Nee hoor; laat maar gaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:27 schreef Cupfighter het volgende:
Daarom nogmaals, geen Islam gedoe hier, Nederland en Nederlandse wetten hier, van mij mag die hele Islam discussie weggeveegd worden want het voegt niks toe aan dit topic
Ja iemand lijkt welbespraakt, antwoord netjes op vragen en veroordeelt verkrachters in de sterkste bewoordingen. Vindt het vanzelfsprekend dat mannen weten dat ze niet mogen verkrachten (en wat verkrachting is.) En draait zich om en stelt dat vrouwen schuldig zijn omdat ze gelegenheid geven en dat ze niet zonder “goede reden” mogen weigeren binnen het huwelijk, want hun “plicht.” Heel illustratief toch.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor; laat maar gaan.
Misschien dat bij sommige constante goedpraters en wegkijkers eindelijk dan eens de oogkleppen afgaan.
Die prachtige praatjes over hoe erg ze vrouwen wel niet eren en hoog houden is dan ook complete bullshit.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:35 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Ja iemand lijkt welbespraakt, antwoord netjes op vragen en veroordeelt verkrachters in de sterkste bewoordingen. Vindt het vanzelfsprekend dat mannen weten dat ze niet mogen verkrachten (en wat verkrachting is.) En draait zich om en stelt dat vrouwen schuldig zijn omdat ze gelegenheid geven en dat ze niet zonder “goede reden” mogen weigeren binnen het huwelijk, want hun “plicht.” Heel illustratief toch.
Het is niet alleen islam, het relifundamentalisme drijft erop, ongeacht welk religie.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:27 schreef Cupfighter het volgende:
Daarom nogmaals, geen Islam gedoe hier, Nederland en Nederlandse wetten hier, van mij mag dat hele Islam gedoe weggeveegd worden want het voegt niks toe aan dit topic
Nee. We are here to stay. Sorry.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:27 schreef Cupfighter het volgende:
Daarom nogmaals, geen Islam gedoe hier, Nederland en Nederlandse wetten hier, van mij mag dat hele Islam gedoe weggeveegd worden want het voegt niks toe aan dit topic
Wat geen enkele reden is een topic als dit te vervuilen met relifundamentele nonsens over hoe men zou moeten leven.quote:
Respectvoller als @Abdullah2 ga je ze niet vinden. Hij is de meest redelijke, respectvolle en genuanceerde Fok!kers sinds @Jippiequote:Op woensdag 19 juni 2024 00:44 schreef Cupfighter het volgende:
Ga je religie in de woestijn verkondigen met je respect, je vraagt respect voor een vrouwonvriendelijk regime, echt ik kots erop, meer ga ik niet zeggen want dan krijg ik dadelijk een ban maar echt pffff
Nou, dat kan je wel zeggen. Maar als ik de moskeeën zo zie en goed analyseer komen er juist steeds meer bekeerlingen bij. Ik voel me goed.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Jammer idioot, niemand zit hier te wachten op die onzin
Ik ben ervan overtuigd dat jij echt vindt dat je respect hebt voor vrouwen in het algemeen en jouw eigen vrouw in het bijzonder en dat jouw handelen volgens je geloof ook respectvol is. Ik denk niet dat je op welke wijze dan ook mensen die niet geloven en die mannen en vrouwen op een meer gelijkwaardige manier zien (of dat toch in ieder geval proberen en uitdragen) zult kunnen overtuigen dat je vrouw vriendelijk wijzen op haar plicht om jou seks te geven respectvol is.quote:Op woensdag 19 juni 2024 10:04 schreef Abdullah2 het volgende:
Alvast bedank ik de mods dat we hier open over kunnen spreken zonder dat het wordt verwijderd. Ik merk wel dat het veel tijd en energie kost, dus na dit topic ben ik van plan niet meer in deze discussie vorm over de islam aan te gaan in elk topic.
Ik doe mn best zo correct en duidelijk mogelijk te reageren, maar dat lukt niet altijd. Dus ik snap dat mijn vorige post begrepen kan worden, maar ik zal mijn best doen dat te verduidelijken.
Waarom hier wel in een topic waar het ongepast is, het is opdringerig en ongepast om hier Islamitische gewoontes te promoten.quote:Op woensdag 19 juni 2024 10:04 schreef Abdullah2 het volgende:
Alvast bedank ik de mods dat we hier open over kunnen spreken zonder dat het wordt verwijderd. Ik merk wel dat het veel tijd en energie kost, dus na dit topic ben ik van plan niet meer in deze discussie vorm over de islam aan te praten in elk topic.
Ik doe mn best zo correct en duidelijk mogelijk te reageren, maar dat lukt niet altijd. Dus ik snap dat mijn vorige post begrepen kan worden, maar ik zal mijn best doen dat te verduidelijken.
Besef je zelf wel dat wat jij hier nu neerzet de mooiste versie van de islam en de omgang tussen echtgenoten is? Dat er nog heel veel moslims zijn die zich hier bepaald niet aan houden? Dat er nog steeds veel te veel jonge meisjes worden besneden? Dat er nog veel te veel jonge meisjes moeten trouwen met een oude man? Dat die man zijn huwelijkse recht claimt en seks wenst met dat veel te jonge meisje? Dat die meisjes geen inspraak hebben gehad in het huwelijk, of toch in ieder geval niet echt? Dat verkrachte vrouwen met hun verkrachter moeten trouwen om onder steniging uit te komen?quote:Op woensdag 19 juni 2024 10:38 schreef Abdullah2 het volgende:
Allereerst was mijn reactie op @:-Spring antwoord op een theoretische vraag. Namelijk wat zou ik doen als mijn vrouw geen gemeenschap wilt. Dit is niet een alledaagse situatie; in een normaal en gezond huwelijk waar beide partners voor hebben gekozen nadat ze zich aangetrokken voelde tot de ander is seksuele gemeenschap namelijk erg vanzelfsprekend. Het is iets wat voor beide partijen normaal is en er bij hoort. Het is dus niet alsof ik of de gemiddelde moslim zijn vrouw dagelijks zou moeten vermanen om zijn recht, tuurlijk niet. Net zoals de man ervan geniet, geniet de vrouw er ook van. Nogmaals de vrouw heeft ook gewoon inspraak met wie ze trouwt, dit mag niet met dwang gebeuren. Dus bij het aangaan van een islamitische huwelijk - wat zowel een man als een vrouw vrijwillig aangaan - geeft een vrouw dus toestemming om seksuele gemeenschap te hebben met haar man wanneer hij dat wilt en het haar niet schaadt of tot last is. Zij heeft dus al vrijwillig haar toestemming gegeven en dit is dus zeker geen verkrachting, zoals sommigen claimen. Tuurlijk is dit niet het enige waar ze mee toe instemt. Zij en hij hebben beide rechten in het huwelijk. Zo heeft een vrouw het recht om uiterst goed behandeld te worden door de man.
Ik vergat ook te noemen, omdat het zo vanzelfsprekend is dat er gemeenschap in een huwelijk is, dat ik bij mezelf ten rade zou gaan waarom ze niet wilt. Heb ik iets gedaan? Heb ik haar slecht behandeld? Heb ik haar verdrietig gemaakt? Ruik ik niet goed? Etc. En dat dan corrigeren waar mogelijk. Of is er misschien iets bij haar aan de hand? En dat kunnen we dan samen proberen op te lossen. En dit hoeft echt niet meteen opgelost te worden, er kunnen gerust wat dagen en nachten overheen gaan.
Mocht zij ondanks dat haar toch niet goed voelen bij het huwelijk door zijn uiterlijk, slechte omgang, haat voor hem o.i.d. en ze geen gemeenschap willen dan kan ze een scheiding aanvragen.
Zie mijn vorige reactie.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:38 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Verder klinkt het meer als een bizarre zakelijke overeenkomst dan een liefdesrelatie. Me sex, you food. Maar dat zal dan wel weer een cultuurdingetje zijn.
Ik verdedig de islam, niet moslims. Dus als een moslim iets doet wat in strijd is met de islam keur ik dat af.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn reacties op anderen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 10:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarom hier wel in een topic waar het ongepast is, het is opdringerig en ongepast om hier Islamitische gewoontes te promoten.
Open zelf een topic over de Islam en laat ons hier met rust, dat is respect
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |