Artsen vertellen doorgaans gewoon dat de oorzaak waarschijnlijk rokengerelateerd is. De eerste vraag die je bij longkanker vaak krijgt is ook 'rook je/heb je gerookt?'quote:Op maandag 17 juni 2024 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, op elk pakje peuken staan waarschuwingen, maar als iemand met kanker in het ziekenhuis ligt hebben we nog wel het fatsoen om niet te zeggen "Tsja.... had je maar niet moeten roken hè".
Of het zinloos is of niet is subjectief.quote:Dat je ook kanker kunt krijgen als je nog nooit gerookt hebt weet ik, en maak ik vrij dichtbij mee momenteel, maar het punt is dat het zinloos is zulke opmerkingen te maken, niet als iemand als een ketter gerookt heeft, niet als iemand nooit gerookt heeft.
klopt. En TOCH wordt er uitgebreid gewaarschuwd. En mensen die wel longkanker hebben van het roken zullen ook vaak tegen anderen zeggen 'ga maar nooit roken hoor', of 'stop met roken joh, zie wat het mij heeft opgeleverd'.quote:Want ja, het kan je ook overkomen als je werkelijk niets hebt gedaan om het te triggeren.
Nou, het hele forum maar opdoeken danquote:Op maandag 17 juni 2024 13:19 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Je helpt iemand het best door je niet te veel moeien in zijn/haar leven imo.
Gevaarherkenning en dergelijke is ook niets mis mee.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus omdat er dieven zijn die hun handjes niet thuis kunnen houden moeten mensen zich aanpassen?
Doe dan maar gelijk iedereen een kluis op z'n rug.
Het gaat niet om aanpassen van gedrag en kleding, maar om het leren herkennen van mogelijk gevaarlijke situaties en het verkleinen van risico's. Net als bij diefstal, geweld, brand, inbraak etc.
Er zullen altijd mensen zijn die hun handen niet thuis kunnen houden. Je wilt mensen daar niet voor waarschuwen en ze niet leren hoe ze gevaarlijke situaties uit de weg kunnen gaan? Want het resultaat daarvan is alleen maar méér slachtoffers.
Ik begrijp het wel een beetje. Vrouwen worden al een paar duizend jaar onderdrukt en nu ze opeens de laatste 40 jaar hun mond daarover opendoen zijn er aardig wat convervatieve gedachtes die het daar niet mee eens zijn. Het slachtoffer de schuld geven is natuurlijk belachelijk, maar daar poets je de realistische werkelijkheid niet mee weg. En die werkelijkheid zit helaas vol met mensen die nog wel in die duizenden jaren oude conservatieve gedachtes rondhangen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met 'veel mannen' zeg ik niet de meerderheid, niet alle, maar 'veel'. Dat is bovendien gebaseerd op mijn eigen ervaringen.
Er wordt overigens ook genoeg over 'veel vrouwen' gezegd. Ik vind het vooral belangrijk om niet alle mannen over een kam te scheren. Dat doe ik dan ook niet. En gelukkig zie ik ook op FOK! posts van mannen die het anders zien, wel begrijpen. Dat vind ik winst.
Hoe worden vrouwen precies onderdrukt in Nederland? Welke rechten hebben mannen die vrouwen niet hebben (en andersom)?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:06 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Vrouwen worden al een paar duizend jaar onderdrukt
Op papier en volgens de wet precies dezelfde rechten, maar religieus en cultureel mist er nog wel wat gelijkheid.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:15 schreef Danny het volgende:
Hoe worden vrouwen precies onderdrukt in Nederland? Welke rechten hebben mannen die vrouwen niet hebben (en andersom)?
Mannen kunnen bijvoorbeeld risicoloos naar een feestje gaan waar Ali B. ook voor uitgenodigd is. Of meedoen aan een televisieprogramma dat goed is voor hun carrière.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Hoe worden vrouwen precies onderdrukt in Nederland? Welke rechten hebben mannen die vrouwen niet hebben (en andersom)?
de vraag was 'hoe'. waaruit blijkt die onderdrukking?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:21 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Op papier en volgens de wet precies dezelfde rechten, maar religieus en cultureel mist er nog wel wat gelijkheid.
misbruik van mannen komt evengoed voor. try again.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:21 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Mannen kunnen bijvoorbeeld risicoloos naar een feestje gaan waar Ali B. ook voor uitgenodigd is. Of meedoen aan een televisieprogramma dat goed is voor hun carrière.
Veel mannen komt over als: een groot percentage van alle mannen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:59 schreef miss_sly het volgende:
Met 'veel mannen' zeg ik niet de meerderheid, niet alle, maar 'veel'.
En daarbij zijn mannelijke daders ook oververtegenwoordigd.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:24 schreef Danny het volgende:
[..]
misbruik van mannen komt evengoed voor. try again.
is dat zo?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:25 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En daarbij zijn mannelijke daders ook oververtegenwoordigd.
Toch heb ik nog niemand hier horen pleiten dat we onze zonen moeten waarschuwen voor rappersfeestjes, want je weet maar nooit wat voor gek daar rondloopt. Dus stellen dat mannen ook misbruikt worden is een beetje flauw.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:24 schreef Danny het volgende:
[..]
de vraag was 'hoe'. waaruit blijkt die onderdrukking?
[..]
misbruik van mannen komt evengoed voor. try again.
Ah zo, excuus. Door intimidatie, niet gewenst lichamelijk contact, agressiviteif gedrag als een vrouw 'nee' zegt. Dat soort voorbeelden bedoel je?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:24 schreef Danny het volgende:
de vraag was 'hoe'. waaruit blijkt die onderdrukking?
Als ik een groot percentage of een meerderheid van de mannen, of alle mannen bedoel, dan zeg ik dat wel.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Veel mannen komt over als: een groot percentage van alle mannen.
10 000 mannen per jaar zijn veel mannen. Maar blijft een laag percentage van alle mannen.
(die 10 000 is een random nummer als voorbeeld)
Geloof best dat je het niet zo bedoeld. Maar zo komt het over als het de hele tijd over veel mannen gaat. Dat klinkt het of je het over een groot percentage hebt.
mannen worden niet geïntimideerd? alles wat je noemt is ook iets waar mannen mee te maken hebben.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ah zo, excuus. Door intimidatie, niet gewenst lichamelijk contact, agressiviteif gedrag als een vrouw 'nee' zegt. Dat soort voorbeelden bedoel je?
als ik een slachtoffer de schuld geef dan zeg ik dat wel.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik een groot percentage of een meerderheid van de mannen, of alle mannen bedoel, dan zeg ik dat wel.
Dat zei ik niet.
Ik zei veel.
ik weet niet of je een zoon hebt, maar ik had er wel een en die is gewoon gewaarschuwd voor feestjes. Niet teveel drinken, geen ruzie maken, uit de buurt van gevaarlijke plekken blijven, laat je niet opjutten etc etc.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:27 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Toch heb ik nog niemand hier horen pleiten dat we onze zonen moeten waarschuwen voor rappersfeestjes, want je weet maar nooit wat voor gek daar rondloopt.
o ja, als het om mannen gaat is het allemaal een stuk minder belangrijk. Da's waar ook. Was ik even vergeten.quote:Dus stellen dat mannen ook misbruikt worden is een beetje flauw.
Ik zeg toch ook dat ik je geloof.. Ik zeg alleen hoe het over komt.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik een groot percentage of een meerderheid van de mannen, of alle mannen bedoel, dan zeg ik dat wel.
Dat zei ik niet.
Ik zei veel.
Zekers. Niet zo vaak echt verkracht bij mijn weten, maar zekers worden die geintimideerd. Individueel hebben we er allemaal wel last van. Vrouwen hebben er helaas veelal nogal vaak last van en dan bestaat er ook nog een kans dat de klacht wordt weggewuifd. Oneerlijk? Totaal.quote:
Religie en cultuur zijn geen inviduele zaken helaas. Worden soms wel in stand gehouden door een klein groepje 'leiders', maar hele grote groepen gaan er in mee.quote:Als je individueel mannelijk gedrag benoemt als voorbeeld van onderdrukking dan geldt dat individueel mannelijk gedrag ook richting mannen natuurlijk. En dan moet je ook individueel vrouwelijk gedrag richting zowel mannen als vrouwen erin meenemen.
Natuurlijk is het een utopie om te bedenken dat we een punt bereiken dat iemand niet iets van een ander wil zonder daarbij intimidatie of geweld bij te gebruiken. Neemt niet weg dat we het kunnen blijven benoemen, want het is en blijft tegelijkertijd ook absoluut niet gewenst.quote:En dan blijven we allemaal altijd onderdrukt, want dergelijk gedrag ga je onmogelijk volledig uitbannen. Net als elk ander gedrag.
We kunnen ook de sharia invoeren om vrouwen te beschermen zoals geopperd werd.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het topic ontvolgen. Wat een ontzettend slecht gesprek met slechte argumenten. Er wordt niet gelezen, niet geluisterd. Er is ook geen enkele ruimte om er eens anders naar te kijken.
Als er zoveel vrouwen zijn die aangeven hoe het ervaren wordt, hoe victim blaming wordt gezien en ervaren, hoe er wordt gewaarschuwd, hoe meisjes vanaf jonge leeftijd mee krijgen dat ze voorzichtig moeten zijn, etc. etc. etc. en het enige dat terugkomt is "toch moeten we vrouwen achteraf nog een keer waarschuwen als er iets naars gebeurd is", dan houdt het wel een beetje op voor mij.
Ja, want als een vrouw dan verkracht wordt kan ze de schuld die ze daaraan heeft afkopen door met haar verkrachter te trouwen, is het probleem ook opgelost natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen ook de sharia invoeren om vrouwen te beschermen zoals geopperd werd.
Kudos voor het proberen. Je weet maar nooit of er iemand meeleest die wordt beïnvloed.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het topic ontvolgen. Wat een ontzettend slecht gesprek met slechte argumenten. Er wordt niet gelezen, niet geluisterd. Er is ook geen enkele ruimte om er eens anders naar te kijken.
Als er zoveel vrouwen zijn die aangeven hoe het ervaren wordt, hoe victim blaming wordt gezien en ervaren, hoe er wordt gewaarschuwd, hoe meisjes vanaf jonge leeftijd mee krijgen dat ze voorzichtig moeten zijn, etc. etc. etc. en het enige dat terugkomt is "toch moeten we vrouwen achteraf nog een keer waarschuwen als er iets naars gebeurd is", dan houdt het wel een beetje op voor mij.
Nee hoor. Maar totaal niks kunnen bespreken op een anoniem forum omdat je anders aan het victim blamen bent klinkt ook niet als een geweldige oplossing voor een discussie forum.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:35 schreef miss_sly het volgende:
Dan kunnen ze alleen nog thuis worden onderdrukt en misbruikt. Vooruitgang.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen ook de sharia invoeren om vrouwen te beschermen zoals geopperd werd.
Dit zegt letterlijk niemand. Echt niemand. Het is niet minder belangrijk en het gebeurt wel degelijk. En daar is veel te weinig aandacht voor, en ruimte om het te vertellen. Zie ook het ervaringsverhaal van @Cupfighter, die zich wederom kwetsbaar durft op te stellen. Waar je overigens zelf helemaal niet op reageert.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:33 schreef Danny het volgende:
[..]
o ja, als het om mannen gaat is het allemaal een stuk minder belangrijk. Da's waar ook. Was ik even vergeten.
Het gaat me aan het hart. Ik ken teveel vrouwen die nare ervaringen hebben. En ik ken ook een aantal jongens (nog jong nu) die erg nare ervaringen hebben. En ik zou zo graag zien dat de komende generatie er veel minder mee geconfronteerd wordt. Dat mijn dochter in een veiliger wereld opgroeit. Daarom maak ik me er druk over en probeer ik over het voetlicht te brengen hoe er anders naar gekeken kan worden.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:48 schreef over_hedge het volgende:
En als laatste. Dan vind ik het ook wel weer mooi geweest voor vandaag.
Ik heb van alle 2 de kanten prima uitleggen gezien waarom mensen vinden wat ze vinden.
Goede uitleg van miss sly in het vorige topic. En paar goede punten hoe ik er nog niet naar gekeken had.
Maar ook prima uitleg van mannen die zo hun mening er over hebben.
En dan nog een klein groepje debielen die echt niet normaal kunnen reageren.
Maar mocht je doel geweest zijn om mensen meer te informeren. Dan heeft het topic best nut gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |