Interview.....
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-champions-league
Britse media loven Arne Slot en Liverpool na 'betoverende start': 'Het beste team ter wereld'
met pollEngelse media komen woorden tekort om Liverpool te complimenteren na de 2-0 zege op titelhouder Real Madrid in de Champions League. Arne Slot, die zelf ook verrast is door de uitmuntende prestaties, is hard op weg om een legende te worden op Anfield.
'Een betoverende start voor Arne Slot. Alles wat hij aanraakt, verandert in goud', schrijft Daily Mail in het wedstrijdverslag. Liverpool staat bovenaan in de Premier League én de Champions League. Steeds als je denkt dat het niet beter kan gaan op Anfield, gebeurt het toch. Woensdagavond werd het machtige Real Madrid overklast.'
Ook The Telegraph is lyrisch. 'Er is geen twijfel over mogelijk: Liverpool is momenteel het beste team van Europa. Negentien wedstrijden gespeeld, zeventien keer gewonnen en één gelijkspel: de prestaties onder Arne Slot zijn geweldig. De prijzen worden pas eind dit seizoen verdeeld, maar ze zijn op dit moment extreem dominant.'
'Een bijna perfect optreden van Liverpool', aldus de BBC. 'Dit zal het gevoel dat er dit seizoen iets speciaals kan gebeuren op Anfield alleen maar vergroten. Slot heeft geruisloos het stokje overgenomen van Jürgen Klopp, zijn iconische voorganger.'
'Een buitengewone start voor Liverpool', schrijft The Sun. 'Liverpool overklast Real Madrid en geeft een signaal af aan de rest van Europa', aldus The Mirror. 'De Spaanse gigant Real Madrid werd met gemak verslagen. Liverpool blijft maar perfect presteren.'
Volgens The Times gebeurde er woensdagavond iets bijzonders. 'De uitslag is niet zo schokkend. De manier waarop de 2-0 zege van Liverpool tot stand komt, is echter bijzonder. Het meest dominante team ter wereld werd negentig minuten lang gedomineerd. Zelfs de gemiste strafschop van Mohamed Salah kon de pret niet drukken op het genietende Anfield.' Salah schoot zijn strafschop naast, maar dat bracht Liverpool niet in de problemen. Alexis Mac Allister en Cody Gakpo sloegen namelijk wél toe.
Analyticus Rio Ferdinand genoot ook van The Reds. ,,Liverpool is op dit moment het beste team ter wereld. Ze spelen als rottweilers die al een tijdje niet gevoerd zijn'', zei de oud-verdediger bij TNT Sports. ,,Ze hebben aan de rest van Europa laten zien wat ze kunnen. Ze spelen als een team en zien eruit als de meest hongerige individuen die er zijn
Ook Slot zelf was dolblij. ,,Je weet hoe speciaal het is om tegen een team te spelen dat al zo vaak de Champions League heeft gewonnen. Ze waren ook jarenlang een lastpak voor Liverpool. Het is een belangrijke week en het is mooi om te zien dat we ons op deze manier kunnen meten'', zei Slot tegen TNT Sports. ,,Als ik voorafgaand aan het seizoen had moeten invullen hoeveel punten we nu al hadden gepakt, had ik dit nooit voorspeld.''
Ryan Gravenberch had opnieuw een basisplaats en was een van de uitblinkers aan de kant van Liverpool. ,,Ik denk dat we wel hebben gedomineerd'', zei de middenvelder tegen
Ziggo Sport. ,,Vooral de tweede helft. We hebben nauwelijks iets weggegeven. Daarna was het één grote rondo, als ik het zo mag zeggen.''
Liverpool heeft na vijf speelronden in de Champions League nu als enige de perfecte score van 15 punten. Ook in Engeland gaat het de ploeg van Slot voor de wind. Liverpool is koploper van de Premier League met 31 punten, acht meer dan nummer 2 Manchester City. De regerend landskampioen komt komend weekend op bezoek bij Liverpool.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-wereld-br~affa8ff4/
[ Bericht 83% gewijzigd door tong80 op 28-11-2024 10:04:21 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !