Zonder de USA is er geen NAVO. Aangezien wij geen defensie hebben. Rutte zit alleen maar op die plek aangezien hij de Trumpfluisteraar moest zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 00:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wij blijven en zijn NAVO, dat staat los van wat trump leuk vind
Bekijk deze YouTube-video
kletspraatquote:Op maandag 17 februari 2025 00:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zonder de USA is er geen NAVO. Aangezien wij geen defensie hebben. Rutte zit alleen maar op die plek aangezien hij de Trumpfluisteraar moest zijn.
Een Europese "vredesmacht" zonder artikel 5 of steun van de NAVO is praktisch het einde van de NAVO.quote:Op maandag 17 februari 2025 00:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat jij leuk vind maar de NAVO die blljft de NAVO , daar veranderd niets aan
Poeh. Die 260 Nederlandse militairen gaan het verschil maken zeg.quote:Op maandag 17 februari 2025 00:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletspraat
https://magazines.defensi(...)ie14-efp-litouwen_29
Jij noemde wat ik schreef onzin, nu noem je het feitenquote:Op maandag 17 februari 2025 00:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hoezo? Jij komt met feiten. Dat klopt. Ik kom met een politieke mening die ik nog steeds heb en die rond die tijd bijzonder sterk leefde.
Nu pak je mij op het woord onzin. Laat ik het bijstellen. Het Amerikaanse beleid van die tijd was onzin.quote:Op maandag 17 februari 2025 00:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij noemde wat ik schreef onzin, nu noem je het feiten
Make your mind up
zijn nog meer NAVO militairen daar en F35quote:Op maandag 17 februari 2025 00:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Poeh. Die 260 Nederlandse militairen gaan het verschil maken zeg.
quote:Aan de oostflank van het NAVO-verdragsgebied stationeert de landmacht al sinds 2017 grondtroepen. Ook opereren er F-35-gevechtsvliegtuigen van de luchtmacht. Dankzij Baltic Sentry levert Defensie nu ook officiële NAVO-inzet vanaf zee. De missie volgt op mogelijke sabotageacties in de Oostzee tussen Finland en Estland. Daar zijn eind vorige maand enkele kabels beschadigd. Beide landen zijn leidend in de onderzoeken die nu plaatsvinden. Defensie is paraat om hierbij ondersteuning te bieden.
Een marineschip op zee met daarboven 2 gevechtsvliegtuigen.
In het gebied zijn naast de marine ook gevechtsvliegen actief namens de NAVO.
Luymes en Tromp
Zr.Ms. Luymes en Zr.Ms. Tromp dragen bij aan Baltic Sentry vanuit hun huidige inzet voor NAVO-vlootverbanden. Het hydrografisch opnemingsvaartuig Luymes is momenteel het vlaggenschip van de Standing NATO Mine Countermeasures Group 1.
De Tromp vervult die rol voor de Standing NATO Maritime Group
1. Zr.Ms. Schiedam sluit volgende week ook aan.
De bedoeling is dat de schepen in ieder geval tot eind februari een rol vervullen voor Baltic Sentry.
Commandant Zeestrijdkrachten viceadmiraal René Tas: "Met deze bijdrage tonen we dat we vastbesloten zijn om onze inspanningen op te voeren. We maken onze aanwezigheid en waakzaamheid kenbaar en beveiligen zo onze onderzeese infrastructuur Het is essentieel voor het bondgenootschap om destabiliserende activiteiten te voorkomen door enerzijds afschrikking en anderzijds door actie te nemen als afschrikking niet blijkt te werken."
Grootste inzet in decennia
Met de inzet van de marine, is de Nederlandse inzet aan de oostflank sinds decennia niet zo groot geweest.
4 F-35's van de Koninklijke Luchtmacht opereren al een tijdje vanuit Estland.
Ze zorgen dat Russische vliegtuigen niet in NAVO-verdragsgebied komen.
Nee, jij vind het onzinquote:Op maandag 17 februari 2025 00:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nu pak je mij op het woord onzin. Laat ik het bijstellen. Het Amerikaanse beleid van die tijd was onzin.
gaat niet zozeer om de hoeveelheid maar de doelmatigheidquote:Op maandag 17 februari 2025 01:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, jij vind het onzin
Terug naar het punt. Alle Amerikaanse regeringen voor trump en na trump wilden dat Europa meer besteden moesten aan hun eigen defensie.
Daar hadden en hebben ze gelijk in.
Nu zitten we in Europa met de consequenties omdat we dit niet deden (en doen)
Wil jij kernwapens in gaan zetten?quote:Op maandag 17 februari 2025 01:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gaat niet zozeer om de hoeveelheid maar de doelmatigheid
we moeten veel meer naar tactisch kernwapens op autonome drones
ja dat is dreigingquote:Op maandag 17 februari 2025 01:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wil jij kernwapens in gaan zetten?
Navo zonder commitment van een USA, Turkije en onverschillige landen in zuid-europa is defacto geen NAVO meer.quote:Op maandag 17 februari 2025 00:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wij blijven en zijn NAVO, dat staat los van wat trump leuk vind
Bekijk deze YouTube-video
hoe groter de dreiging des te meer men elkaar gaat vasthoudenquote:Op maandag 17 februari 2025 01:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Navo zonder commitment van een USA, Turkije en onverschillige landen in zuid-europa is defacto geen NAVO meer.
Sad but true
Denk jij echt dat Turkije, of Spanje, Of Luxenburg dreiging voelen?quote:Op maandag 17 februari 2025 01:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe groter de dreiging des te meer men elkaar gaat vasthouden
hoe dichter bij ruzzia hoe enger het isquote:Op maandag 17 februari 2025 01:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk jij echt dat Turkije, of Spanje, Of Luxenburg dreiging voelen?
Ik denk dat het je uiteindelijk alleen (een deel van) de grondstoffen van Groenland kost.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:24 schreef capricia het volgende:
Maar ik denk dat de VS ons wel komt helpen hoor, als wij nog niet klaar zijn om ons eigen grondgebied te verdedigen.
Kost je alleen wel Groenland.
Dat is dus ook het grote probleem waar de EU in zit. Wat jij hier opsomt is onderdeel van de preferente informatievoorziening waar dus ook beleidsmakers zijn ingetrapt.quote:Op maandag 17 februari 2025 07:44 schreef Hanca het volgende:
Maar uiteindelijk kijken ze in Rusland volgens mij heel anders naar deze discussie. De economie staat daar op instorten, er worden zelfs hongersnoden verwacht, geld is niets meer waard. Die zijn echt niet bezig met plannen maken een EU/NAVO lid aan te vallen, die willen het maximale uit Oekraïne halen.
En daarna zou er wel eens heel veel intern gedoe kunnen komen, las laatst (in een papieren blad, geen idee meer welke) een Ruslandkenner die zei dat de kans zelfs aanwezig is dat Poetin voor het eind van 2025 weg is.
Poetin is niet gek, die heeft gemerkt dat hij zelfs niet van Oekraïne echt kan winnen. Dat het Oekraïne zelfs gelukt is een stuk Rusland in te nemen. Die weet dan ook wel dat zijn leger helemaal niet klaar is voor een oorlog met de NAVO, al dan niet met de VS. En die weet ook dat zijn bevolking nu al begint te morren.
Ik zie het andersom: ik zie de beleidsmakers nu trappen in de informatiestroom van beroepsmilitairen en oorlogshaviken, die niks liever willen dan dat al het geld naar defensie gaat. Terwijl de feiten die Ruslandkenners steeds opnoemen worden genegeerd.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is dus ook het grote probleem waar de EU in zit. Wat jij hier opsomt is onderdeel van de preferente informatievoorziening waar dus ook beleidsmakers zijn ingetrapt.
Rusland staat niet op instorten, militair niet, economisch niet, nergens niet. De oorlog laat haar sporen na, maar dat is logisch en accepteert men.
Ik heb het al heel vaak herhaald, maar ik doe het nog maar eens.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie het andersom: ik zie de beleidsmakers nu trappen in de informatiestroom van beroepsmilitairen en oorlogshaviken, die niks liever willen dan dat al het geld naar defensie gaat. Terwijl de feiten die Ruslandkenners steeds opnoemen worden genegeerd.
Natuurlijk moet je investeren in defensie, maar wel met beleid en maximaal zoveel als je personeel voor hebt om het te kunnen gebruiken.
Hier zijn we het al oneens, Rusland heeft bewezen dat niet te kunnen. Hebben nota bene zelfs maximaal huurlingen aangetrokken. En verliest gewoon ook eigen terrein, Rusland heeft geen controle meer over Koersk geeft ook Poetin toe.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het al heel vaak herhaald, maar ik doe het nog maar eens.
1. Rusland is met moeite in staat om -als zij dat willen- Oekraine geheel te veroveren. Westerse support kan de (artillerie shell) productie niet bijhouden. En de kracht van de Russen is de inzet van enorme artillerie.
Het is inderdaad wel bijzonder hoe velen denken dat Rusland een soort wonderland is dat van alles kan wat wij niet kunnen.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie het andersom: ik zie de beleidsmakers nu trappen in de informatiestroom van beroepsmilitairen en oorlogshaviken, die niks liever willen dan dat al het geld naar defensie gaat. Terwijl de feiten die Ruslandkenners steeds opnoemen worden genegeerd.
Natuurlijk moet je investeren in defensie, maar wel met beleid en maximaal zoveel als je personeel voor hebt om het te kunnen gebruiken.
Als je denkt dat Rusland op haar laatste benen staat. Dan zijn investeringen verder niet nodig nee.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier zijn we het al oneens, Rusland heeft bewezen dat niet te kunnen. Hebben nota bene zelfs maximaal huurlingen aangetrokken. En verliest gewoon ook eigen terrein, Rusland heeft geen controle meer over Koersk geeft ook Poetin toe.
En dan specifiek de Donbas, wat rijk aan grondstoffen is. en Trump de useful idiot die gecompromiteerd is, zal vooral in het straatje van Putin lullen.quote:Op maandag 17 februari 2025 07:44 schreef Hanca het volgende:
Maar uiteindelijk kijken ze in Rusland volgens mij heel anders naar deze discussie. De economie staat daar op instorten, er worden zelfs hongersnoden verwacht, geld is niets meer waard. Die zijn echt niet bezig met plannen maken een EU/NAVO lid aan te vallen, die willen het maximale uit Oekraïne halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |