Yup. Blijkbaar snap je het niet. Is oke. No problemo.quote:Op woensdag 19 juni 2024 14:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je verklaart net als vorig jaar toeristen verkapt voor gek, maar je woont er zelf. Apart wel.
Jawel, jij houdt van de koude seizoenen daar, de toeristen van summer smokin’ hot.quote:Op woensdag 19 juni 2024 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Blijkbaar snap je het niet. Is oke. No problemo.
16 graden met 75% van de tijd een juni zonnetje is voor mij uitstekend zomerweerquote:Op woensdag 19 juni 2024 13:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[..]
Lol, vandaag heel redelijk maar het is langzamerhand de hoogste tijd voor wat stabieler zomerweer, beste. En geen zorg, want dertigplus temperaturen duren hier op wat uitzonderingen na bijna nooit lang.![]()
Maar voor u (in het bijzonder) lijkt het weerbeeld kennelijk niet heel snel matig te zijn en moet daarvoor best nog veel gebeuren, bv als vorige week (maandag 10 juni) met veel regen en dalende temperaturen met nog maar >9< graden als dieptepunt (bijna winters!). Dagen in de moderne winters van nu zijn af en toe nog zachter.
Ter illustratie: 16 tot 17 graden, wat wind en 'n beetje bewolkt in deze tijd van het jaar, vindt u in deze tijd van het jaar kennelijk al bijna zomers te noemen.
Uiteraard is het vaak redelijk tot goed te doen hoor, mits droog en weinig wind. Maar het buitenleven; bv geplande evenementen, terrasjes en strandtenthouders willen nu eindelijk ook eens wat meer dan dit na (met tussendoor soms heus iets betere dagen) bijna 9 maanden nat en winderig weer achter elkaar.
quote:Op woensdag 19 juni 2024 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Geschiedkundige nooit en te nimmer vertrouwen als ie claimt dat het mooi weer is geweest.
Zeker wel, ik hanteer alleen niet de definitie strakblauw en 25 graden voor mooi weer.quote:Op woensdag 19 juni 2024 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Geschiedkundige nooit en te nimmer vertrouwen als ie claimt dat het mooi weer is geweest.
Ook die waarnemingen zijn niet te vertrouwen, trap er niet in mensen!quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker wel, ik hanteer alleen niet de definitie strakblauw en 25 graden voor mooi weer.
Ik besef ook wel dat mijn standaard wat lager is dan bij de meeste. Vandaar dat ik ook de waarneming er vaak bij zet (veel/weinig zon, wind, temperatuur, neerslaghoeveelheden.
Eerste twee weken van juni waren hier erg droog, best wat zon en veelal 18-21 graden. Dat is voor mij topweer in de zomer
Want jij was hier? En ik niet? En mijn meetstation liegt en jij 200km verderop kunt dat wel goed aflezen?quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook die waarnemingen zijn niet te vertrouwen, trap er niet in mensen!
Gisteren was een prachtig voorbeeld met die wolkbreuk vs lichte regen
Ik zie de buienradarquote:Op woensdag 19 juni 2024 15:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want jij was hier? En ik niet? En mijn meetstation liegt en jij 200km verderop kunt dat wel goed aflezen?
Tof verhaal Hans.
Waar zit je dan (mag bij benadering)?quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Want jij was hier? En ik niet? En mijn meetstation liegt en jij 200km verderop kunt dat wel goed aflezen?
Tof verhaal Hans.
Onder Venlo ergens. Arcen is het dichtst bij, daarna Ell. Gisteren is er hier in totaliteit 8.7 mm gevallen. Over de hele dag. Waarvan tussen 19.15 en 20.15 een kleine 3mm.quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar zit je dan (mag bij benadering)?
Kunnen eenvoudig de neerslagsommen aflezen dan, want volgens mij lul je gewoon.
Kroatië, land van kiezelsteentjes en Karlovačko.quote:Op woensdag 19 juni 2024 13:07 schreef Oriente het volgende:
https://imgur.com/a/fU4ASOU
Zo kan het ook.
@:salina @:pisces29 @:dick_laurent
Open er een topic over.quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:34 schreef Za het volgende:
Het is hier grijs, ik dacht dat het de enige zonnige dag van de week zou zijn.
Moskou zat je toch?quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:34 schreef Za het volgende:
En ik nog maar nog zó mijn best doen om er geen opmerking over te maken.quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:34 schreef Salina het volgende:
[..]
Kroatië, land van kiezelsteentjes en Karlovačko.
Geniet er van, toch wat warmer dan dat ik had in Andalusië maar dat was achteraf wel prima weer om iets te doen en te zien.
Leuke afgetrainde vrouwenkont trouwens.
Wat jammer.quote:Op woensdag 19 juni 2024 15:34 schreef Za het volgende:
Genieten hoorquote:Op woensdag 19 juni 2024 16:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Volke bak zon hier boh warm is die wel
Ruim 21 graden ook.
quote:Op woensdag 19 juni 2024 14:15 schreef hemarookworst het volgende:
De onophoudelijke hoeveelheid nattigheid die sinds vorig najaar uit de lucht komt, is nog veel uitzonderlijker dan al gedacht. Zoveel regen komt vrijwel nimmer voor, minder dan eens per honderd jaar. Hydrologen en klimaatexperts staan perplex. ,,De neerslaghoeveelheden die we nu meemaken vallen buiten alle bekende kaders en grafieken.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-grafieken~a5479b1a (betaalmuur)
Hier inmiddels ook.quote:Op woensdag 19 juni 2024 16:25 schreef Pisces29 het volgende:
Wat jammer.Het is hier de hele dag zonnig en lekker zacht.
Kijk, 16 graden zomerweer noemen. Daar gaat het al mis.quote:Op woensdag 19 juni 2024 14:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
16 graden met 75% van de tijd een juni zonnetje is voor mij uitstekend zomerweer
Gewoon de eerste twee weken van juni, die waren nagenoeg perfect hier
Kan ik in de toekomst nog veilig met mijn groenten over straat?quote:
Neequote:Op woensdag 19 juni 2024 19:11 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Kan ik in de toekomst nog veilig met mijn groenten over straat?
Je mist de 'voor mij'.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kijk, 16 graden zomerweer noemen. Daar gaat het al mis..
16 graden is echt aangenaam eind april of oktober.
Is wel echt bagger. Heb ik nog geluk dat het bij ons op de grond relatief meevalt. Maar ik hou wel rekening met 1/3 tot de helft minder oogst bij sommige gewassen.quote:
Of december.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
16 graden is echt aangenaam eind april of oktober.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |