abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 12:34:25 #76
5428 crew  miss_sly
pi_214042390
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En dat is dan nog alleen de schoolcomponent. Ga maar eens langs de kant van een voetbal- of hockeyveld staan. Dat in combinatie met de druk van social media maakt het geheel tot een voortdurende competitie. Dat is in principe niet leeftijdsgebonden, maar jongeren die hun plek in de wereld nog aan het vaststellen zijn, zijn daar wel veel gevoeliger voor.
Klopt, dat zie je ook vaak nog inderdaad.
En de onderlinge verhoudingen zijn lastig. Het fenomeen 'meidenvenijn' is iets dat ook heel lang doorettert. Ik heb alleen een dochter, dus kan over jongens alleen zeggen wat ik om me heen zie, maar die lijken doorgaans wat minder gecompliceerd en directer. Ze lijken minder gemeen. Meisjes zijn heel gemeen, met uitsluiten, uitlachen, nare opmerkingen maken. En social media lenen zich ook prima voor allerlei narigheid.

Ik benijd de tieners van nu echt niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214042445
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Prestatiedruk valt niet mee. Veel ouders die toch wel verwachten dat hun kind het hoogst mogelijke niveau middelbare school gaan doen. Bij voorkeur gymnasium. En daar dan ook aan alle kanten aan trekken om ze dat te laten halen.
Dat was vroeger niet anders.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 12:44:52 #78
194233 Friday12
Originele kloon
pi_214042486
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
En toch heb ik vele relaties zien sneuvelen in die tijd of mensen depressief zien worden of in een burnout zien gaan. Op bepaalde mensen had het blijkbaar toch een enorme impact, voornl. voor de extraverte mens. Deze introvert vond het wel prima.
Ja maar is dat een trauma?
pi_214042682
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:39 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat was vroeger niet anders.
Hmmm, vroeger had je andere problemen. Maar prestatiedruk zoals dat nu is door scholing, sport en social media nee. Ondanks dat mijn moeder dat wel enigzins probeerde omdat mijn zus het rolmodel was(de muts :) )was mijn vader zo slim om mij mijn gang te laten gaan. Dat wil zeggen mbt scholing, sport etc. In het kort, ik kon op 12 jarige leeftijd kind zijn. Pas op mijn 16e-18e kwam dan de hersenkronkel om er dan toch maar iets meer uit te halen omdat het maken van een keuze gemakkelijker was. Geweldige jeugd gehad. Zou het zo weer over doen. En ja je had die klote schooltandarts, verplicht rechts schrijven in klas 1 en 2 ivm die kroontjespen, verplicht melk drinken. En ja je kreeg regelmatig klappen ook van een onderwijzer. Of kwam de wijkagent langs als je niet overstak waar het mocht. En zo zijn er nog wel meer zaken te benoemen. En ja, je had wat Dinky toys en meer had je niet. Maar was ook niet nodig want je speelde constant buiten.

Overgens is het opvoeden van meiden mij ook niet meegevallen. Heb er drie die gelukkig uit huis zijn. En met gelukkig bedoel ik dat ze zelfsstandig hun weg hebben gevonden. Maar makkelijk was het niet. Concurrentie onder meiden is moordend. Dus ik snap het artikel wel enigzins.
pi_214042734
Omdat het artikel zo vreemd verwoord is hier en daar, ben ik op zoek gegaan naar de WHO publicatie.
Die is er niet.

Wel publiceerde betreffende Gonneke hetzelfde artikel een jaar geleden, en het jaar daarvoor ook al.
pi_214042761
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:01 schreef miss_sly het volgende:
Heb je het artikel gelezen?
Het artikel is bagger.
pi_214042762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:04 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hmmm, vroeger had je andere problemen. Maar prestatiedruk zoals dat nu is door scholing, sport en social media nee. Ondanks dat mijn moeder dat wel enigzins probeerde omdat mijn zus het rolmodel was(de muts :) )was mijn vader zo slim om mij mijn gang te laten gaan. Dat wil zeggen mbt scholing, sport etc. In het kort, ik kon op 12 jarige leeftijd kind zijn. Pas op mijn 16e-18e kwam dan de hersenkronkel om er dan toch maar iets meer uit te halen omdat het maken van een keuze gemakkelijker was. Geweldige jeugd gehad. Zou het zo weer over doen. En ja je had die klote schooltandarts, verplicht rechts schrijven in klas 1 en 2 ivm die kroontjespen, verplicht melk drinken. En ja je kreeg regelmatig klappen ook van een onderwijzer. Of kwam de wijkagent langs als je niet overstak waar het mocht. En zo zijn er nog wel meer zaken te benoemen. En ja, je had wat Dinky toys en meer had je niet. Maar was ook niet nodig want je speelde constant buiten.

Overgens is het opvoeden van meiden mij ook niet meegevallen. Heb er drie die gelukkig uit huis zijn. En met gelukkig bedoel ik dat ze zelfsstandig hun weg hebben gevonden. Maar makkelijk was het niet. Concurrentie onder meiden is moordend. Dus ik snap het artikel wel enigzins.
Ja ik kan me wel voorstellen dat met social media de concurrentie onder de meiden veel heviger is geworden, en met name tijdens corona aangezien dat de enige vorm van contact was toen. Dat is ook de periode waarin de social justice (met name de 2SLGBTQIA+++ community) veel extremer is geworden.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 13:20:23 #83
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_214042767
oeps
To BG or not to BG!
  dinsdag 25 juni 2024 @ 13:22:46 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214042788
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:13 schreef Za het volgende:
Omdat het artikel zo vreemd verwoord is hier en daar, ben ik op zoek gegaan naar de WHO publicatie.
Die is er niet.

Wel publiceerde betreffende Gonneke hetzelfde artikel een jaar geleden, en het jaar daarvoor ook al.
https://www.who.int/europ(...)fare-worse-than-boys

Ik denk dat dit de publicatie is waar ze naar refereren.
pi_214042798
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:22 schreef Momo het volgende:

https://www.who.int/europ(...)fare-worse-than-boys

Ik denk dat dit de publicatie is waar ze naar refereren.
Dat is 8 maanden oud.

Een amateur heeft het NOS artikel in elkaar geflanst.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 13:29:10 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_214042825
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt, dat zie je ook vaak nog inderdaad.
En de onderlinge verhoudingen zijn lastig. Het fenomeen 'meidenvenijn' is iets dat ook heel lang doorettert. Ik heb alleen een dochter, dus kan over jongens alleen zeggen wat ik om me heen zie, maar die lijken doorgaans wat minder gecompliceerd en directer. Ze lijken minder gemeen. Meisjes zijn heel gemeen, met uitsluiten, uitlachen, nare opmerkingen maken. En social media lenen zich ook prima voor allerlei narigheid.

Ik benijd de tieners van nu echt niet.
Dat heette vroeger kutnijd. Maar dan zonder internet en mobieltjes.

Bij mij in de klas zat een meisje dat zes jaar lang gepest werd. Of buitengesloten. Lijkt me stug dat leraren dat niet zagen of doorhadden. Is later een goede kennis van me geworden en we hebben het er nog wel eens over.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 25 juni 2024 @ 13:32:04 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214042851
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 12:01 schreef tong80 het volgende:
Het is nog nooit zo vredig en gezond geweest als momenteel. Ook geen kapingen van treinen, vliegtuigen of scholen. Ik ben geëvacueerd geweest. Maar staat in geen verhouding met de watersnoodramp. Ik groeide op met de koude oorlog. Het ijzeren gordijn bestond nog. Amerika vocht in Cambodja en Vietnam. Toen ik 7 was was ik bang van straaljagers, want op tv schoten ze in het Midden-Oosten elkaar verrot. Ik was al jong sportfan en was helemaal ontdaan toen op de Olympische Spelen de Palestijnen werden gegijzeld. John Lennon, JFK, MLK en Olaf Palme werden al gedood voordat er sprake was van beveiligers bij bekende Personen. Bij Reagan hielp de beveiliging wel. In 1985 werd er al gekwijld voor LIVE-Aid om de hongersnood in Afrika. En AIDS was nog ongeneeslijk. De Space Shuttle vloog live in de fik en het Heizeldrama voltrok je rechtstreeks voor de tv. Nederland liep een trauma op op het WK-74 en Winnetou ging in de laatste aflevering de vredespijp uit. Er waren maar twee zenders dus er was geen ontsnappen aan aan Op Volle Toeren en Op Losse Groeven. Ik heb meegelopen in demonstraties tegen de kruisraket. Margareth Thatcher was aan de macht en sloeg alle stakingen met bruut geweld de kop in. In Noord-Ierland woedde een burgeroorlog. In België hielde de bende van Nijvel huis in supermarkten van DelHaize. De RAF en/of Bader Meinhof Fraction doodden als linkse terroristen zowel in Duitsland als in Nederland kapitalisten. In Italië deed de Rode Brigade hetzelfde. In Spanje, Griekenland, Chili, Oeganda, Argentinië en Nigaragua was een dictatuur. In Amerika was er nog rassenscheiding en discriminatie de gewoonste zaak. Janmaat mocht gewoon een fascist worden genoemd. De benzine ging op de bon. Bij zwemles kreeg je een ijzeren haak onder je nek. De schooltandarts kwam nog langs de scholen. Bij koorts kreeg je een thermometer in je reet. Er bestond nog geen IA, je moest zelf de boeken lezen.

Dus niet zeiken. Gewoon ff pissen en over tot de orde van de dag........... :)

Ben het zelden met je eens, maar nu, 100% AK
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 13:33:38 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_214042861
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ben het zelden met je eens, maar nu, 100% AK
Dat eerste lees ik tig keer per dag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 25 juni 2024 @ 13:34:28 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214042867
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:33 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dat eerste lees ik tig keer per dag.

Ook een blinde kip vind wel eens een worm
  dinsdag 25 juni 2024 @ 13:35:44 #90
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214042877
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:40 schreef roos94 het volgende:
Ik was in 2010 al depressief voordat het cool was.
Jij was een OG.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 13:37:16 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_214042895
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ook een blinde kip vind wel eens een worm
Kip zonder kop waarschijnlijk, opzoek naar een woordenboek.

dinsdag 25 juni 2024 @ 13:41:04 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214042922
Is het dan misschein de curling ouder die dit veroorzaakt? Elk obstakel is door de ouder uit de weg geruimd en als het kind eenmaal volwassen wordt, kan het niet omgaan met tegenslag of stress. Daar komen m.i. iig wel al die korte lontjes vandaan tegenwoodig (verkeersagressie, elkaar steken, in elkaar trppen, agressie tegen ambulance medewerkers, etc.)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214042961
Ik leg het echte probleem ook bij smartphone- / socialmedia gebruik, vanwege het algemeen bekende grote risico op verslaving/depressie. Dingen als coronamaatregelen zie ik daarbij meer als katalysator die die negatieve effecten in stroomversnelling bij deze doelgroep hebben gebracht.

Immers val je bij social distancing nog meer terug op digitale communicatiemiddelen, waaronder die smartphone.
pi_214042981
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 09:48 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit wordt altijd geroepen door kleine jongetjes die niet weten hoe ze zichzelf kunnen redden.
Als ze een doel in het leven hebben, dan zijn ze gelukkiger. Een keuken bied dat...
graag op anoniem
pi_214043174
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 11:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Deels, het is echt wel meer dan dat. Jongeren zijn somberder over de wereld van nu, ook niet blind voor klimaatproblemen, in de toekomst geen woning meer kunnen vinden.
Dit klopt m.i. voor een iets oudere doelgroep (16 à 20 plus), maar oké.

En dan nog, via welk medium komt die informatie bij 11-16 jarigen (= doelgroep van artikel) dan binnen denk je?
Dit soort zaken wordt enorm gevoed en (negatief) uitvergroot door socials. Deze doelgroep krijgt ongenuanceerd informatie over een sombere toekomst binnen en gaat als gevolg daarvan zich zorgen maken.

Zouden 11-16 jarigen zich überhaupt zorgen moeten maken over thema's waar zij op die leeftijd nauwelijks of geen invloed op kunnen uitoefenen? Lijkt mij niet gezond.
pi_214043219
Ik denk niet alleen jongeren, maar ook de groep van 20-30.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214043235
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 14:15 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk niet alleen jongeren, maar ook de groep van 20-30.
De algehele bevolking.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 14:37:05 #98
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214043370
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:46 schreef Justinn het volgende:
Ik leg het echte probleem ook bij smartphone- / socialmedia gebruik, vanwege het algemeen bekende grote risico op verslaving/depressie. Dingen als coronamaatregelen zie ik daarbij meer als katalysator die die negatieve effecten in stroomversnelling bij deze doelgroep hebben gebracht.

Immers val je bij social distancing nog meer terug op digitale communicatiemiddelen, waaronder die smartphone.
Ik ben het hier 100% mee eens. Social media is de tumor van het huidige tijdperk. Veel voordelen, nog meer nadelen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214043438
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:48 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Als ze een doel in het leven hebben, dan zijn ze gelukkiger. Een keuken bied dat...
Dus mannen worden gelukkiger als ze in de keuken staan?
Corporate translator
pi_214043495
Graaiflatie zorgt ervoor dat je zo veel mogelijk crap binnenkrijgt en klinische depressie opwekt.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')