abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213907928
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:30 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik kan en ga dus geen inhoudelijk oordeel vellen. Het ging me er alleen om dat @:HiZ zei dat bedreiging een overtreding is.

Bedreiging staat in de titel "misdrijven tegen de persoonlijke vrijheid" in het Tweede Boek van het Wetboek van Strafrecht, waar de misdrijven staan. Overtredingen staan in het Derde Boek.

Of ze in Zweden ook dat onderscheid misdrijf/overtreding maken zoals in Nederland en de meeste andere landen waar het continentaal recht geldt weet ik niet. Maar als ik het relevante Zweedse wetsartikel opzoek (gelukkig is er een Engelse vertaling bij) dan staat het min of meer op dezelfde plek als de Nederlandse equivalent: "offences against liberty and peace".
Blijft staan dat een dreigende beweging niet per sé gelijk staat aan een bedreiging. Het onderzoek zal moeten uitwijzen of de beweging van Joost wel echt een 'offence against liberty and peace' was. 😊 :J

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 14-06-2024 19:49:41 ]
pi_213908571
Voor degenen die het volgen: Europapa gaat deze week van 3 naar 7 in de Single Top 100. Luchtballon gaat omhoog alsof er helium inzit, van 53 naar 4. In de Top 40 gaat Europapa van 10 naar 21, en komt Luchtballon op 33 binnen. Europapa wordt daarmee naar alle waarschijnlijkheid de 5e grootste ESF-hit in de Top 40, achter Euphoria, Arcade, Tattoo en Snap.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213913094
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dit is blijkbaar gewoon de procedure om Nederlandse getuigen te laten horen. Hier heeft de advocaat van Joost zelf een aantal weken geleden om gevraagd. Dat de Telegraaf en aanverwanten het dan doen lijken of er een soort Europees arrestatiebevel is uitgevaardigd, tja, dat kun je verwachten he. Plus dat er dan van die trolletjes fanatiek op inspringen, "zie je wel, Joost is een crimineel!"

Volgens mij vindt de Zweedse politie het een zaak van niks, hebben ze er helemaal geen haast bij, maar hebben ze ook niet echt in de gaten dat elk halve statement wat ze erover doen door de (Nederlandse) pers wordt opgepikt alsof we hier te maken hebben met de nieuwe Holleeder.
Nee, dat is niet 'gewoon de procedure'. De procedure is afgesproken tussen landen voor serieuze misdaden. De Zweden gebruiken de procedure nu voor een sinecure. Ik weet dat de advocaat van Joost erom heeft gevraagd, maar dat betekent niet dat het dan automatisch gebeurt. Het verzoek gaat uit omdat een OvJ of hoe dat heet in Zweden heeft gekeken naar de zaak en heeft besloten een kanon op een mug te gaan richten. Je kunt er gif op innemen dat bij een volgend uitvoeringsoverleg aan de orde komt dat dit soort onzin niet meer moet voorkomen. Dat de Zweden hun eigen hobbies maar thuis moeten bedrijven zonder de rest van Europa lastig te vallen.

Ik durf er geld op in te zetten dat de advocaat van Joost had verwacht dat zijn onzin verzoek had geleid tot een sepot. Dat dat achterwege is gebleven maakt dat Zweden een modder figuur slaat.

Ik zou het verzoek lekker laag op de takenlijst zetten hier in Nederland. Zodat over een tijdje de Zweden Joost een schadevergoeding mogen gaan betalen voor het schenden van zijn rechten.
pi_213913149
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:30 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik kan en ga dus geen inhoudelijk oordeel vellen. Het ging me er alleen om dat @:HiZ zei dat bedreiging een overtreding is.

Bedreiging staat in de titel "misdrijven tegen de persoonlijke vrijheid" in het Tweede Boek van het Wetboek van Strafrecht, waar de misdrijven staan. Overtredingen staan in het Derde Boek.

Of ze in Zweden ook dat onderscheid misdrijf/overtreding maken zoals in Nederland en de meeste andere landen waar het continentaal recht geldt weet ik niet. Maar als ik het relevante Zweedse wetsartikel opzoek (gelukkig is er een Engelse vertaling bij) dan staat het min of meer op dezelfde plek als de Nederlandse equivalent: "offences against liberty and peace".
De Zweedse politie werd hierover meer dan eens geciteerd dat hetgeen waar Joost van verdacht werd zou leiden tot een boete.

Verder is er geen sprake van fysiek contact of geweld geweest (alweer de Zweedse politie). Ik ben heel benieuwd hoe jij daar iets meer van bakt dan een overtreding.
pi_213915801
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 00:06 schreef HiZ het volgende:

[..]
Nee, dat is niet 'gewoon de procedure'. De procedure is afgesproken tussen landen voor serieuze misdaden. De Zweden gebruiken de procedure nu voor een sinecure. Ik weet dat de advocaat van Joost erom heeft gevraagd, maar dat betekent niet dat het dan automatisch gebeurt. Het verzoek gaat uit omdat een OvJ of hoe dat heet in Zweden heeft gekeken naar de zaak en heeft besloten een kanon op een mug te gaan richten. Je kunt er gif op innemen dat bij een volgend uitvoeringsoverleg aan de orde komt dat dit soort onzin niet meer moet voorkomen. Dat de Zweden hun eigen hobbies maar thuis moeten bedrijven zonder de rest van Europa lastig te vallen.

Ik durf er geld op in te zetten dat de advocaat van Joost had verwacht dat zijn onzin verzoek had geleid tot een sepot. Dat dat achterwege is gebleven maakt dat Zweden een modder figuur slaat.

Ik zou het verzoek lekker laag op de takenlijst zetten hier in Nederland. Zodat over een tijdje de Zweden Joost een schadevergoeding mogen gaan betalen voor het schenden van zijn rechten.
Ik heb geen rechten gestudeerd en jij blijkbaar wel, dus je zult er ongetwijfeld meer vanaf weten dan ik :) Maar die officier van justitie was aan het woord een aantal weken terug, en ik kreeg nou niet bepaald het idee dat hij bezig was een kanon op een mug te richten. Hij kwam erg laconiek over en leek het allemaal maar een zaak van niks te vinden (wat het ook is natuurlijk). Maar de advocaat had om extra verhoren gevraagd, dus gingen ze dat doen.
pi_213916042
Misschien had dit allang klaar kunnen zijn met een kleine boete, maar gok dat zowel Joost als de AVROTROS er alles aan willen doen om ook dat te voorkomen zodat ze zelf sterker staan. Want die clowns bij de EBU zullen zelfs bij een boete van een euro nog zeggen dat het proportioneel was.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:24:07 #82
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213917258
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 10:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb geen rechten gestudeerd en jij blijkbaar wel, dus je zult er ongetwijfeld meer vanaf weten dan ik :) Maar die officier van justitie was aan het woord een aantal weken terug, en ik kreeg nou niet bepaald het idee dat hij bezig was een kanon op een mug te richten. Hij kwam erg laconiek over en leek het allemaal maar een zaak van niks te vinden (wat het ook is natuurlijk). Maar de advocaat had om extra verhoren gevraagd, dus gingen ze dat doen.
Het is ook een zaak van niks en de EBU had niet zo moeten reageren, al denk ik dat politieke belangen een rol speelden.

Maar tegelijkertijd is het wel een belangrijke zaak. Als Joost schuldig wordt bevonden zullen investeerders wel twee keer nadenken om met hem in zee te gaan
pi_213917362
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 00:10 schreef HiZ het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe jij daar iets meer van bakt dan een overtreding.
Wat is dit voor 'n vage shit? :D Ik hoef daar niks van te bakken, bedreiging staat letterlijk in Boek 2 van het Wetboek van Strafrecht getiteld "Misdrijven" en niet in Boek 3 "Overtredingen".

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 10:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb geen rechten gestudeerd en jij blijkbaar wel
Ik denk het niet.
pi_213917483
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:33 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Wat is dit voor 'n vage shit? :D Ik hoef daar niks van te bakken, bedreiging staat letterlijk in Boek 2 van het Wetboek van Strafrecht getiteld "Misdrijven" en niet in Boek 3 "Overtredingen".
[..]
Ik denk het niet.
Het is nog maar de vraag of een "dreigende beweging" wettelijk gezien ook als 'een bedreiging' wordt beschouwd. Jij veegt het allemaal op één hoop, terwijl er toch echt wel een wereld van verschil kan zijn tussen het een en het ander.

Het is niet zo alsof Joost heeft gedreigd haar in een betonbad te duwen als ze die camera niet weg doet, toch?
pi_213919733
Ik bedenk me nu dat Eurovision ook altijd tijdens het EK/WK over elke wedstrijd iets postte, maar dan bijvoorbeeld met de artiesten die voor dat land meededen. Dat doen ze alleen nu ook helemaal niet want dan moet je iets over Nederland zeggen. _O-
pi_213920488
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:24 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het is ook een zaak van niks en de EBU had niet zo moeten reageren, al denk ik dat politieke belangen een rol speelden.

Maar tegelijkertijd is het wel een belangrijke zaak. Als Joost schuldig wordt bevonden zullen investeerders wel twee keer nadenken om met hem in zee te gaan
Ik hoop dat als hij onschuldig wordt bevonden, investeerders hetzelfde doen bij de EBU.
pi_213921622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het is nog maar de vraag of een "dreigende beweging" wettelijk gezien ook als 'een bedreiging' wordt beschouwd. Jij veegt het allemaal op één hoop, terwijl er toch echt wel een wereld van verschil kan zijn tussen het een en het ander.

Het is niet zo alsof Joost heeft gedreigd haar in een betonbad te duwen als ze die camera niet weg doet, toch?

Gaat het weer over de inhoud. Het enige punt dat ik wilde maken was dat het strafbare feit "bedreiging" in het strafrecht per definitie een misdrijf is en geen overtreding, zoals iemand beweert.

Of Joost zich schuldig heeft gemaakt aan bedreiging, daar ben ik helemaal niet op ingegaan. We beschikken over te weinig feiten om dat vast te kunnen stellen.

Maar als ik antwoord zou moeten geven op die vraag dan denk ik, van wat we wél weten via de politie van Malmö, dat zijn handeling eerder niet dan wel te kwalificeren valt als een bedreiging.
pi_213927681
41 Miljoen.
Nog ruim 30.000 views en hij passeert Chanel in de lijst met de meest bekeken video's en komt op nr. 18.

quote:
244.458.672 - Little Big - Uno - Russia 🇷🇺 - Official Music Video - Eurovision 2020
133.389.660 - Netta - TOY - Israel - Official Music Video - Eurovision 2018
66.032.671 - Måneskin - Zitti E Buoni - Italy 🇮🇹 - Grand Final - Eurovision 2021
42.954.832 - Alexander Rybak - Fairytale - LIVE | Norway 🇳🇴 | Grand Final | Eurovision 2009
33.066.840 - Lena - Satellite - Germany 🇩🇪 Official Music Video - Eurovision 2010
23.970.981 - Loreen - Euphoria | Sweden 🇸🇪 | Live - Grand Final - Eurovision 2012
23.799.942 - Jessy Matador - Allez Ola Olé (France) - Eurovision Song Contest 2010 - Music Video
13.273.112 - Lordi - Hard Rock Hallelujah - 🇫🇮 Finland - Grand Final - Eurovision 2006 Winner
12.667.505 - Hadise - Düm Tek Tek (Turkey)
12.414.379 - Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden) - LIVE at Eurovision 2015 Grand Final
11.714.259 - Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai | Ukraine 🇺🇦 | Grand Final - Eurovision 2007
11.461.056 - Netta - Toy - Israel - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018
10.271.684 - Sergey Lazarev - You Are The Only One 🇷🇺 Russia - Grand Final - Eurovision 2016
7.391.881 - Eleni Foureira - Fuego - Cyprus - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018
2.994.673 - Conchita Wurst - Rise Like a Phoenix (Austria) 2014 LIVE Eurovision Second Semi-Final
1.818.491 - Duncan Laurence - Arcade - 🇳🇱 Netherlands - Grand Final - Eurovision 2019
1.266.904 - Emmelie de Forest - Only Teardrops - Denmark 🇩🇰 - Official Music Video - Eurovision 2013
31.543 - Chanel - SloMo - LIVE - Spain 🇪🇸 - Grand Final - Eurovision 2022
0 - Joost Klein - Europapa | Netherlands 🇳🇱 | Official Music Video | Eurovision 2024
-2.503.649 - Go_A - SHUM - Ukraine 🇺🇦 Official Music Video - Eurovision 2021
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  ESF Reporter zondag 16 juni 2024 @ 12:12:32 #89
87554 Cee
Welluk?
pi_213930491
De video voor Traffic met Käärijä wordt eind deze maand opgenomen in Finland. Het nummer komt snel uit!
(Bron: Käärijä :P )
pi_213930514
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2024 03:01 schreef hole1988 het volgende:
41 Miljoen.
Nog ruim 30.000 views en hij passeert Chanel in de lijst met de meest bekeken video's en komt op nr. 18.
[..]

Van alle video's kan ik begrijpen dat ze zo populair zijn. Maar Emmelie de Forest ontgaat me even :@
pi_213930753
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:15 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Van alle video's kan ik begrijpen dat ze zo populair zijn. Maar Emmelie de Forest ontgaat me even :@
Denk combinatie van veel mensen die het een leuk liedje vonden + Spotify was nog niet echt een ding, dus ging je naar YouTube.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 13:07:00 #92
375570 crew  Cyan9
pi_213931043
Emmelie de Forest was best een populaire winnaar.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 juni 2024 @ 14:22:48 #93
163650 Greys
pi_213932256
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213957605
Klopt het dat er niets naar buiten is gekomen over die reference meeting?
  ESF Reporter dinsdag 18 juni 2024 @ 11:15:59 #97
87554 Cee
Welluk?
pi_213958182
Ja dat klopt, had ook niets anders verwacht.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 juni 2024 @ 11:47:04 #98
163650 Greys
pi_213958485
Er gaat daar niks veranderen he? -O-

Ze gaan dit *gebaart weids* gewoon lekker doordouwen en volgend jaar weer al hun deelnemers als circusaapjes gebruiken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213958488
Ik was bang dat ik iets gemist had. Maar niks noppes nada dus.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 11:51:09 #100
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213958521
En wanneer gaat Avrotros zich nu echt beraden?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')