abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213998259
Hongersnood in Gaza? Wat?

We zien steeds meer en meer dit soort beelden langskomen. Waar de deskundigen al maanden voor waarschuwen

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juni 2024 @ 16:27:48 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213998285
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 21 juni 2024 @ 16:31:42 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213998334
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:25 schreef egayalS het volgende:

We zien steeds meer en meer dit soort beelden langskomen. Waar de deskundigen al maanden voor waarschuwen

[ x ]
[ x ]
Het is natuurlijk nobel dat je zo begaan bent met het zogenaamde leed van de Palestijnse kinderen. Maar zit je ook zo in met het daadwerkelijke leed van de kinderen in Jemen en Soedan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213998336
twitter

Gaan de wappies nu ook Nvidia boycotten?
pi_213998779
quote:

[ x ]
[ x ]
Waarom laten ze de hulpgoederen dan bij de grens liggen?
pi_213998784
quote:

Toch supervervelend als je bij de verkeerde stam hoort. :N

Gelukkig kunnen ze het nog steeds verkopen als "Israël's schuld"; simpele zielen trappen daar toch wel in.
Intolerant voor intolerantie
pi_213998809
quote:

[ x ]
[ x ]
Hamas kennende hongeren ze die kinderen uit voor de foto's
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 17:15:39 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213998881
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Hamas kennende hongeren ze die kinderen uit voor de foto's
Hier moet je niet eens gek van opkijken inderdaad.
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 17:20:10 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213998930
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is natuurlijk nobel dat je zo begaan bent met het zogenaamde leed van de Palestijnse kinderen. Maar zit je ook zo in met het daadwerkelijke leed van de kinderen in Jemen en Soedan?
Het zogenaamde leed van Palestijnse kinderen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 17:27:25 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213998996
quote:

[ x ]
[ x ]
Toch bijzonder en bijzonder wreed om te zien dat die volwassenen er wel doorvoed uitzien en die kinderen dus bewust later verhongeren.
Barbaren zijn het
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213999015
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 15:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jij vindt een statement tegen papierwerk belangrijker dan Palestijnse levens?
Je houdt je van de domme hoop ik.
Er vertrekt geen én vrachtwagen zonder toestemming van IDF. Als een chauffeur normaliter twee vrachten op een dag kan rijden alleen IDF heeft nu tijd nodig om toestemming te geven om de pakketen op te halen, daarna om de voorgestelde route te accepteren, het aanwezige leger te instrueren en daarna hebben de checkpoints ook tijd en personeel nodig om de vrachtwagens op papieren en inhoud te controlen, soms wordt er een vrachtwagen teruggestuurd. Dit heeft als gevolg dat die chauffeur geen twee vrachten rijdt maar nog maar één. Hoe kom jij er dan bij dat dit de schuld van unrwa is zoals in jouw post #96?

Een malloot van OCHA huilde vorige week nog over een transport wat door de vertragingen bij de checkpoints meer dan 11 uur nodig had om een paar kilometer af te leggen....

Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing dat de VN expres Palestijnen uithongert
pi_213999064
Toch bizar dat er genoeg is voor de volwassenen maar de kinderen verhongeren
pi_213999103
Maar goed, dit zijn dezelfde mensen die schieten vanuit scholen, dus echt een verrassing is het ook weer niet dat ze het eten voor kinderen opeten.
pi_213999116
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als een chauffeur normaliter twee vrachten op een dag kan rijden alleen IDF heeft nu tijd nodig om toestemming te geven om de pakketen op te halen, daarna om de voorgestelde route te accepteren, het aanwezige leger te instrueren en daarna hebben de checkpoints ook tijd en personeel nodig om de vrachtwagens op papieren en inhoud te controlen, soms wordt er een vrachtwagen teruggestuurd. Dit heeft als gevolg dat die chauffeur geen twee vrachten rijdt maar nog maar één. Hoe kom jij er dan bij dat dit de schuld van unrwa is zoals in jouw post #96?

Ik ben ook wel benieuwd naar jouw onderbouwing dat de VN expres Palestijnen uithongert
Het is een kwestie van voorbereiden. Die chauffeurs hebben door dat er haast geboden is? Die weten dat er oorlog is? Staan er mensen klaar om de zooi in- en uit te laden? Zorgen ze dat het papierwerk in orde is? (Als dat een issue is, want ik lees nergens iets over moeilijk gedoe bij checkpoints. Zelfs Hamas/UNRWA post daar niets over.)
  vrijdag 21 juni 2024 @ 18:19:21 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213999718
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er vertrekt geen én vrachtwagen zonder toestemming van IDF. Als een chauffeur normaliter twee vrachten op een dag kan rijden alleen IDF heeft nu tijd nodig om toestemming te geven om de pakketen op te halen, daarna om de voorgestelde route te accepteren, het aanwezige leger te instrueren en daarna hebben de checkpoints ook tijd en personeel nodig om de vrachtwagens op papieren en inhoud te controlen, soms wordt er een vrachtwagen teruggestuurd. Dit heeft als gevolg dat die chauffeur geen twee vrachten rijdt maar nog maar één. Hoe kom jij er dan bij dat dit de schuld van unrwa is zoals in jouw post #96?

Een malloot van OCHA huilde vorige week nog over een transport wat door de vertragingen bij de checkpoints meer dan 11 uur nodig had om een paar kilometer af te leggen....

Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing dat de VN expres Palestijnen uithongert
Door passief te handelen kan een organisatie verweten worden dat die dat expres doet om zo de beelvorming te kantelen.

Het is niet vooropgezet als plan maar de papierensituatie wordt wel door hamas uitgebuit als argument met kijk's dat Israël de boel zit op te houden omdat zij - wat men vooraf weet en zeker sinds 07okt23 - intensief controleert.

Terwijl je ook kunt zorgen dat dingen eerder, foutloos en beter op een ritplanning worden gezet en dan op zo'n wijze dat Israël sneller dingen kan doorlaten en geen reden heeft om te trasnsporten te wantrouwen.
Probleem hier is dat UNWRA zeker niet onafhankelijk is en dan wmb terecht door Israël wordt gezien als meewerkend onderdeel van hamas. Dit laatste is ook omdat de UNWRA alleen met instemming van hamas (als autoriteit) daar kan opereren.
Hamas kan ook stoppen met haar terreur zodat controle op verboden contrabande niet nodig is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 21 juni 2024 @ 18:57:23 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214000158
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:38 schreef TheJanitor het volgende:
Maar goed, dit zijn dezelfde mensen die schieten vanuit scholen, dus echt een verrassing is het ook weer niet dat ze het eten voor kinderen opeten.
Dat niet alleen, dit zijn mensen die doelbewust veel kinderen krijgen want zij zien deze als 'offspring bombs'.

En mensen met zulk gedachtegoed kunnen dan nog rekenen om empathie in het Westen, het is onvoorstelbaar.

twitter
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:02:37 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214000229
Na het zuiden, centrum en westen van de stad, druk IDF nu door in het noorden en oosten van Rafah. De snelheid van de operatie is de afgelopen twee dagen flink opgevoerd.

https://www.timesofisrael(...)thernmost-gaza-city/

twitter
pi_214000432
Israel FM

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214000467
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is een kwestie van voorbereiden. Die chauffeurs hebben door dat er haast geboden is? Die weten dat er oorlog is? Staan er mensen klaar om de zooi in- en uit te laden? Zorgen ze dat het papierwerk in orde is? (Als dat een issue is, want ik lees nergens iets over moeilijk gedoe bij checkpoints. Zelfs Hamas/UNRWA post daar niets over.)
Waar is überhaupt controle papierwerk voor nodig als het een afgesloten gebied is waar van de goederen al bepaald is dat het het gebied in mag. De partij die het heeft over 'there is no limit to the amount of humanitarian aid gaza receives' heeft af en toe toch wel wat restricties.

Er is een crisis gaande op een gebied dat onder volledige controle van IDF staat. Hoe kan dat?!

Sinds zondag houdt IDF dagelijks 11 uur lang een gevechtspauze rond de hoofdweg zodat humanitaire hulp de diverse gebieden kan bereiken. Het is blijkbaar nodig
pi_214000533
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:02 schreef Qarrad het volgende:
Na het zuiden, centrum en westen van de stad, druk IDF nu door in het noorden en oosten van Rafah. De snelheid van de operatie is de afgelopen twee dagen flink opgevoerd.

https://www.timesofisrael(...)thernmost-gaza-city/

[ x ]
Die before and after satelliet foto's is toch schandalig en niet iets waar zo'n twitteraccount trots op kan zin??

En dan vinden mensen het gek dat anderen roepen dat Israël de Palestijnse bevolking aan het straffen is en het gebied onleefbaar maakt
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:37:56 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214000645
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waar is überhaupt controle papierwerk voor nodig als het een afgesloten gebied is waar van de goederen al bepaald is dat het het gebied in mag. De partij die het heeft over 'there is no limit to the amount of humanitarian aid gaza receives' heeft af en toe toch wel wat restricties.

Er is een crisis gaande op een gebied dat onder volledige controle van IDF staat. Hoe kan dat?!

Sinds zondag houdt IDF dagelijks 11 uur lang een gevechtspauze rond de hoofdweg zodat humanitaire hulp de diverse gebieden kan bereiken. Het is blijkbaar nodig
Papieren zijn onderdeel van controle(s) dat goederen door vervoerders het gebied in gebracht zouden mogen. Inspectie, identificatie en toezicht houden; is dan weer nagaan of wat op papier staat, ook zo is.

Het lastige is dat wat voor de één humanitair is, dat voor de ander prima een 'wapen' kan vormen. De combinatie van goederen en waar(voor) ze worden gebruikt, is daarin dan ook van belang.

Het gebied staat mogelijk onder controle van IDF wat zeker niet hetzelfde is dat de plekken en mensen dat dus ook zijn. Zo ja, dan was het 'probleem' daar wel opgelost.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214000744
Heeft Hamas zich al overgegeven zodat de Palestijnen en Israëli's weer in veiligheid aan een toekomst kunnen werken?

Of kan het ze geen fuck schelen en blijven ze liever propagandafilmpjes maken met magere kindertjes?

Ik vraag het me af, zo onderhand.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:48:34 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214000822
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die before and after satelliet foto's is toch schandalig en niet iets waar zo'n twitteraccount trots op kan zin??

En dan vinden mensen het gek dat anderen roepen dat Israël de Palestijnse bevolking aan het straffen is en het gebied onleefbaar maakt
Ik denk dat ze wel degelijk trots zijn hierop. Anders postten ze het niet. Zie ook de commentaren eronder.
pi_214000885
@opgebaarde dit zal je vast wel interessant vinden: https://www.nytimes.com/2(...)ezalel-smotrich.html
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:52:37 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214000888
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:43 schreef havanagila het volgende:
Heeft Hamas zich al overgegeven zodat de Palestijnen en Israëli's weer in veiligheid aan een toekomst kunnen werken?

Of kan het ze geen fuck schelen en blijven ze liever propagandafilmpjes maken met magere kindertjes?

Ik vraag het me af, zo onderhand.
De filmpjes nemen behoorlijk af. Als je een week of twee geleden Rafah intikte op Twitter, dan kreeg je een stroom materiaal van Palestijnse makelij waar je u tegen zegt. Inmiddels is die behoorlijk opgedroogd (wat niet gek is aangezien de meeste burgers er weg zijn).

Dus nu is het interessant om te kijken hoe lang Pallywood nog blijft functioneren in georganiseerde doen als de hele keten van Hamas gesloopt is en wat het verdwijnen ervan uitmaakt in de opinie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')