Wat stond er in de papieren die hij getekend heeft? Heeft hij deze goed doorgelezen voordat hij zijn handtekening zette?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:40 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn vader, in de 80, is er ingeluist door een of ander isolatiebedrijf. Thermo Solutions heten ze. Die zouden komen om een offerte te maken en dat hebben ze gedaan. Vrijblijvend. Maar toen de offerte klaar was vroeg die man om een handtekening onder de offerte en die heeft mijn vader gezet met het oog op dat het een offerte is en geen opdracht.
Nu is mijn vader een traject aangegaan met de gemeente dus wil hij afzien van die Thermo Solutions. Toch stonden ze voor de deur precies op het moment dat de gemeenteman er was dus hebben ze ze gezamenlijk weggestuurd. In de ogen van mijn vader is er geen overeenkomst want hij heeft nog geen akkoord gegeven. Dat de handtekening op die offerte dat akkoord is gaat er bij hem niet in. Nu kwam de rekening van 5000 euro binnen (voor 108m2 spouwmuurisolatie) terwijl het werk niet is uitgevoerd.
Hij neemt vandaag contact op met die man van de gemeente om te kijken of die hem kunnen helpen maar ik vrees dat we de rechtsbijstand in moeten schakelen.
Triest dat zo'n verkoper misbruikt maakt van een oude man.
Wat is hier nog te redden? Kan ik het bedrijf bellen of heeft dat geen zin?
Dit dus.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:07 schreef Bitlord het volgende:
Een handtekening onder een offerte zie ik in het beginsel als een overeenkomst. Nu weet ik verder niet in hoeverre er druk of misleiding heeft plaatsgevonden en of je vader voldoende helder van geest is.
Een enigzins normaal bedrijf zit ook niet te wachten om de kinderen achter zich aan te krijgen.
Als het die toko uit Enschede is lees ik wisselende verhalen. Misschien is het een idee om in der minne te schikken. Dat je zegt dat het allemaal wat lastig wordt voor je pa en dat er geen wilsovertuiging was. Dat je aanbiedt om wat uurloon te vergoeden om dan te hopen dat ze zeggen dat dat niet hoeft.
Overigens vraag ik mij af waarom iemand van dergelijke leeftijd nog uberhaupt dergelijke investeringen doet maar misschien kijk ik er wel heel economisch tegenaan.
Zo heb ik het ook altijd begrepen. Ze komen, kijken, stellen een offerte op. Ben je het daar niet mee eens, onderteken je niks. Ben je het ermee eens, dan teken je.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je ondertekend een offerte, die is vrijblijvend ja,. Tot je het ondertekend en het een overeenkomst word.
Hij woont samen met zijn kleindochter en wil het huis laten isoleren en zonnepanelen op het huis zetten voor haar.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:07 schreef Bitlord het volgende:
Een handtekening onder een offerte zie ik in het beginsel als een overeenkomst. Nu weet ik verder niet in hoeverre er druk of misleiding heeft plaatsgevonden en of je vader voldoende helder van geest is.
https://www.das.nl/ondern(...)racten/offerte-maken
Een enigzins normaal bedrijf zit ook niet te wachten om de kinderen achter zich aan te krijgen. Kost tijd, geld en levert gezeik.
Als het die toko uit Enschede is lees ik wisselende verhalen. Misschien is het een idee om in der minne te schikken. Dat je zegt dat het allemaal wat lastig wordt voor je pa en dat er geen wilsovertuiging was. Dat je aanbiedt om wat uurloon te vergoeden om dan te hopen dat ze zeggen dat dat niet hoeft.
Overigens vraag ik mij af waarom iemand van dergelijke leeftijd nog uberhaupt dergelijke investeringen doet maar misschien kijk ik er wel heel economisch tegenaan.
Ik zit een generatie onder jou maar mijn ouders hebben mijn oma de laatste jaren handelingsonbekwaam gemaakt om dit soort dingen proactief te voorkomen. Dan heeft een handtekening vrijwel geen rechtsgeldigheid meer.
Ja die man is met hem rondgelopen en heeft alle opties genoteerd. Mijn vader heeft steeds gevraagd of het vrijblijvend was. Maar op het eind vroeg die man of mijn vader 'het ermee eens was wat er in de offerte stond'. Daar was hij het wel mee eens, hier wilde hij allemaal een offerte voor. Hij is steeds duidelijk geweest dat hij aan het rondkijken is en orienterend is. Die man heeft hem echt een handtekening ontfutseld op een vrijblijvend gesprek.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook altijd begrepen. Ze komen, kijken, stellen een offerte op. Ben je het daar niet mee eens, onderteken je niks. Ben je het ermee eens, dan teken je.
@:oppiedoppie waarom heeft je vader überhaupt iets ondertekend? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand een offerte ondertekend om de offerte te krijgen (aangezien je hem dan dus al onder ogen hebt).
Ze kwamen onaangekondigd. Toen heeft hij duidelijk aangegeven dat er nog geen overeenkomst was. Dit was geen probleem zeiden ze en ze hebben toen wat gaten geboort om in de spouw te kunnen kijken.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kwam het bedrijf bij die datum dat ze op zijn stoep stonden om het werk uit te gaan voeren?
Het klinkt wel alsof ze hem een streek geleverd hebben, misbruik gemaakt van zijn vertrouwen.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ze kwamen onaangekondigd. Toen heeft hij duidelijk aangegeven dat er nog geen overeenkomst was. Dit was geen probleem zeiden ze en ze hebben toen wat gaten geboort om in de spouw te kunnen kijken.
Op zich is mijn vader best nog helder, hij heeft een supergoed geheugen nog maar is wel vrij goedgelovig. Ondanks dat hij mij altijd waarschuwde om nooit zomaar ergens je handtekening onder te zetten heeft hij dat zelf nu toch gedaan. Want het was allemaal vrijblijvend.
Geen idee. Ik ben ter zake niet onderlegd. Mijn gevoel is: je spreekt jezelf tegen. Het is wel of het is niet geregeld.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hij woont samen met zijn kleindochter en wil het huis laten isoleren en zonnepanelen op het huis zetten voor haar.
Hij is nog niet handelingsonbekwaam maar dit is wel al geregeld bij de notaris voor het geval dit wel zou gebeuren, weet niet of dit dan al telt.
Je kunt bij de notaris een volmacht laten opstellen die erin voorziet dat een aangewezen persoon (of personen) voor jou mag beslissen vanaf het moment dat jij dat zelf aangeeft of als bijv. een bepaalde diagnose daartoe aanleiding gaat geven.quote:Op maandag 17 juni 2024 17:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben ter zake niet onderlegd. Mijn gevoel is: je spreekt jezelf tegen. Het is wel of het is niet geregeld.
De offerte ja. Nadat je een handtekening zet ben je een overeenkomst aangegaan in principe.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ze kwamen onaangekondigd. Toen heeft hij duidelijk aangegeven dat er nog geen overeenkomst was. Dit was geen probleem zeiden ze en ze hebben toen wat gaten geboort om in de spouw te kunnen kijken.
Op zich is mijn vader best nog helder, hij heeft een supergoed geheugen nog maar is wel vrij goedgelovig. Ondanks dat hij mij altijd waarschuwde om nooit zomaar ergens je handtekening onder te zetten heeft hij dat zelf nu toch gedaan. Want het was allemaal vrijblijvend.
Je vader was het eens met wat er in de offerte stond, maar wilde er een offerte voor. Dat klinkt niet heel helder.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja die man is met hem rondgelopen en heeft alle opties genoteerd. Mijn vader heeft steeds gevraagd of het vrijblijvend was. Maar op het eind vroeg die man of mijn vader 'het ermee eens was wat er in de offerte stond'. Daar was hij het wel mee eens, hier wilde hij allemaal een offerte voor. Hij is steeds duidelijk geweest dat hij aan het rondkijken is en orienterend is. Die man heeft hem echt een handtekening ontfutseld op een vrijblijvend gesprek.
Nee hij bedoelt te zeggen: zijn vader wilde een heldere offerte. Degene van het bedrijf ging een offerte opstellen en vroeg elke keer of dat is wat zijn vader op de offerte wilde. Zo van "moet dit muurtje ook?" en "zullen we het bij dit muurtje zo en zo doen?"? En heeft daarna aan die vader gevraagd "als u het eens bent en ik heb het allemaal goed opgeschreven, dan moet u hier even een handtekening zetten"quote:Op maandag 17 juni 2024 19:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je vader was het eens met wat er in de offerte stond, maar wilde er een offerte voor. Dat klinkt niet heel helder.
Als het helemaal uit de klauwen loopt kun je beter de FOK! knokploeg inschakelen.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:18 schreef PzKpfw het volgende:
Als het helemaal uit de klauwen loopt gewoon TROS Radar inschakelen.
Echt hé.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als het helemaal uit de klauwen loopt kun je beter de FOK! knokploeg inschakelen.
Lastige dit, want neem aan dat hij weet dat zodra je een handtekening zet iets bindend is. Een handtekening op een offerte is gewoon een opdracht bevestiging.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja die man is met hem rondgelopen en heeft alle opties genoteerd. Mijn vader heeft steeds gevraagd of het vrijblijvend was. Maar op het eind vroeg die man of mijn vader 'het ermee eens was wat er in de offerte stond'. Daar was hij het wel mee eens, hier wilde hij allemaal een offerte voor. Hij is steeds duidelijk geweest dat hij aan het rondkijken is en orienterend is. Die man heeft hem echt een handtekening ontfutseld op een vrijblijvend gesprek.
Vind dit ook vreemd, als een bedrijf (nog) geen overeenkomst heeft dan laat je die lui toch ook geen gaten boren in je huis.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zo is het inderdaad gegaan.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:21 schreef vigier het volgende:
[..]
Nee hij bedoelt te zeggen: zijn vader wilde een heldere offerte. Degene van het bedrijf ging een offerte opstellen en vroeg elke keer of dat is wat zijn vader op de offerte wilde. Zo van "moet dit muurtje ook?" en "zullen we het bij dit muurtje zo en zo doen?"? En heeft daarna aan die vader gevraagd "als u het eens bent en ik heb het allemaal goed opgeschreven, dan moet u hier even een handtekening zetten"
Waarbij die vader dacht "Ja, hij heeft het allemaal goed opgeschreven, dan zet ik mijn handtekening". Maar niet met de intentie om een overeenkomst aan te gaan en dus opdracht te geven om die werkzaamheden te gaan doen.
Als het inderdaad zo gegaan is, dan maakte die knakker van het bedrijf misbruik van de situatie.
Nog vervelender is dat ze "alvast wat gaten geboord hebben om te kijken". Dat was waarschijnlijk helemaal niet om te kijken, maar om later te kunnen zeggen "we waren al begonnen met de werkzaamheden, we hebben al flinke kosten gemaakt". Voor 4.000 kunt u er onderuit. En als u nog eens 1.000 bij legt, dan komen we ook nog langs om de gaten dicht te maken die we zelf hebben gemaakt voor de 4.000.
Dit was de eertse offerte van de drie die hij wilde opvragen. En inderdaag was deze 2 maal zo duur als de tweede. Maar toen kwam hij terecht in een project via de gemeente die nog veel aantrekkelijker is. Hij is nog gewoon aan het rondkijken en informeren dus. Hij is totaal niet technisch, werkelijk bijzonder ontechnisch voor een man, hij heeft dan ook een cafe gehad het grootste deel van zijn leven. Het is voor hem bijna onmogelijk om een goede keuze te kunnen maken. Hij wilde ook eerst zonnepanelen leggen voordat het huis was geisoleerd. Heb hem zelf omgepraat om eerst het huis te laten isoleren. En nu kan het via de gemeente allemaal tegelijk. Morgen komen ze van de gemeente langs dus dat wacht ik nog even af en als daar niks uit kom dan bel ik zelf met het bedrijf.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
Lastige dit, want neem aan dat hij weet dat zodra je een handtekening zet iets bindend is. Een handtekening op een offerte is gewoon een opdracht bevestiging.
Verder is het ook niet zo dat het even snel is gebeurd want het bedrijf is helemaal langs gekomen en is door het huis gegaan. Dus ook dat is al een stap verder dan even snel een offerte online opvragen.
Het lijkt op min nu alsof het ergens bij de buren goedkoper kan en hij daarom van die eerste partij af wil.
Daarom had hij ook duidelijk tegen die mensen gezegt dat er nog geen overeenkomst was. Was helemaal geen probleem zeiden die mensen. Was helemaal vrijblijvend. Heel apart allemaal.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vind dit ook vreemd, als een bedrijf (nog) geen overeenkomst heeft dan laat je die lui toch ook geen gaten boren in je huis.
Zo'n bedrijf moet toch weten wat 'ie tegenkomt in de spouw? Anders kan het bedrijf ook geen offerte maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vind dit ook vreemd, als een bedrijf (nog) geen overeenkomst heeft dan laat je die lui toch ook geen gaten boren in je huis.
Ik denk dat je de rechtsbijstand nodig hebt dat er een misverstand is ontstaan, spelen op leeftijd en meer kan je niet doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:43 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit was de eertse offerte van de drie die hij wilde opvragen. En inderdaag was deze 2 maal zo duur als de tweede. Maar toen kwam hij terecht in een project via de gemeente die nog veel aantrekkelijker is. Hij is nog gewoon aan het rondkijken en informeren dus. Hij is totaal niet technisch, werkelijk bijzonder ontechnisch voor een man, hij heeft dan ook een cafe gehad het grootste deel van zijn leven. Het is voor hem bijna onmogelijk om een goede keuze te kunnen maken. Hij wilde ook eerst zonnepanelen leggen voordat het huis was geisoleerd. Heb hem zelf omgepraat om eerst het huis te laten isoleren. En nu kan het via de gemeente allemaal tegelijk. Morgen komen ze van de gemeente langs dus dat wacht ik nog even af en als daar niks uit kom dan bel ik zelf met het bedrijf.
Er is na die dag verder geen contact geweest, ze stonden plots voor de deur voor die spouwcontrole.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:34 schreef Pajanus het volgende:
Tja.
er is een offerte gemaakt en die is getekend =overeenkomst, maar is er daarna ook contact geweest voor het maken van de afspraak/datum? zijn er materialen besteld of niet?
Als het contact hierna ook nalatig is, dan kun je het daarop gooien. Wat staat er qua algemene voorwaarden in de getekende offerte? of wat zijn de voorwaarden van het bedrijf?
Als de voorwaarden van het bedrijf niet bij de offerte zaten, kan dit effect hebben op de geldigheid. Heeft je vader rechtsbijstand?
Anderzijds, heb je het al geprobeerd met 'M'n vader is oud en weet het niet zo goed, hij dacht dat dit niet de opdrachtbevestiging was maar anders' ?
Tja, toch klinkt het tekenen van een offerte toch echt als het sluiten van een overeenkomst. Alle werkzaamheden die ik aan mijn huis heb gedaan begonnen ook door het ondertekenen van een offerte. Ik vrees dat je ook niks op de leeftijd van je vader kunt gooien, hij is handelingsbekwaam. Je kunt alleen bellen en hopen op coulantie, maar je hebt denk ik nergens recht op.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:43 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dit was de eertse offerte van de drie die hij wilde opvragen. En inderdaag was deze 2 maal zo duur als de tweede. Maar toen kwam hij terecht in een project via de gemeente die nog veel aantrekkelijker is. Hij is nog gewoon aan het rondkijken en informeren dus. Hij is totaal niet technisch, werkelijk bijzonder ontechnisch voor een man, hij heeft dan ook een cafe gehad het grootste deel van zijn leven. Het is voor hem bijna onmogelijk om een goede keuze te kunnen maken. Hij wilde ook eerst zonnepanelen leggen voordat het huis was geisoleerd. Heb hem zelf omgepraat om eerst het huis te laten isoleren. En nu kan het via de gemeente allemaal tegelijk. Morgen komen ze van de gemeente langs dus dat wacht ik nog even af en als daar niks uit kom dan bel ik zelf met het bedrijf.
Als het verhaal van TS klopt, vind ik het toch raar om bij eerste klantbezoek meteen over te gaan tot het ondertekenen van een offerte. Niks illegaals aan, maar getuigt wat mij betreft wel van een mentaliteit om vlug te willen scoren. Temeer omdat de prijs voor spouwmuurisolatie in dit geval erg hoog is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:57 schreef stavromulabeta het volgende:
inderdaad aan waar precies voor getekend is. Maar het tekenen van een offerte door de ontvanger (voor iets anders dan opdrachtverlening) is volgens mij niet gebruikelijk. Het dient immers geen doel om ergens een handtekening onder te zetten als het de bedoeling is dat dit vrijblijvend is.
Als ik de recensies van het bedrijf lees, lees ik vooral negativiteit rondom ongewenste reclame en moeizaam afspraken kunnen maken. Niet iets over het onder druk zetten van klanten voor een opdracht of iets wat in de buurt komt van een (poging tot) oplichting. Mijn gevoel zegt dat je nog eens kritisch moet proberen te achterhalen hoe het precies is gelopen met je vader, ik krijg in ieder geval niet direct de indruk dat je te maken hebt met een 'fout' bedrijf. Eerder miscommunicatie of je vader die zich - al dan niet door de leeftijd - dingen anders herinnert.
Dat er ter plaatse een offerte gemaakt wordt, vind ik niet heel raar. Dat soort isolatiewerkzaamheden zijn meestal standaardwerk: aantal vierkante meters, constructietype en je hebt de prijs. Daar hoef je niet urenlang op kantoor een calculatie voor te maken. Ik denk dat beide (per e-mail en ter plaatse) wel voorkomt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:01 schreef skrn het volgende:
[..]
Als het verhaal van TS klopt, vind ik het toch raar om bij eerste klantbezoek meteen over te gaan tot het ondertekenen van een offerte. Niks illegaals aan, maar getuigt wat mij betreft wel van een mentaliteit om vlug te willen scoren. Temeer omdat de prijs voor spouwmuurisolatie in dit geval erg hoog is.
Als je met een normaal bedrijf te doen hebt (meedere werknemers, kantoor, BTW gespecificeerd op offerte, noem maar op) zou ik verwachten dat ze een offerte via de e-mail versturen en jou als klant de tijd gunnen om de offerte in je eigen tijd door te lezen.
Algemene voorwaarden dus nakijken. En afkoop met bedrijf regelen. Leer voor de volgende keer, zorg dat je erbij bent.quote:Een ondertekende offerte is bindend.
Een offerte wordt bindend zodra je klant die ondertekent: vanaf dat moment wordt het een wettige overeenkomst. Die kan kan je niet zomaar verbreken. Je klant kan wel beslissen om de opdracht niet te laten uitvoeren, zonder dat hij daarvoor een goede reden moet opgeven. Je kan hem dus niet verplichten om het project te laten doorgaan. Maar zette hij zijn handtekening onder de offerte voor hij die annuleerde, dan heb je wel recht op een schadevergoeding.
Op welke schadevergoeding heb je recht?
Maakte je een offerte op mét algemene voorwaarden over de schadevergoeding bij annulering - en werd je offerte dus ondertekend - dan kan je daarop terugvallen. Het bedrag van de schadevergoeding moet wel ‘aanvaardbaar’ zijn. Dat wil zeggen: in verhouding met het verlies dat je kan lijden. Over het algemeen is dat 10 tot 30 procent van het bedrag van de offerte.
Bevatte je offerte geen algemene voorwaarden, dan kan je alsnog een verbrekingsvergoeding vorderen om je werkelijke verlies te dekken. De omvang daarvan moet je zelf aantonen. Het gaat bijvoorbeeld om de kosten voor bestelde materialen, het werk dat je eventueel al gedaan hebt en de winst die je had kunnen maken. Die kosten bewijzen is niet altijd eenvoudig. Daarom is het nuttig om een verbrekingsclausule op te nemen in je algemene voorwaarden.
Heb je (om te beginnen) wat data wanneer e.e.a. zich afgespeeld heeft? Er is namelijk ook nog zoiets als een afkoelingsperiode, wel met de nodige mitsen en maren, maar misschien liggen daar nog kansen er onderuit te kunnen.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:40 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn vader, in de 80, is er ingeluist door een of ander isolatiebedrijf. Thermo Solutions heten ze. Die zouden komen om een offerte te maken en dat hebben ze gedaan. Vrijblijvend. Maar toen de offerte klaar was vroeg die man om een handtekening onder de offerte en die heeft mijn vader gezet met het oog op dat het een offerte is en geen opdracht.
Nu is mijn vader een traject aangegaan met de gemeente dus wil hij afzien van die Thermo Solutions. Toch stonden ze voor de deur precies op het moment dat de gemeenteman er was dus hebben ze ze gezamenlijk weggestuurd. In de ogen van mijn vader is er geen overeenkomst want hij heeft nog geen akkoord gegeven. Dat de handtekening op die offerte dat akkoord is gaat er bij hem niet in. Nu kwam de rekening van 5000 euro binnen (voor 108m2 spouwmuurisolatie) terwijl het werk niet is uitgevoerd.
Hij neemt vandaag contact op met die man van de gemeente om te kijken of die hem kunnen helpen maar ik vrees dat we de rechtsbijstand in moeten schakelen.
Triest dat zo'n verkoper misbruikt maakt van een oude man.
Wat is hier nog te redden? Kan ik het bedrijf bellen of heeft dat geen zin?
Wij ontvangen ook geregeld post van dit bedrijf. Onze spouw is al tijden geleden bijgevuld door een ander lokaal bedrijf waarbij we zelf de offerte hebben aangevraagd. Blijkbaar kan het financieel uit voor deze club om zoveel post(zegels + papier) te verkwisten.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb van dit bedrijf in de 6 maanden dat ik inmiddels in m'n huidige woning woon al 3 keer een brief ontvangen met reclame en adressering "aan de bewoners van <mijn adres>".
Als je dat soort spam verstuurt heb ik sowieso al direct het idee dat je een matig bedrijf hebt waar ik geen zaken mee wil doen, maar ik woon ook nog eens bijna 250km en 3 uur rijden bij dit bedrijf vandaan. Dan heb ik al helemaal geen koosjer gevoel meer bij dat bedrijf en het zou me niet verbazen als dit dus ook niet helemaal zuiver blijkt te zijn.
Ja! Dit had te maken met de ColportageWet, toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Heb je (om te beginnen) wat data wanneer e.e.a. zich afgespeeld heeft? Er is namelijk ook nog zoiets als een afkoelingsperiode, wel met de nodige mitsen en maren, maar misschien liggen daar nog kansen er onderuit te kunnen.
Geldt niet als je zelf vertegenwoordigers uitnodigt. De beste man vroeg zelf om een dienst.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:00 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ja! Dit had te maken met de ColportageWet, toch?
Dat betwijfel ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:09 schreef skrn het volgende:
[..]
Geldt niet als je zelf vertegenwoordigers uitnodigt. De beste man vroeg zelf om een dienst.
Ik interpreteer de OP en #13 anders, namelijk als twee bezoeken, waarvan één op afspraak en de tweede op een random moment (want op zich tamelijk vreemd is - voor zo'n klus aan je huis plan je normaliter een datum in onderling overleg).quote:Op woensdag 19 juni 2024 00:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Dat haal ik niet uit de OP en in post #13 lees ik dat ze onaangekondigd kwamen.
Het riekt allemaal naar colportage, ook gezien de normale modus operandi van dit bedrijf.
Ik lees 'zouden komen' als ware er een afspraak was voor een bezoek (om tot een offerte te komen).quote:Die zouden komen om een offerte te maken en dat hebben ze gedaan.
Ik lees dit als: voor het uitvoeren van de klus (op een ander moment dan #1) kwamen ze onaangekondigd.quote:Ze kwamen onaangekondigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |