Ze zullen alles zetten op het feit dat vanaf nu iedere wedstrijd gewonnen moet worden.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:59 schreef GGMM het volgende:
Wat deze wedstrijd voor mij zo bijzonder maakt is dat beide teams erop gebrand zullen zijn om een sterke indruk achter te laten.
Zowel Georgië als Tsjechië zijn op zoek naar een overwinning om hun kansen op kwalificatie voor de knock-outfase te vergroten. De groepsfase van een groot toernooi zoals het EK is altijd spannend, maar voor een debuterend team zoals Georgië, en een team zoals Tsjechië dat zich wil bewijzen, ligt de druk nog hoger.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:59 schreef GGMM het volgende:
Wat deze wedstrijd voor mij zo bijzonder maakt is dat beide teams erop gebrand zullen zijn om een sterke indruk achter te laten.
Mijn grapje kwam er ook al niet zo lekker uit.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:10 schreef GGMM het volgende:
Het topic bloedt behoorlijk dood na het mislukte grapje van Klum
gohquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Mijn grapje kwam er ook al niet zo lekker uit.
Misschien moeten we dit topic een keer wat serieuzer houdenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Mijn grapje kwam er ook al niet zo lekker uit.
Heeft er niks mee te maken.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:12 schreef GGMM het volgende:
[..]
Misschien moeten we dit topic een keer wat serieuzer houden
Ben je voor of tegen Georgië bij de EU?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:12 schreef GGMM het volgende:
[..]
Misschien moeten we dit topic een keer wat serieuzer houden
Dan wordt er zometeen 'ja' gepost.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:13 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ben je voor of tegen Georgië bij de EU?
Wat heeft waar niks mee te maken? Waar heb je het over?quote:
Ja doe maar hoor, gezellig.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:13 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dacht dat je hier op reageerde.....quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat heeft waar niks mee te maken? Waar heb je het over?
[..]
Ja doe maar hoor, gezellig.
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat heeft waar niks mee te maken? Waar heb je het over?
Erg jammer dat men het massaal laat afweten hier. Nep EK volgers.
Feitjesquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Goed om te zien dat de feitjes en weetjes aanslaan
Georgië, dat prachtige land in de Kaukasus, wordt gezien als een potentiële kandidaat voor EU-lidmaatschap. Maar laten we eerlijk zijn: de EU heeft al genoeg problemen zonder nog een staat met politieke instabiliteit en economische uitdagingen toe te voegen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:13 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Je vergeet Lingr.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Jammer dat Tsjecho-Slowakije niet meer bestaat, dat was me een teampje geweest!!
Dubravka - Coufal - Skriniar - Krejci - Hancko - Soucek - Lobotka - Hlozek - Cerny - Schick - Haraslin
Wat te denken van Joegoslavië.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Jammer dat Tsjecho-Slowakije niet meer bestaat, dat was me een teampje geweest!!
Dubravka - Coufal - Skriniar - Krejci - Hancko - Soucek - Lobotka - Hlozek - Cerny - Schick - Haraslin
Daar kan @capuchon_jongen je het nodige over vertellen.quote:
Jaquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:21 schreef tong80 het volgende:
Wisten jullie dat de broer van Mr. Bean bij NAC heeft gespeeld?
Dit is een mooi onderbouwd antwoordquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Georgië, dat prachtige land in de Kaukasus, wordt gezien als een potentiële kandidaat voor EU-lidmaatschap. Maar laten we eerlijk zijn: de EU heeft al genoeg problemen zonder nog een staat met politieke instabiliteit en economische uitdagingen toe te voegen.
Ten eerste, laten we de politieke situatie van Georgië onder de loep nemen. We hebben het over een land dat nog steeds kampt met territoriale conflicten. De afvallige regio's Abchazië en Zuid-Ossetië zijn blijvend hete hangijzers. En laten we niet vergeten dat Rusland maar al te graag zijn invloed in dit gebied uitoefent. Moeten we echt nóg een geopolitiek slagveld toevoegen aan onze al overvolle agenda?
Economisch gezien, is het beeld al niet veel rooskleuriger. Georgië heeft een economie die afhankelijk is van landbouw en mijnbouw, met een bruto binnenlands product dat niet kan tippen aan de EU-normen. Waarom zouden we een land opnemen dat nog een lange weg te gaan heeft om op economisch vlak enigszins mee te kunnen draaien? Misschien willen we de EU omtoveren tot een liefdadigheidsinstelling, maar dat lijkt mij niet de bedoeling.
Dan is er nog de kwestie van democratie en mensenrechten. Georgië heeft vooruitgang geboekt, jazeker, maar het is nog steeds een lange weg naar de waarden en normen die de EU zegt te handhaven. Willen we echt een land binnenhalen dat nog worstelt met corruptie en een fragiel rechtssysteem?
En natuurlijk, laten we niet vergeten hoe goed de vorige uitbreidingen zijn verlopen. Het lidmaatschap van landen met vergelijkbare problemen heeft ons alleen maar hoofdpijn en complicaties bezorgd. Hebben we geleerd van onze fouten? Blijkbaar niet, als we serieus overwegen om Georgië toe te laten.
Dus, lieve luisteraars, laten we pragmatisch zijn en Georgië op een veilige afstand houden. Laat de EU eerst haar eigen huis op orde krijgen voordat we nieuwe buren uitnodigen die alleen maar nieuwe problemen meebrengen.
Dank u.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |