Ja dat is een gegeven waar vrouwen mee moeten dealen. Het is niet anders.quote:
Meestal ben ik het met je eens CoolGuy, nu niet, ik vind het een beetje de omgedraaide wereld dus vrouwen moeten in een gesloten shirtje lopen en met een lange broek in dit weer omdat mannen onbehoorlijk gedrag vertonen?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is prima, maar als het issue is dat mannen kijken, dan is het prima dat we de mannen dié dan kijken betitelen als 'zwakke mannen', maar dan zijn er dus nog steeds mannen die kijken. Dat gaat blijven gebeuren, dus als je dat soort aandacht pertinent niet wil, dan kun je of wachten tot de hele wereld zich aan jou aanpast, of jij past je aan aan de wereld.
Of we gaan met z'n allen jongens anders opvoeden en tegen mannen die zich niet kunnen gedragen zeggen dat wat zij doen niet kan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is prima, maar als het issue is dat mannen kijken, dan is het prima dat we de mannen dié dan kijken betitelen als 'zwakke mannen', maar dan zijn er dus nog steeds mannen die kijken. Dat gaat blijven gebeuren, dus als je dat soort aandacht pertinent niet wil, dan kun je of wachten tot de hele wereld zich aan jou aanpast, of jij past je aan aan de wereld.
Natuurlijk mógen ze dat wel. Ik ben de laatste die zegt dat vrouwen iets niét mogen. Dat is ook niet wat ik bedoel. Er is een issue, en dat is 'ongewenste aandacht van mannen'. Nou, jij als individu zijnde hebt vooral invloed op 1 persoon, en dat ben je zelf. Je kunt niet controleren wat anderen doen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Meestal ben ik het met je eens CoolGuy, nu niet, ik vind het een beetje de omgedraaide wereld dus vrouwen moeten in een gesloten shirtje lopen en met een lange broek in dit weer omdat mannen onbehoorlijk gedrag vertonen?
En het shirtje mag dan natuurlijk niet te strak zijn want dan zie je ook teveel?
Ja, ben ik helemaal voor, alleen is dat niet NU acuut geregeld. Het is niet dat als we nu met zijn allen besluiten dat we alle mannen gaan heropvoeden dat die heropvoeding over 1 minuut klaar is en dat het 100% werkt bij ALLE mannen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of we gaan met z'n allen jongens anders opvoeden en tegen mannen die zich niet kunnen gedragen zeggen dat wat zij doen niet kan.
Maar nee, het gemakkelijkste is inderdaad dat vrouwen zich dan maar weer aanpassen. Zal ik mijn burka ook maar tevoorschijn halen dan?
Ik begrijp je nu beter maar eerlijk is het inderdaad nietquote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk mógen ze dat wel. Ik ben de laatste die zegt dat vrouwen iets niét mogen. Dat is ook niet wat ik bedoel. Er is een issue, en dat is 'ongewenste aandacht van mannen'. Nou, jij als individu zijnde hebt vooral invloed op 1 persoon, en dat ben je zelf. Je kunt niet controleren wat anderen doen.
Er staat niet voor elke man een politie agent op straat, en heropvoeding of uitleggen of of of, whatever je er aan wil doen, gaat niet nu per direct bewerkstelligen dat alle mannen niet meer kijken. Dat kunnen we met z'n allen wel willen, maar dat is gewoon niet hoe het werkt.
Dus dan blijven er 2 opties over. Of je trekt je niks aan van dat soort aandacht, óf je zorgt dat je die aandacht minder/niet krijgt.
Is dat eerlijk? Nee, zeer zeker niet, maar als je pertinent die aandacht niet wil, dan kun je willen dat per NU alle mannen niét meer kijken, maar dat gaat gewoon geen realiteit worden, dus blijft er 1 optie over.
Klopt. En zolang er mensen zijn die het bagatelliseren en als oplossing aandragen dat vrouwen zich maar aan moeten passen, en vrouwen dat dan noodgedwongen ook maar doen, verandert er ook echt helemaal niets.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ben ik helemaal voor, alleen is dat niet NU acuut geregeld. Het is niet dat als we nu met zijn allen besluiten dat we alle mannen gaan heropvoeden dat die heropvoeding over 1 minuut klaar is en dat het 100% werkt bij ALLE mannen.
Dat gaat gewoon niet gebeuren.
Ze moeten niks. Maar het is accepteren of aanpassen. Eigenlijk heel logisch. Ben je uitbater van cleavage dan trek je aandacht. Zo is het biologisch geregeld.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Meestal ben ik het met je eens CoolGuy, nu niet, ik vind het een beetje de omgedraaide wereld dus vrouwen moeten in een gesloten shirtje lopen en met een lange broek in dit weer omdat mannen onbehoorlijk gedrag vertonen?
En het shirtje mag dan natuurlijk niet te strak zijn want dan zie je ook teveel?
Pfffft.... alweer....?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze moeten niks. Maar het is accepteren of aanpassen. Eigenlijk heel logisch. Ben je uitbater van cleavage dan trek je aandacht. Zo is het biologisch geregeld.²
Dit is nooit gestopt. Mannen houden van (uitbaters van) cleavage. Dat is simpele biologie. De ene man gaat er anders om dan de ander, maar ze houden van die (gepasteuriseerde) uiers. Laten we elkaar geen mietje noemen.quote:
Helaas is de topic pointer van victim blaming hier niet van toepassing op dit topic.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is nooit gestopt. Mannen houden van (uitbaters van) cleavage. Dat is simpele biologie. De ene man gaat er anders om dan de ander, maar ze houden van die (gepasteuriseerde) uiers. Laten we elkaar geen mietje noemen.²
Zo moeilijk is het niet, even een blik op werpen en weer verder gaan met andere bezighedenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:22 schreef Electric_Eye het volgende:
Als man wordt het je dan allemaal toch aardig lastig gemaakt als kijken al als grensoverschrijdend wordt ervaren. Want wie gaat dan bepalen wanneer en hoe lang je naar een vrouw mag kijken zonder dat het grensoverschrijdend is? En speelt de omgeving dan nog een rol?
Maar je kunt toch onmogelijk van een man (of vrouw mag ook) gaan eisen dat hij niet te lang naar je mag kijken als je zelf met een diep uitgesneden truitje op kantoor gaat zitten?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zoiets toch gebeurd om aandacht te trekken. Maar geef dat als vrouw toe en je bent een aandachtshoer.
Neem je ook alleen maar een likje aan een chipje als een volle verse zak opengebroken op tafel ligt?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, even een blijk op werpen en weer verder gaan met andere bezigheden
Het vergelijken met materiaal wat geen emoties of gevoelens heeft slaat finaal de plank mis, als je dat nu nog niet door hebt heb diezelfde plank voor je hoofdquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem je ook alleen maar een likje aan een chipje als een volle verse zak opengebroken op tafel ligt?²
Ja, mannen gaan naar dames van lichte zeden voor de emoties en gevoelens. Come on!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het vergelijken met materiaal wat geen emoties of gevoelens heeft slaat finaal de plank mis, als je dat nu nog niet door hebt heb diezelfde plank voor je hoofd
Wie heeft het hier over dames van lichte zeden, ik niet in ieder geval, gewoon dames die je op straat of werk ziet,quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, mannen gaan naar dames van lichte zeden voor de emoties en gevoelens. Come on!²
Ok, wat doet de biologie van een echte vent met de gevoelens en emoties van een mooi voorbij lopend exemplaar in het wild met melkfabrieken in de etalage?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over dames van lichte zeden, ik niet in ieder geval, gewoon dames die je op straat of werk ziet,
ogen zijn er om te kijken. ga je op de grond liggen om onder een rokje te kijken dan snapt iedereen wel dat dat not done is, maar op normale wijze je ogen gebruiken is niks mis mee. Ook andersom niet trouwens. Vrouwen kijken ook naar gespierde mannen, of broekbobbels, of kuiten, of etc etc.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:22 schreef Electric_Eye het volgende:
Als man wordt het je dan allemaal toch aardig lastig gemaakt als kijken al als grensoverschrijdend wordt ervaren. Want wie gaat dan bepalen wanneer en hoe lang je naar een vrouw mag kijken zonder dat het grensoverschrijdend is? En speelt de omgeving dan nog een rol?
Maar je kunt toch onmogelijk van een man (of vrouw mag ook) gaan eisen dat hij niet te lang naar je mag kijken als je zelf met een diep uitgesneden truitje op kantoor gaat zitten?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zoiets toch gebeurd om aandacht te trekken. Maar geef dat als vrouw toe en je bent een aandachtshoer.
Nogal arbitrair als je het mij vraagt. Want wie of wat bepaald dan wat “even” is en wanneer het grensoverschrijdend wordt?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, even een blik op werpen en weer verder gaan met andere bezigheden
Deze man had het over 'urenlang kijken'. Dat is niet 'op normale wijze' je ogen gebruiken. Daar is echt weinig anders van te zeggen. Als iemand urenlang onafgebroken naar het decolleté van een vrouw gaat zitten kijken, is dat simpelweg grensoverschrijdend.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:14 schreef Danny het volgende:
[..]
ogen zijn er om te kijken. ga je op de grond liggen om onder een rokje te kijken dan snapt iedereen wel dat dat not done is, maar op normale wijze je ogen gebruiken is niks mis mee. Ook andersom niet trouwens. Vrouwen kijken ook naar gespierde mannen, of broekbobbels, of kuiten, of etc etc.
In wat voor situatie gaat iemand urenlang naar je decolleté zitten kijken? Maar interessanter nog, als jij het te lang vindt duren, wat doe je dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze man had het over 'urenlang kijken'. Dat is niet 'op normale wijze' je ogen gebruiken. Daar is echt weinig anders van te zeggen. Als iemand urenlang onafgebroken naar het decolleté van een vrouw gaat zitten kijken, is dat simpelweg grensoverschrijdend.
Daar ging het niet om.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In wat voor situatie gaat iemand urenlang naar je decolleté zitten kijken? Maar interessanter nog, als jij het te lang vindt duren, wat doe je dan?
Ok, maar dat is in theorie natuurlijk. Nou ben ik geen vrouw maar ik kan me bijzonder weinig situaties voorstellen waarin dit zou gebeuren. Tenzij gluurbuur uiteraard maar dat is dan ook next level viespeukquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze man had het over 'urenlang kijken'. Dat is niet 'op normale wijze' je ogen gebruiken. Daar is echt weinig anders van te zeggen. Als iemand urenlang onafgebroken naar het decolleté van een vrouw gaat zitten kijken, is dat simpelweg grensoverschrijdend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |