Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 12:28 | |
![]() 24 Heures Du Mans 2024 - editie 92 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2023 en vooruitblik In 2023 was de hypercar klasse een stuk beter vertegenwoordigd met toevoegingen van Cadillac, Peugeuot, Porsche en Ferrari, waarbij Ferrari er voor het eerst sinds 1965 winnaar werd van Le Mans. In de LMP2 klasse ging Inter Europol Competition er met de overwinning vandoor. In de afzwaaiende GTE AM klasse ging de winst naar Corvette Racing, waar ook de Nederlander Nicky Catsburg achter het stuur zat. Dit jaar is de hypercar klasse nog sterker vertegenwoordigd doordat nu ook BMW, Lamborghini en Alpine meedoen. Met 23 entries is dit het meeste aantal auto's dat we in de topklasse hebben gezien deze eeuw. Na jaren van overwinningen van Toyota werd deze reeks vorig jaar gebroken door de overwinning van Ferrari. De vraag is of Toyota kan terugslaan, maar een ding is zeker: we gaan door de grote hoeveelheid entries een erg spannende race tegemoet. Ook dit jaar is het LMP2 veld met 8 auto's gekrompen naar 16, met name door de toename in de Hypercar klasse. Dit jaar dus geen GTE auto's meer op Le Mans, maar wel een goed vertegenwoordigd GT3 veld met 23 entries met daarbij veel grote merken uit het GTE tijdperk zoals onder andere Aston Martin, Ferrari, Corvette en Porsche. Belangrijke wijziging dit jaar is dat er geen bandenwarmers gebruikt mogen worden. Ook wordt in de Hypercar klasse een 'power gain' balance of performance toegepast, waarmee vermogen boven de 250 km/h wordt aangepast om topsnelheden dichter bij elkaar te brengen. In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00 ![]() Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019) • Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Circuit informatie 2021 Onboard (Pole 2017): ![]() Entry list 2024 (pdf) ![]() • Rode nummers • Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting) • 1030kg • Maximaal vermogen van 500kw De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Lamborghini. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen. ![]() • Blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:33 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon" LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan. ![]() • Oranje nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:58 (schatting) • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA Met het wegvallen van LM GTE is dit de nieuwe GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Am zagen zien we dit jaar terug in deze klasse. ![]() Woensdag 12 juni • 14:00-17:00 Free practice session 1 • 19:00-20:00 Qualifying session 1 • 22:00-0:00 Free practice session 2 Donderdag 13 juni • 15:00-18:00 Free practice session 3 • 20:00-20:30 Hyperpole • 22:00-23:00 Free practice session 4 Zaterdag 15 juni • 12:00-12:15 Warm-up • 16:00 Start 24 uren van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL zendt de 24 uur volledig uit • Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden Streams • Officiële WEC stream (betaald) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (betaald) - heeft een audio only stream, ook via HBO MAX + sport Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2024, grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • Le Mans resource guide (Dailysportscar) Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() IMSA championship ![]()
| ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 12:34 | |
Catsberg nog wel in de race? | ||
M90 | zondag 16 juni 2024 @ 12:36 | |
retirements #3, #59, #4, #27, #45, #30, #66, #46, #15, #36, #9, #35, #54 | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 12:36 | |
Mogen wel blij zijn dat er tegenwoordig weer zoveel hypercars zijn | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 12:36 | |
Wordt spannend welke strategie de winnende gaat zijn! | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 12:37 | |
Wat was het laagste aantal, stuk of 6? | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 12:39 | |
Voor vorig jaar waren het er maar vijf (LMP1's), met eigenlijk alleen de twee Toyota's die competitief waren. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 12:39 | |
De #7 opnieuw een lekke band | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 12:40 | |
#7 blijft niet veel bespaard | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 12:40 | |
Alweer!! Goffer | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 12:40 | |
#7 lekke band ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 12:40 | |
Oei 7 weer langzaam lek, als de binnen moeten komen is het wel klaar voor de winst | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 12:41 | |
Die van net heeft niet genoeg pijn gedaan natuurlijk. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2024 @ 12:41 | |
De Caddy komt terug ![]() | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 12:41 | |
Ondanks dat hadden die ook kans op de winst. Nu denk ik niet meer. | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 12:42 | |
En opeens de auto van JB op het podium | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 12:43 | |
Zo lang je binnen een pit window van de leider zit, ben je kanshebber. | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 12:44 | |
De #2 weer aan de leiding ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 12:46 | |
Nou ja, ze zaten met #2 op een alternatief wat kansrijk had kunnen zijn. Nu zal er veel moeten gebeuren om nog voor de winst te kunnen gaan. | ||
ESF1Gamer | zondag 16 juni 2024 @ 12:48 | |
![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2024 @ 12:48 | |
lichte regen (miezer) gemeld vanuit de pitline | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 12:48 | |
jij hier ![]() | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 12:49 | |
Frijns, ter Voorde, Casberg, vd Zande, Viscaal out. Het zit niet mee wat dat betreft ![]() | ||
ESF1Gamer | zondag 16 juni 2024 @ 12:49 | |
![]() Alleen vraag ik me af waarom ik geen commentaar heb bij de Videoland stream | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 12:49 | |
Ze hebben reclame en mogelijk een wissel | ||
ESF1Gamer | zondag 16 juni 2024 @ 12:50 | |
Ah zo | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 12:51 | |
Buemi geeft even een steek onder water | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 12:51 | |
Hoe werkt de virtual energy tank eigenlijk? | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 12:51 | |
Balance of Performance-gedoe is sowieso artificial, daar heeft Buemi gelijk in. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 12:53 | |
EN nu binnen met elektrische problemen? ![]() | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 12:53 | |
Is volgens mij gebaseerd op de langste tank tijd, die moeten alle teams aanhouden | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 12:54 | |
Als Cadillac wint dan zou dat toch wat zijn ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 12:54 | |
Ferrari vs Toyota vs Porsche en de lachende vierde gaat ermee heen ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 12:56 | |
Parijs is nog ver he | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 12:56 | |
Ze zitten op een echt andere strategie dus zelfs beperkt fuel saven zou de laatste 2 stints kunnen als dat nodig is. Wordt echt spannend! | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 12:57 | |
"Makke wiki, als ik het goed uitspreek" Nee. Maar laat maar, dit wordt nooit meer wat. | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 12:58 | |
Kom op Ferrari | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2024 @ 12:58 | |
Haha wat een battle | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 12:58 | |
De handschoenen gaan uit | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 12:58 | |
Ellebogen uit | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2024 @ 12:59 | |
Klofs aar of, aldus de commentator | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 12:59 | |
F1: he pushed me off! | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 12:59 | |
Ach, nog minder irritant dan 'Gossee Mourinho' wat al jaren ingeburgerd is bij de meeste commentatoren. | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:00 | |
Nog 12,5% te gaan! | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 13:00 | |
Leuk gevecht tussen Pier Guidi en Estre | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2024 @ 13:00 | |
Het is Dzsjosee toch? | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 13:02 | |
Of Zjozee. In elk geval geen G ![]() | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:03 | |
"Contact in 1 lap" Weinig vertrouwen in een cleane inhaalactie | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:03 | |
Ik ben inmiddels stiekem fan van de #2, voor de daverende verrassing Bij rtl7 hebben ze niet door dat #2 op een andere strategie zit ![]() | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 13:05 | |
De softs onder de Cadillac hebben wel het eind van het Latijn gezien. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:05 | |
Eerste leuke gevecht zonder regen, zonder safety car, en zonder reclameblok. Het mocht even duren. | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 13:05 | |
Zou toch wat zijn als Schuring met zijn 19 jaar eerste kan worden | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2024 @ 13:06 | |
Je kan echt een boek volschrijven met die uitspraken ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:06 | |
Mja, dat wordt sowieso pas interessant in de laatste twee uur. Nu zegt het nog niets. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:06 | |
Iemand nog wat van de zuurstok-Huracan vernomen lately? ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:06 | |
Ze hebben het door! | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:09 | |
Jammer dat Maarten Ducrot gestopt is, daar kwam ook alleen maar dit soort ongein uit ![]() | ||
Wertha | zondag 16 juni 2024 @ 13:10 | |
Was wel erg leuk om naar de luisteren tijdens de TdF. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:11 | |
Ik heb ook jarenlang meegeschreven met die gast ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2024 @ 13:12 | |
![]() totdat wikiquote goudmijn weg moest | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 13:12 | |
De dames? Die liggen 5de. | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 13:13 | |
![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:13 | |
Prima, dank je ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 13:13 | |
Hartley net een 3.28,698 maar dat wordt niet als FL gegeven | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:13 | |
Ik heb nog 30 pagina's liggen. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 13:14 | |
13:13 CAR 50 - CAR 51 UNDER INVESTIGATION - TECHNICAL INFRINGEMENT Wat zou dit zijn? | ||
StephanL | zondag 16 juni 2024 @ 13:14 | |
Car 50 en 51 under investigation ![]() | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 13:14 | |
Oh oh, de 51 in de shit | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:15 | |
Beide Ferrari's in onderzoek ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2024 @ 13:15 | |
track limits | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:15 | |
De f1 engine van een paar jaar geleden all over ![]() | ||
Fer | zondag 16 juni 2024 @ 13:16 | |
Ze hadden een paar fuel flow sensoren uit de F1 overgenomen? | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:18 | |
Daar zijn ze! | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:19 | |
klinkt als iets wat die neukhoofden ook wel voor de start hadden kunnen controleren. | ||
ChevyCaprice | zondag 16 juni 2024 @ 13:20 | |
Ik dacht dattie zei: hij heeft stenen in zijn hoofd 😭😭 | ||
Sabata | zondag 16 juni 2024 @ 13:21 | |
is de nummer 51 de auto met één koplamp? | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:22 | |
Reprimande ![]() | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 13:22 | |
Ah jammer. Reprimande. | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 13:23 | |
Voor wat? | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:23 | |
Ze mogen wel zeggen waarvoor die reprimande dan is | ||
StephanL | zondag 16 juni 2024 @ 13:23 | |
Ja wat is dat nou ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:23 | |
Ferrari virtueel aan de leiding met beide strategieën. Saai. | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 13:23 | |
De #50 en #51 slechts een reprimande | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 13:23 | |
Forza Ferrari ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:24 | |
#12 1% gaat dat goed? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:27 | |
Oh, de #8 is ervoor gebleven ![]() Dan is het nu #50 tegen #8 | ||
Captain_Ghost | zondag 16 juni 2024 @ 13:28 | |
Uit nieuwsgierge.. bestaat er ook elektrische/ waterstof versie voor 24 uur le Mans? Kan zich niet voorstellen dat huidige race zoveel brandstof laten verbranden.. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:28 | |
Jota Porsche #12 haalt het net met 1% ![]() | ||
StephanL | zondag 16 juni 2024 @ 13:28 | |
50 speelt vals ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 13:29 | |
De #50 heeft één koplamp | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:29 | |
Waterstof zit eraan te komen. | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 13:29 | |
Het waterstof prototype reed voor de start een demo rondje. Vanaf 2028 zou dat een aparte klasse worden. https://www.motorsport.co(...)at-le-mans/10622636/ | ||
Wienerschnitzels | zondag 16 juni 2024 @ 13:31 | |
Het ging vanochtend bij RTL7 daar nog over, probleem is nog wel het tanken, er bestaat nog niet een mobiele tankinstallatie die de 700 bar aankan die nodig is voor het tanken van een Le Mans achtige raceauto. | ||
Sabata | zondag 16 juni 2024 @ 13:31 | |
in 2028. probleem is en blijft het tanken je kan namelijk niet eventjes van het circuit af naar een waterstof tankstation dat moet dus een mobiele tanks worden aangevoerd en dat is lastig | ||
Metalfreak | zondag 16 juni 2024 @ 13:32 | |
Ja, met 700 bar (!!!) tanks is dat wel een uitdaging... | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 13:33 | |
Motorkap van de Lexus schiet los | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 13:33 | |
Lexus wil z'n motorkap kwijt | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:33 | |
Oeps motorkap | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:33 | |
Oeps ![]() | ||
ChevyCaprice | zondag 16 juni 2024 @ 13:33 | |
Hij ziet niks! | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 13:34 | |
Doet me denken aan dit: | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 13:34 | |
Lijkt me sterk, op z'n minst toch een motorkap. | ||
ChevyCaprice | zondag 16 juni 2024 @ 13:35 | |
😫 | ||
ChevyCaprice | zondag 16 juni 2024 @ 13:36 | |
Die roze Lambo ziet er wel echt sick uit damn. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:37 | |
Daar hebben de meiden geen last meer van dus | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:39 | |
Heb je een beschermingsspreuk uitgesproken ofzo? Dit is al de tweede keer ![]() | ||
Captain_Ghost | zondag 16 juni 2024 @ 13:39 | |
Het zou mooi zijn als ze dat konden oplossen. We zijn creatief genoeg voor dat. Wellicht zal die auto ooit sneller verder rijden dan huidige benzine of diesel hybrids. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:40 | |
Meer regen ![]() | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:41 | |
Komt regen aan. Het Ferrari F1 team had nu beide wagens op regenbanden gezet | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:42 | |
Nee, die waren doorgereden. | ||
M90 | zondag 16 juni 2024 @ 13:49 | |
#83 definitief klaar | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:51 | |
Weer wat gebeurd? Of nog steeds dat elektrische gezeik van een uurtje geleden? | ||
M90 | zondag 16 juni 2024 @ 13:51 | |
dat laatste inderdaad | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:51 | |
ja ik zap weg bij reclameblokken ![]() #nepfan #mooiweersupporter @Nattekat | ||
M90 | zondag 16 juni 2024 @ 13:51 | |
#2 naar wets | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 13:51 | |
Regenbanden voor de #2? Zagen er niet uit als slicks | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:52 | |
Daar gaat iets mis | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 13:52 | |
Oew. | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:52 | |
Yup | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 13:52 | |
Yes
| ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:52 | |
Dit kan de #2 goed op weg helpen | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 13:52 | |
Yes. Terminaal. | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:53 | |
Zeker iedereen naar binnen | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:54 | |
#6 gaat door | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:54 | |
Porsche #6 blijft buiten | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 13:54 | |
Vanthoor rijdt nog een rondje door | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 13:54 | |
Problemen bij de #8 met het wisselen van de band ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:54 | |
#50 plek verloren? | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:55 | |
Zaten wel al ver achter | ||
ChevyCaprice | zondag 16 juni 2024 @ 13:55 | |
Unsafe release maar hij heeft de positie terug. Lijkt mij alsnog een unsafe release 🤔 | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 13:55 | |
Aan de niet gestopte #6. | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 13:55 | |
50. Unsafe release? | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 13:55 | |
Gezien de rest van de voorbeelden? Jep | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 13:56 | |
Wel fijn om te weten welke band elke auto op elke positie gemonteerd heeft. Je KUNT gewoon voor slicks en achter 1 intermediate en een full wet monteren. ![]() Maar waarom zou je dat doen?? | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 13:56 | |
De #38 mist de bocht | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:56 | |
Was dat niet de Toyota waar hij voor moest wachten? Zat niet helemaal op te letten ![]() | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:56 | |
Viesnat | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:57 | |
Toyota was met een vastzittende band bezig | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 13:57 | |
#7 komt wel dichter en dichter, nog 23 seconden | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 13:57 | |
50 loopt hard in op 6. Die nu pit | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:00 | |
Even eten gepakt, iedereen nu toch binnen geweest voor regenbanden? | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:00 | |
Pier Guidi voorbij de Toyota | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:00 | |
Leider heeft een deur probleem | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:00 | |
De #50 Ferrari heb een probleem met de deur ![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2024 @ 14:00 | |
Deurtje open, deurtje dicht ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:00 | |
![]() | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:01 | |
Daar moet iets aan gedaan worden, maar goed, dat is een beetje een open deur. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:01 | |
Hartley gespind ![]() | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:01 | |
8 gespind ![]() | ||
TargaFlorio | zondag 16 juni 2024 @ 14:01 | |
Ach Toyota | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:01 | |
Godverdomme Hartley, prutser. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2024 @ 14:01 | |
Hartley, wat doe je ![]() | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:01 | |
De #8 ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:01 | |
Deurtje dacing | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:01 | |
Pier Guidi verdient hier wel straf voor | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Schuld van de #51 zo te zien | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Aangetikt zelfs | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Ferrari duwt Toyota aan, dat is niet fraai | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Pierguidi geeft de 50 de winst. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Ow... dat is een 100% slam dunk straf. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Pier Guidi wat een aanslag weer | ||
TargaFlorio | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Ferrari wat doe je. | ||
Sabata | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Murphy rijdt mee bij Toyota #8 | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Ik juich nu voor de deur. | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Nou 50 meatball, 51 straf en dan ligt #7 op eens aan kop zo ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Mwah, het is de vraag of die deur kan | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:02 | |
Overgestapt van de #7 tijdens de laatste pitstop dan. | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:03 | |
Die is nog under investigation voor een unsafe release toch? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:03 | |
Het zou toch wel echt prachtig zijn als na alles de #7 nu alsnog wint ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:03 | |
Is de deur van 50 al dicht | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:04 | |
Nee. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:05 | |
Gaf de positie direct terug | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:06 | |
Ja maar Hartley verliest hier altijd meer tijd mee. Daar moet eens wat aan gedaan worden. Want zo is dit een business model. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:06 | |
Maakt natuurlijk niet heel erg uit voor of het een unsafe release was of niet. | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:08 | |
Raceleiding is wel traag voor #50, als ze nog lang wachten komt de stop voor de deur nog prima uit ![]() | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:09 | |
Unsafe is unsafe | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:09 | |
Ferrari wil het nog 20 minuten rekken | ||
Blik | zondag 16 juni 2024 @ 14:10 | |
Is er al een investigation voor 51, of wordt dat niet aangekondigd en komt er opeens een straf? | ||
Wienerschnitzels | zondag 16 juni 2024 @ 14:10 | |
Mysterie van de helm eindelijk opgelost! | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:11 | |
Het helmmysterie is opgelost. | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:11 | |
En 51 gaat nu 7 ophouden | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2024 @ 14:11 | |
Freitas: You have the sight ride hand, right sight hand, right hand side door open... | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 14:11 | |
Zooo, tweede tv erbij ![]() | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2024 @ 14:11 | |
Spannend | ||
Recce | zondag 16 juni 2024 @ 14:11 | |
#7 zit op de staart van de tweede Ferrari. ![]() | ||
TargaFlorio | zondag 16 juni 2024 @ 14:12 | |
Wat was het? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:12 | |
Ik heb drie schermen die nu alle drie in gebruik zijn, de LT geef ik pas op om 15:00 stipt ![]() | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:13 | |
Die daar ook al voor weg had gemoeten. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:13 | |
LT is wel vastgelopen, uiteraard. | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 14:13 | |
Haha, baas boven baas ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:14 | |
Jaaa, leuk gevecht, het ideale moment om naar de reclame te gaan. | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:15 | |
Die 2e Ferrari moet de rest van het veld op gaan houden | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:15 | |
Maar helaas voor Ferrari lukt dat niet | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 14:15 | |
Een magnusje | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:15 | |
Klassejustitie dus gewoon ![]() | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2024 @ 14:15 | |
Toyota | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:15 | |
Mislukt. | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:16 | |
En de #7 er voorbij ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:16 | |
Wat fijn dat RTL7 dit mooie moment haarscherp in beeld heeft gebracht. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:16 | |
Wat een lul die freitas | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:16 | |
Ja, de meatball ![]() | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2024 @ 14:17 | |
En naar binnen met je deur ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:17 | |
Nu de aanwijzing voor 50, wel een kwartier te laat. | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 14:17 | |
Geen eurosport op één van die vele schermen? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:17 | |
Ik meot echt zeggen dat van alle reclames deze verreweg het beroerdst getimed is. Wtf ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:17 | |
Die deur wappert gewoon meermaals open ![]() | ||
franklop | zondag 16 juni 2024 @ 14:17 | |
Gaat Nyck nog rijden eigenlijk? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:17 | |
Inmiddels wel. | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 14:17 | |
Vanwaar de Ferrari haat hier? | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:17 | |
En naar binnen | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:18 | |
Zij zijn de favoriet en lagen op koers om ook te winnen. | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 14:19 | |
Is toch mooi als een mooi Europees merk Le Mans wint? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:20 | |
Ja, vorig jaar is dat gebeurd. En voor Toyota alleen over bleef is het ook heel veel jaar op rij gebeurd. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:20 | |
Omdat ze bevoordeeld worden door de wedstrijdleiding Omdat ze BMW's de puinpoeier in rijden Omdat ze Hartley eraf tikken Omdat het gewoon eikels zijn. | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:20 | |
Het is leuker als een Nederlander wint ![]() En ze zich verlagen tot dirty tactics ![]() | ||
Sabata | zondag 16 juni 2024 @ 14:20 | |
"Le Mans never fails to write an exciting script" zou Martin Haven zeggen | ||
TargaFlorio | zondag 16 juni 2024 @ 14:20 | |
Ze hebben vorig jaar al gewonnen. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:20 | |
En dat is de geheime reden ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:21 | |
51 nog steeds niet under investigation? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:21 | |
Denk het niet, Lopez zal hem wel uit mogen rijden. | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 14:21 | |
Ohh ik dacht dat het voor vorig jaar alweer een hele tijd geleden was. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:21 | |
RTL commentator spreekt me meteen tegen ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:23 | |
Plons regen erbij | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:24 | |
"No data has been received for more than 30 seconds" Goh, je hebt al 20 minuten niets binnen gekregen. | ||
Wienerschnitzels | zondag 16 juni 2024 @ 14:25 | |
WE GAAN WINNEN ![]() | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2024 @ 14:27 | |
Holy christ, de spannenste le mans eva | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:27 | |
De #38 een DT voor track limits. En de #51 dan? | ||
Fer | zondag 16 juni 2024 @ 14:28 | |
#51 geen investigation? | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:28 | |
Ik zit hier omringd door worteltjes, tomaatjes en spa rood, MAAR ER KOMT TOCH EEN MOMENT voor bier en kaassoufflees zou je denken ![]() ![]() | ||
Blik | zondag 16 juni 2024 @ 14:28 | |
Vind ik ook vreemd | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2024 @ 14:28 | |
Fuck reclame | ||
Wienerschnitzels | zondag 16 juni 2024 @ 14:29 | |
FIA ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:29 | |
een DT voor track limits ![]() En gewoon een concurrent eraf tikken krijgt niet eens een investigation ![]() Hoezo twee maten ![]() | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2024 @ 14:29 | |
Nu! You only live once | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:29 | |
Misschien niet in beeld geweest. Ik zou het graag vertellen, maar de LT is stuk. | ||
Red_85 | zondag 16 juni 2024 @ 14:30 | |
Niet. Moet gewoon eerlijk zijn. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:30 | |
echt belachelijk | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:31 | |
Wat een pleurisweer ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2024 @ 14:31 | |
flink wat regen nu | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:31 | |
We gaan terug naar Allard. ALLARD WAT DOET HET WEER??! | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:32 | |
De popjes in de orchideeënboot gaan weer 4e worden zo ![]() | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:32 | |
Allard ziet aan de wolken dat het regent. | ||
Xylos | zondag 16 juni 2024 @ 14:32 | |
Kan nog steeds alle kanten op qua winst ![]() | ||
DeeBee | zondag 16 juni 2024 @ 14:32 | |
Wint Nyck Debris hier Le Mans? | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:32 | |
Frijns opgeschoven naar P17. Voor wat het waard is, namelijk niets. | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2024 @ 14:33 | |
Wiper blade is safety issue | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:33 | |
Is nu natuurlijk gewoon testen voor de rest van het jaar ![]() | ||
Wienerschnitzels | zondag 16 juni 2024 @ 14:33 | |
#50 wel duidelijk virtueel op kop | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:33 | |
Het is dat Merc niet mee doet | ||
TargaFlorio | zondag 16 juni 2024 @ 14:34 | |
DOE DAN EEN HELM OP ALLARD! | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:34 | |
Allard als enige daar zonder helm. "Het is hier LEVENSGEVAARLIJK." | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:34 | |
Ja stilstaan in de box moet je goed oefenen idd ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:34 | |
De vraag is of die niet nog een splash and dash moet doen | ||
Fer | zondag 16 juni 2024 @ 14:34 | |
40 min per stint, 2 stints 1u20 minuten. Ben bang dat die out of sync van #50 niet echt uit komt. | ||
TargaFlorio | zondag 16 juni 2024 @ 14:35 | |
Half drie geweest, tijd voor chips. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2024 @ 14:36 | |
Juist pas lunch gehad. Hier dus ook out of sync ![]() | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:36 | |
Wel in sync met mij! | ||
Wienerschnitzels | zondag 16 juni 2024 @ 14:37 | |
Ja, maar goed kan nog veel geks gebeuren natuurlijk. Daarom wel goed om te kijken wie er virtueel eerste staat | ||
Mano_ | zondag 16 juni 2024 @ 14:38 | |
Om 15u lunchen voor vaderdag. Lekker geregeld ![]() ![]() | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:38 | |
Die nog steeds een straf voor een unsafe release zou moeten hebben Net zoals de #51 voor die botsing met Hartley. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:39 | |
Ik ga om 15 u voetbal kijken hoor. Steek die ontknoping maar in je reet. Freitas ![]() | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:40 | |
De #5 komt er ook hard aan Matt Campbell. | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:40 | |
51 under investigation! | ||
Fer | zondag 16 juni 2024 @ 14:40 | |
Hoe dan, nog 1x tanken en dan eco-drive naar de finish? | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:40 | |
Nou ze gaan er naar kijken, lekker snel ook ![]() | ||
Sabata | zondag 16 juni 2024 @ 14:40 | |
wel een lekkere verzameling inglorious Basterds: - koba san niet gewaardeerd in gp2 ondanks één zege, dankzij glocks blessure toch in de F1 gerold - pechito de dupe van de USF1 bust, terug naar de stock cars in Argentinië en als excuus rijder naar Citroen Wtcc waar hij Loeb en Muller en Frankrijk vernederde. - de Vries na veel pogingen F2, kampioen , in één keer FE kampioen en daarna jammer genoeg te licht bevonden in de slangenkuil Alpha Tauri | ||
Blik | zondag 16 juni 2024 @ 14:40 | |
Eindelijk de investigation… | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:41 | |
LT is terug! | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:41 | |
Doet die ook mee ![]() | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:41 | |
Al bijna 23 uur! | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:41 | |
5 seconden haha | ||
TargaFlorio | zondag 16 juni 2024 @ 14:41 | |
Nepsupporter | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:42 | |
Hij doet al 23 uur niets anders dan een nepsupporter zijn. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:42 | |
Kansloos ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2024 @ 14:42 | |
#51 5sec bij de volgende pitstop voor die botsing met Buemi ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:42 | |
Tok tok tok tok ![]() | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2024 @ 14:42 | |
Ferrari wederom een lichte straf.... | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:42 | |
5 seconden maar ![]() Dat was minimaal een DT | ||
H_T | zondag 16 juni 2024 @ 14:42 | |
Niet de Ginga Ninja overigens | ||
Fer | zondag 16 juni 2024 @ 14:43 | |
D66 straf | ||
Sabata | zondag 16 juni 2024 @ 14:44 | |
en hieronder haat op Ferrari steeds bevoorbeeld door de wedstrijdleiding ![]() | ||
TargaFlorio | zondag 16 juni 2024 @ 14:44 | |
Ferrari International Assistance | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:44 | |
Komt de unsafe release zo ook nog of is dat niet de bedoeling voor de spanning? ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:44 | |
Oh dat dacht ik even. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:45 | |
Ach, de #7 gaat nog steeds virtueel aan de leiding volgens mij. | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:45 | |
50 sowieso 2 stops nodig of fuel saven een optie? | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:46 | |
Lijkt de ASO wel. | ||
heywoodu | zondag 16 juni 2024 @ 14:47 | |
Altijd tegen onze favorieten ![]() | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:48 | |
Daar komt ie voor 50 ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:48 | |
Een stint is pakweg 45 minuten, de #7 hoeft dus nog maar één keer en komt daarmee ruim uit. De #50 kan nog maximaal een ronde door nu en zal daarna dus ook nog een keer moeten. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:48 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2024 @ 14:48 | |
Gaat lekker bij Ferrari de laatste paar uur ![]() | ||
Wienerschnitzels | zondag 16 juni 2024 @ 14:48 | |
![]() | ||
Starflyer | zondag 16 juni 2024 @ 14:48 | |
En de under investigation voor de unsafe release ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:49 | |
Oeh, ik zet voetbal gewoon aan op m'n laptop, vier schermen ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2024 @ 14:49 | |
Nou ja behalve nogal opvallend en oneerlijk is het gewoon ergerlijk en competitievervalsing. Maar goed, het is wat het is, je doet er niks aan. | ||
Faraday01 | zondag 16 juni 2024 @ 14:49 | |
Heeft nog 40% dus kan nog wel wat langer door, de mogelijke straf daargelaten dan | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2024 @ 14:50 | |
Dan zou ie het net moeten kunnen redden, met dank aan de regen | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:50 | |
Dan heb ik een stop gemist. | ||
ChevyCaprice | zondag 16 juni 2024 @ 14:51 | |
Motorkapgrapje lol | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2024 @ 14:51 | |
En met ik bedoel ik mijn live timing. |