abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:28:09 #151
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213901830
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat een zwak tegenvoorbeeld, mijn god _O-

Er waren simpelweg geen tijd en middelen om Nederland te steunen. De geallieerden hebben uiteindelijk wel gevochten in België, en dat eindigde ook met het drama van Duinkerken. En wie hebben uiteindelijk gevochten tijdens de bevrijding van West-Europa? Just.
Je lacht je eigen dommigheid weg.
Moraal van het verhaal is dat Nederland er niet op hoeft te rekenen als de stront de ventilator raakt iedereen helpt. Alleen de Fransen heb een héél klein beetje geholpen, in Zeeland. En wat warme woorden gesproken.

De bevrijding is een heel ander verhaal.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:30:06 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213901851
Toen was er ook nog geen Navo...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213901881
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Moraal van het verhaal is dat Nederland er niet op hoeft te rekenen als de stront de ventilator raakt iedereen helpt. Alleen de Fransen heb een héél klein beetje geholpen, in Zeeland. En wat warme woorden gesproken.

De Britten zijn ook nog even bij Hoek van Holland aan wal gegaan.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:34:33 #154
3542 Gia
User under construction
pi_213901889
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:11 schreef byah het volgende:
Wat is/was de maximale oproepleeftijd in NL?
https://www.rijksoverheid(...)rsoneel/dienstplicht
17 - 45
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 11:37:32 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213901917
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb je mijn post wel gelezen?

Nederland was neutraal, dus alles wat mee had kunnen helpen moest eerst gemobiliseerd worden. En dan is het gewoon al te laat als je 2 dagen later al op je rug ligt. België zat wel in een alliantie en is ook verdedigd door de Britten en Fransen die daar al gestationeerd waren en ingevlogen konden worden vanwege de extra tijd die ervoor was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213901942
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb je mijn post wel gelezen?

Nederland was neutraal, dus alles wat mee had kunnen helpen moest eerst gemobiliseerd worden. En dan is het gewoon al te laat als je 2 dagen later al op je rug ligt. België zat wel in een alliantie en is ook verdedigd door de Britten en Fransen die daar al gestationeerd waren en ingevlogen konden worden vanwege de extra tijd die ervoor was.
België zat niet in een alliantie. Ze hadden zich in 1936 neutraal verklaard en waren uit het pact met Frankrijk gestapt. Dat maakte de Maginot linie ook in een keer onbruikbaar.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 11:44:40 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213901989
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
België zat niet in een alliantie. Ze hadden zich in 1936 neutraal verklaard en waren uit het pact met Frankrijk gestapt. Dat maakte de Maginot linie ook in een keer onbruikbaar.
Ah, wist ik helemaal niet :o
Kutschool.

Maar goed, dat versterkt het argument wel alleen maar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:54:07 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213902070
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb het vaker gezegd, defensie is geen (her)opvoedingsinstituut. Nee, het gaat niet helpen om ''kut jeugd'' ''discipline'' bij te brengen en last but not least er is helemaal geen plek, tijd en geld voor.

Next.
Ik denk dat dit je onderschat. Militaire dienstplicht kan bij jongeren zeker een hele positieve invloed hebben. Het biedt immers structuur, verantwoordelijkheid, zingeving, sociaal kapitaal een gezonde portie patriottisme. Uiteraard brengt het in tijden van oorlog ook nadelen met zich mee, maar onderzoek geeft een bevestiging van beide. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Ryan Kelty, Meredith Kleykamp, and David Segal examine the effect of military service on the transition to adulthood. They highlight changes since World War II in the role of the military in the lives of young adults, focusing especially on how the move from a conscription to an all-volunteer military has changed the way military service affects youths' approach to adult responsibilities. The authors note that today's all-volunteer military is both career-oriented and family-oriented, and they show how the material and social support the military provides to young servicemen and women promotes responsible membership in family relationships and the wider community. As a result, they argue, the transition to adulthood, including economic independence from parents, is more stable and orderly for military personnel than for their civilian peers. At the same time, they stress that serving in the military in a time of war holds dangers for young adults.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 14 juni 2024 @ 12:25:23 #159
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_213902504
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 10:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat je schrijft is echt niet waar, alleen de Fransen hebben een héél klein beetje geholpen.
Lees dit eens:
[..]
http://www.waroverholland.nl/index.php?page=the-french
Dat ze de invasie niet konden voorkomen staat geheel los van het feit dat ze wel moesten ingrijpen... Dat het even duurde voordat ze ons konden bevrijden kwam meer door dezelfde onderschatting voor de vijand; zoals we nu weer zien.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_213902531
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
Als wij nou eens gaan onderhandelen met Rusland en accepteren dat De Krim, de Donbass, Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië tot Rusland behoren dan is de dienstplicht überhaupt niet nodig. Ik ga sowieso niet vechten tegen mijn Russische vrienden, weiger dat permanent.
Nekschot voor jou dus
pi_213902643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 00:53 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Wat hebben wij daar trouwens mee te maken _O-
Wat hadden wij te maken met Polen toen Duitsland binnenviel?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_213903044
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Wat hadden wij te maken met Polen toen Duitsland binnenviel?
whatabout
pi_213903155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:06 schreef QAnonn het volgende:

[..]
whatabout
Domme vraag krijgt een dom (maar gerelateerd) antwoord.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_213903178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
Als wij nou eens gaan onderhandelen met Rusland en accepteren dat De Krim, de Donbass, Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië tot Rusland behoren dan is de dienstplicht überhaupt niet nodig. Ik ga sowieso niet vechten tegen mijn Russische vrienden, weiger dat permanent.
Ik zal even aan mijn moeder vragen of ze accepteert dat jouw auto van mij is. En geen grote muil hebben anders is je halve sociale huurhuis ook van mij.

Dit is hoe fucking bizar je overkomt op normale mensen.

Het enige moment dat jij zou hoeven vechten tegen je Russische vrienden is als ze de NAVO grens overgekomen zijn. Zijn het dan nog steeds je vrienden?
pi_213903318
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je kunt soldaten gewoon buiten op een stoeltje laten slapen. Als asielzoekers in Ter Apel dat kunnen kunnen gezonde Hollandsche Jongens dat ook wel. Als dat te zwaar voor ze is zet je maar een tent neer tot er echte gebouwen beschikbaar zijn. Dat hoeft niet echt een groot probleem te zijn.
Je laat de dienstplichtigen van de eerste 3 lichtingen gewoon hun eigen onderkomen bouwen!!!
pi_213903349
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Neen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Etc...
Ik ken aardig wat militairen en niemand is voor morgen de dienstplicht invoeren en al helemaal niet als opvoeding, maar helemaal tegen het idee alleen al is zeldzaam.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:34:49 #167
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213903367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zal even aan mijn moeder vragen of ze accepteert dat jouw auto van mij is. En geen grote muil hebben anders is je halve sociale huurhuis ook van mij.

Dit is hoe fucking bizar je overkomt op normale mensen.

Het enige moment dat jij zou hoeven vechten tegen je Russische vrienden is als ze de NAVO grens overgekomen zijn. Zijn het dan nog steeds je vrienden?
Dat deze user volledig van het padje af is 8)7 was al duidelijk in COR destijds 8)7

Er zijn niet genoeg koekoeken op aarde om deze TS te duiden.

Koekoek ad infinitum 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:42:57 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213903443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik ken aardig wat militairen en niemand is voor morgen de dienstplicht invoeren en al helemaal niet als opvoeding, maar helemaal tegen het idee alleen al is zeldzaam.
Zolang de randvoorwaarden niet zijn ingevuld is het gewoon een kansloze exercitie. En ik zie die randvoorwaarden niet ingevuld worden.
pi_213903592
Beter eerst de huidige defensie op orde krijgen voordat je de volgende stappen gaat doen. Dat wordt al lastig genoeg want veel mensen vinden defensie belangrijk tot het in hun achtertuin gebeurd.
https://www.parool.nl/ned(...)-weerstand~b06c0358/
pi_213903658
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zolang de randvoorwaarden niet zijn ingevuld is het gewoon een kansloze exercitie. En ik zie die randvoorwaarden niet ingevuld worden.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Als we ooit nog een minister krijgen die zegt: over drie jaar is er dienstplicht, dan is er over 3 jaar dienstplicht. Als het eerste jaar een kansloze exercitie is, dan zal het tweede jaar onder mediadruk al een stuk beter zijn. Dienstplicht hoeft ook niet meteen iedere jongere te zijn.

Maar het nut en noodzaak ontbreekt imho momenteel nog.
pi_213903676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:55 schreef ipa84 het volgende:
Beter eerst de huidige defensie op orde krijgen voordat je de volgende stappen gaat doen. Dat wordt al lastig genoeg want veel mensen vinden defensie belangrijk tot het in hun achtertuin gebeurd.
https://www.parool.nl/ned(...)-weerstand~b06c0358/
2100 meldingen uit een groep van miljoenen die iets gaan merken van meer oefeningen. Ik vind het nogal meevallen eigenlijk.
pi_213903724
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
2100 meldingen uit een groep van miljoenen die iets gaan merken van meer oefeningen. Ik vind het nogal meevallen eigenlijk.
Gaat om meldingen he, je weet niet hoe groot de belangen groep is die daar weet achter zit.
pi_213904155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Gaat om meldingen he, je weet niet hoe groot de belangen groep is die daar weet achter zit.
Er zijn daar best wat grote van, maar hoe representatief zijn die? Green Peace zal bijvoorbeeld altijd gaan zeiken en heeft aardig wat leden, maar het merendeel is passief donateur. Leden die echt balen van meer vliegtuigen zullen alsnog op individuele basis gaan zeiken.
pi_213904326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er zijn daar best wat grote van, maar hoe representatief zijn die? Green Peace zal bijvoorbeeld altijd gaan zeiken en heeft aardig wat leden, maar het merendeel is passief donateur. Leden die echt balen van meer vliegtuigen zullen alsnog op individuele basis gaan zeiken.
Alleen die groepen kunnen het wel behoorlijk lastig maken. Zeker als het organisaties zijn die ook nog is het geld en de middelen hebben om te gaan procederen. Het enige wat je kan doen als je een passief donateur bent is ermee te stoppen als je het er niet mee eens bent.
pi_213904393
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Alleen die groepen kunnen het wel behoorlijk lastig maken. Zeker als het organisaties zijn die ook nog is het geld en de middelen hebben om te gaan procederen. Het enige wat je kan doen als je een passief donateur bent is ermee te stoppen als je het er niet mee eens bent.
Ja zeker want die hebben tientallen jaren ervaring met dwarsliggen, maar dat zegt niet dat Nederland massaal dwarsligt als er wat in de achtertuin gebeurd.
pi_213904530
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waarvan meer dan de helft gaat over laagvliegende vliegtuigen en helikopters.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:54:08 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213904546
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar. Als we ooit nog een minister krijgen die zegt: over drie jaar is er dienstplicht, dan is er over 3 jaar dienstplicht. Als het eerste jaar een kansloze exercitie is, dan zal het tweede jaar onder mediadruk al een stuk beter zijn. Dienstplicht hoeft ook niet meteen iedere jongere te zijn.

Maar het nut en noodzaak ontbreekt imho momenteel nog.
Ter volledigheid, de dienstplicht is nooit afgeschaft, de opkomstplicht is opgeschort.

Een minister kan wel willen dat er binnen 3 jaar een dienstplicht is maar waar gaat hij/zij het opleidingspersoneel vandaan halen? Het militaire bestand heeft nu al zo'n 25℅ vacatures. En oefenterreinen, schietbanen, vliegvelden, kazernes etc. realiseren gaat hem ook niet worden...
pi_213904592
Je hoeft niet meteen 100.000 man je leger in te trekken. Maar navelstaren en niets doen schiet ook niet op.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 14:57:23 ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:58:08 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213904624
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:56 schreef Ulx het volgende:
Je hoeft niet meteen 100.000 man je leger in te trekken.
We hebben nu al onvoldoende infra en personeel. Dat brei je niet in een paar jaar recht.

En het is prima als de politiek er voor wil gaan maar dat gaat een financiele aderlating worden.
pi_213904726
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja zeker want die hebben tientallen jaren ervaring met dwarsliggen, maar dat zegt niet dat Nederland massaal dwarsligt als er wat in de achtertuin gebeurd.
Waar heb ik geschreven dat het massaal gebeurt? Feit is gewoon dat wanneer er iets aangekondigd wordt er bezwaren komen en in het artikel staat gewoon dat er verschillende belangen organisaties achter zitten. Hoe groot ze zijn geen idee. Maar het is sowieso lastig te meten aangezien het om lokale zaken gaan. Iemand die in Amsterdam woont zal geen bezwaar in dienen over de uitbreiding van Vonkel of de heropening van vliegbasis in De Peel bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')