Neuh.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hoor, op Joden, homo's, het westen etc.
Je bent FA man, gedraag je.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:05 schreef Specularium het volgende:
'Nederlanders zijn pedo's', voor als alle argumenten weer op zijn.
Naast het stukje van Etto, tevens hulde voor bovenstaande.quote:Op zondag 23 juni 2024 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, de klassieke denkfout dat moraliteit toebehoort aan (een) religie...
Hier is de fout: atheïsme is geen systeem, geen ideologie en heeft dus goed en kwaad niet gecodificeerd. Het woord wil simpelweg zeggen dat er niet geloofd wordt in het bestaan van een god en dat idee kan door iedereen opgepakt worden net zoals iemand kan stoppen met voetballen. Dat wil niet zeggen dat er dan geen nieuwe set niet-gestileerde spelregels voor het niet voetballen heerst. Mensen functioneren namelijk prima zonder kunstmatige regels of denkbeeldige straffen of beloningen.
En als het vooralsnog is uitgebleven maak ik um zelf bedoel je?quote:Op zondag 23 juni 2024 17:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is een terugkerend patroon in online discussies.
Veel gelovigen kijken neer op atheïsten en hebben daar hele bizarre 'rechtvaardigingen' voor getuige ook materie zoalsquote:Op zondag 23 juni 2024 17:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Naast Etto, tevens hulde voor bovenstaande.
Alsof Kant nooit bestaan heeft en de hele rationele weg naar het goede er niet is. Alsof nota bene onze eigen Frans de Waal niet de biologische oorsprong van moraliteit heeft aangetoond.
Wat een intellectuele armoede.
quote:Op zondag 23 juni 2024 16:54 schreef Killumination het volgende:
[..]
Mag je als mens in een overwegend islamitisch land überhaupt ergens kritiek op geven?
En dan zijn er nog mensen die de meest zieke ideologie sinds het ontstaan van de mensheid verdedigen.quote:Vernederd en verkracht
Waarom werd het meisje gekidnapt en verkracht? Omdat ze aan F., haar ’crush’, niet had laten weten dat ze Joods is. De twee kenden elkaar na een bezoek van meerdere scholen aan een olympisch complex, en ze hadden sindsdien regelmatig contact. Het meisje was sinds 7 oktober terughoudend om iets los te laten over haar wortels, zo vertellen de ouders. Ze had al enkele vrienden verloren op school en meermaals Holocaustgrappen moeten aanhoren. Vanwege die grote spanning had ze tegen hem gezegd dat ze moslim was. Toch kwam F. erachter dat ze juist Joods was. Hij zou hebben gezegd: „Waarom loog je? Ik weet dat je geen moslim bent... Dus, welke religie hang je aan?” Schijnbaar besloot hij – omdat ze opbiechtte dat ze Joods is – ook meteen dat ze dus anti-Palestijns moest zijn, zo stellen de ouders. Op zijn telefoon werden antisemitische afbeeldingen aangetroffen, zo schrijven Franse media.
De ouders vertellen dat hun dochter anderhalf uur is vastgehouden in een verlaten kinderdagverblijf. Ze werd urenlang vernederd, uitgescholden, mishandeld, met de dood bedreigd, meermaals verkracht – zowel oraal, vaginaal als anaal – en gefilmd. Ook moest ze zweren op Allah dat ze het geheim zou houden en dat ze de volgende dag de jongens 200 euro zou betalen, zo vertellen de ouders. Anders zouden die haar familie wat aandoen. Ze zouden haar zelfs hebben aangedrongen om zich te bekeren tot de islam.
Alle religies zijn even ziek.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mensen die de meest zieke ideologie sinds het ontstaan van de mensheid verdedigen.
Consternatie op Duitse school: ‘Scholieren leggen sharia op, meisjes achteraan in klas en bekeringen tot islam’quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:20 schreef Killumination het volgende:
Zweren op Allah, verkrachten, afpersen, bedreigen, chanteren, pro-palestina moeten worden, bekeren tot de islam en antisemitisme. Geen idee of ik bepaalde dingen met een korreltje zout moet meenemen of niet.
Iedere verwijt op zich zelf is al zwaar genoeg en voldoende om de jongens keihard te straffen, maar dat al de verwijten zoals ze hierboven allemaal staan allemaal even waar zijn, daar heb ik mijn vraagtekens bij.
Krijg met regelmaat het idee bij reacties waarbij mensen woorden als Taqqiyah gebruiken niet helemaal begrijpen waar ze het nu precies over hebben.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:59 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Consternatie op Duitse school: ‘Scholieren leggen sharia op, meisjes achteraan in klas en bekeringen tot islam’
Naief/blind of een gevalletje takiyya, dat zijn de vraagtekens die ik altijd heb bij dit soort reacties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |