abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214020036
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Meer dan 20% van Israël is moslim en er zitten zelfs moslims in het Israëlische leger (jaarlijks ongeveer enkele honderden). Dit is dus geen realistisch en wenselijk voorstel.
Tjah, hoe haal je de extremistische islamhaat dan uit de mens als islamhaat gepredikt kan blijven worden. Dat maakt het wel erg lastig hè.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2024 12:14:11 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214020344
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah, hoe haal je de extremistische islamhaat dan uit de mens als islamhaat gepredikt kan blijven worden. Dat maakt het wel erg lastig hè.
Inderdaad, de haat komt maar van een kant:

quote:
"One of the options is to drop an atomic bomb on Gaza. I pray & hope for their [hostages] return, but there is also a price in war," Amichai Eliyahu, Israeli Minister of Heritage, wrote on X.

"Those are animals, they have no right to exist. I am not debating they way it will happen, but they need to be exterminated," argued Yoav Kisch, Israeli Minister of Education.

"Bring down buildings!! Bomb without distinction!! Stop with this impotence. You have ability. There is worldwide legitimacy! Flatten Gaza. Without mercy! This time, there is no room for mercy!," wished Revital Gottlieb, a member of the Israeli Knesset.

"If all of Gaza are refugees, then let's scatter them in the world. There are 2.5m people there, each country would take in 20K people, 100 countries, it is humane, it is required," suggested Ram Ben Barak, member of the Israeli Knesset.
Maar gewoon blijven doen alsof het probleem en de haat maar aan een kant speelt. Man, man, man.

De enige oplossing is een vredesmacht die de zowel Israel als Palestina bestaansrecht geeft en dan gaat het nog heel lang duren voordat er echte vrede is. Onmogelijk is het echter niet maar dan zullen er wel een aantal landen over hun eigen schaduw heen moeten springen.

Israel stopt met zijn expansie in de bezette gebieden, de Palestijnen stoppen met het met geweld afdwingen van hun eigen staat. Dan kom je mischien ergens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2024 12:19:54 ]
pi_214020362
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
Maar gewoon blijven doen alsof het probleem en de haat maar aan een kant speelt. Man, man, man.
Waar kan jij dat uit concluderen dan?

Niks toch? Ben je met jezelf in discussie? Quote mij dan niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214020364
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De enige oplossing is een vredesmacht die de zowel Israel als Palestina bestaansrecht geeft en dan gaat het nog heel lang duren voordat er echte vrede is. Onmogelijk is het echter niet maar dan zullen er wel een aantal landen over hun eigen schaduw heen moeten springen.
Zie jij graag jouw zoon of dochter uitgestuurd worden voor een vredesmacht in een gebied waar je weet dat er continue aanslagen zullen zijn? Ik denk niet dat er veel parlementen in de wereld zijn die die inzet van hun militairen zullen steunen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214020374
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie jij graag jouw zoon of dochter uitgestuurd worden voor een vredesmacht in een gebied waar je weet dat er continue aanslagen zullen zijn? Ik denk niet dat er veel parlementen in de wereld zijn die die inzet van hun burgers zullen steunen.
Dat maakt het allemaal weer des te kanslozer, maar wij nemen Israël de maat over mensenrechten maar zijn zelf 0.0 bereid te offeren. Tjah, dat werkt ook niet.
Ben het in die zin helemaal eens met Tijger qua buitenlandse overheersende macht, maar je zult ook een factor "politiestaat" moeten voeren om het extremisme de kop in te drukken.
pi_214020391
Het is natuurlijk een nogal rare zaak als mensen doen alsof Hamas weg de start van een oplossing is. Het kán natuurlijk maar je laat voornamelijk zien een beperkte blik te hebben en een duidelijke voorkeur met dat soort uitspraken. Waarom móet Hamas nou weer weg en kan Israel wel gewoon doorgaan.
De oplossing begint bij Israel, zij hebben vrijwel alle macht in deze situatie, wij als bondgenoten hebben ook veel invloed. Zoals we allemaal kunnen zien is deze gekozen aanpak extreem ineffectief. Dus om te beginnen is het een goed idee dat we aansturen op regime change in Israel. Stoppen met wapens en politieke steun aan Israel. Maak werk dat hele kabinet in Den Haag te berechten voor genocide en misdaden tegen de mensheid. Hamas zou je ook kunnen doen, maar ik neem aan dat Israel geen moeite heeft die lui te berechten. De Palestijnen hebben overduidelijk wel moeite oorlogsmisdadigers uit Israel te berechten.

De vergelijking met IS gaat natuurlijk totaal niet op, IS hadden wij last van in het Westen.
Als de dombo's die voor Israel juichen omdat ze moslims doodmaken het niet trekken dat het Westen stopt met wapens steunen laten we het dan hebben over de kosten. Rechtse politici proberen bij de oorlog in Oekraine stoppen met onze steun op die manier heel vaak goed te praten. In dit geval is het terecht, waar in Oekraine onze wapens hopelijk voor de goede zaak ingezet worden. Is in Israel het tegenovergestelde waar, onze wapens brengen de oplossing verder weg.
We mogen dokken voor de wapens én wederopbouw én noodsteun maar dit doen we graag zonder verdere inspraak want Israel is zo goed bezig ofzo? Ik zie een bodemloze put en een volledig ineffectieve onmenselijke aanpak.

Israel dat met onze wapens een constante oorlog tegen burgers in Gaza voert heeft geen bestaansrecht. Net zoals Hamas wanneer het aanvallen zoals 7 oktober doet geen bestaansrecht heeft. Van de andere kant een moordstaat zoals Israel zorgt uiteraard ervoor dat de bevolking die ze onderdrukken altijd richting terrorisme als vrijheidsstrijd moet grijpen ze laten geen andere uitweg.
pi_214020395
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie jij graag jouw zoon of dochter uitgestuurd worden voor een vredesmacht in een gebied waar je weet dat er continue aanslagen zullen zijn? Ik denk niet dat er veel parlementen in de wereld zijn die die inzet van hun burgers zullen steunen.
Dat vind ik een raar argument, er word om oplossingen gevraagd, ik geef een oplossing, ik denk zelfs dat het de enige oplossing is. Als die oplossing je niet bevalt, prima, dan gaat het moorden en pogingen tot genocide aan beide zijden verder.

Als landen wel VN resoluties aan nemen maar daar geen consequenties aan verbinden tenzij het ze goed uitkomt, zie Irak, dan houd het allemaal wel aardig op, dan zijn we gewoon hypocriete jankers die het allemaal ZO erg vinden maar ook weer niet zo erg.

Dat dit gaat leiden tot een vluchtelingenstroom die op zijn beurt weer in Europa gaat aanspoelen, soit, dat lijkt allemaal prima.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2024 12:25:44 ]
pi_214020401
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is natuurlijk een nogal rare zaak als mensen doen alsof Hamas weg de start van een oplossing is. Het kán natuurlijk maar je laat voornamelijk zien een beperkte blik te hebben en een duidelijke voorkeur met dat soort uitspraken. Waarom móet Hamas nou weer weg en kan Israel wel gewoon doorgaan.
De oplossing begint bij Israel, zij hebben vrijwel alle macht in deze situatie
Dit is wel wereldvreemd hoor, Hamas initieert constant vijandigheden, als Hamas wilt stoppen met vechten is het klaar hè.
pi_214020420
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit is wel wereldvreemd hoor, Hamas initieert constant vijandigheden, als Hamas wilt stoppen met vechten is het klaar hè.
Je verzint hier nogal wat, er is ook een constante geweldsstroom die door kolonisten gepleegd word in de bezette gebieden. Het is niet alleen Hamas.
pi_214020434
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je verzint hier nogal wat, er is ook een constante geweldsstroom die door kolonisten gepleegd word in de bezette gebieden. Het is niet alleen Hamas.
Echt kerel, hou op met je insinuaties, je leest dingen die er niet staan. 2e keer in 10 minuten.
pi_214020439
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat vind ik een raar argument, er word om oplossingen gevraagd, ik geef een oplossing, ik denk zelfs dat het de enige oplossing is. Als die oplossing je niet bevalt, prima, dan gaat het moorden en pogingen tot genocide aan beide zijden verder.
Ik gaf op ik dacht pagina 1 ook al dezelfde oplossing aan, ik zie ook het liefst een vredesmacht. Maar ik weet ook dat na mislukkingen in Srbrenica, maar bijvoorbeeld ook in Mali, de steun voor vredesmachten sowieso is afgenomen en zeker in een gebied waar veel aanslagen worden gepleegd zal geen land er om staan te springen. Nog los van het feit dat een vredesmacht ergens alleen op uitnodiging van het land zelf kan zijn, dan zou de Palestijnse autoriteit dus de VN om een vredesmacht moeten vragen.

Zo lang Hamas en Netanyahu aan de macht zijn is er gewoon geen zicht op een oplossing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214020460
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik gaf op ik dacht pagina 1 ook al dezelfde oplossing aan, ik zie ook het liefst een vredesmacht. Maar ik weet ook dat na mislukkingen in Srbrenica, maar bijvoorbeeld ook in Mali, de steun voor vredesmachten sowieso is afgenomen en zeker in een gebied waar veel aanslagen worden gepleegd zal geen land er om staan te springen. Nog los van het feit dat een vredesmacht ergens alleen op uitnodiging van het land zelf kan zijn, dan zou de Palestijnse autoriteit dus de VN om een vredesmacht moeten vragen.

Zo lang Hamas en Netanyahu aan de macht zijn is er gewoon geen zicht op een oplossing.
Waarom moeten we ons hier in de EU met dat conflict bemoeien? Laat ze het lekker uitzoeken.
Zet de berichtgeving helemaal onderaan de nieuws items en laat ze het lekker uitzoeken daar.
Vakman pur sang
pi_214020466
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

United nations zit natuurlijk ook in Gaza en is half danwel helemaal complicit bij een hoop van die gruweldaden, dat schiet ook niet op. Israël voelt zich alleen en is alleen, en ik snap wel dat ze daarin erg onverschillig worden voor de gemakkelijke woorden van buitenlandse regeringen.
pi_214020467
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als landen wel VN resoluties aan nemen maar daar geen consequenties aan verbinden tenzij het ze goed uitkomt, zie Irak, dan houd het allemaal wel aardig op, dan zijn we gewoon hypocriete jankers die het allemaal ZO erg vinden maar ook weer niet zo erg.

Dat dit gaat leiden tot een vluchtelingenstroom die op zijn beurt weer in Europa gaat aanspoelen, soit, dat lijkt allemaal prima.
Sowieso dat geldt toch voor elke plek waar je die soldaten heenstuurt? Dat er kans is dat er een paar het leven leggen? Waarom dit conflict dan opeens niks waard is geen idee, het houd de gemoederen in Nederland anders aardig bezig. Qua dat aangaat lijkt me dat er mensen van de vredesmacht ook zijn omgekomen op minder inspirerende plekken die amper in het nieuws komen. Ik bedoel als ik even naar de wiki ervan ga zie ik bijvoorbeeld locaties als Darfur, Sudan, Burundi, Ivoorkust, Sierra Leone. Zien ouders hun kind liever daar doodgaan dan in Israel of Gaza dan, wat maakt dat eigenlijk uit waar je kind precies in een ver van ons bedshow doodgaat.
pi_214020475
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Sowieso dat geldt toch voor elke plek waar je die soldaten heenstuurt? Dat er kans is dat er een paar het leven leggen? Waarom dit conflict dan opeens niks waard is geen idee, het houd de gemoederen in Nederland anders aardig bezig. Qua dat aangaat lijkt me dat er mensen van de vredesmacht ook zijn omgekomen op minder inspirerende plekken die amper in het nieuws komen. Ik bedoel als ik even naar de wiki ervan ga zie ik bijvoorbeeld locaties als Darfur, Sudan, Burundi, Ivoorkust, Sierra Leone. Zien ouders hun kind liever daar doodgaan dan in Israel of Gaza dan, wat maakt dat eigenlijk uit waar je kind precies in een ver van ons bedshow doodgaat.
Vertel mij wat, ik was in Srebrenica.
pi_214020477
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom moeten we ons hier in de EU met dat conflict bemoeien? Laat ze het lekker uitzoeken.
Zet de berichtgeving helemaal onderaan de nieuws items en laat ze het lekker uitzoeken daar.
De VN is opgericht voor een bijdrage aan veiligheid en stabiliteit in de wereld. Wat dat betreft past een vredesmacht op deze plek prima bij hun doelstelling.
pi_214020482
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
United nations zit natuurlijk ook in Gaza en is half danwel helemaal complicit bij een hoop van die gruweldaden, dat schiet ook niet op. Israël voelt zich alleen en is alleen, en ik snap wel dat ze daarin erg onverschillig worden voor de gemakkelijke woorden van buitenlandse regeringen.
Waarom post je alleen maar bizarre leugens? Israel staat alleen en is alleen? Wat? Ze krijgen miljardensteun uit het westen voor decennia nu.
pi_214020488
quote:

[..]
Sowieso dat geldt toch voor elke plek waar je die soldaten heenstuurt? Dat er kans is dat er een paar het leven leggen?
Maar hier weet je dat het niet een paar gaan zijn, die 'paar' haal je waarschijnlijk al in de eerste week.
pi_214020510
quote:

[..]
Ik bedoel als ik even naar de wiki ervan ga zie ik bijvoorbeeld locaties als Darfur, Sudan, Burundi, Ivoorkust, Sierra Leone. Zien ouders hun kind liever daar doodgaan dan in Israel of Gaza dan, wat maakt dat eigenlijk uit waar je kind precies in een ver van ons bedshow doodgaat.
De landen met de meeste doden voor de VN zijn dan ook India, Pakistan, Bangladesh, Ghana en Nigeria. De meeste inzet komt uit Bangladesh, Ethiopië en Rwanda. De VN is geen westers feestje, voor een groot deel van de VN is dat geen ver van hun bed.
  zondag 23 juni 2024 @ 12:50:06 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214020617
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De oplossing begint bij Israel, zij hebben vrijwel alle macht in deze situatie, wij als bondgenoten hebben ook veel invloed. Zoals we allemaal kunnen zien is deze gekozen aanpak extreem ineffectief. Dus om te beginnen is het een goed idee dat we aansturen op regime change in Israel. Stoppen met wapens en politieke steun aan Israel. Maak werk dat hele kabinet in Den Haag te berechten voor genocide en misdaden tegen de mensheid. Hamas zou je ook kunnen doen, maar ik neem aan dat Israel geen moeite heeft die lui te berechten. De Palestijnen hebben overduidelijk wel moeite oorlogsmisdadigers uit Israel te berechten.

De vergelijking met IS gaat natuurlijk totaal niet op, IS hadden wij last van in het Westen.
Als de dombo's die voor Israel juichen omdat ze moslims doodmaken het niet trekken dat het Westen stopt met wapens steunen laten we het dan hebben over de kosten. Rechtse politici proberen bij de oorlog in Oekraine stoppen met onze steun op die manier heel vaak goed te praten. In dit geval is het terecht, waar in Oekraine onze wapens hopelijk voor de goede zaak ingezet worden. Is in Israel het tegenovergestelde waar, onze wapens brengen de oplossing verder weg.
We mogen dokken voor de wapens én wederopbouw én noodsteun maar dit doen we graag zonder verdere inspraak want Israel is zo goed bezig ofzo? Ik zie een bodemloze put en een volledig ineffectieve onmenselijke aanpak.

Israel dat met onze wapens een constante oorlog tegen burgers in Gaza voert heeft geen bestaansrecht. Net zoals Hamas wanneer het aanvallen zoals 7 oktober doet geen bestaansrecht heeft. Van de andere kant een moordstaat zoals Israel zorgt uiteraard ervoor dat de bevolking die ze onderdrukken altijd richting terrorisme als vrijheidsstrijd moet grijpen ze laten geen andere uitweg.
Wat een vrijheidsstrijders... dansende mensen martelen, verkrachten, executeren en bespuugd en uit elkaar getrokken in de achterbak van een jeep rondparaderen...

Echt Martin Luther King/Mahatma Gandhi vibes ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214020693
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat een vrijheidsstrijders... dansende mensen martelen, verkrachten, executeren en bespuugd en uit elkaar getrokken in de achterbak van een jeep rondparaderen...

Weer geen argumenten Etto. Israel lijkt wat jou betreft wel op Zuid-Afrika onder Mandela?
  zondag 23 juni 2024 @ 12:57:23 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214020721
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Weer geen argumenten Etto. Israel lijkt wat jou betreft wel op Zuid-Afrika onder Mandela?
Daar staat een behoorlijk argument.

Ik zou kolonisten als doelwit vewachten, of IDF soldaten.

Dat je een roedel feestende mensen als beesten afslacht schaar ik niet direct onder een 'noodzakelijkheid' als onderdeel van een vrijheidsstrijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214020727
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar hier weet je dat het niet een paar gaan zijn, die 'paar' haal je waarschijnlijk al in de eerste week.
Hoe weet je dat? Ik vind dat je hier wel heel makkelijk zaken voor vastaand aanneemt zonder enige onderbouwing.

Je zal heel goed moeten selecteren op de deelnemende landen aan zo'n vredesmacht, denk ik, om daarmee de angel er uit te halen en het Palestijnse volk ervan te overtuigen om Hamas links te laten liggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2024 13:00:07 ]
pi_214020739
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hamas zijn terroristen. Als antwoord daarop pleegt Israel volgens de gangbare definitie genocide. Volkomen logisch, dat is hoe we het verschil kunnen zien tussen terroristen en de beschaafde wereld.
  zondag 23 juni 2024 @ 13:00:01 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214020746
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hamas zijn terroristen. Als antwoord daarop pleegt Israel volgens de gangbare definitie genocide. Volkomen logisch, dat is hoe we het verschil kunnen zien tussen terroristen en de beschaafde wereld.
Je bent zie ik behoorlijk in gesprek met jezelf de laatste posts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')