abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 14:38:09 #51
236264 crew  capricia
pi_213946241
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het topic ontvolgen. Wat een ontzettend slecht gesprek met slechte argumenten. Er wordt niet gelezen, niet geluisterd. Er is ook geen enkele ruimte om er eens anders naar te kijken.
Als er zoveel vrouwen zijn die aangeven hoe het ervaren wordt, hoe victim blaming wordt gezien en ervaren, hoe er wordt gewaarschuwd, hoe meisjes vanaf jonge leeftijd mee krijgen dat ze voorzichtig moeten zijn, etc. etc. etc. en het enige dat terugkomt is "toch moeten we vrouwen achteraf nog een keer waarschuwen als er iets naars gebeurd is", dan houdt het wel een beetje op voor mij.
We kunnen ook de sharia invoeren om vrouwen te beschermen zoals geopperd werd. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juni 2024 @ 14:41:07 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213946271
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:38 schreef capricia het volgende:

[..]
We kunnen ook de sharia invoeren om vrouwen te beschermen zoals geopperd werd. :+
Ja, want als een vrouw dan verkracht wordt kan ze de schuld die ze daaraan heeft afkopen door met haar verkrachter te trouwen, is het probleem ook opgelost natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213946274
quote:
Ik ga het topic ontvolgen. Wat een ontzettend slecht gesprek met slechte argumenten. Er wordt niet gelezen, niet geluisterd. Er is ook geen enkele ruimte om er eens anders naar te kijken.
Als er zoveel vrouwen zijn die aangeven hoe het ervaren wordt, hoe victim blaming wordt gezien en ervaren, hoe er wordt gewaarschuwd, hoe meisjes vanaf jonge leeftijd mee krijgen dat ze voorzichtig moeten zijn, etc. etc. etc. en het enige dat terugkomt is "toch moeten we vrouwen achteraf nog een keer waarschuwen als er iets naars gebeurd is", dan houdt het wel een beetje op voor mij.
Kudos voor het proberen. Je weet maar nooit of er iemand meeleest die wordt beïnvloed.

En dank ook aan de vrouwen die hun verhalen hier en in het Ali-topic hebben gedeeld. Het is niet makkelijk om over aanranding en verkrachting te praten, zeker niet in een omgeving waarin de kans groot is dat je op onbegrip of zelfs vijandigheid stuit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 14:41:16 #54
364681 over_hedge
pi_213946276
quote:
Nee hoor. Maar totaal niks kunnen bespreken op een anoniem forum omdat je anders aan het victim blamen bent klinkt ook niet als een geweldige oplossing voor een discussie forum.

En dan heb ik me inhoudelijk er niet eens mee bemoeid. Op het stukje alle mannen vs percentage van mannen na :P Maar je hebt van de rest gelijk dat het topic nergens heen gaat. Want het is idd in rondjes lullen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 14:44:53 #55
5428 crew  miss_sly
pi_213946318
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan kunnen ze alleen nog thuis worden onderdrukt en misbruikt. Vooruitgang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 14:48:25 #56
364681 over_hedge
pi_213946345
En als laatste. Dan vind ik het ook wel weer mooi geweest voor vandaag.

Ik heb van alle 2 de kanten prima uitleggen gezien waarom mensen vinden wat ze vinden.
Goede uitleg van miss sly in het vorige topic. En paar goede punten hoe ik er nog niet naar gekeken had.

Maar ook prima uitleg van mannen die zo hun mening er over hebben.

En dan nog een klein groepje debielen die echt niet normaal kunnen reageren.
Maar mocht je doel geweest zijn om mensen meer te informeren. Dan heeft het topic best nut gehad ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213946351
Ik heb geen aangifte gedaan toen ik 12 was, ik heb het diep weggestopt toen, pas vele jaren later toen ik psychische problemen kreeg kwam het voor de dag, ook dat mijn ex vriendin me verkracht heeft heb ik niet gemeld, ga als man maar eens aangifte doen dat je verkracht ben door iemand die 30 jaar jonger en bloedmooi is.

Het gebeurd dus ook als je man bent alleen natuurlijk veel minder dan bij vrouwen

Waarschuwen is goed
Victim blaming is fout
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 14:59:53 #58
5428 crew  miss_sly
pi_213946451
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:33 schreef Danny het volgende:

[..]
o ja, als het om mannen gaat is het allemaal een stuk minder belangrijk. Da's waar ook. Was ik even vergeten.
Dit zegt letterlijk niemand. Echt niemand. Het is niet minder belangrijk en het gebeurt wel degelijk. En daar is veel te weinig aandacht voor, en ruimte om het te vertellen. Zie ook het ervaringsverhaal van @Cupfighter, die zich wederom kwetsbaar durft op te stellen. Waar je overigens zelf helemaal niet op reageert.

Er is ook voor mannen te weinig ruimte, en vaak is daar nog veel meer victim blaming, omdat zij geacht worden sterk(er) te zijn, zowel fysiek als emotioneel en dus is het nog meer hun eigen schuld als het ze wel overkomt. Daar moet heel hard wat aan gedaan worden. Ook dan is victim blaming echt geen goed idee.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 15:01:29 #59
5428 crew  miss_sly
pi_213946467
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:48 schreef over_hedge het volgende:
En als laatste. Dan vind ik het ook wel weer mooi geweest voor vandaag.

Ik heb van alle 2 de kanten prima uitleggen gezien waarom mensen vinden wat ze vinden.
Goede uitleg van miss sly in het vorige topic. En paar goede punten hoe ik er nog niet naar gekeken had.

Maar ook prima uitleg van mannen die zo hun mening er over hebben.

En dan nog een klein groepje debielen die echt niet normaal kunnen reageren.
Maar mocht je doel geweest zijn om mensen meer te informeren. Dan heeft het topic best nut gehad ^O^
Het gaat me aan het hart. Ik ken teveel vrouwen die nare ervaringen hebben. En ik ken ook een aantal jongens (nog jong nu) die erg nare ervaringen hebben. En ik zou zo graag zien dat de komende generatie er veel minder mee geconfronteerd wordt. Dat mijn dochter in een veiliger wereld opgroeit. Daarom maak ik me er druk over en probeer ik over het voetlicht te brengen hoe er anders naar gekeken kan worden.
  Admin maandag 17 juni 2024 @ 15:01:37 #60
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213946470
-- laat ook maar, ben er ook wel klaar mee. ik blijf gewoon de vragen stellen die niemand wil horen en en adviezen geven die als victim blaming worden gezien. that's it.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 17 juni 2024 @ 15:02:22 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213946478
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit zegt letterlijk niemand. Echt niemand. Het is niet minder belangrijk en het gebeurt wel degelijk. En daar is veel te weinig aandacht voor, en ruimte om het te vertellen. Zie ook het ervaringsverhaal van @:Cupfighter, die zich wederom kwetsbaar durft op te stellen. Waar je overigens zelf helemaal niet op reageert.

Er is ook voor mannen te weinig ruimte, en vaak is daar nog veel meer victim blaming, omdat zij geacht worden sterk(er) te zijn, zowel fysiek als emotioneel en dus is het nog meer hun eigen schuld als het ze wel overkomt. Daar moet heel hard wat aan gedaan worden. Ook dan is victim blaming echt geen goed idee.
Plus dat er 30 keer "Een stad in Frankrijk" gepost wordt als jongens van 15/16 door hun lerares misbruikt zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 15:03:26 #62
5428 crew  miss_sly
pi_213946490
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:49 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb geen aangifte gedaan toen ik 12 was, ik heb het diep weggestopt toen, pas vele jaren later toen ik psychische problemen kreeg kwam het voor de dag, ook dat mijn ex vriendin me verkracht heeft heb ik niet gemeld, ga als man maar eens aangifte doen dat je verkracht ben door iemand die 30 jaar jonger en bloedmooi is.

Het gebeurd dus ook als je man bent alleen natuurlijk veel minder dan bij vrouwen

Waarschuwen is goed
Victim blaming is fout
Toen je 12 was, was je nog zo jong. Dat is echt een heel nare ervaring voor zo'n jonge jongen.
Ik kan me goed voorstellen dat je over de verkrachting door je vriendin ook niet echt open durft te zijn. De te verwachten reacties kun je gewoon uittekenen, en daar zit je niet op te wachten.

Bedankt voor het delen. :*
pi_213946513
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toen je 12 was, was je nog zo jong. Dat is echt een heel nare ervaring voor zo'n jonge jongen.
Ik kan me goed voorstellen dat je over de verkrachting door je vriendin ook niet echt open durft te zijn. De te verwachten reacties kun je gewoon uittekenen, en daar zit je niet op te wachten.

Bedankt voor het delen. :*
Dank je wel
Ik schaam me nog enorm dat ik verkracht ben door mijn ex vriendin, irl weet dit ook alleen naaste familie
  maandag 17 juni 2024 @ 15:06:59 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213946521
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:01 schreef Danny het volgende:

Geknipt
Erg heftig, sterkte.
Je verwijt dat het "vooral door vrouwen" hard weggewuifd wordt als een man verkracht wordt klopt echt niet.... kijk de "lerares misbruikt leerling" topics er maar op na, die staan vol met "Nice" "Een stad in Frankrijk" en plaatjes van Nice.
En niet door vrouwelijke users, het zijn echt mannelijke users die daar op die manier op reageren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 15:07:09 #65
5428 crew  miss_sly
pi_213946523
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:01 schreef Danny het volgende:
-- laat ook maar
Je verplaatst de doelpalen enorm. Het ging niet over mannen, het ging over vrouwen. Daarom is er niet over mannen gesproken. Niemand heeft ook maar gehint dat het mannen niet overkomt of dat het voor mannen niet erg zou zijn. En de meeste mensen die verkrachting of seksueel misbruik van mannen wegwuiven zijn mannen.

En wat @Leandra zegt. 'Nice' is niet van de lucht als het over misbruikgevallen van jonge jongens door volwassen docenten gaat, bijvoorbeeld. Dat is het gif dat mannen onderling verspreiden.
pi_213946534
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:59 schreef miss_sly het volgende:

^O^

Helemaal mee eens. Dit is niet het eerste topic waarin ook seksueel misbruik van mannen ter sprake komt. In elk van die topics hebben we steeds benadrukt wat jij hier zegt. Het is goed dat mannen erover praten zodat het probleem zichtbaarder wordt en we er beter mee omgaan, zowel preventief als curatief.
  Admin maandag 17 juni 2024 @ 15:09:32 #67
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213946541
maar wat maakt jullie mening als vrouw over vermeend victim blaming 'belangrijker' dan de mening van een mannelijk slachtoffer die er anders over denkt? Waarom hebben jullie het 'goed' en de slachtoffers die er anders tegenaan kijken 'fout'? En wordt daar meteen ook nogal neerbuigend over gedaan?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 15:13:34 #68
5428 crew  miss_sly
pi_213946581
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dank je wel
Ik schaam me nog enorm dat ik verkracht ben door mijn ex vriendin, irl weet dit ook alleen naaste familie
Dat is het erge, dat je je ervoor schaamt. En er dus niet over durft te praten en geen hulp ervoor kunt zoeken.
Het is niet nodig je te schamen, maar dat gevoel zit zo diep, dat krijg je niet weggewerkt. Sterkte daarmee.
  FOK!fotograaf maandag 17 juni 2024 @ 15:14:32 #69
364681 over_hedge
pi_213946588
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:07 schreef miss_sly het volgende:
Je verplaatst de doelpalen enorm. Het ging niet over mannen, het ging over vrouwen
Dit topic zou sowieso niet over mannen of vrouwen moeten gaan. Maar over het woord victim blaming.

Of nouja dat is waar de OP over gaat.
  maandag 17 juni 2024 @ 15:14:46 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213946594
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:09 schreef Danny het volgende:
maar wat maakt jullie mening als vrouw over vermeend victim blaming 'belangrijker' dan de mening van een mannelijk slachtoffer die er anders over denkt? Waarom hebben jullie het 'goed' en de slachtoffers die er anders tegenaan kijken 'fout'? En wordt daar meteen ook nogal neerbuigend over gedaan?
Had je een kort rokje aan? Fietste je alleen? Was het in het donker? Heb je geknipoogd?
Ik ga er vanuit dat al die zaken niet voor je gelden, als jou die vragen gesteld worden, of zelfs min of meer verwijtend verteld wordt dat je dan maar had moeten zorgen dat je niet alleen met haar was, hoe zou dat dan overkomen?
Het punt is dat het vrijwel iedereen kan overkomen, en het is niet de schuld van het slachtoffer, ongeacht of het slachtoffer of de dader een man of een vrouw is, en in de meeste gevallen is het ook nog eens niet afhankelijk van het "uitdagende gedrag" van het slachtoffer, maar zoekt de dader het slachtoffer uit op de kans dat de dader zijn/haar zin kan krijgen, en er mee weg kan komen, want vaak is de schaamte van het slachtoffer te groot om er iets mee te doen, niet alleen omdat het slachtoffer zich schaamt, maar ook nog eens omdat het slachtoffer vaak niet geloofd wordt, en alsnog dat soort vragen krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 15:16:50 #71
5428 crew  miss_sly
pi_213946619
quote:
Vind jij het oké als wij nu aan je gaan vragen of je achteraf vindt dat je het had kunnen voorkomen? Of je iets had kunnen doen om te ontsnappen? Of je niet beter had kunnen opletten?

Het zijn overigens geen vragen die bij mij opkomen. Bij mij komt alleen een gevoel van medeleven op, en afschuw dat je dat als jonge man hebt ervaren. Dat je daar nooit over hebt kunnen praten, en hoe pijnlijk dat is. Ik hoef ook helemaal niet te weten wat er is gebeurd, ik vind het gewoon ontzettend rot en verdrietig.
pi_213946626
quote:
maar wat maakt jullie mening als vrouw over vermeend victim blaming 'belangrijker' dan de mening van een mannelijk slachtoffer die er anders over denkt? Waarom hebben jullie het 'goed' en de slachtoffers die er anders tegenaan kijken 'fout'?
Het is geen wedstrijdje en het gaat niet primair over goed of fout. Laat ik het bij mezelf houden: als ik hier op het forum post, dan stel ik het op prijs als de ander naar me luistert en mijn ervaringen en argumenten in overweging neemt. Door een redelijk consistente groep users is dat op geen enkel moment gebeurd, is er niet geluisterd maar wel steeds geoordeeld. Ervaringen van vrouwen zijn niet serieus genomen. En in al die jaren is er op een verschrikkelijke manier over vermeende slachtoffers gesproken en is daar niet op gemodereerd.

Het zou prettig zijn om erkenning te krijgen dat bepaalde manieren waarop over vrouwen is en wordt gesproken niet kunnen. Het zou geweldig zijn om die erkenning van mannen te krijgen. Als je erin geïnteresseerd bent, wil ik best voorbeelden op dit forum voor je opzoeken.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 15:18:02 #73
5428 crew  miss_sly
pi_213946630
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dit topic zou sowieso niet over mannen of vrouwen moeten gaan. Maar over het woord victim blaming.

Of nouja dat is waar de OP over gaat.
Dat ben ik op zich met je eens, maar omdat het voortkwam uit het topic over AliB en de insteek in de OP ook gericht was op vrouwen, is daar meer de nadruk op gelegd. Maar je hebt gelijk. Geslacht doet er niet toe, hoe er met slachtoffers m/v wordt omgegaan en of dat victim blaming is wel.
pi_213946637
Enkel de titel gelezen.

Victim blaming of waarschuwen voor de echte wereld...

Zeker op discussie fora zoals deze hebben veel mensen het over vooraf ipv over achteraf.

Zo waren we laats binnen een groepje die elkaar goed kent. Leeftijd vanaf begin 20 tot over de 50tig.
1 van de jongere dames legt iets voor. Een jongen waarmee ze goed en date gericht contact mee had stelde voor samen thuis een film te kijken om elkaar beter te leren kennen.

De jongedame in kwestie is wat naïef, dus ze zei hoe kunnen we elkaar beter leren kennen tijdens een film? Want dan kijken we film.

Bijkans iedereen knipperde even met de ogen.
En we hebben gezegd dat deze jongen op een fatsoenlijke manier vroeg of er misschien een mogelijkheid tot 'meer' in zou zitten. Dat ze dit zich wel zou realiseren?

Dat de vraag om thuis, met elkaar alleen op de bank, betekende dat hij vroeg of er een mogelijkheid was tot een move, een volgende stap...

Dat als ze ja zou zeggen het zou betekenen dat ze ok zou zijn om te kijken of er meer in zou zitten.

Nee is dan ook een antwoord en daar ligt de grens. Maar als je ja zegt zeg je je mag het proberen. Dat kan ja of nee zijn, naar een poging is dan geen grensoverschrijdend gedrag, mits de nee geaccepteerd wordt
pi_213946655
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:26 schreef ToT het volgende:
De sharia invoeren om vrouwen te beschermen? _O- :D Godskolere zeg!
ff die post een beetje door zitten lezen, maar die is gewoon te bizar om op in te gaan, met name dat stukje van dat bij een verkrachting beiden fout zouden zijn! :X
Verdraai mijn woorden niet aub.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')