kent en de meeste tv kijkers kennen het ook al van de semi. Dan is alle hype al lang weg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 27 juni 2024 @ 10:05:24 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214068719
Tja, als ik de YouTube comments moet geloven moeten we Links Rechts als inzending sturen naar ESF.
pi_214068883
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 10:04 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat zou je sowieso niet moeten willen, hoe eeuwig zonde het ook is dat het nooit in de finale stond. Dan heb je een maandenlang enorm saai voortraject omdat iedereen het lied al anderhalf jaar kent en de meeste tv kijkers kennen het ook al van de semi. Dan is alle hype al lang weg.
Van mij mag Joost best nog een keer, maar ook voor hem geldt: eerst een goed nummer. Hij lijkt nu een beetje de weg kwijt, op creatief gebied. Het is wel erg slecht wat hij nu allemaal uitbrengt. Daar ga je op Eurovisie ook geen potten mee breken, hoe hoog de gunfactor ook is.

Niet dat ik denk dat hij echt wil... maar Joost is een rare vogel dus misschien denkt hij er wel helemaal anders over :)
pi_214069012
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 03:05 schreef GotC het volgende:
Volgens de insta van Joost hadden ze Bird Song ook ingestuurd voor het ESF als tweede optie :D.

Ja dat riep ie ook op Pinkpop, laten we zeggen dat ik blij was dat ze voor Europapa zijn gegaan :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214069476
Die intro van The Bird Song was helemaal ironisch geweest in combinatie met een diskwalificatie. :+
pi_214070511
Vind het een prima liedje, meer ook niet. Joost zei zelf dat hij en Tantu drie nummers hadden ingezonden, waar we er dus nu twee van kennen. Hopelijk wordt die derde ooit ook bekend, ben namelijk wel benieuwd! Maar Joost heeft zelf ook al meerdere keren aangegeven dat Europapa volgens mij het eerste nummer was dat ze schreven voor Eurovisie en dat ze eigenlijk al meteen wisten 'als we het worden, dan is dit HET nummer'. Zijn ze ook het langst mee bezig geweest. En terecht natuurlijk, wat een hit!

En ik hoop dat z'n nieuwe album over het algemeen wel wat beter in elkaar zit dan wat ie nu uitbrengt, ja. Met nummers als Kunst und Musik. Al wordt het ook wel moeilijk om over Fryslân heen te komen, natuurlijk.
pi_214070997
Ik heb het optreden van Pinkpop nog eens op me in laten werken en wat ik vooral dacht en nu ook denk "ik hoop dat je mentaal goed blijft gaan kerel", want het kwam allemaal vrij instabiel en labiel op me over... en dan moet je misschien zo'n traject als Eurovisie niet nog een keer willen.

Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik me soms tijdens het optreden waarin de achtbaan van links naar rechts van boven naar beneden ging afvroeg of er niet ook een stukje gespeelde emotie bij kwam kijken. Wellicht ook meer omdat ik mezelf er misschien niet goed genoeg in kan verplaatsen en het zo alle kanten opschoot.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheVulture op 27-06-2024 16:23:31 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 27 juni 2024 @ 16:15:37 #37
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214071157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb het optreden van Pinkpop nog eens op me in laten werken en wat ik vooral dacht en nu ook denk "ik hoop dat je mentaal goed blijft gaan kerel", want het kwam allemaal vrij instabiel en labiel op me over... en dan moet je misschien zo'n traject als Eurovisie niet nog een keer willen.

Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik me soms tijdens het optreden waarin de achtbaan van links naar rechts van boven naar beneden ging afvroeg of er niet ook een stukje gespeelde emotie bij kwam kijken, maar da's meer omdat ik mezelf er misschien niet goed genoeg in kan verplaatsen en het zo alle kanten opschoot.
+1 geloof niet dat het gezond voor hem is. Gaat er nog meer op hem gelet worden. En de commentaren worden er niet milder op.
pi_214071588
quote:

Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik me soms tijdens het optreden waarin de achtbaan van links naar rechts van boven naar beneden ging afvroeg of er niet ook een stukje gespeelde emotie bij kwam kijken. Wellicht ook meer omdat ik mezelf er misschien niet goed genoeg in kan verplaatsen en het zo alle kanten opschoot.
Denk dat hij dat zelf ook echt niet wil, in ieder geval niet op korte termijn. Dat 'Eurovision 2025' ding gebruikt hij gewoon als marketing omdat de media het (weer) verkeerd/maar half oppikte gok ik (en hoop ik).

Denk dat Pinkpop wel een extreem geval van "therapie" was zoals hij zijn optredens vaak ziet, omdat daar alles samen kwam en het - voor mij - voelde alsof ze een soort afsluiting wilden doen van alles wat ze niet in Malmö hebben kunnen doen. Hoop inderdaad dat het verder goed met hem gaat, maar dat hij een mentale tik heeft gehad is wel duidelijk. Logisch ook.
  donderdag 27 juni 2024 @ 17:15:06 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214071613
twitter
pi_214071639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]
:{ ;(

Kan me helaas wel voorstellen dat hij er voorlopig niets meer mee te maken wil hebben, maar ja alsnog echt zonde. :{
pi_214071689
quote:
Ik vroeg me al af of het goed met hem ging toen Luchtballon uitkwam :{
pi_214071847
quote:
[ x ]
Tsja, dat is begrijpelijk. Als Nederland niet meedoet, heb je als HoD ook weinig te doen. En dit lijkt me een mooie kans om iets anders te gaan doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_214071861
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 17:33 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vroeg me al af of het goed met hem ging toen Luchtballon uitkwam :{
Dat nummer had hij al liggen he. Had niet zoveel met z'n huidige toestand te maken (hoewel de videoclip dat wel zo deed lijken).
pi_214071893
quote:
[ x ]
Ik heb zomaar het gevoel dat we echt niet meer mee gaan doen de komende jaren. Fuck die EBU, man.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_214071916
twitter

Twan kwijt door de EBU dus ook, leuk man.
pi_214072023
quote:
87s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:09 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Enorm zonde en balen, maar ook begrijpelijk. En ook weer een bevestiging dat Twan/de Avrotros echt boos zijn op de EBU en dat dit niet zomaar overwaait. Goed. En hoop dat het zo blijft en dat ze niet alsnog meedoen volgend jaar.
pi_214072115
quote:
87s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:09 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Het is in elk geval wel een mooie stap voor Twan zelf. Dat hij in zijn positie op elke passerende trein zou springen was ook wel logisch.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_214072188
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 18:21 schreef d_elise het volgende:

[..]
Enorm zonde en balen, maar ook begrijpelijk. En ook weer een bevestiging dat Twan/de Avrotros echt boos zijn op de EBU en dat dit niet zomaar overwaait. Goed. En hoop dat het zo blijft en dat ze niet alsnog meedoen volgend jaar.
Helaas wel begrijpelijk, maar liever dat het niet op zo’n manier was gegaan natuurlijk. Nu nog minder zin in volgend jaar inderdaad.
pi_214074051
quote:
[ x ]

Godverdomme hij heeft deze comment gewoon geliked :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')