abonnement Unibet Coolblue
pi_213979192
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240619_96209729

Brutale verkrachting 12-jarige schokt Fransen in aanloop naar verkiezingen

(pastte niet boven)

Op anderhalve week van de Franse parlementsverkiezingen is er in Frankrijk grote ophef ontstaan over een brutale verkrachtingszaak, waarbij mogelijk ook antisemitische motieven spelen.

Drie minderjarigen (12 en 13 jaar) zouden eind vorige week in Courbevoie, een stad net buiten Parijs, een 12-jarig meisje dat ze kenden van school hebben meegenomen naar een leegstaande hangar. Toen het meisje met haar vriendin naar huis liep door het Henri Regnault Park, kwam ze twee jongens tegen, van wie ze er n vaag kende. De jongens versperden haar de weg en dwongen haar mee te gaan naar een leegstaand gebouw. Een derde jongen voegde zich bij hen en beledigde het meisje over haar geloof en noemde haar een "vuile Jood", volgens verklaringen van de tiener aan de politie.

Dit werd gevolgd door een ongekende uitbarsting van geweld: volgens informatie van Le Figaro werd de tiener geslagen, op de grond gegooid en werd er een foto van haar genomen. Een van de aanvallers hield een aansteker tegen haar wang en dreigde haar te "verbranden". Ze dwongen haar tot vaginale en anale penetratie en fellatio en dreigden haar te vermoorden als ze het aan de politie zou vertellen.

Het meisje beschreef de gruwelen die ze had meegemaakt aan haar ouders, die de politie waarschuwden. Haar vriendin, die aanwezig was toen de twee jonge mannen haar meenamen, kon een gedetailleerde beschrijving van de verdachten geven.
Videobewakingsbeelden stelden onderzoekers in staat om de aanwezigheid van de drie verdachten in de buurt van de plaats delict te bevestigen.

Samen met haar ouders diende het meisje de dag erop klacht in bij de politie. Maandag werden de drie vermoedelijke daders aangehouden. Drie tieners tussen 12 en 13 jaar oud, aldus het parket van Nanterre.

Geloof verborgen
Een van de tieners zou volgens de Franse krant Le Parisien aan de onderzoekers hebben verteld dat hij uit wraak handelde, omdat het meisje op school haar joodse religie voor hem verborgen had gehouden. En van de andere jongens zei dan weer tegen de speurders dat ze het meisje aanvielen vanwege haar opmerkingen over de Isralische inval in de Gaza-strook.

Twee van de drie verdachten zijn door een onderzoeksrechter intussen in verdenking gesteld van verkrachting, aanranding, poging tot afpersing, doodsbedreiging, geweld en beledigingen. Voor die laatste twee misdrijven geldt bovendien als verzwarende omstandigheid dat er religieuze motieven speelden.

De inverdenkingstelling van afpersing komt er volgens Le Parisien omdat n van de daders volgens het meisje dreigde haar te doden als ze naar de politie zou stappen. Ze moest de dag erop ook 200 euro aan n van de daders overmaken, anders zou hij haar en haar familie weten te vinden. Het drietal is ook in verdenking gesteld voor verschillende privacy-inbreuken, omdat ze beelden maakten van hoe ze het meisje misbruikten, en die mogelijk nadien meteen verspreidden.

De derde verdachten wordt ten laste gelegd dat hij getuige was van de mishandeling en aanranding van het meisje, terwijl hij niet tussenbeide kwam.

Haatboodschappen
De brutale verkrachting door minderjarigen en de mogelijk antisemitische motieven, zorgen voor heel veel ophef in Frankrijk. Onder meer Franse president Emmanuel Macron roept scholen op om de komende dagen stil te staan “bij de consequenties van haatboodschappen”.

Marine Le Pen van het extreemrechtse Rassemblement National (RN) legde de schuld dan weer bij de “maandenlange stigmatisering van joden door de linkse partijen in Frankrijk”. Volgens haar zou het aantal antisemitische incidenten in Frankrijk “met 300 procent zijn gestegen”. Terwijl de Franse Groenen beklemtoonden dat “antisemitisme en geweld tegen vrouwen gapende wonden zijn in onze Franse samenleving”. “We moeten dat eindelijk onder ogen durven te zien en er resoluut tegen optreden”, aldus Marine Tondelier van Les Ecologistes.

Woensdagavond vond er voor stadhuis van Parijs een bijeenkomst plaats van verschillende verenigingen die strijden tegen antisemitisme.(wer)

2e bron FP-Le Figaro.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 20-06-2024 00:29:58 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Spellchecker woensdag 19 juni 2024 @ 23:13:52 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213979250
Hoeveel straf zullen ze krijgen onder het jeugdstrafrecht in Frankrijk?
pi_213979264
Wat voor invloed zal dit hebben op de verkiezingen?
  woensdag 19 juni 2024 @ 23:19:56 #5
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213979269
Herhaaldelijke verkrachting en jodenhaat.. iets zegt me dat er hier bepaalde dingen samenkomen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_213979280
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:18 schreef tesssssssss het volgende:
Het zal Marine Le Pen in ieder geval niet ten nadelen zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213979309
twitter

Live van de demonstratie tegen het antisemitisme waarin de verkrachting van een jong meisje in Courbevoie aan de kaak wordt gesteld omdat ze Joods was. In tegenstelling tot de demonstraties van opstandig extreem-links: geen haatboodschappen, geen vandalisme en alleen de Franse vlag zover het oog reikt. Dit is Frankrijk. #nongaucheviolente
  woensdag 19 juni 2024 @ 23:25:13 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213979323
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:18 schreef tesssssssss het volgende:
Dat hangt er van af; of partijen dit al dan niet doodzwijgen.

Maar voor Le Pen zijn dit ongetwijfeld wat extra stemmen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213979358
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat hangt er van af; of partijen dit al dan niet doodzwijgen.

Maar voor Le Pen zijn dit ongetwijfeld wat extra stemmen.
Dat kan toch niet meer met die demonstratie in de post boven jou? Doodzwijgen, bedoel ik.
  woensdag 19 juni 2024 @ 23:28:27 #10
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213979360
Castreren
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaol
Come On
  woensdag 19 juni 2024 @ 23:33:19 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213979387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat kan toch niet meer met die demonstratie in de post boven jou? Doodzwijgen, bedoel ik.
Je bericht over iets, of totaal niet.

Je zegt dat het conservatieve jongeren zijn, of jongens met scooters. Zat manieren om dit dieptrieste voorval, te presenteren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213979388
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:17 schreef KvanG het volgende:
Hoeveel straf zullen ze krijgen onder het jeugdstrafrecht in Frankrijk?
Wat mij betreft is er maar 1 straf passend
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213979400
#JesuisCharlie
pi_213979412
Again? :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213979547
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:33 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wat mij betreft is er maar 1 straf passend
Postnatale abortus?
  donderdag 20 juni 2024 @ 00:13:15 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213979616
Zal Mbappe dit ook nog even benoemen?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213979641
Importeer derdewereldvolk, oogst extreemrechts.
  donderdag 20 juni 2024 @ 00:21:55 #18
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_213979648
Ik hoop zo dat RN de verkiezingen wint
pi_213979665
Heel Europa is straks extreem rechts _O_

Stop migratie NU
blablablabla
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 20 juni 2024 @ 00:34:30 #20
485843 crew  Jippie
pi_213979672
Wat een zieke geest al op 12 en 13 jarige leeftijd. Iets zegt me dat de daders veel meer op hun kerfstok hebben.

Arm kind, goed dat ze het ondanks alle bedreigingen het toch bij thuiskomst aan haar ouders heeft verteld.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 20 juni 2024 @ 00:39:03 #21
485843 crew  Jippie
pi_213979680
Had overigens nog wat info toegevoegd van Le Figaro toegevoegd aan de OP.

Tagesschau had het maandag over een schuurtje, Le Figaro over een crche die buiten gebruik was en leeg stond en HLN heeft het over een lege hangar.
  donderdag 20 juni 2024 @ 00:46:05 #22
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213979691
maakt het uit ?
Musica Espaol
Come On
pi_213979703
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:11 schreef tesssssssss het volgende:
Een van de tieners zou volgens de Franse krant Le Parisien aan de onderzoekers hebben verteld dat hij uit wraak handelde, omdat het meisje op school haar joodse religie voor hem verborgen had gehouden. En van de andere jongens zei dan weer tegen de speurders dat ze het meisje aanvielen vanwege haar opmerkingen over de Isralische inval in de Gaza-strook.

Oh.
  donderdag 20 juni 2024 @ 01:05:40 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213979715
Gaat wat ver om dergelijke simpele baldadige rebelse jeugd opgegroeid in een Banlieu te betichten van enige ideologisch motief. Deze gasten zijn nog te dom om simpel laxeerwerk te verzetten. En laat ik voorop stellen dat het Fransen zijn. Geboren in Frankrijk, opgegroeid in Frankrijk. opgeleid in Frankrijk > Fransen.

Mijn medeleven gaan uit naar het slachtoffer en de ouders. Heftig dit.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 20 juni 2024 @ 01:09:57 #25
64746 SethGecko
You Would Know...
pi_213979720
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 00:13 schreef PzKpfw het volgende:
Zal Mbappe dit ook nog even benoemen?
Die doet of z'n neus bloedt
Opinions are like assholes: everyone has one and they all stink
  donderdag 20 juni 2024 @ 01:36:37 #26
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213979738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 01:09 schreef SethGecko het volgende:

[..]
dus juist niet meer ..
Musica Espaol
Come On
pi_213979747
quote:
15s.gif Op donderdag 20 juni 2024 01:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Gaat wat ver om dergelijke simpele baldadige rebelse jeugd opgegroeid in een Banlieu te betichten van enige ideologisch motief. Deze gasten zijn nog te dom om simpel laxeerwerk te verzetten. En laat ik voorop stellen dat het Fransen zijn. Geboren in Frankrijk, opgegroeid in Frankrijk. opgeleid in Frankrijk > Fransen.

Het zijn geen Fransen, hoe hard je ook gaat lopen gillen. Geboren in Frankrijk uit islamitische ouders> opgegroeid in Frankrijk volgens islamitisch gebruik> moslims.

Als je die mensen stuk voor stuk vraagt of ze zich Frans voelen, of dat ze zich identificeren met het land van hun ouders/grootouders, zal het antwoord steevast het laatste zijn, dus niks Frans, gewoon moslimtuig.

Je pogingen om alles wat je geloofsgenoten uitvreten te downplayen begint een beetje cringe te worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213979827
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2024 00:34 schreef Jippie het volgende:
Wat een zieke geest al op 12 en 13 jarige leeftijd. Iets zegt me dat de daders veel meer op hun kerfstok hebben.

Arm kind, goed dat ze het ondanks alle bedreigingen het toch bij thuiskomst aan haar ouders heeft verteld.
In nederland wordt dit soort nieuws zo veel mogelijk doodgezwegen

pi_213979890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 04:55 schreef 111210 het volgende:

[..]
In nederland wordt dit soort nieuws zo veel mogelijk doodgezwegen

Uiteraard, de media staat maar aan 1 kant, marxistisch links zeg maar.
Anti eigen bevolking.
pi_213979991
Nevermind, don't feed the troll.

Verschrikkelijk dit. Wat religie met mensen kan doen. :'(

[ Bericht 71% gewijzigd door bijdehand op 20-06-2024 06:54:26 ]
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 20 juni 2024 @ 07:34:25 #31
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213980176
Wat vreselijk dit :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Trouwste user 2022 donderdag 20 juni 2024 @ 07:49:53 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_213980237
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 05:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Uiteraard, de media staat maar aan 1 kant, marxistisch links zeg maar.
Anti eigen bevolking.
En Famke en Frens.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213980384
quote:

Ieder topic waar moslims weer wat walgelijks doen ben jij er weer om het te down playen.

Walgelijke user.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213980463
En we blijven maar importeren want we hebben die mensen blijkbaar nodig. Dit soort volk verdient maar een straf en de rest van de stamboom retour afzender. Er staat verder niks bij waarmee wel duidelijk is uit welke hoek dit komt.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_213980693
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 01:09 schreef SethGecko het volgende:

[..]
Stop het internet maar, we hebben een winnaar..
_O-
pi_213980772
quote:

Bijna.

Deze jongeren hebben weliswaar een Frans paspoort en groeien op in Frankrijk, maar zij worden opgevoed met de normen en waarden van de ouders en die liggen niet in Frankrijk maar waarschijnlijk ergens in Noord-Afrika.

Zulke migrantengezinnen bewegen zich vaak in bubbels, waar men het leven volledig afstelt op de maatstaven van het land van herkomst en in veel gevallen ook de bredere 'Ummah'. Dit zorgt er ook voor dat een groot aantal van zulke jongeren totaal geen respect hebben voor het land waar ze in opgroeien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 20 juni 2024 @ 09:13:04 #37
13462 BansheeBoy
pi_213980978
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2024 08:54 schreef HowardRoark het volgende:
Zulke migrantengezinnen bewegen zich vaak in bubbels, waar men het leven volledig afstelt op de maatstaven van het land van herkomst en in veel gevallen ook de bredere 'Ummah'. Dit zorgt er ook voor dat een groot aantal van zulke jongeren totaal geen respect hebben voor het land waar ze in opgroeien.
Onzin. Ik kom geregeld in Frankrijk en dit soort jongeren zijn echt Fransen. Op zijn minst is het een Frans product. De opvoeding kan niet opboksen tegen de invloeden van buitenaf.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 20 juni 2024 @ 09:14:49 #38
13462 BansheeBoy
pi_213980991
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 08:20 schreef Bloemkool het volgende:
En we blijven maar importeren want we hebben die mensen blijkbaar nodig. Dit soort volk verdient maar een straf en de rest van de stamboom retour afzender. Er staat verder niks bij waarmee wel duidelijk is uit welke hoek dit komt.
Je importeert niks. Dit zijn op en top Fransen.

pi_213980994
quote:
15s.gif Op donderdag 20 juni 2024 09:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Behalve de cultuur dan. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door KoningWouter op 20-06-2024 11:35:03 ]
pi_213981019
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 23:13 schreef maily het volgende:
GVD :r :(

Arm kind ;(
Dit dus.

Gadverdamme wat een verziekte wereld :r
pi_213981818
Ik ben toch benieuwd welke soera de dader reciteerde tijdens de daad. Pas dan wil ik het een islamitisch motief noemen. Tot die tijd blijft het motief lust, macht, wraak en eventueel racisme.

Daarnaast blijft het altijd interessant hoe wij als mensen weer worden geleid door drogredenen, in casu het hellend vlak. Het begint met een verkrachting in een Parijse banlieue, en het eindigt met Sodom en Gomorra in En bejaardentehuis in Saint-Tropez. Stemmen met de waan van de dag werkt alleen als we elke dag mogen stemmen.
  donderdag 20 juni 2024 @ 10:47:15 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213982109
Dat arme meisje. Op die leeftijd het totale vertrouwen in de mensheid kwijtraken omdat je eigen vriendje je dit aandoet.

En die jongens, op die leeftijd al zo verrot dat je denkt dat Joods zijn reden is om iemand zo toe te takelen, dat komt ook nooit meer goed. Al stop je ze een miljoen jaar weg. Ik vind dat er behalve naar deze jongens ook gekeken mag worden naar de omgeving, de ouders.
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:40:24 #43
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_213982676
Op nu.nl moest het woord antisemitisme uiteraard in de titel tussen aanhalingstekening. Daar zijn ze echt compleet, maar dan ook compleet de weg kwijt
The more debt, the better
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:50:30 #44
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213982823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:40 schreef flyguy het volgende:
Op nu.nl moest het woord antisemitisme uiteraard in de titel tussen aanhalingstekening. Daar zijn ze echt compleet, maar dan ook compleet de weg kwijt
Die zouden niet misstaan in de jaren 30 en 40. Walgelijk medium.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Spellchecker donderdag 20 juni 2024 @ 11:59:16 #45
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213982879
quote:
Zal onderhand ook wel gesloten zijn voor reacties. :+
  Forum Admin donderdag 20 juni 2024 @ 12:17:30 #46
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213983037
quote:
15s.gif Op donderdag 20 juni 2024 09:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit zijn geen Fransen, ze hebben een Frans paspoort. Dat is echt wat anders.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213983050
quote:
En de mogelijk om te reageren was er niet eens :'). Snel de comments uit, dan hoor je ook niet hoe mensen erover denken!
  donderdag 20 juni 2024 @ 12:19:24 #48
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_213983056
quote:
De waarheid moet en zal bedekt worden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 20 juni 2024 @ 12:21:29 #49
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_213983089
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:47 schreef Qarrad het volgende:
Dat arme meisje. Op die leeftijd het totale vertrouwen in de mensheid kwijtraken omdat je eigen vriendje je dit aandoet.

En die jongens, op die leeftijd al zo verrot dat je denkt dat Joods zijn reden is om iemand zo toe te takelen, dat komt ook nooit meer goed. Al stop je ze een miljoen jaar weg. Ik vind dat er behalve naar deze jongens ook gekeken mag worden naar de omgeving, de ouders.
We waarschuwen al maanden dat antisemitische elementen vrij baan krijgen door de pro Hamas demo’s, dus voorlopig zijn we nog niet af van deze berichten. Het is wachten op de eerste gesloten winkels en ingegooide ramen, waarna we hopelijk net op tijd zijn de volgende Kristalnacht te voorkomen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_213983107
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juni 2024 12:18 schreef Feola het volgende:

[..]
En de mogelijk om te reageren was er niet eens :'). Snel de comments uit, dan hoor je ook niet hoe mensen erover denken!
Ja dat gebeurt vaak. Net als dat ze veel controversile artikelen 's nachts uitbrengen. Dan kan er ook niet gereageerd worden en zien weinig mensen het, waardoor het ondergesneeuwd wordt door de nieuwe artikelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')