abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213949688
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 18:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou nee, dat zeg ik op geen enkel moment, ik schrijf zelfs dat nee ook een antwoord is en geaccepteerd moet worden.

Meer dat je kan en eigenlijk moet verwachten dat deze jongen, die normaal en vriendelijk over komt, hiermee eigenlijk op een vrij nette manier vraagt of zij ok is om een volgende stap in het contact te gaan verkennen.

Dat een meid in deze (had ook andersom kunnen zijn) zich wel moet realiseren dat zo'n vraag binnen een date gericht contact een opzet is naar misschien meer.

En hier komt dat stukje eigen verantwoordelijkheid boven drijven. Dat je nee zegt als je nog niet toe bent aan die move tot meer.
Die arm om je heen, die poging om te zoenen...
Je zou moeten weten dat zoiets in de lucht hangt dan.

Deze jongeman vraagt toestemming om het date gerichte contact mogelijk te verdiepen. Het is dan aan haar om aan te geven of ze daar al aan toe is. Of misschien liever eerst bv een ijsje gaat eten samen op een park bankje.

Samen in huis op de bank betekend simpelweg mag ik proberen een arm om je heen te slaan? Mag ik proberen je te zoenen?

Nee is altijd nee, het gaat hier om een jongen die vraagt of ze die mogelijkheid wil onderzoeken met haar.
Natuurlijk zegt hij niet botweg dat hij graag eventjes wil tong worstelen terwijl ze beide friemelen of zelfs meer. Zie je het al voor je dat iemand zegt zullen we afspreken om lekker geil te doen?

Deze jongen tast af of er meer in zit. Legt het keurig bij haar neer, vraagt of dit ook haar tempo is.

Als ik een date afspraak maak bij mij thuis, wij alleen, dan ga ik ervan uit dat we gaan kijken of er 'meer' in zit. Als dat niet zo is zal ik dat aangeven. Zodat die ander ook weet dat het bv enkel echt film kijken is.

Enge verkrachters zijn van een andere orde, maar grijs gebied kan je wel degelijk voorkomen.
Als ik niet wil dat een man een poging waagt dan spreek ik niet prive af zonder duidelijke grenzen te stellen.
Was het voorstel niet Netflix&chill aka neuken? Ipv een film kijken
pi_213949725
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 18:48 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Was het voorstel niet Netflix&chill aka neuken? Ipv een film kijken
Waar slaat dit nou weer op, laat die onzin uit dit topic
  maandag 17 juni 2024 @ 18:53:19 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213949773
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2024 18:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit was nieuws voor je dochter?
Ik hoop en ga ervan uit van niet, maar het kan geen kwaad het nogmaals te bevestigen. En dat is wel de discussie/victim-blaming die door dit proces is ontstaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213949868
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:34 schreef Justinn het volgende:

[..]
Graag gedaan. Ik hoopte een nuance aan te brengen, maar dit zijn onwijs complexe onderwerpen omdat iedereen vanuit andere referentiekaders erin mee gaat. Dat is opzich niet erg.

Ik kan niet spreken voor vrouwen die na een seksueel delict victim blaming ervaren, behalve dat ik de gevolgen wel denk te begrijpen. Maar ik heb als man compleet andere ervaringen:

-knip-
Omdat ik zelf in het onderwijsveld heb gewerkt, ben ik veel bezig geweest met hoe om te gaan met bijvoorbeeld buitensluiten, negeren en pesten. Er zijn grofweg twee paradigma's: die van de orthopedagogiek waarin naar individuen wordt gekeken die behandeling krijgen en die van de onderwijspedagogiek waarin naar de groep als geheel wordt gekeken, ieders rol daarin en de processen die vandaaruit ontstaan. In de onderwijspedagogiek ligt veel meer de nadruk op hoe je een positief klassenklimaat creëert waarin kinderen naar elkaar luisteren en elkaar aanspreken op wangedrag.

Dat laatste klinkt vast soft, maar we hebben er onderzoek naar gedaan en het werkt. Voor mij staat dat symbool voor wat ik ook hoop dat er gebeurt in andere verbanden, in gezinnen bijvoorbeeld of in de maatschappij. Daarom gaat victim blaming me aan het hart. En ik ben me ervan bewust hoe makkelijk het is om er zelf aan mee te doen, bijvoorbeeld door je kind te vragen 'wat heb je gedaan?' in plaats van 'wat is er gebeurd?'.

Je stelt dat het geen victim blaming is als er geen kwade intentie is. Dat is niet de manier waarop de term door instanties wordt gebruikt. Het idee is dat je zelfs aan victim blaming kunt doen zonder dat je je ervan bewust bent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 juni 2024 @ 19:24:04 #130
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213950378
Vrouwen weten zelf ook wel wanneer ze het te bont maken (in de zin van kledij, of juist het gebrek daaraan, tijding en stoute flirtskills). Verlegenheid en schaamte zit er van nature in geprogrammeerd, dat is niet voor niks. With great powers comes great responsibility.

Ja mannen moeten van haar afblijven, zeker. In geval van ongewenste intimiteiten blijft hij de dader en de schuldige. Het slachtoffer in kwestie had het risico er op IN ALGEMENE ZIN wel kunnen reduceren. Zoals je je deur op slot doet, je telefoon in een hoesje doet en geld op de bank bewaart.

Het is allemaal geen wiskunde. Jason.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 17 juni 2024 @ 19:25:33 #131
13462 BansheeBoy
pi_213950418
Sorry mensen voor mijn ietwat verlate reacties. Was druk in de weer met verse lammeren.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_213950675
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 19:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En ik ben me ervan bewust hoe makkelijk het is om er zelf aan mee te doen, bijvoorbeeld door je kind te vragen 'wat heb je gedaan?' in plaats van 'wat is er gebeurd?'.
Het klopt dat je er gemakkelijk (onbewust en onbedoeld) aan mee kan doen. Desondanks vind ik dit voorbeeld naar jouw kind eigenlijk geen victim blaming in directe zin. Daar is imo alleen sprake van als je als ouder bevoordeeld er al vanuit gaat dat jouw kind iets verkeerd heeft gedaan en aanname gestuurd gaat vissen naar bevestiging. Anders vind ik 'wat heb je gedaan' een heel normale vraag.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 19:01 schreef Claudia_x het volgende:

Je stelt dat het geen victim blaming is als er geen kwade intentie is. Dat is niet de manier waarop de term door instanties wordt gebruikt. Het idee is dat je zelfs aan victim blaming kunt doen zonder dat je je ervan bewust bent.
Hier heb je inderdaad gelijk, al heb ik het woord kwade intentie niet gebruikt. In de meeste gevallen heeft victim blaming niet als doel opzettelijk te kwetsen natuurlijk. Echter spreek ik liever over verkeerde intenties dan kwade intenties. Als je met instanties slachtofferhulp bedoeld, hebben zij (hier) er een mooi artikel over. Zij suggereren dat je onder andere niet moet oordelen, niet moet beschuldigen en geen suggestieve vragen moet stellen met een aantal voorbeelden. Letterlijk al die voorbeelden getuigen m.i. geenszins van een goede intentie naar het slachtoffer, ondanks dat geen sprake is van opzet en het in de praktijk vooral te wijten zal zijn aan onkunde van anderen. Anders gesteld, in het gros van die voorbeelden is de onderliggende intentie m.i. het opdringen van een eigen mening of oordeel.

Het kan iedereen een keer gebeuren dat je iets verkeerds zegt, maar bij mensen die veel in standje oordeel staan (niveautje "Wees maar blij dat het niet erger is." :r :r), geloof ik niet in goede intenties. Dan ben je vooral met jezelf bezig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 17-06-2024 19:47:56 ]
pi_213951235
quote:
15s.gif Op maandag 17 juni 2024 19:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Vrouwen weten zelf ook wel wanneer ze het te bont maken (in de zin van kledij, of juist het gebrek daaraan, tijding en stoute flirtskills). Verlegenheid en schaamte zit er van nature in geprogrammeerd, dat is niet voor niks. With great powers comes great responsibility.

Ja mannen moeten van haar afblijven, zeker. In geval van ongewenste intimiteiten blijft hij de dader en de schuldige. Het slachtoffer in kwestie had het risico er op IN ALGEMENE ZIN wel kunnen reduceren. Zoals je je deur op slot doet, je telefoon in een hoesje doet en geld op de bank bewaart.

Het is allemaal geen wiskunde. Jason.

Pff wat een ramp weer dit , ga maar weer terug naar je lammetjes
pi_213951515
Er is hier gevraagd naar wat er aan jongens/mannen verteld zou moeten worden, om verkrachtingen te voorkomen.

Het allerbelangrijkste lijkt me om duidelijk te maken dat seks het lekkerste is wanneer beide partijen het zo fijn mogelijk hebben. Dat goede seks geen kwestie is van nemen, maar van geven. Van beide kanten.
Dat je niet er opuit moet zijn om zelf te ejaculeren, maar om je vrouw een orgasme te geven. Die ejaculatie komt wel.
Wanneer je vooral je kwakje kwijt wil, doe je niet alleen de vrouw te kort, maar ook jezelf. Ik ken vrij veel mannen die denken dat ejaculeren bij een man gelijk staat aan een orgasme. Dat klopt niet. Het mannelijk orgasme kan veel meer zijn.
Voor de de duidelijkheid: ik heb het dan niet over vanilleseks, of tantrische seks oid, ik doel er enkel op dat je liefdevol (of lustvol) op je partner gericht moet zijn, onafhankelijk van welke variant je verder lekker vindt.
Het spreekt verder vanzelf lijkt me, dat het ook wel handig is om zo af en toe eens te praten over wat je fijn vindt, wat de ander fijn vindt, of wat jullie wel eens zouden willen proberen.

Kortom, zoveel en zo vroeg mogelijk voorlichten, afgestemd op de leeftijd, waarbij de kern is dat je op elkaar gericht bent en elkaar respecteert.

Maar dit gaat niet over victim-blaming, dus ik hou het zo kort mogelijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:36:24 #135
13462 BansheeBoy
pi_213960480
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2024 20:06 schreef OllieA het volgende:
Het allerbelangrijkste lijkt me om duidelijk te maken dat seks het lekkerste is wanneer beide partijen het zo fijn mogelijk hebben. Dat goede seks geen kwestie is van nemen, maar van geven. Van beide kanten.
Dat je niet er opuit moet zijn om zelf te ejaculeren, maar om je vrouw een orgasme te geven. Die ejaculatie komt wel.
Wanneer je vooral je kwakje kwijt wil, doe je niet alleen de vrouw te kort, maar ook jezelf. Ik ken vrij veel mannen die denken dat ejaculeren bij een man gelijk staat aan een orgasme. Dat klopt niet. Het mannelijk orgasme kan veel meer zijn.
Je gaat als verstandige vrouw toch niet wachten en het risico nemen tot de hele wereld is opgeleid. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat er slechte "leerlingen" zijn. Dit soort (simpele) mannen die zich verlagen tot verkrachtingen (en aanrandingen) zijn er alleen op uit om met het minst aantal handelingen (en risico) hun kwakje te lozen.

Met alle respect, je betoog is wellicht goed bedoeld maar ontzettend naïef.

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 18-06-2024 15:42:54 ]
pi_213960574
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je gaat als verstandige vrouw toch niet wachten en het risico nemen tot de hele wereld is opgeleid. En dan heb ik het nog niet eens over slechte "leerlingen". Dit soort (simpele) mannen die zich verlagen tot verkrachtingen (en aanrandingen) zijn er alleen op uit om met het minst aantal handelingen (en risico) hun kwakje te lozen.

Met alle respect, je betoog is wellicht goed bedoeld maar ontzettend naïef.

Zeg maar niet met alle respect als je er toch niks van meent.

Waarom wil je de wereld niet in de toekomst beter maken? Ook als je zoals jij zo graag wilt, alleen je eigen man ziet, helpt de hierboven educatie om seks in het huwelijk te verbeteren en misschien een paar verkrachtingen te voorkomen. (Alhoewel ik de gedachte, je moet niet verkrachten omdat voor jezelf niet zo leuk is ook een beetje problematisch vind.) Wist je trouwens dat gedegen seksuele voorlichting gewoon naast (aanmatigende) waarschuwingen over contact met mannen in het openbaar kan bestaan?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:50:08 #137
13462 BansheeBoy
pi_213960604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:45 schreef Sweet_Jane het volgende:

Waarom wil je de wereld niet in de toekomst beter maken? Ook als je zoals jij zo graag wilt, alleen je eigen man ziet, helpt de hierboven educatie om seks in het huwelijk te verbeteren en misschien een paar verkrachtingen te voorkomen. (Alhoewel ik de gedachte, je moet niet verkrachten omdat voor jezelf niet zo leuk is ook een beetje problematisch vind.) Wist je trouwens dat gedegen seksuele voorlichting gewoon naast (aanmatigende) waarschuwingen over contact met mannen in het openbaar kan bestaan?
Daarom propageer ik dus én én.

pi_213965925
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 09:31 schreef -Spring het volgende:
@:Abdullah2, hoewel je er denkwijze op nahoudt die haaks staat op de mijne, wil ik je wel complimenteren voor de tomeloze ernergie waarmee je op een respectvolle manier je standpunten verdedigt.

Over jouw oplossingen: weet of denk je dat deze écht bijdragen aan het verminderen van het aantal verkrachtingen (van vrouwen)? Worden er in Islamitische landen minder vrouwen verkracht? En is dat te linken aan de zaken die jij als oplossing aandraagt?
Bedankt voor je positieve reactie en interesse.

Mijn reactie heeft op me laten wachten omdat ik niet bekend was met de cijfers over dit onderwerp van islamitische, maar ook niet islamitische landen. Wat ik gelijk moet zeggen is dat ik geen land ken dat vandaag de dag de volledige shariah toepast. Dit kan zijn door mijn onwetendheid of omdat die er gewoonweg niet is. En omdat het bijhouden van dit soort statistieken iets is van deze tijd, is het mij niet gelukt cijfers te vinden van vroegere islamitische landen die wel werden geregeerd door (zo goed als) de volledige shariah. Het meest dichtstbijzijnde wat hierbij komt is denk ik Saoedie Arabië (al is het ook niet meer wat het was), en ik las dat daar 0.3 op de 100.000 verkracht zouden zijn in 2002 (bron wikipedia), en in NL was het bijv. in 2003 10.5 op de 100.000 en in de VS 32.2 op de 100.000. In deze cijfers zijn natuurlijk niet de incidenten opgenomen die niet zijn aangegeven. En dit lage cijfer heeft denk ik toch wel te maken met hetgeen zij toepassen van de islamitische wetten. Helaas heb ik geen betere cijfers van vroegere landen maar ik ben er zeker van overtuigd dat als alle islamitische wetten en voorschriften worden toegepast dat dit verkrachtingen en aanrandingen enorm zal doen dalen. Hier valt dus onder wat ik eerder heb genoemd, maar ook en vooral het geloof aspect is een sterke aansporing voor moslims om goede daden te verrichten en slechte zaken te laten. Buiten dat verkrachting natuurlijk een vanzelfsprekend verachtelijke daad is, sporen de beloofde straffen in dit leven en het hiernamaals aan om ver weg te blijven ervan en daarvoor nog onwettige seksuele handelen die in overeenstemming met beide partijen gebeuren. Mocht je over één van de dingen die ik noemde je afvragen hoe dat kan bijdragen, dan leg ik dat graag verder uit (zover ik kan).

quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 09:37 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook niet over de inhoud maar over de toon waarmee ie hier communiceert.

@:Abdullah2, als jouw vrouw écht geen seks wil op een moment waarop jij dat wel wil, dwing je haar dan (met geweld)?
Nee, ik zou mijn vrouw zeker niet met geweld dwingen tot seks. Ik zou kijken wat daar de reden voor is; ondanks dat het wel mijn recht is kan ze een goede reden hebben, bijvoorbeeld ziekte of iets anders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mannen zijn fysiek sterker, en die kracht moet met verantwoordelijkheid worden gedragen; om o.a. vrouwen te beschermen en voor ze te zorgen en niet om ze te kwellen en dergelijke.
pi_213966128
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:36 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]

Mijn reactie heeft op me laten wachten omdat ik niet bekend was met de cijfers over dit onderwerp van islamitische, maar ook niet islamitische landen. Wat ik gelijk moet zeggen is dat ik geen land ken dat vandaag de dag de volledige shariah toepast. Dit kan zijn door mijn onwetendheid of omdat die er gewoonweg niet is. En omdat het bijhouden van dit soort statistieken iets is van deze tijd, is het mij niet gelukt cijfers te vinden van vroegere islamitische landen die wel werden geregeerd door (zo goed als) de volledige shariah. Het meest dichtstbijzijnde wat hierbij komt is denk ik Saoedie Arabië (al is het ook niet meer wat het was), en ik las dat daar 0.3 op de 100.000 verkracht zouden zijn in 2002 (bron wikipedia), en in NL was het bijv. in 2003 10.5 op de 100.000 en in de VS 32.2 op de 100.000. In deze cijfers zijn natuurlijk niet de incidenten opgenomen die niet zijn aangegeven. En dit lage cijfer heeft denk ik toch wel te maken met hetgeen zij toepassen van de islamitische wetten. Helaas heb ik geen betere cijfers van vroegere landen maar ik ben er zeker van overtuigd dat als alle islamitische wetten en voorschriften worden toegepast dat dit verkrachtingen en aanrandingen enorm zal doen dalen. Hier valt dus onder wat ik eerder heb genoemd, maar ook en vooral het geloof aspect is een sterke aansporing voor moslims om goede daden te verrichten en slechte zaken te laten. Buiten dat verkrachting natuurlijk een vanzelfsprekend verachtelijke daad is, sporen de beloofde straffen in dit leven en het hiernamaals aan om ver weg te blijven ervan en daarvoor nog onwettige seksuele handelen die in overeenstemming met beide partijen gebeuren. Mocht je over één van de dingen die ik noemde je afvragen hoe dat kan bijdragen, dan leg ik dat graag verder uit (zover ik kan).
[..]
Nee, ik zou mijn vrouw zeker niet met geweld dwingen tot seks. Ik zou kijken wat daar de reden voor is; ondanks dat het wel mijn recht is kan ze een goede reden hebben, bijvoorbeeld ziekte of iets anders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mannen zijn fysiek sterker, en die kracht moet met verantwoordelijkheid worden gedragen; om o.a. vrouwen te beschermen en voor ze te zorgen en niet om ze te kwellen en dergelijke.
Dank voor je reactie.

Ik vermoed dat in landen als Saoedi-Arabie maar weinig vrouwen aangifte zullen doen van verkrachtig door een derde. Bovendien is verkrachtig binnen het het huwelijk daar niet strafbaar dus de cijfers zullen sowieso niet overeenkomen met de onze.

Met je spoiler ben ik het inhoudelijk zeer oneens, maar ik heb niet de illusie dat we daarin nader tot elkaar kunnen komen of dat verdere informatieuitwisseling over onze denkbeelden zinvol is.

Dank voor het inkijkje in je huwelijk.
pi_213966145
We zitten hier in Nederland met Nederlandse wetten van mij mag dat Islam gezeik hier wegblijven
pi_213966150
Toch nog een vraag: als je vindt dat je ze geen geldig excuus heeft en ze na jou vermaning nog steeds geen seks wil, wat gebeurt er dan?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 22:38:39 #142
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213966983
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:49 schreef -Spring het volgende:
Toch nog een vraag: als je vindt dat je ze geen geldig excuus heeft en ze na jou vermaning nog steeds geen seks wil, wat gebeurt er dan?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Verder klinkt het meer als een bizarre zakelijke overeenkomst dan een liefdesrelatie. Me sex, you food. Maar dat zal dan wel weer een cultuurdingetje zijn.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  dinsdag 18 juni 2024 @ 22:41:54 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213967029
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:36 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]

[..]
SPOILER
8)7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 18 juni 2024 @ 22:43:49 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213967044
"Seks is mijn recht".

En dat nog verpakken in een religieus jasje ook.

Echt... conservatieve mannen + religie = altijd onderdrukking van vrouwen. Altijd. Geen mits of maren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 18 juni 2024 @ 23:02:17 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213967512
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ben gewoon sprakeloos..
Ik ben bekend met religieuze orthodoxie en seksualiteit; hele studies naar verricht.

Het eindresultaat is altijd hetzelfde:

- Wat er ook op seksueel gebied gebeurt, het is altijd de schuld van de vrouw als het mis gaat.
- Vrouwen hebben geen, of minder, seksuele gevoelens en noden, mannen wel, ergo, het is de verantwoordelijkheid van vrouwen om zelf de zaak (lees: mannen) onder controle te houden.
- Mannen zijn vooral onzeker over a) zichzelf, b) hun heilsbestemming (waar alles voor moet wijken) waardoor
- ... vrouwen zoveel mogelijk als klein kind c.q. en vergeef me de bewoording, vleselijke pop mogen fungeren. Dat laatste natuurlijk wel binnen 'het huwelijk'. Er moet immers aan 'behoeften', die soms ook rechten heten te zijn, voldaan worden. Haar rechten en noden? Volstrekt irrelevant, alsof ze een aseksuele zombie is.

Geloof me: de meeste conservatieve, orthodox religieuze mannen van elke snit zijn een nachtmerrie voor vrouwen.

Ze kunnen het in allerlei prachtige, poëtische frasen verkondigen ("de vrouw beschermen", "de vrouw als sieraad benaderen", "de vrouw als cadeautje alleen voor haar man", "de vrouw eren door haar kuisheid te beschermen"), psychologisch gezien is het allemaal te herleiden tot drang tot controle van vrouwen, en een enorme angst voor het hellevuur. Hún heil, lees: het heil van de man, staat centraal. Als een vrouw lustgevoelens opwekt, is dat niet alleen de schuld van die vrouw, het is ook een bedreiging voor het paradijs. Daarom moet een vrouw zich bedekken en verstoppen, worden haar seksualiteit en haar verlangens ontkend of gecriminaliseerd en dienen ze vooral als struikelblok voor de mannelijke zoektocht naar de hemel.

Aan elke vrouw in een dergelijke setting: bevrijd je, keer je ervan af. Het heeft met God, religie of naastenliefde geen moer te maken. Laat staan moraal of ethiek. Het is zelfs het radicaal tegenovergestelde, en om in religieuze termen te blijven: demonisch en kwaadaardig.

En vooral: al loop je naakt over straat, geen enkele man heeft het recht, welk recht dan ook, je aan te raken als je daar niet van gediend bent.

En helemaal vooral: het is NOOIT jouw schuld.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 18-06-2024 23:13:27 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213967603
Hoe zou het komen dat vrouwen in landen als Saoedi Arabië geen aangifte doen van verkrachting? Die cijfers uit SA zijn met geen enkele mogelijkheid t vergelijken met Nederlandse of Amerikaanse cijfers.

Daarnaast is er een keur van landen waar de sharia (deels) is ingevoerd en als Iran niet als eerste in je op komt kun je gewoon de discussie daarover stoppen.

Ik heb hier toch echt maar 1 antwoord op; flikker op met je achterhaalde islamitische onzin in een westelijke wereld.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 23:17:48 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213967671
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 23:08 schreef Electric_Eye het volgende:
Hoe zou het komen dat vrouwen in landen als Saoedi Arabië geen aangifte doen van verkrachting? Die cijfers uit SA zijn met geen enkele mogelijkheid t vergelijken met Nederlandse of Amerikaanse cijfers.

Daarnaast is er een keur van landen waar de sharia (deels) is ingevoerd en als Iran niet als eerste in je op komt kun je gewoon de discussie daarover stoppen.

Ik heb hier toch echt maar 1 antwoord op; flikker op met je achterhaalde islamitische onzin in een westelijke wereld.
In Iran heb je immers ook geen prostituees en homoseksuelen, niet lang iig.
Maar lekker als je in een land dat de Sharia hanteert aangifte doet dat je verkracht bent, word je beschuldigd van buitenechtelijke seks en kun je van die beschuldiging afkomen door met je verkrachter te trouwen.

Ja, dat nodigt idd uit tot het doen van aangifte :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213967689
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:49 schreef -Spring het volgende:
Vermaning en wijzen op plicht = seks met dwang. Het is wat mij betreft irrelevant op welk punt ze “toestemt.” Het moet van God is best een sterk dwangmiddel als je echt in die God gelooft, misschien nog wel meer dan fysiek geweld.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 23:25:48 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213967741
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 23:20 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Vermaning en wijzen op plicht = seks met dwang. Het is wat mij betreft irrelevant op welk punt ze “toestemt.” Het moet van God is best een sterk dwangmiddel als je echt in die God gelooft, misschien nog wel meer dan fysiek geweld.
Sowieso: wat voor hels 'huwelijk' is dat, waar je als man je vrouw kunt vermanen en wijzen op de seksuele plicht.

Braakneigingopwekkend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213967751
Daarom nogmaals, geen Islam gedoe hier, Nederland en Nederlandse wetten hier, van mij mag dat hele Islam gedoe weggeveegd worden want het voegt niks toe aan dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')