Ik heb het geïnvesteerde vermogen weer ongeveer op het niveau van medio 2023 kunnen brengen en in de tweede helft van 2023 heb ik weinig geïnvesteerd vanwege de box 3 regels. Nu de rechter duidelijk heeft gemaakt dat er alleen werkelijk rendement belast mag worden is dat in 2024 minder een issue (behalve de administratie die dat met zich mee brengt). Heb wel veel aflopende investering in de tweede helft van 2024.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mee eens.
Wat natuurlijk te verwachten was is dat het aantal nieuwe projecten bij SiG ook snel terugloopt. Vakkundig door onze overheid de nek om gedraaid.
SiG is mijn (na Collin) een na grootste platform. Zoals het er nu naar uitziet gaat hier dit jaar voor het eerst mijn geïnvesteerde bedrag ook teruglopen.
Jammer want op wat hobbels in het verleden na ben ik wel erg tevreden over hoe het daar momenteel allemaal loopt.
Daarnaast komt mijn spreiding hierdoor nog meer onder druk te staan.
Twee uur na de officiële opening is er een miljoen ingelegd en nog 8% te gaan.quote:Op donderdag 20 juni 2024 17:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met nog 6 ton te gaan is dat geen gelopen koers.... De meeste (geïnteresseerde) investeerders bij GvE zullen er inmiddels al wel in zitten.
Er resteert nog een hoofdsom van 281k. Hier staat o.a. een 2e hypotheek woonhuis met overwaarde van 400k tegenover.quote:Inmiddels kunnen wij de opbrengst van de verpande voorraad en bedrijfsuitrusting, na aftrek van boedelbijdrage en kosten, ter hoogte van ¤ 128.028,87 pro rato uw investering uitkeren. Dit bedrag is pro rato uw investering in mindering gebracht op de slottermijn.
Er is hem blijkbaar alles aan gelegen om executie van die woning te voorkomen. Op zich goed dat Collin hem die kans biedt, en de rente loopt ook gewoon doorquote:Op maandag 24 juni 2024 17:17 schreef KrekelJapie het volgende:
Mooie uitkering van de gevelreniger
[..]
Er resteert nog een hoofdsom van 281k. Hier staat o.a. een 2e hypotheek woonhuis met overwaarde van 400k tegenover.
Nog maar 1,5% te gaan inzake GvE/Thuysgrond.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Twee uur na de officiële opening is er een miljoen ingelegd en nog 8% te gaan.
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=28952
Precies. Daarnaast zijn ze wel actief aan het bellen om investeerders te activeren lijkt het - ik werd gisteren gebeld om me op te warmen voor de hotelpitch in Gemert. Die laat ik overigens liggen, Thuysgrond lijkt mij meer zekerheid bieden dus daar zit ik wat dikker in.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:25 schreef obligataire het volgende:
[..]
Nog maar 1,5% te gaan inzake GvE/Thuysgrond.
GvE is met haar tweede jeugd bezig lijkt het. Ik had het ook niet zo snel verwacht maar als de projecten interessant zijn en goed met zekerheid afgetimmerd dan komen de investeerders wel.
Dat kasteelhotel laat ik ook liggen. Het zal er ongetwijfeld prachtig worden maar het viel me op dat de zekerheid alleen geldt voor de Hoofdburcht van het kasteel. Het is niet duidelijk wat ze daar exact mee bedoelen maar ik denk dat de tuinen en kleinere omliggende gebouwen er buiten vallen. Wat betekent dit voor de eventuele verkoop als de plannen slecht aflopen?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:37 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Precies. Daarnaast zijn ze wel actief aan het bellen om investeerders te activeren lijkt het - ik werd gisteren gebeld om me op te warmen voor de hotelpitch in Gemert. Die laat ik overigens liggen, Thuysgrond lijkt mij meer zekerheid bieden dus daar zit ik wat dikker in.
Ik vind het vertrouwen van grote (semi)overheidspartijen ook wel fijn. Daarnaast is er met het bouwdepot een flinke verbetering t.o.v. eerdere transformatie projecten bij gve om de waardestijging grotendeels te waarborgen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:45 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat kasteelhotel laat ik ook liggen. Het zal er ongetwijfeld prachtig worden maar het viel me op dat de zekerheid alleen geldt voor de Hoofdburcht van het kasteel. Het is niet duidelijk wat ze daar exact mee bedoelen maar ik denk dat de tuinen en kleinere omliggende gebouwen er buiten vallen. Wat betekent dit voor de eventuele verkoop als de plannen slecht aflopen?
Anderzijds, er zijn ook grote partijen als de provincie Brabant en het Nationaal Restauratiefonds bij betrokken.
Dat geeft ook wel weer vertrouwen dat het project linksom of rechtsom ooit wel gereed zal komen....
Het grootste risico is denk ik overschrijding van het investeringsplan, dat met 17 miljoen al zeer aanzienlijk is. Een beetje overschrijding en het risicodragende kapitaal is al verdampt. Als ik zie hoezeer de projecten van onze WA/Maxima, en de 2e Kamer al zwaar klauwen met geld kosten bovenop de oorspronkelijke begrotingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:56 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Mert*can In*e
1e hyphttps://www.google.com/ma(...)coh=205409&entry=ttuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat nu open.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:15 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuwe Collin met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig ontroerend goed:
JJM Vastgoed B.V.
¤ 1.500.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/jjm-vastgoed-b-v/
https://www.google.com/ma(...)coh=205409&entry=ttu
Die overname is doorgegaan want het enige item dat te vinden is, gaat over de overname door Renewi per 1 april 2022 en daar wordt het vermeld als een vaststaand feit. Als het gecancelled zou zijn had dat vast ook wel de krant gehaald. Of het moet een hele slechte 1 april grap geweest zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:37 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Staat nu open.
Minpuntje: Er wordt erg weinig afgelost.
Pluspuntje: Bedrijf van vrouw (woonwinkel) tekent ook mee.
Opvallend: Bedrijf van vader lijkt verkocht in 2022. Is dat niet doorgegaan of is de zoon gewoon opnieuw begonnen onder een andere BV (maar met bijna dezelfde naam en op dezelfde locatie)?
Er staat inderdaad dat hij de expoitatie heeft overgenomen, niet het bedrijf. Vermoedelijk wordt weer niet het hele verhaal verteld.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:17 schreef obligataire het volgende:
Maar in de pitch van Collin staat dat Jim heeft altijd voor zijn vader gewerkt. Een aantal jaar geleden heeft Jim de exploitatie van zijn vader overgenomen.
Als ik naar de namen van de BV's kijk, lijkt het zelfs eerder dat hij vastgoed en materieel verhuurt en dat een andere partij het werk uitvoert. Maar dat klopt ook weer niet met het verhaalquote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:46 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Er staat inderdaad dat hij de expoitatie heeft overgenomen, niet het bedrijf. Vermoedelijk wordt weer niet het hele verhaal verteld.
staat daarom ook bekend als Lügenschaftenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:31 schreef InVestEerder het volgende:
Op 23 mei hebben we ingestemd met voorstel van Max CF / KM Liegenschaften.
Terugbetaling zou uiterlijk 30 juni zijn. Nog 3 werkdagen te gaan dan. Ik ben heel benieuwd want het zou mij niet verbazen als dit slechts de zoveelste schijnbeweging is geweest van deze leningnemer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met 1e hyp
quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:32 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje BNR C*pital3 miljoen! dat is zelfs voor Collin een groot bedrag om op te halen. Ben benieuwd hoe snel dit vol loopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met 1e hyp
Cijfers van bedrijf lijken ok.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-06-2024 11:25:59 ]
Ik voor mijn basisbedrag, maar niet in box III.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/de-heer-k-blaauw/
Staat nu open, ik sla over 7% is toch wel wat karig voor dit project.
Mini Marcel Boekhoornquote:Op woensdag 26 juni 2024 11:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
3 miljoen! dat is zelfs voor Collin een groot bedrag om op te halen. Ben benieuwd hoe snel dit vol loopt.
Cijfers van bedrijf lijken ok.
Ik sla over, hij gaat met de zekerheden niet all-in. Als het lukt heeft hij wel het profijt, als het mislukt wij de default.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mini Marcel Boekhoorn![]()
Ik sta nog niet direct te juichen ondanks het ogenschijnlijk zeer grote eigen vermogen. De bezittingen zijn waarschijnlijk voor het overgrote deel niet liquide en misschien voor de balans zwaar opgeklopt.
Veel tussentijdse aflossingen te verwachten (als het goed gaat).
Waar ik om moest lachen is de volgende zin:
In 2023 is ..... behaald ....een verlies van ¤ 766.000,-, die voornamelijk is veroorzaakt door het boekverlies vanuit minderheidsdeelnemingen van ¤ 730.000,-. Doordat er ook ¤ 771.000,- aan afschrijvingen was de genormaliseerde cashflow ¤ 5.000,- positief.
Zo lust ik er ook nog wel een paar![]()
Afschrijvingen dienen niet om boekverliezen op te vangen maar om intern vervangingsinvesteringen te financieren.
Ik ga het eens goed verder doorlezen vanavond en wacht jullie meningen ook af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |