![q73jMPT.jpeg]()
Nederland
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media:
Instagram Twitter YouTube TikTokTitel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu
Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu
Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![joost-klein.gif]()
Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je
hier.

Het gekozen nummer Europapa:
Zijn legendarische optreden op het ESF:
SPOILER
SPOILER
SPOILER
quote:
Op dinsdag 25 juni 2024 21:02 schreef hole1988 het volgende:[..]
Is daar ergens een overzicht van wie wat betaalt? Het lijkt allemaal van horen zeggen. Zweden lijkt mij ook wel een grote bijdrage te doen.
Er zijn hier eerder lijstjes voorbij gekomen met bedragen die landen betalen. En daarin staat Nederland op plek 6.
Nederlanders denken vaak dat Nederland bij de kleine landen hoort in Europa. Dat is misschien wel zo als het gaat om oppervlakte. Maar qua inwoneraantal gaan we heel wat landen voorbij. En qua grootte van de economie ook. De bijdrage die Nederland aan de EBU is in ieder geval gebaseerd op de het aantal inwoners. En volgens mij ook gedeeltelijk op de economische draagkracht van een land (maar dat weet ik niet helemaal zeker).
Zweden (bv), een groot Songfestivalland, is qua oppervlakte 11x zo groot als Nederland, maar heeft +/- 10 miljoen inwoners. En betaalt dus een stuk minder.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op dinsdag 25 juni 2024 23:26 schreef Lt.Bookman het volgende:Joost heeft festivals staan tot begin-september en dan een Europese clubtour in februari en maart 2025. Genoeg ruimte in zijn agenda voor Eurovision dus

Blijf hopen.
Your beauty never ever scared me.
Bijna 43 miljoen en Duncan gepasseerd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 242.821.173 - 285.804.103 - Little Big - Uno - Russia 🇷🇺 - Official Music Video - Eurovision 2020 131.510.292 - 174.493.222 - Netta - TOY - Israel - Official Music Video - Eurovision 2018 64.312.672 - 107.295.602 - Måneskin - Zitti E Buoni - Italy 🇮🇹 - Grand Final - Eurovision 2021 41.808.362 - 84.791.292 - Alexander Rybak - Fairytale - LIVE | Norway 🇳🇴 | Grand Final | Eurovision 2009 31.160.401 - 74.143.331 - Lena - Satellite - Germany 🇩🇪 Official Music Video - Eurovision 2010 22.174.486 - 65.157.416 - Loreen - Euphoria | Sweden 🇸🇪 | Live - Grand Final - Eurovision 2012 21.864.677 - 64.847.607 - Jessy Matador - Allez Ola Olé (France) - Eurovision Song Contest 2010 - Music Video 11.390.970 - 54.373.900 - Lordi - Hard Rock Hallelujah - 🇫🇮 Finland - Grand Final - Eurovision 2006 Winner 10.784.985 - 53.767.915 - Hadise - Düm Tek Tek (Turkey) 10.531.180 - 53.514.110 - Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden) - LIVE at Eurovision 2015 Grand Final 9.988.419 - 52.971.349 - Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai | Ukraine 🇺🇦 | Grand Final - Eurovision 2007 9.577.546 - 52.560.476 - Netta - Toy - Israel - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018 8.397.168 - 51.380.098 - Sergey Lazarev - You Are The Only One 🇷🇺 Russia - Grand Final - Eurovision 2016 5.490.761 - 48.473.691 - Eleni Foureira - Fuego - Cyprus - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018 1.080.306 - 44.063.236 - Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (Austria) 2014 LIVE Eurovision Second Semi-Final 0 - 42.982.930 - Joost Klein - Europapa | Netherlands 🇳🇱 | Official Music Video | Eurovision 2024 -343 - 42.982.587 - Duncan Laurence - Arcade - 🇳🇱 Netherlands - Grand Final - Eurovision 2019 -655.411 - 42.327.519 - Emmelie de Forest - Only Teardrops - Denmark 🇩🇰 - Official Music Video - Eurovision 2013 -1.765.451 - 41.217.479 - Chanel - SloMo - LIVE - Spain 🇪🇸 - Grand Final - Eurovision 2022 -4.372.414 - 38.610.516 - Go_A - SHUM - Ukraine 🇺🇦 Official Music Video - Eurovision 2021 |
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
Ama
Hypa Hypa
quote:
Snap nog steeds niet waarom Netta zo hoog staat.

Maar misschien ben ik de enige die het niks vond.
De 43 miljoen is nu ook bereikt
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Op woensdag 26 juni 2024 08:55 schreef Ama het volgende:[..]

Volgens mij is dat in de VS nog een redelijke hit geweest. Want in Europa heeft het na het ESF nagenoeg niets gedaan in de hitlijsten.
Momo
WLR en ESF hooligan
quote:
Op woensdag 26 juni 2024 08:55 schreef Ama het volgende:[..]

Toy was in 2020/2021 opeens viral gegaan in Amerika. Volgens mij via Tiktok. Maar dat weet ik niet zeker.
-Bubseltje-
absofuckinglutely!!
Ama
Hypa Hypa
quote:
Geen verrassing, wel leuk.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op woensdag 26 juni 2024 13:43 schreef Cee het volgende:Trafik! lijkt me onwaarschijnlijk want ze zijn de video nog aan het opnemen en Käärijä heeft er nog niks over gepost dus dat komt later deze zomer, hard launch met music video en zo. Is mijn theorie.
Denk ik ook.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op donderdag 27 juni 2024 08:43 schreef Greys het volgende:The Bird Song is eigenlijk gewoon Europapa zo te horen, qua melodie en opbouw enzo. Maar dan zonder de drop.
Ben blij dat het Europapa was voor Eurovision.

Nou, precies dit, ik vind the Bird Song maar mweh
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:
Op donderdag 27 juni 2024 08:43 schreef Greys het volgende:The Bird Song is eigenlijk gewoon Europapa zo te horen, qua melodie en opbouw enzo. Maar dan zonder de drop.

Het is nog meer No Rules eigenlijk
Maar inderdaad goed dat die het niet geworden is.
Yesse
Oooh burn!
quote:

En je mist de internationale herkenbaarheid van Europapa (iedereen kan meezingen met het stukje euuuroopapapa papapapa maar "vreemde vogel" is misschien wat lastig
Fuck the EBU
Een rare vogel is een prima albumtrack voor naast Europapark en verklaart eindelijk de rare vogel op het podium als een verwijzing naar Joost zelf. Dus als kunst.. prima
Maar het heeft veel te weinig zang om een kans te maken op het festival en is ook wel echt tweede keus qua inhoud en sterkte. Tenzij ze er nog flink aan gaan lopen sleutelen.
quote:
Op donderdag 27 juni 2024 09:37 schreef Beathoven het volgende:Een rare vogel is een prima albumtrack voor naast Europapark en verklaart eindelijk de rare vogel op het podium als een verwijzing naar Joost zelf. Dus als kunst.. prima
Maar het heeft veel te weinig zang om een kans te maken op het festival en is ook wel echt tweede keus qua inhoud en sterkte.
Tenzij ze er nog flink aan gaan lopen sleutelen.
Het kan sowieso niet naar Eurovisie he, als je dat bedoelt... het mag niet uitgebracht zijn vóór 1 september. Maar hij heeft het ingestuurd voor afgelopen Eurovisie.
Ik vind het behoorlijk infantiel, moet ik zeggen. Gewoon een kinderliedje. Goede keuze van de commissie om deze niet te nemen.
't Lijkt me sterk, maar kennelijk leeft bij sommigen het idee dat Europapa wellicht nogmaals ingestuurd mag worden, als blijkt dat de diskwalificatie onterecht was. (Hallo Ries van de T.)
C’est Davie :o)
quote:
Op donderdag 27 juni 2024 10:04 schreef Greys het volgende:[..]
Dat zou je sowieso niet moeten willen, hoe eeuwig zonde het ook is dat het nooit in de finale stond. Dan heb je een maandenlang enorm saai voortraject omdat iedereen het lied al anderhalf jaar kent en de meeste tv kijkers kennen het ook al van de semi. Dan is alle hype al lang weg.
Van mij mag Joost best nog een keer, maar ook voor hem geldt: eerst een goed nummer. Hij lijkt nu een beetje de weg kwijt, op creatief gebied. Het is wel erg slecht wat hij nu allemaal uitbrengt. Daar ga je op Eurovisie ook geen potten mee breken, hoe hoog de gunfactor ook is.
Niet dat ik denk dat hij echt wil... maar Joost is een rare vogel dus misschien denkt hij er wel helemaal anders over
quote:
Ja dat riep ie ook op Pinkpop, laten we zeggen dat ik blij was dat ze voor Europapa zijn gegaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Vind het een prima liedje, meer ook niet. Joost zei zelf dat hij en Tantu drie nummers hadden ingezonden, waar we er dus nu twee van kennen. Hopelijk wordt die derde ooit ook bekend, ben namelijk wel benieuwd! Maar Joost heeft zelf ook al meerdere keren aangegeven dat Europapa volgens mij het eerste nummer was dat ze schreven voor Eurovisie en dat ze eigenlijk al meteen wisten 'als we het worden, dan is dit HET nummer'. Zijn ze ook het langst mee bezig geweest. En terecht natuurlijk, wat een hit!
En ik hoop dat z'n nieuwe album over het algemeen wel wat beter in elkaar zit dan wat ie nu uitbrengt, ja. Met nummers als Kunst und Musik. Al wordt het ook wel moeilijk om over Fryslân heen te komen, natuurlijk.
Ik heb het optreden van Pinkpop nog eens op me in laten werken en wat ik vooral dacht en nu ook denk "ik hoop dat je mentaal goed blijft gaan kerel", want het kwam allemaal vrij instabiel en labiel op me over... en dan moet je misschien zo'n traject als Eurovisie niet nog een keer willen.
Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik me soms tijdens het optreden waarin de achtbaan van links naar rechts van boven naar beneden ging afvroeg of er niet ook een stukje gespeelde emotie bij kwam kijken. Wellicht ook meer omdat ik mezelf er misschien niet goed genoeg in kan verplaatsen en het zo alle kanten opschoot.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheVulture op 27-06-2024 16:23:31 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
-Bubseltje-
absofuckinglutely!!
quote:
Op donderdag 27 juni 2024 15:50 schreef TheVulture het volgende:Ik heb het optreden van Pinkpop nog eens op me in laten werken en wat ik vooral dacht en nu ook denk "ik hoop dat je mentaal goed blijft gaan kerel", want het kwam allemaal vrij instabiel en labiel op me over... en dan moet je misschien zo'n traject als Eurovisie niet nog een keer willen.
Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik me soms tijdens het optreden waarin de achtbaan van links naar rechts van boven naar beneden ging afvroeg of er niet ook een stukje gespeelde emotie bij kwam kijken, maar da's meer omdat ik mezelf er misschien niet goed genoeg in kan verplaatsen en het zo alle kanten opschoot.
+1 geloof niet dat het gezond voor hem is. Gaat er nog meer op hem gelet worden. En de commentaren worden er niet milder op.
quote:
Op donderdag 27 juni 2024 15:50 schreef TheVulture het volgende:Ik heb het optreden van Pinkpop nog eens op me in laten werken en wat ik vooral dacht en nu ook denk "ik hoop dat je mentaal goed blijft gaan kerel", want het kwam allemaal vrij instabiel en labiel op me over... en dan moet je misschien zo'n traject als Eurovisie niet nog een keer willen.
Al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik me soms tijdens het optreden waarin de achtbaan van links naar rechts van boven naar beneden ging afvroeg of er niet ook een stukje gespeelde emotie bij kwam kijken. Wellicht ook meer omdat ik mezelf er misschien niet goed genoeg in kan verplaatsen en het zo alle kanten opschoot.
Denk dat hij dat zelf ook echt niet wil, in ieder geval niet op korte termijn. Dat 'Eurovision 2025' ding gebruikt hij gewoon als marketing omdat de media het (weer) verkeerd/maar half oppikte gok ik (en hoop ik).
Denk dat Pinkpop wel een extreem geval van "therapie" was zoals hij zijn optredens vaak ziet, omdat daar alles samen kwam en het - voor mij - voelde alsof ze een soort afsluiting wilden doen van alles wat ze niet in Malmö hebben kunnen doen. Hoop inderdaad dat het verder goed met hem gaat, maar dat hij een mentale tik heeft gehad is wel duidelijk. Logisch ook.
Momo
WLR en ESF hooligan
quote:
Ik vroeg me al af of het goed met hem ging toen Luchtballon uitkwam
quote:
Tsja, dat is begrijpelijk. Als Nederland niet meedoet, heb je als HoD ook weinig te doen. En dit lijkt me een mooie kans om iets anders te gaan doen.
quote:
Dat nummer had hij al liggen he. Had niet zoveel met z'n huidige toestand te maken (hoewel de videoclip dat wel zo deed lijken).
quote:
Ik heb zomaar het gevoel dat we echt niet meer mee gaan doen de komende jaren. Fuck die EBU, man.
Ben hier voor het songfestivalforum.
Twan kwijt door de EBU dus ook, leuk man.
quote:
Enorm zonde en balen, maar ook begrijpelijk. En ook weer een bevestiging dat Twan/de Avrotros echt boos zijn op de EBU en dat dit niet zomaar overwaait. Goed. En hoop dat het zo blijft en dat ze niet alsnog meedoen volgend jaar.
quote:
Het is in elk geval wel een mooie stap voor Twan zelf. Dat hij in zijn positie op elke passerende trein zou springen was ook wel logisch.
quote:
Op donderdag 27 juni 2024 18:21 schreef d_elise het volgende:[..]
Enorm zonde en balen, maar ook begrijpelijk. En ook weer een bevestiging dat Twan/de Avrotros echt boos zijn op de EBU en dat dit niet zomaar overwaait. Goed. En hoop dat het zo blijft en dat ze niet alsnog meedoen volgend jaar.
Helaas wel begrijpelijk, maar liever dat het niet op zo’n manier was gegaan natuurlijk. Nu nog minder zin in volgend jaar inderdaad.
27 miljoen views gepasseerd inmiddels.