We kunnen ook de sharia invoeren om vrouwen te beschermen zoals geopperd werd.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het topic ontvolgen. Wat een ontzettend slecht gesprek met slechte argumenten. Er wordt niet gelezen, niet geluisterd. Er is ook geen enkele ruimte om er eens anders naar te kijken.
Als er zoveel vrouwen zijn die aangeven hoe het ervaren wordt, hoe victim blaming wordt gezien en ervaren, hoe er wordt gewaarschuwd, hoe meisjes vanaf jonge leeftijd mee krijgen dat ze voorzichtig moeten zijn, etc. etc. etc. en het enige dat terugkomt is "toch moeten we vrouwen achteraf nog een keer waarschuwen als er iets naars gebeurd is", dan houdt het wel een beetje op voor mij.
Ja, want als een vrouw dan verkracht wordt kan ze de schuld die ze daaraan heeft afkopen door met haar verkrachter te trouwen, is het probleem ook opgelost natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen ook de sharia invoeren om vrouwen te beschermen zoals geopperd werd.
Kudos voor het proberen. Je weet maar nooit of er iemand meeleest die wordt beïnvloed.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het topic ontvolgen. Wat een ontzettend slecht gesprek met slechte argumenten. Er wordt niet gelezen, niet geluisterd. Er is ook geen enkele ruimte om er eens anders naar te kijken.
Als er zoveel vrouwen zijn die aangeven hoe het ervaren wordt, hoe victim blaming wordt gezien en ervaren, hoe er wordt gewaarschuwd, hoe meisjes vanaf jonge leeftijd mee krijgen dat ze voorzichtig moeten zijn, etc. etc. etc. en het enige dat terugkomt is "toch moeten we vrouwen achteraf nog een keer waarschuwen als er iets naars gebeurd is", dan houdt het wel een beetje op voor mij.
Nee hoor. Maar totaal niks kunnen bespreken op een anoniem forum omdat je anders aan het victim blamen bent klinkt ook niet als een geweldige oplossing voor een discussie forum.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef miss_sly het volgende:
Dan kunnen ze alleen nog thuis worden onderdrukt en misbruikt. Vooruitgang.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen ook de sharia invoeren om vrouwen te beschermen zoals geopperd werd.
Dit zegt letterlijk niemand. Echt niemand. Het is niet minder belangrijk en het gebeurt wel degelijk. En daar is veel te weinig aandacht voor, en ruimte om het te vertellen. Zie ook het ervaringsverhaal van @Cupfighter, die zich wederom kwetsbaar durft op te stellen. Waar je overigens zelf helemaal niet op reageert.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:33 schreef Danny het volgende:
[..]
o ja, als het om mannen gaat is het allemaal een stuk minder belangrijk. Da's waar ook. Was ik even vergeten.
Het gaat me aan het hart. Ik ken teveel vrouwen die nare ervaringen hebben. En ik ken ook een aantal jongens (nog jong nu) die erg nare ervaringen hebben. En ik zou zo graag zien dat de komende generatie er veel minder mee geconfronteerd wordt. Dat mijn dochter in een veiliger wereld opgroeit. Daarom maak ik me er druk over en probeer ik over het voetlicht te brengen hoe er anders naar gekeken kan worden.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:48 schreef over_hedge het volgende:
En als laatste. Dan vind ik het ook wel weer mooi geweest voor vandaag.
Ik heb van alle 2 de kanten prima uitleggen gezien waarom mensen vinden wat ze vinden.
Goede uitleg van miss sly in het vorige topic. En paar goede punten hoe ik er nog niet naar gekeken had.
Maar ook prima uitleg van mannen die zo hun mening er over hebben.
En dan nog een klein groepje debielen die echt niet normaal kunnen reageren.
Maar mocht je doel geweest zijn om mensen meer te informeren. Dan heeft het topic best nut gehad
Plus dat er 30 keer "Een stad in Frankrijk" gepost wordt als jongens van 15/16 door hun lerares misbruikt zijn.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit zegt letterlijk niemand. Echt niemand. Het is niet minder belangrijk en het gebeurt wel degelijk. En daar is veel te weinig aandacht voor, en ruimte om het te vertellen. Zie ook het ervaringsverhaal van @:Cupfighter, die zich wederom kwetsbaar durft op te stellen. Waar je overigens zelf helemaal niet op reageert.
Er is ook voor mannen te weinig ruimte, en vaak is daar nog veel meer victim blaming, omdat zij geacht worden sterk(er) te zijn, zowel fysiek als emotioneel en dus is het nog meer hun eigen schuld als het ze wel overkomt. Daar moet heel hard wat aan gedaan worden. Ook dan is victim blaming echt geen goed idee.
Toen je 12 was, was je nog zo jong. Dat is echt een heel nare ervaring voor zo'n jonge jongen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:49 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb geen aangifte gedaan toen ik 12 was, ik heb het diep weggestopt toen, pas vele jaren later toen ik psychische problemen kreeg kwam het voor de dag, ook dat mijn ex vriendin me verkracht heeft heb ik niet gemeld, ga als man maar eens aangifte doen dat je verkracht ben door iemand die 30 jaar jonger en bloedmooi is.
Het gebeurd dus ook als je man bent alleen natuurlijk veel minder dan bij vrouwen
Waarschuwen is goed
Victim blaming is fout
Dank je welquote:Op maandag 17 juni 2024 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toen je 12 was, was je nog zo jong. Dat is echt een heel nare ervaring voor zo'n jonge jongen.
Ik kan me goed voorstellen dat je over de verkrachting door je vriendin ook niet echt open durft te zijn. De te verwachten reacties kun je gewoon uittekenen, en daar zit je niet op te wachten.
Bedankt voor het delen.
Erg heftig, sterkte.quote:
Je verplaatst de doelpalen enorm. Het ging niet over mannen, het ging over vrouwen. Daarom is er niet over mannen gesproken. Niemand heeft ook maar gehint dat het mannen niet overkomt of dat het voor mannen niet erg zou zijn. En de meeste mensen die verkrachting of seksueel misbruik van mannen wegwuiven zijn mannen.quote:
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:59 schreef miss_sly het volgende:
Er is ook voor mannen te weinig ruimte, en vaak is daar nog veel meer victim blaming, omdat zij geacht worden sterk(er) te zijn, zowel fysiek als emotioneel en dus is het nog meer hun eigen schuld als het ze wel overkomt. Daar moet heel hard wat aan gedaan worden. Ook dan is victim blaming echt geen goed idee.
Dat is het erge, dat je je ervoor schaamt. En er dus niet over durft te praten en geen hulp ervoor kunt zoeken.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dank je wel
Ik schaam me nog enorm dat ik verkracht ben door mijn ex vriendin, irl weet dit ook alleen naaste familie
Dit topic zou sowieso niet over mannen of vrouwen moeten gaan. Maar over het woord victim blaming.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:07 schreef miss_sly het volgende:
Je verplaatst de doelpalen enorm. Het ging niet over mannen, het ging over vrouwen
Had je een kort rokje aan? Fietste je alleen? Was het in het donker? Heb je geknipoogd?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:09 schreef Danny het volgende:
maar wat maakt jullie mening als vrouw over vermeend victim blaming 'belangrijker' dan de mening van een mannelijk slachtoffer die er anders over denkt? Waarom hebben jullie het 'goed' en de slachtoffers die er anders tegenaan kijken 'fout'? En wordt daar meteen ook nogal neerbuigend over gedaan?
Vind jij het oké als wij nu aan je gaan vragen of je achteraf vindt dat je het had kunnen voorkomen? Of je iets had kunnen doen om te ontsnappen? Of je niet beter had kunnen opletten?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:09 schreef Danny het volgende:
maar wat maakt jullie mening als vrouw over vermeend victim blaming 'belangrijker' dan de mening van een mannelijk slachtoffer die er anders over denkt? Waarom hebben jullie het 'goed' en de slachtoffers die er anders tegenaan kijken 'fout'? En wordt daar meteen ook nogal neerbuigend over gedaan?
Het is geen wedstrijdje en het gaat niet primair over goed of fout. Laat ik het bij mezelf houden: als ik hier op het forum post, dan stel ik het op prijs als de ander naar me luistert en mijn ervaringen en argumenten in overweging neemt. Door een redelijk consistente groep users is dat op geen enkel moment gebeurd, is er niet geluisterd maar wel steeds geoordeeld. Ervaringen van vrouwen zijn niet serieus genomen. En in al die jaren is er op een verschrikkelijke manier over vermeende slachtoffers gesproken en is daar niet op gemodereerd.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:09 schreef Danny het volgende:
maar wat maakt jullie mening als vrouw over vermeend victim blaming 'belangrijker' dan de mening van een mannelijk slachtoffer die er anders over denkt? Waarom hebben jullie het 'goed' en de slachtoffers die er anders tegenaan kijken 'fout'?
Dat ben ik op zich met je eens, maar omdat het voortkwam uit het topic over AliB en de insteek in de OP ook gericht was op vrouwen, is daar meer de nadruk op gelegd. Maar je hebt gelijk. Geslacht doet er niet toe, hoe er met slachtoffers m/v wordt omgegaan en of dat victim blaming is wel.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit topic zou sowieso niet over mannen of vrouwen moeten gaan. Maar over het woord victim blaming.
Of nouja dat is waar de OP over gaat.
Verdraai mijn woorden niet aub.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:26 schreef ToT het volgende:
De sharia invoeren om vrouwen te beschermen?![]()
Godskolere zeg!
ff die post een beetje door zitten lezen, maar die is gewoon te bizar om op in te gaan, met name dat stukje van dat bij een verkrachting beiden fout zouden zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |