abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2024 @ 12:28:21 #1
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_213930623

24 Heures Du Mans 2024 - editie 92
Onderdeel van het FIA World Endurace Championship

Race 2023 en vooruitblik
In 2023 was de hypercar klasse een stuk beter vertegenwoordigd met toevoegingen van Cadillac, Peugeuot, Porsche en Ferrari, waarbij Ferrari er voor het eerst sinds 1965 winnaar werd van Le Mans. In de LMP2 klasse ging Inter Europol Competition er met de overwinning vandoor. In de afzwaaiende GTE AM klasse ging de winst naar Corvette Racing, waar ook de Nederlander Nicky Catsburg achter het stuur zat.

Dit jaar is de hypercar klasse nog sterker vertegenwoordigd doordat nu ook BMW, Lamborghini en Alpine meedoen. Met 23 entries is dit het meeste aantal auto's dat we in de topklasse hebben gezien deze eeuw. Na jaren van overwinningen van Toyota werd deze reeks vorig jaar gebroken door de overwinning van Ferrari. De vraag is of Toyota kan terugslaan, maar een ding is zeker: we gaan door de grote hoeveelheid entries een erg spannende race tegemoet. Ook dit jaar is het LMP2 veld met 8 auto's gekrompen naar 16, met name door de toename in de Hypercar klasse. Dit jaar dus geen GTE auto's meer op Le Mans, maar wel een goed vertegenwoordigd GT3 veld met 23 entries met daarbij veel grote merken uit het GTE tijdperk zoals onder andere Aston Martin, Ferrari, Corvette en Porsche.

Belangrijke wijziging dit jaar is dat er geen bandenwarmers gebruikt mogen worden. Ook wordt in de Hypercar klasse een 'power gain' balance of performance toegepast, waarmee vermogen boven de 250 km/h wordt aangepast om topsnelheden dichter bij elkaar te brengen.

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00


Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

• Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
• Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
• Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

Afbeelding Circuit

Circruit info inclusief marshall posts
Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)
Circuit informatie 2021

Onboard (Pole 2017):



Entry list 2024 (pdf)


• Rode nummers
• Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
• 1030kg
• Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Lamborghini. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen.


• Blauwe nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:33
• 930kg
• 75L tank (benzine)
• Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon" LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.


• Oranje nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:58 (schatting)
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
• 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
• Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Met het wegvallen van LM GTE is dit de nieuwe GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Am zagen zien we dit jaar terug in deze klasse.



Woensdag 12 juni
• 14:00-17:00 Free practice session 1
• 19:00-20:00 Qualifying session 1
• 22:00-0:00 Free practice session 2

Donderdag 13 juni
• 15:00-18:00 Free practice session 3
• 20:00-20:30 Hyperpole
• 22:00-23:00 Free practice session 4

Zaterdag 15 juni
• 12:00-12:15 Warm-up
• 16:00 Start 24 uren van Le Mans


TV
• Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
• RTL zendt de 24 uur volledig uit
• Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden

Streams
Officiële WEC stream (betaald)
Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip)
• Eurosport player (betaald) - heeft een audio only stream, ook via HBO MAX + sport

Live Timing
Officiële live timing
Resultaten

Spotter Guide
Spotter Guide 2024, grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

Overige informatie
Laatste informatie, verslagen en analyses
Weer
Le Mans resource guide (Dailysportscar)

Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:

Officiele FIA World Endurance Championship


ELMS championship


IMSA championship


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
[img=657,165]https://i.imgur.com/oMryVC9.png[/img]
[b]24 Heures Du Mans 2024[/b] - editie 92
[i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i]

[b]Race 2023 en vooruitblik[/b]
In 2023 was de hypercar klasse een stuk beter vertegenwoordigd met toevoegingen van Cadillac, Peugeuot, Porsche en Ferrari, waarbij Ferrari er voor het eerst sinds 1965 winnaar werd van Le Mans. In de LMP2 klasse ging Inter Europol Competition er met de overwinning vandoor. In de afzwaaiende GTE AM klasse ging de winst naar Corvette Racing, waar ook de Nederlander Nicky Catsburg achter het stuur zat.

Dit jaar is de hypercar klasse nog sterker vertegenwoordigd doordat nu ook BMW, Lamborghini en Alpine meedoen. Met 23 entries is dit het meeste aantal auto's dat we in de topklasse hebben gezien deze eeuw. Na jaren van overwinningen van Toyota werd deze reeks vorig jaar gebroken door de overwinning van Ferrari. De vraag is of Toyota kan terugslaan, maar een ding is zeker: we gaan door de grote hoeveelheid entries een erg spannende race tegemoet. Ook dit jaar is het LMP2 veld met 8 auto's gekrompen naar 16, met name door de toename in de Hypercar klasse. Dit jaar dus geen GTE auto's meer op Le Mans, maar wel een goed vertegenwoordigd GT3 veld met 23 entries met daarbij veel grote merken uit het GTE tijdperk zoals onder andere Aston Martin, Ferrari, Corvette en Porsche.

Belangrijke wijziging dit jaar is dat er geen bandenwarmers gebruikt mogen worden. Ook wordt in de Hypercar klasse een 'power gain' balance of performance toegepast, waarmee vermogen boven de 250 km/h wordt aangepast om topsnelheden dichter bij elkaar te brengen.

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00

[img=514,34]http://i.imgur.com/imJEUHw.png[/img]
Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je [url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]hier[/url]. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

[*]Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
[*]Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
[*]Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

[b]Afbeelding Circuit[/b]
[img]http://i.imgur.com/oGNnJS1.jpg[/img]
[url=http://www.marshalsguide.com/index.php/Le_Mans]Circruit info inclusief marshall posts[/url]
[url=http://www.lemans.org/explorer/pdf/courses/2016/24-heures-du-mans/track-map-24-heures-du-mans-2016.pdf]Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)[/url]
[url=https://24h-lemans.storage.googleapis.com/assets/v1.0.143/images/infos/plan_2021.jpg]Circuit informatie 2021[/url]

[b]Onboard (Pole 2017):[/b]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j9ohHhgEfUM[/youtube]

[img=514,34]http://i.imgur.com/gePNpi3.png[/img]

[url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2024/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2024.pdf]Entry list 2024 (pdf)[/url]

[img=127,25]https://i.imgur.com/5TDhbrP.png[/img]
[*]Rode nummers
[*]Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
[*]1030kg
[*]Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Lamborghini. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen. 

[img=127,25]https://i.imgur.com/vrNSLr2.png[/img]
[*]Blauwe nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:33
[*]930kg
[*]75L tank (benzine)
[*]Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon"  LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.

[img=127,25]https://i.imgur.com/TPns8ga.png[/img]
[*]Oranje nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:58 (schatting)
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
[*]120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
[*]Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Met het wegvallen van LM GTE is dit de nieuwe GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Am zagen zien we dit jaar terug in deze klasse.

[img=514,34]http://i.imgur.com/GOQmC6a.png[/img]

[b]Woensdag 12 juni[/b]
[*]14:00-17:00 Free practice session 1
[*]19:00-20:00 Qualifying session 1
[*]22:00-0:00 Free practice session 2

[b]Donderdag 13 juni[/b]
[*]15:00-18:00 Free practice session 3
[*]20:00-20:30 Hyperpole
[*]22:00-23:00 Free practice session 4

[b]Zaterdag 15 juni[/b]
[*]12:00-12:15 Warm-up
[*]16:00 Start 24 uren van Le Mans

[img=514,34]http://i.imgur.com/mWKf3uZ.png[/img]
[b]TV[/b]
[*]Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
[*]RTL zendt de 24 uur volledig uit
[*]Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is [url=https://www.fiawec.com/en/news/how-and-where-to-watch-the-24-hours-of-le-mans/7992]hier te vinden[/url] 

[b]Streams[/b]
[*][url=https://discover.fiawec.tv/]Officiële WEC stream[/url] (betaald)
[*][url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i])
[*]Eurosport player (betaald) - heeft een audio only stream, ook via HBO MAX + sport

[b]Live Timing[/b]
[*][url=https://24h-lemans.tv/page/6655a2c4d9988d6eb74a8e17]Officiële live timing[/url] 
[*][url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url]

[b]Spotter Guide[/b]
[*][url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2024/24-heures-du-mans/spotter-guide-24-heures-du-mans-2024.pdf]Spotter Guide 2024[/url], grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

[b]Overige informatie[/b]
[*][url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url]
[*][url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url]
[*][url=https://www.dailysportscar.com/2024/06/13/2024-le-mans-24-hours-resources.html]Le Mans resource guide (Dailysportscar)[/url]

[u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u]

[b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b]
[img=253,87]https://i.imgur.com/OU8B9Mu.png[/img]

[b]ELMS championship[/b]
[img=228,102]https://i.imgur.com/Xr4drin.png[/img]

[b]IMSA championship[/b]
[img=266,81]https://i.imgur.com/b0Yrv1r.png[/img]
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_213930674
Catsberg nog wel in de race?
pi_213930684
retirements

#3, #59, #4, #27, #45, #30, #66, #46, #15, #36, #9, #35, #54
pi_213930686
Mogen wel blij zijn dat er tegenwoordig weer zoveel hypercars zijn
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_213930688
Wordt spannend welke strategie de winnende gaat zijn!
pi_213930690
quote:
84s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:36 schreef franklop het volgende:
Mogen wel blij zijn dat er tegenwoordig weer zoveel hypercars zijn
Wat was het laagste aantal, stuk of 6?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 juni 2024 @ 12:39:22 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213930701
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat was het laagste aantal, stuk of 6?
Voor vorig jaar waren het er maar vijf (LMP1's), met eigenlijk alleen de twee Toyota's die competitief waren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juni 2024 @ 12:39:56 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213930705
De #7 opnieuw een lekke band
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_213930708
#7 blijft niet veel bespaard
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 16 juni 2024 @ 12:40:24 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213930710
Alweer!!
Goffer
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 16 juni 2024 @ 12:40:39 #11
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_213930714
#7 lekke band -O-
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_213930715
Oei 7 weer langzaam lek, als de binnen moeten komen is het wel klaar voor de winst
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juni 2024 @ 12:41:01 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213930716
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
De #7 opnieuw een lekke band
Die van net heeft niet genoeg pijn gedaan natuurlijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 16 juni 2024 @ 12:41:03 #14
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213930717
De Caddy komt terug ^O^
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 16 juni 2024 @ 12:41:25 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213930721
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:40 schreef franklop het volgende:
#7 blijft niet veel bespaard
Ondanks dat hadden die ook kans op de winst. Nu denk ik niet meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 16 juni 2024 @ 12:42:58 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213930734
En opeens de auto van JB op het podium
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juni 2024 @ 12:43:57 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213930738
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ondanks dat hadden die ook kans op de winst. Nu denk ik niet meer.
Zo lang je binnen een pit window van de leider zit, ben je kanshebber.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 16 juni 2024 @ 12:44:38 #18
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_213930743
De #2 weer aan de leiding ^O^
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_213930756
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zo lang je binnen een pit window van de leider zit, ben je kanshebber.
Nou ja, ze zaten met #2 op een alternatief wat kansrijk had kunnen zijn. Nu zal er veel moeten gebeuren om nog voor de winst te kunnen gaan.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 12:48:11 #20
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213930772
:W
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213930774
lichte regen (miezer) gemeld vanuit de pitline
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juni 2024 @ 12:48:42 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213930780
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
:W
jij hier :?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_213930783
Frijns, ter Voorde, Casberg, vd Zande, Viscaal out.
Het zit niet mee wat dat betreft -O-
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 12:49:25 #24
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213930785
quote:
11s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
jij hier :?
:Y

Alleen vraag ik me af waarom ik geen commentaar heb bij de Videoland stream
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juni 2024 @ 12:49:47 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213930789
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:49 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
:Y

Alleen vraag ik me af waarom ik geen commentaar heb bij de Videoland stream
Ze hebben reclame en mogelijk een wissel
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')