In het geval van Ali B is het natuurlijk wel zo dat hij het grote publiek kwijt is. Zijn inkomsten op zullen drogen. En dat er een hele hoop nare details over hem op straat liggen. Dat is een behoorlijke straf.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:36 schreef TAmaru het volgende:
Ik bedoel maar te zeggen, dat ik elke straf onder de 3 jaar zo laag zou vinden, dat het de misdaad van verkrachting haast aantrekkelijk maakt. Voor de duidelijkheid, ik zou niemand verkrachten of vermoorden, ook niet als ik er geld en een staande ovatie op toekreeg. Maar de straf is bepaald niet afschrikwekkend, zeker als je bedenkt dat het waarschijnlijk nog wel tientallen keren is gebeurd.
Ja duh, standaard als je verdacht wordt van zoiets.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:12 schreef prunus het volgende:
Ze hebben hem en zijn familie afgeluisterd? 😂
Ik weet niet of doodslag per se moreel verwerpelijker is dan verkrachting.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Om het te voorkomen zouden straffen inderdaad veel hoger moeten zijn, maar het moet in verhouding staan tot ernstigere vergrijpen zoals doodslag of moord.
Je bent niet serieus. Dat kan niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vind 1,5 tot 2 gepast. Alles daarboven vind ik zeer hoog.
Trali B.quote:
Ditquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
Hoog?
Ik vind het nog weinig, aangezien verkrachting meestal toch wel een levenslange impact op iemands leven heeft.
Gezien de reacties van die internethelden op de slachtoffers zijn er nog genoeg kanslozen die naar zijn liedjes gaan luisteren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het geval van Ali B is het natuurlijk wel zo dat hij het grote publiek kwijt is. Zijn inkomsten op zullen drogen. En dat er een hele hoop nare details over hem op straat liggen. Dat is een behoorlijke straf.
Overigens denk ik dat Ali vooral baat zou hebben bij een goede psychische behandeling. Een celstraf gaat natuurlijk niets veranderen aan zijn manier van denken (patroon van handelen en het gebrek aan berouw).
Ik hoop dat je de enige bentquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vind 1,5 tot 2 gepast. Alles daarboven vind ik zeer hoog.
Dat heeft een veroordeling ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
Hoog?
Ik vind het nog weinig, aangezien verkrachting meestal toch wel een levenslange impact op iemands leven heeft.
Oh hij heeft een hele fanbase op instagram die hem verdedigd. Volgens hen zijn het "kechies die geld zoeken en daarom hem beschuldigen omdat hij Marokkaan is".quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:44 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Gezien de reacties van die internethelden op de slachtoffers zijn er nog genoeg kanslozen die naar zijn liedjes gaan luisteren.
Jawel, want ik denk dat zijn straf al die tijd ook al gaande is (gezien het publiekelijke), maar buiten dat, wat hebben de slachtoffers en Ali aan 2> ? precies niets, je kan ook andere middelen inzetten dan een gevangenisstraf op een gegeven moment.quote:
Hoe gaat de verdediging het schakelbewijs in twijfel trekken?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar we hebben het pleidooi nog niet gehoord. De verdediging gaat hier gaten in schieten.
Slachtoffers van moordenaars hebben er ook niks aan als die de bak in gaan. Goed argument.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:45 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Jawel, want ik denk dat zijn straf al die tijd ook al gaande is (gezien het publiekelijke), maar buiten dat, wat hebben de slachtoffers en Ali aan 2> ? precies niets, je kan ook andere middelen inzetten dan een gevangenisstraf op een gegeven moment.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Vrijheid weg, vrouw weg, reputatie weg, gastendoekjes weg. Alles is weg!
Ik vind dit niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Slachtoffers van moordenaars hebben er ook niks aan als die de bak in gaan. Goed argument.
Brace is al net zo fout. Ik herinner me dat hij eens een geweldaddige ontvoering pleegde tijdje terugquote:
Wat vrees je dan dat er gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe gaat de verdediging het schakelbewijs in twijfel trekken?
Ik vrees voor de aangeefsters, als ‘de bom’ waar Harlequin over sprak nog moet barsten.
3000 euro schuld.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Vrijheid weg, vrouw weg, reputatie weg, gastendoekjes weg. Alles is weg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |