abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:37:56 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214000645
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waar is überhaupt controle papierwerk voor nodig als het een afgesloten gebied is waar van de goederen al bepaald is dat het het gebied in mag. De partij die het heeft over 'there is no limit to the amount of humanitarian aid gaza receives' heeft af en toe toch wel wat restricties.

Er is een crisis gaande op een gebied dat onder volledige controle van IDF staat. Hoe kan dat?!

Sinds zondag houdt IDF dagelijks 11 uur lang een gevechtspauze rond de hoofdweg zodat humanitaire hulp de diverse gebieden kan bereiken. Het is blijkbaar nodig
Papieren zijn onderdeel van controle(s) dat goederen door vervoerders het gebied in gebracht zouden mogen. Inspectie, identificatie en toezicht houden; is dan weer nagaan of wat op papier staat, ook zo is.

Het lastige is dat wat voor de één humanitair is, dat voor de ander prima een 'wapen' kan vormen. De combinatie van goederen en waar(voor) ze worden gebruikt, is daarin dan ook van belang.

Het gebied staat mogelijk onder controle van IDF wat zeker niet hetzelfde is dat de plekken en mensen dat dus ook zijn. Zo ja, dan was het 'probleem' daar wel opgelost.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214000744
Heeft Hamas zich al overgegeven zodat de Palestijnen en Israëli's weer in veiligheid aan een toekomst kunnen werken?

Of kan het ze geen fuck schelen en blijven ze liever propagandafilmpjes maken met magere kindertjes?

Ik vraag het me af, zo onderhand.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:48:34 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214000822
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die before and after satelliet foto's is toch schandalig en niet iets waar zo'n twitteraccount trots op kan zin??

En dan vinden mensen het gek dat anderen roepen dat Israël de Palestijnse bevolking aan het straffen is en het gebied onleefbaar maakt
Ik denk dat ze wel degelijk trots zijn hierop. Anders postten ze het niet. Zie ook de commentaren eronder.
pi_214000885
@opgebaarde dit zal je vast wel interessant vinden: https://www.nytimes.com/2(...)ezalel-smotrich.html
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:52:37 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214000888
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:43 schreef havanagila het volgende:
Heeft Hamas zich al overgegeven zodat de Palestijnen en Israëli's weer in veiligheid aan een toekomst kunnen werken?

Of kan het ze geen fuck schelen en blijven ze liever propagandafilmpjes maken met magere kindertjes?

Ik vraag het me af, zo onderhand.
De filmpjes nemen behoorlijk af. Als je een week of twee geleden Rafah intikte op Twitter, dan kreeg je een stroom materiaal van Palestijnse makelij waar je u tegen zegt. Inmiddels is die behoorlijk opgedroogd (wat niet gek is aangezien de meeste burgers er weg zijn).

Dus nu is het interessant om te kijken hoe lang Pallywood nog blijft functioneren in georganiseerde doen als de hele keten van Hamas gesloopt is en wat het verdwijnen ervan uitmaakt in de opinie.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 14:31:30 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214010554
IDF heeft aangegeven meerdere doelen die deel uitmaken van de infrastructuur van Hamas aangevallen te hebben in Gaza Stad o.a. weer bij Al Shati en Tufah en dat daar minstens 42 Hamas-leden bij zijn omgekomen. Hamas heeft het over woongebouwen.

Het is hoe dan ook duidelijk dat ze vandaag erg actief zijn daar.

twitter

twitter
  zaterdag 22 juni 2024 @ 14:39:55 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214010600
Het is prachtig weer buiten en weekend. Zitten/staan er nog pro Palestijnse rebellen bij de universiteiten of zitten ze inmiddels elders met hun bong op het gras vitamine D op te doen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214010810
twitter
pi_214011134
Artikel dat het falen Israël en slagen van Hamas verklaart. Hierbij maakt de auteur ook gebruik van voorbeelden van counter insurgencies uit het verleden die wel en niet succesvol waren.

Ik moest bij dit artikel ook denken aan de terrorisme lezingen reeks van Beatrice de Graaf waar zij uitlegt dat het een doel is van terroristische organisaties om overrecties van overheden uit te lokken waardoor de organisatie nog meer strijders werven voor hun zaak. Iets wat we dus in Gaza ook bien gebeuren zoals het artikel beschrijft.

"After nine months of grueling war, it is time to recognize the stark reality: there is no military-only solution to defeat Hamas. The group is more than the sum of its current number of fighters. It is also more than an evocative idea. Hamas is a political and social movement with violence at its core, and it is not going away any time soon.

Israel’s current strategy of heavy military operations may kill some Hamas fighters, but this strategy is only strengthening the bonds between Hamas and the local community. For nine months, Israel has pursued virtually unfettered military operations in Gaza, with little evident progress toward any of its objectives. Hamas is neither defeated nor on the verge of defeat, and its cause is more popular and its appeal stronger than before October 7. In the absence of a plan for the future of Gaza and the Palestinian people that Palestinians might accept, the terrorists will keep coming back and in larger numbers.

But Israeli leaders appear no more willing to conceive of such a viable political plan than they were before October 7. There is little end in sight to the tragedy continuing to unfold in Gaza. The war will go on and on, more Palestinians will die, and the threat to Israel will only grow."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214011151
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waar is überhaupt controle papierwerk voor nodig als het een afgesloten gebied is waar van de goederen al bepaald is dat het het gebied in mag. De partij die het heeft over 'there is no limit to the amount of humanitarian aid gaza receives' heeft af en toe toch wel wat restricties.

Er is een crisis gaande op een gebied dat onder volledige controle van IDF staat. Hoe kan dat?!

Sinds zondag houdt IDF dagelijks 11 uur lang een gevechtspauze rond de hoofdweg zodat humanitaire hulp de diverse gebieden kan bereiken. Het is blijkbaar nodig
Ik denk dat ze willen weten welke route een vrachtwagen neemt om te voorkomen dat die ineens een afslag neemt en wat gijzelaars van punt A naar punt B gaat brengen. Vandaar ook controles. Kost dat meer tijd? Vast wel, maar dan werk je maar wat langer door.

Als dat een reden is voor Hamas/UNRWA om de hulpgoederen dan maar niet op te halen moet je toch echt bij hun zijn.
pi_214011253
twitter
pi_214011283
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:53 schreef moby_jones het volgende:
[ x ]
Twee staten is niet from the river tto the sea. Waarom zouden Palestijnen dat accepteren?
  zaterdag 22 juni 2024 @ 16:46:52 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214011930
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Twee staten is niet from the river tto the sea. Waarom zouden Palestijnen dat accepteren?
Het hilarische is dat verscheidene landen dus nu een 'Palestijnse staat' erkennen, waar de Palestijnen zelf nooit een staat hebben geaccepteerd. En tegelijkertijd blijft men (zoals bijvoorbeeld Spanje en Noorwegen) de kas van UNRWA spekken dat zich zogenaamd dan inzet voor 'Palestijnse vluchtelingen'.

Maar als de Palestijnen een eigen staat hebben, dan is men dus ook geen vluchteling meer. De zogenaamde vluchtelingen, die in steden zoals in bijvoorbeeld Jenin en Ramallah wonen, liggen dan letterlijk in deze vermeende Palestijnse staat.

Het is weer een uitstekend voorbeeld van gesegmenteerde logica.

De vraag is dus: wat willen deze landen nu écht bereiken met de herkenning van een Palestijnse staat?

En dat kunnen eigenlijk maar twee dingen zijn. Of men is zo naïef om serieus te denken dat dit een stap is naar vrede, maar dan ben je echt onvoorstelbaar infantiel. Of men heeft simpelweg een enorme hekel aan Israël, vindt het land stiekem eigenlijk de tumor in de regio, dat nooit opgericht had mogen worden en wil het bestaansrecht van Israël via de erkenning van een Palestijnse staat verder proberen te ondermijnen en delegitimeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 22-06-2024 17:06:57 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214012316
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat ze willen weten welke route een vrachtwagen neemt om te voorkomen dat die ineens een afslag neemt en wat gijzelaars van punt A naar punt B gaat brengen. Vandaar ook controles. Kost dat meer tijd? Vast wel, maar dan werk je maar wat langer door.

Als dat een reden is voor Hamas/UNRWA om de hulpgoederen dan maar niet op te halen moet je toch echt bij hun zijn.
Waar haal je het idee vandaan dat UNRWA expres voedsel en noodhulp niet ophaalt?
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 17:16:04 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214012321
baat het niet schaad het niet lijkt me en eind van de dag is de tweestaten oplossing de enige oplossing

niet alles in het voordeel van de Palestijnen is in het nadeel van Israel natuurlijk en jodenhaat als enige andere verklaring is wel heel erg ... :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214012359
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het hilarische is dat verscheidene landen dus nu een 'Palestijnse staat' erkennen, waar de Palestijnen zelf nooit een staat hebben geaccepteerd.
https://en.wikipedia.org/(...)tion_of_Independence
https://en.wikipedia.org/(...)tters_of_recognition

quote:
Maar als de Palestijnen een eigen staat hebben, dan is men dus ook geen vluchteling meer. De zogenaamde vluchtelingen, die in steden zoals in bijvoorbeeld Jenin en Ramallah wonen, liggen dan letterlijk in deze vermeende Palestijnse staat.

Inderdaad, en Sudanese vluchtelingen binnen Sudan zijn ook geen vluchtelingen meer omdat Sudan al een land is :') .

Cyprus bijv. is al decennia lang een internationaal erkend land en ondanks dat men "al" in het bezit is van de Cypriotische nationaliteit hebben mensen die ontheemd zijn geraakt door de oorlog en hun nakomelingen nog steeds een vluchtelingenstatus en vecht men ook gewoon al decennia voor hun "right of return" en compensatie met betrekking tot het Noorden van het eiland.

Over vluchtelingen en Armenië gesproken, het zou je misschien sieren om je te verdiepen in bijv. de overlevenden van de Armeense genocide die door de zionisten uit Haifa, Jaffa en West-Jeruzalem zijn geknikkerd in '48 of de Armeniërs van Nagorno-Karabakh die mede door Israëlische wapens hun huizen halsoverkop moesten verlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door moby_jones op 22-06-2024 17:25:59 ]
  zaterdag 22 juni 2024 @ 17:23:18 #137
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214012381
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:09 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Hoop voor de mensen daar dat het niet zo ver komt.
Kan me de bombardementen op Beirut in 2006 nog herinneren.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 22 juni 2024 @ 17:46:48 #138
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214012622
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:09 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Vooral Fransen en Canadezen dit, lees ik.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 17:47:43 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214012636
quote:
Wikipedia als bron gebruiken hebben we het hier eerder over gehad.
quote:
Bijzondere claim, zelfs op deze pagina van Wikipedia staat dat de hulp en opvang voor vluchtelingen al decennialang gestopt is. Bovendien gaat het hier om Turkse en Griekse Cyprioten. Cyprus kent namelijk twee delen, ondanks dat het Turkse deel gewoon geannexeerd is door de Turkije.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 17:20 schreef moby_jones het volgende:
Over vluchtelingen en Armenië gesproken, het zou je misschien sieren om je te verdiepen in bijv. de overlevenden van de Armeense genocide die door de zionisten uit Haifa, Jaffa en West-Jeruzalem zijn geknikkerd in '48 of de Armeniërs van Nagorno-Karabakh die mede door Israëlische wapens hun huizen halsoverkop moesten verlaten.
En ook dit is een opmerkelijke claim, duizenden etnische Armenen hebben namelijk gewoon een Israelisch paspoort.

Daarnaast zijn er geen Armenen uit Israël geknikkerd. Wel moesten er mensen vluchten, maar dat lag niet aan Israël. Na de oprichting van het land brak er namelijk eerst een burgeroorlog uit, gestart door de Arabieren die wij tegenwoordig kennen als de 'Palestijnen', waarna een jaar later het land door alle omringende Arabische buurlanden werd aangevallen. Ik zou daar het probleem zoeken als ik jou was.

En dat je hier Israël nog deels de schuld probeert te geven van de etnische zuivering in Nagorno-Karabakh. Haha, ligt er ook nog enige schuld bij Azerbeidzjan? Oh nee, wacht, dat is een Islamtisch land dus mag er geen kritiek op worden geuit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214012676
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:45 schreef egayalS het volgende:
Artikel dat het falen Israël en slagen van Hamas verklaart. Hierbij maakt de auteur ook gebruik van voorbeelden van counter insurgencies uit het verleden die wel en niet succesvol waren.

Ik moest bij dit artikel ook denken aan de terrorisme lezingen reeks van Beatrice de Graaf waar zij uitlegt dat het een doel is van terroristische organisaties om overrecties van overheden uit te lokken waardoor de organisatie nog meer strijders werven voor hun zaak. Iets wat we dus in Gaza ook bien gebeuren zoals het artikel beschrijft.

"After nine months of grueling war, it is time to recognize the stark reality: there is no military-only solution to defeat Hamas. The group is more than the sum of its current number of fighters. It is also more than an evocative idea. Hamas is a political and social movement with violence at its core, and it is not going away any time soon.

Israel’s current strategy of heavy military operations may kill some Hamas fighters, but this strategy is only strengthening the bonds between Hamas and the local community. For nine months, Israel has pursued virtually unfettered military operations in Gaza, with little evident progress toward any of its objectives. Hamas is neither defeated nor on the verge of defeat, and its cause is more popular and its appeal stronger than before October 7. In the absence of a plan for the future of Gaza and the Palestinian people that Palestinians might accept, the terrorists will keep coming back and in larger numbers.

But Israeli leaders appear no more willing to conceive of such a viable political plan than they were before October 7. There is little end in sight to the tragedy continuing to unfold in Gaza. The war will go on and on, more Palestinians will die, and the threat to Israel will only grow."

[ x ]
Nou dan kunnen de moslims mooi stoppen met demonsteren als ze zo snoeihard aan het winnen zijn
  zaterdag 22 juni 2024 @ 17:53:44 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214012682
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:31 schreef Qarrad het volgende:
IDF heeft aangegeven meerdere doelen die deel uitmaken van de infrastructuur van Hamas aangevallen te hebben in Gaza Stad o.a. weer bij Al Shati en Tufah en dat daar minstens 42 Hamas-leden bij zijn omgekomen. Hamas heeft het over woongebouwen.

Het is hoe dan ook duidelijk dat ze vandaag erg actief zijn daar.

[ x ]
[ x ]
Nog niet bevestigd, maar bij de aanval op Al-Shati is naar verluidt weer een hoge Hamas-commandant, Raad Saad geëlimineerd.

twitter

Werd in januari al op de hit list gezet in de Israëlische media:
https://www.israelhayom.c(...)are-al-arouris-fate/
  zaterdag 22 juni 2024 @ 17:59:29 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214012757
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 17:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nou dan kunnen de moslims mooi stoppen met demonsteren als ze zo snoeihard aan het winnen zijn
Nee hoor, in Islamtische kringen zijn is een aanzienlijk aantal mensen pas tevreden als Israël compleet is vernietigd en het hele grondgebied Islamitisch is gemaakt. Want daar draait het voor velen om. Men ziet dit dan ook als een quasi heilige oorlog jegens de religieuze aartsvijand, de Joden, over grondgebied.
pi_214012944
Iran Warns Israel Against Waging War on Lebanon
https://www.iranintl.com/en/202406216837

Qatar Banned US From Using Its Military Base Against Iran
https://www.iranintl.com/en/202406217694
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 18:17:11 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214012979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 18:14 schreef Aether het volgende:

Iran, lol. En hun proxy Hezbollah het Noorden van Israël maar bestoken. Maar oh jee als Israël iets terugdoet.
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 18:20:57 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214013021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:45 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Denkfout die de schrijver maakt is dat Israël counter insurgency aan het doen is

Dat doen ze niet voor hen is dit gewoon een conventionele oorlog in verstedelijkt gebied

Heel dat artikel gaat daar scheef
pi_214013160
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 18:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Iran, lol. En hun proxy Hezbollah het Noorden van Israël maar bestoken. Maar oh jee als Israël iets terugdoet.
We wachten nog steeds op het uitvoeren van resolutie 1701 -O-
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator zaterdag 22 juni 2024 @ 18:46:00 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214013420
Aan beide kanten van de grens
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 juni 2024 @ 18:46:55 #148
284411 crew  heywoodu
pi_214013443
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 17:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nog niet bevestigd, maar bij de aanval op Al-Shati is naar verluidt weer een hoge Hamas-commandant, Raad Saad geëlimineerd.

[ x ]

Werd in januari al op de hit list gezet in de Israëlische media:
https://www.israelhayom.c(...)are-al-arouris-fate/
Raad Saad klinkt als een ongelooflijk smerig Japanse spelshowformat.
pi_214013456
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 18:14 schreef Aether het volgende:

Als de VS Qatar beveelt dat toe te staan zullen ze dat wel moeten. Want de VS kan dat. Heb ik geleerd van een heleboel posts op dit forum.
pi_214013623
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het hilarische is dat verscheidene landen dus nu een 'Palestijnse staat' erkennen, waar de Palestijnen zelf nooit een staat hebben geaccepteerd. Knip
Alleen heeft Abbas het in 2011 geprobeerd alleen het werd in de VN niet geaccepteerd
https://www.bnr.nl/nieuws(...)onafhankelijke-staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')