abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 juni 2024 @ 13:06:00 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213857768
Nu de Europese verkiezingen geweest zijn komt er een nieuwe Europese commissie. Waar mag de komende maanden over worden gestoeid.

Ursula von der Leyen heeft geen zekerheid dat ze mag blijven. Aangezien de Duitse regering de post aan de Groenen heeft beloofd. Maar dan zal het niet meer de commissievoorzitter zijn dus het is de vraag of ze dat kan doen.

Vanuit Nederland natuurlijk ook spannend of Wopke door mag, of dat het nieuwe kabinet een ander gaat benoemen. Dan zou ik aan een VVD'er denken.

Charles Michel zal ook wel vervangen worden. Gezien die geen best imago heeft.
  Moderator maandag 10 juni 2024 @ 13:12:57 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213857833
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Nu de Europese verkiezingen geweest zijn komt er een nieuwe Europese commissie. Waar mag de komende maanden over worden gestoeid.

Ursula von der Leyen heeft geen zekerheid dat ze mag blijven. Aangezien de Duitse regering de post aan de Groenen heeft beloofd. Maar dan zal het niet meer de commissievoorzitter zijn dus het is de vraag of ze dat kan doen.

Vanuit Nederland natuurlijk ook spannend of Wopke door mag, of dat het nieuwe kabinet een ander gaat benoemen. Dan zou ik aan een VVD'er denken.

Charles Michel zal ook wel vervangen worden. Gezien die geen best imago heeft.
Michel is een waste of space gebleken, die moet gewoon weg.

Von der Leyen zie ik nog wel een goede kans maken, Scholz heeft nu wel een enorm probleem met de nederlaag van de Groenen in Duitsland om die belofte gestand te doen zeker gezien de winst van het CDU.

Hoekstra word vervangen door een VVD'er is mijn voorspelling.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213857858
Ik denk dat Hoekstra blijft zitten. De 4 lijken elkaar niks te gunnen en dan is Hoekstra een veilige keus waar geen ruzie over komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 juni 2024 @ 13:17:28 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213857867
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:16 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat Hoekstra blijft zitten. De 4 lijken elkaar niks te gunnen en dan is Hoekstra een veilige keus waar geen ruzie over komt.
En tevens de voormalig ideale premierskandidaat van Omtzigt.
  Moderator maandag 10 juni 2024 @ 13:17:42 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213857871
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:16 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat Hoekstra blijft zitten. De 4 lijken elkaar niks te gunnen en dan is Hoekstra een veilige keus waar geen ruzie over komt.
NSC die een CDA'er een kado gaat geven? Dezelfde Hoekstra die "won" van Omtzigt? Dat zie ik toch niet gebeuren.

Ik heb weinig voor of tegen Hoekstra, overigens, ik vind hem eigenlijk totaal niet passen bij de EU maar goed, hij maakt ook geen brokken, geloof ik, dus je kan hem handhaven maar ik zet er wel grote vraagtekens bij en helemaal op die post.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 10 juni 2024 @ 13:19:51 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213857889
Overigens kan de media ook nog wel een rol spelen. Gezien het dramatische imago van Hoekstra kan een opgeklopt negatief sentiment nog wel eens een probleem worden.
  Moderator maandag 10 juni 2024 @ 13:22:20 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213857914
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:19 schreef Hexagon het volgende:
Overigens kan de media ook nog wel een rol spelen. Gezien het dramatische imago van Hoekstra kan een opgeklopt negatief sentiment nog wel eens een probleem worden.
Is er uberhaupt een sentiment over Hoekstra? Ik wil niet lullig doen maar ik heb, volgens mij, een keer iets over hem gehoord sinds hij in Brussel zit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 10 juni 2024 @ 13:24:05 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213857925
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is er uberhaupt een sentiment over Hoekstra? Ik wil niet lullig doen maar ik heb, volgens mij, een keer iets over hem gehoord sinds hij in Brussel zit.
Nouja in de tijd dat hij benoemd werd en daarvoor had ik niet het idee dat er iemand is waarbij die geliefd is.
  Moderator maandag 10 juni 2024 @ 13:24:38 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213857929
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja in de tijd dat hij benoemd werd en daarvoor had ik niet het idee dat er iemand is waarbij die geliefd is.
Klopt. Maar ik ken eigenlijk ook niemand die zwaarwegende bezwaren tegen hem heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213858073
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
NSC die een CDA'er een kado gaat geven? Dezelfde Hoekstra die "won" van Omtzigt? Dat zie ik toch niet gebeuren.

Ik heb weinig voor of tegen Hoekstra, overigens, ik vind hem eigenlijk totaal niet passen bij de EU maar goed, hij maakt ook geen brokken, geloof ik, dus je kan hem handhaven maar ik zet er wel grote vraagtekens bij en helemaal op die post.
Omtzigt was ooit enorm fan van Hoekstra.

Dat hij beter een andere post kan krijgen klopt, maar dat gaan ze sowieso altijd overhoop halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 10 juni 2024 @ 13:52:36 #11
5428 crew  miss_sly
pi_213858107
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is er uberhaupt een sentiment over Hoekstra? Ik wil niet lullig doen maar ik heb, volgens mij, een keer iets over hem gehoord sinds hij in Brussel zit.
Ik heb alleen wat over hem gehoord ttv de hoorzittingen om te bepalen of hij de positie zou krijgen. Daarna is hij volledig onzichtbaar geworden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213861036
Er is in Nederland door de 4 niet gepraat over de rol van Eurocommissaris, Nederland dreigt naast alle belangrijke posten (ook die van Michel en Borrell komen vrij) te grijpen: https://www.ad.nl/politie(...)t-niet-mee~adf39e41/
Simpelweg omdat er helemaal niemand namens Nederland aan het lobbyen is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 juni 2024 @ 19:08:47 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213861162
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2024 18:59 schreef Hanca het volgende:
Er is in Nederland door de 4 niet gepraat over de rol van Eurocommissaris, Nederland dreigt naast alle belangrijke posten (ook die van Michel en Borrell komen vrij) te grijpen: https://www.ad.nl/politie(...)t-niet-mee~adf39e41/
Simpelweg omdat er helemaal niemand namens Nederland aan het lobbyen is.
Volgens mij kunnen ze zich de moeite ook wel besparen. Ik denk dat gunfactor zeer laag is gezien het regeerakkoord. En als Rutte de NAVO krijgt denk ik dat we onze beurt ook wel gehad hebben.

Zou me ook niks verbazen als Hoekstra straks een of andere flutportefeuille krijgt.
  Moderator maandag 10 juni 2024 @ 19:24:58 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213861323
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2024 18:59 schreef Hanca het volgende:
Er is in Nederland door de 4 niet gepraat over de rol van Eurocommissaris, Nederland dreigt naast alle belangrijke posten (ook die van Michel en Borrell komen vrij) te grijpen: https://www.ad.nl/politie(...)t-niet-mee~adf39e41/
Simpelweg omdat er helemaal niemand namens Nederland aan het lobbyen is.
Rutte was mischien een kandidaat geweest maar dat zie ik nu niet gebeuren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 10 juni 2024 @ 19:32:04 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213861380
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2024 18:59 schreef Hanca het volgende:
Er is in Nederland door de 4 niet gepraat over de rol van Eurocommissaris, Nederland dreigt naast alle belangrijke posten (ook die van Michel en Borrell komen vrij) te grijpen: https://www.ad.nl/politie(...)t-niet-mee~adf39e41/
Simpelweg omdat er helemaal niemand namens Nederland aan het lobbyen is.
Maak je niet druk, ze gaan gewoon even in Brussel met de vuist op tafel slaan en dan komt het helemaal goed. Kopje koffie, opt-outje erbij, leuk commissaris postje. Toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213861528
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja in de tijd dat hij benoemd werd en daarvoor had ik niet het idee dat er iemand is waarbij die geliefd is.
Europees gezien is er natuurlijk niemand die zich over Hoekstra bekommerd. Zelfs in Nederland is er nauwelijks aandacht. Ik denk dat Hoekstra graag op de plek van Breton zou zitten, maar dat zie ik niet gebeuren.

Verder zou het niet zo moeten uitmaken of een Nederlander een leuk baantje krijgt, je hoopt dat een Eurocommissaris gewoon goed zijn of haar werk doet, ook voor Nederland.

Als Ursula geen voorzitter van de Europese Commissie wordt, dan denk ik dat ze vooruit geschoven wordt als Bondskanselier van Duitsland.
  Moderator maandag 10 juni 2024 @ 19:58:52 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213861669
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 19:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Europees gezien is er natuurlijk niemand die zich over Hoekstra bekommerd. Zelfs in Nederland is er nauwelijks aandacht. Ik denk dat Hoekstra graag op de plek van Breton zou zitten, maar dat zie ik niet gebeuren.

Verder zou het niet zo moeten uitmaken of een Nederlander een leuk baantje krijgt, je hoopt dat een Eurocommissaris gewoon goed zijn of haar werk doet, ook voor Nederland.

Als Ursula geen voorzitter van de Europese Commissie wordt, dan denk ik dat ze vooruit geschoven wordt als Bondskanselier van Duitsland.
Ik heb werkelijk geen idee of dit bij het CDU/CSU leeft, Merz lijkt mij wat oud om bij een volgende Bundestag verkiezingen de kandidaat te zijn, dat wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213861917
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 19:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee of dit bij het CDU/CSU leeft, Merz lijkt mij wat oud om bij een volgende Bundestag verkiezingen de kandidaat te zijn, dat wel.
Als outsider gezien zou het logisch zijn, mits ze geen voorzitter van de Europese Commissie wordt. Maar de binnenlandse politiek kan soms gek lopen.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 09:41:22 #19
33189 RM-rf
1/998001
pi_213867196
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Ursula von der Leyen heeft geen zekerheid dat ze mag blijven. Aangezien de Duitse regering de post aan de Groenen heeft beloofd.
volgens mij haal je hier wat dingen door elkaar...
De duitse regering _kan_ niet eenzijdig bepalen wie wel of niet President van de Commissie wordt.

'Officieel' staat in europese verdragen dat deze functie door de Europese Raad en het Parlement in samenspraak bepaald wordt, effectief betekent het vooral dat de Europese Raad een gezamelijke kandidaat voordraagt en het parlement deze in de functie moet kiezen met een meerderheid.
Er is ooit een afspraaak gemaakt dat men met 'Spitzenkandidaten' zou werken, waarbij er een soort van europese lijstrekkers voor de verkiezingen aangewezen zijn, en in theorie zou de lijsttrekker met de grootste fractie 'automatisch' president worden... maar dat heeft geen verdragsrechterlijke basis en 5 jaar terug negeerden de Fransen, die Manfred Weber niet zagen zitten, dat en werd alsnog Von Der Leyen als een achterkamer-handjeklap-kandidate naar voren geschuiven omdat de Europese Raad daarin het voortouw wilde behouden en dat lukte...

... Nu is Ursula von der Leyen wel de 'Spitzenkandidate' van de EVP-lijst, en deze fractie heeft het meest van alle fracties erbij gewonnen (10 zetels, zelfs de rechts-nationalistische ID-fractie won maar 9 zetels).
Het zou erg raar zijn om daar nu nog vanaf te stappen, en zeker Duitsland zou daarmee niks te winnen hebben.

Waar je vermoedelijk op doelt is dat in het Duitse Regeringsakkoord tussen SPD, Gruenen en FDP ook een zin stond dat: "als Duitsland in de komende commissie _geen_ President zou leveren, dat dan de groenen de kandidaat voor de commissaris-positie mochten aandragen".

Dat doelt op het gegeven dat er ook 26 commissarissen in de EC zitten naast de president en dat deze allemaal wel door de lidstaten aangedragen worden... hooguit het land waarbij de President door de Europese Raad aangewezen is, mag dat niet meer doen.

Duitsland heeft echter geen enkele reden verder om een nominatie van Von der Leyen te blokkeren... in de huidige regering hebbend an bv SPD en FDP sowieso niks te winnen, de gruenen zouden dan de commissaris mogen leveren... maar zelfs de Gruenen hebben al enkele manden terug aangegeven eerder erg tevreden te zijn met de Klimaat-politiek/Green Deal van Von der Leyen (die in duitsland eerder gebracht wordt als afkomende van haar en niet van Timmermans)
https://www.euractiv.de/s(...)ruenen-eu-kommissar/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 11 juni 2024 @ 09:51:12 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213867294
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 09:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
volgens mij haal je hier wat dingen door elkaar...
De duitse regering _kan_ niet eenzijdig bepalen wie wel of niet President van de Commissie wordt.

'Officieel' staat in europese verdragen dat deze functie door de Europese Raad en het Parlement in samenspraak bepaald wordt, effectief betekent het vooral dat de Europese Raad een gezamelijke kandidaat voordraagt en het parlement deze in de functie moet kiezen met een meerderheid.
Er is ooit een afspraaak gemaakt dat men met 'Spitzenkandidaten' zou werken, waarbij er een soort van europese lijstrekkers voor de verkiezingen aangewezen zijn, en in theorie zou de lijsttrekker met de grootste fractie 'automatisch' president worden... maar dat heeft geen verdragsrechterlijke basis en 5 jaar terug negeerden de Fransen, die Manfred Weber niet zagen zitten, dat en werd alsnog Von Der Leyen als een achterkamer-handjeklap-kandidate naar voren geschuiven omdat de Europese Raad daarin het voortouw wilde behouden en dat lukte...

... Nu is Ursula von der Leyen wel de 'Spitzenkandidate' van de EVP-lijst, en deze fractie heeft het meest van alle fracties erbij gewonnen (10 zetels, zelfs de rechts-nationalistische ID-fractie won maar 9 zetels).
Het zou erg raar zijn om daar nu nog vanaf te stappen, en zeker Duitsland zou daarmee niks te winnen hebben.

Waar je vermoedelijk op doelt is dat in het Duitse Regeringsakkoord tussen SPD, Gruenen en FDP ook een zin stond dat: "als Duitsland in de komende commissie _geen_ President zou leveren, dat dan de groenen de kandidaat voor de commissaris-positie mochten aandragen".

Dat doelt op het gegeven dat er ook 26 commissarissen in de EC zitten naast de president en dat deze allemaal wel door de lidstaten aangedragen worden... hooguit het land waarbij de President door de Europese Raad aangewezen is, mag dat niet meer doen.

Duitsland heeft echter geen enkele reden verder om een nominatie van Von der Leyen te blokkeren... in de huidige regering hebbend an bv SPD en FDP sowieso niks te winnen, de gruenen zouden dan de commissaris mogen leveren... maar zelfs de Gruenen hebben al enkele manden terug aangegeven eerder erg tevreden te zijn met de Klimaat-politiek/Green Deal van Von der Leyen (die in duitsland eerder gebracht wordt als afkomende van haar en niet van Timmermans)
https://www.euractiv.de/s(...)ruenen-eu-kommissar/
Oke van de nuance dat als Ursula voorzitter zou blijven, er geen groene komt, was ik niet op de hoogte. My bad.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 09:52:16 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213867305
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 19:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee of dit bij het CDU/CSU leeft, Merz lijkt mij wat oud om bij een volgende Bundestag verkiezingen de kandidaat te zijn, dat wel.
Merz is ook een vrij charismaloos figuur uit vervlogen tijden. Maar mogelijk nemen ze dan een keer iemand van de CSU.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 11:34:21 #22
33189 RM-rf
1/998001
pi_213868071
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 19:58 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee of dit bij het CDU/CSU leeft, Merz lijkt mij wat oud om bij een volgende Bundestag verkiezingen de kandidaat te zijn, dat wel.
Ursula geld grotendeels als volledig incompetent, met een hele schaar aan financiele schandalen achter haar aan.

Het is het toonbeeld van de veelal geldende wens van veel europese lidstaten dat er niet _al_ te competente politici aan de top van de europese instellingen staan, omdat deze dan wel eens de controle van de lidstaten zouden kunnen ontgaan ...
De lidstaten zien de Europese instellingen het liefst als plek waar ze slecht functionerende of uitgerangeerde oude politici heen kunnen manoevreren om ze thuis kwijt te zijn,

toen Ursula nog weinig succesvol minister van Defensie was, ging er vanalles mis met externe consultancy-contracten waaraan vele honderden miljoenen betaald werden zonder dat iemand doorhad wat het nu eigenlijk opbracht en toen men inzicht erin wilde bleek dat alles geregeld werd via direkte SMSjes tussen Ursula en de onderneming.
Ursula liet toen gelijk haar twee Blackberrys professioneel leegmaken, zodat er geen trace van deze kontakten meer bestaat...
Het had een enorm schandaal moeten worden, maar toen was ze dus als presidente van de Commissie (die ze eigenlijk vooral geworden was omdat Frankrijk haar graag daar zag als vervanger van de door Frankrijk mistrouwde Manfred Weber) en de Bundestag schaamde zich misschien een beetje en liet alles verder maar gaan (een beetje zoals de tweede kamer dat ook met Rutte en diens verwijderde SMSjes of gebrekkige geheigen telkens deed).

Momenteel is er eigenlijk wel een overtuiging dat rondom de corona-pandemie de EU commissie aan snel erdoorheen gedrukte en slecht gecontroleerde ingrijpen miljarden weggegooid heeft.. en ook hier weer de transparantie ontbreekt ....
Er loopt een strafrechterlijk onderzoek naar deals ter waarde van 35 miljard bij het European Public Prosecutor’s Office.
En het Court of Auditors heeft aan de bel getrokken rondom een deal die Ursula von der Leyen schijnbaar vrijwel persoonlijk met Pfizer afgesloten zou hebben, maar waarvan de exacte details kennelijk voleldig geheim gehouden worden, wat de commissie helemaal niet mag doen.

Maar vermoedelijk vreesde men ook dat voor de europese verkiezingen de duimschroeven aan te zetten vooral de euro-skeptische partijen meer zouden winnen en dus bleef het tot nog toe enigszins onder de radar.

Zou Ursula von der Leyen vanuit Brussel naar Berlijn gaan, verwacht ik eerder dat die schandalen met volle kracht in de media uitgesponnen worden...
Nu heeft Scholz daarbij ook genoeg wirecard-boter op zijn hoofd, maar daarbij ging het verder hooguit over nalaten van goed toezicht ... bij de meeste twijfelachtige financiele deals rond Ursula is zij zelf er heel direkt persoonlijk in betrokken en vind communicatie heel direkt met haar persoonlijk plaats over zulke deals.

Mij lijkt Ursula eerder een totaal ongeschikte en incompetente kandidaat voor een Bundeskanzler (juist vanwege eigenschappen die veel lidstaten graag in een president van de Commissie zien, niet al teveel competentie )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213868123
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Michel is een waste of space gebleken, die moet gewoon weg.

Von der Leyen zie ik nog wel een goede kans maken, Scholz heeft nu wel een enorm probleem met de nederlaag van de Groenen in Duitsland om die belofte gestand te doen zeker gezien de winst van het CDU.

Hoekstra word vervangen door een VVD'er is mijn voorspelling.
Absoluut, er lijkt zelfs beetje 'nepotisme' in het spel: https://en.vijesti.me/wor(...)l-misel-lost-respect
quote:
In the early years of his career, Charles Michel was seen as a man who owed his success to the success of his father's career. Older Belgians still call him "le fils" - which means son in French

Although there are those who defend Michel, a picture of him emerged as a politician who quickly rose to the top of his country's politics, but who is now isolated at the top of the European Council; and his relationship with the national governments he is supposed to serve is at rock bottom
'We' / ze, blijven vallen voor opgeblazen karakters, met zgn Credentials, die niets waard blijken. Ik zou vrij weinig kunnen noemen wat de beste man heeft bereikt (wat een ander niet ook had kunnen bereiken, of meer/beter).

bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)cil-president-quits/
quote:
"His presidency does not end happily" says Van Hecke. "There have been many issues: Sofa gate (i.e. the protocol incident when Mr Michel got to sit in a chair next to the Turkish president, while commission president Von der Leyen was seated on a sofa somewhat further away), a series of failed summits, he has been widely criticised for his failure to get member states on the same line. I fear we may add this episode to the unfortunately long list."
Hij lijkt imho wel een goed standpunt te hebben gehad tav Israel-Gaza: https://english.elpais.co(...)and-legitimacy.html#

Maar verder, laat een ander het maar eens proberen! :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Buikbrein op 11-06-2024 11:55:19 ]
pi_213868268
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 11:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ursula geld grotendeels als volledig incompetent, met een hele schaar aan financiele schandalen achter haar aan.

Dit verhaal lijkt me een persoonlijke mening die niet breed gedragen wordt in Duitsland, gezien haar zeer overtuigende zeer goede resultaat in de verkiezingen. Wat juist wordt gezien als een teken hoe populair Von der Leyen is in Duitsland, in de Duitse media die ik gelezen heb.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 11 juni 2024 @ 12:17:01 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_213868459
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 11:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit verhaal lijkt me een persoonlijke mening die niet breed gedragen wordt in Duitsland, gezien haar zeer overtuigende zeer goede resultaat in de verkiezingen. Wat juist wordt gezien als een teken hoe populair Von der Leyen is in Duitsland, in de Duitse media die ik gelezen heb.
ik ben reuze benieuwd naar welke duitse media schrijven hoe 'populair' Von der Leyen in Duitsland zou zijn...?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213868554
Ligt aan de lobbycratie

Ik denk dat de partijen hier steeds minder over te zeggen hebben

Dus allemaal gasten zoals Hoekstra, Buttigieg en Kaag van McKinsey en Shell
  Moderator dinsdag 11 juni 2024 @ 12:56:05 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213868722
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 12:28 schreef Origami94 het volgende:
Ligt aan de lobbycratie

Ik denk dat de partijen hier steeds minder over te zeggen hebben

Dus allemaal gasten zoals Hoekstra, Buttigieg en Kaag van McKinsey en Shell
Kaag heeft nooit voor McKinsey of Shell gewerkt en de andere twee nooit voor Shell. Ik vind je post nogal een onzin verhaal, eigenlijk.

Partijen hebben inderdaad weinig over de EC te vertellen, regeringen van lidstaten echter wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_213868885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 12:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kaag heeft nooit voor McKinsey of Shell gewerkt en de andere twee nooit voor Shell. Ik vind je post nogal een onzin verhaal, eigenlijk.

Partijen hebben inderdaad weinig over de EC te vertellen, regeringen van lidstaten echter wel.
Van haar wikipedia
quote:
Begin carrière
Na haar studie werkte Kaag als analist voor Royal Dutch Shell in Londen. Later werkte ze voor het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken als plaatsvervangend hoofd van de Afdeling VN Politieke Zaken. Als diplomaat woonde en werkte Kaag in Beiroet, Wenen en Khartoem.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Kaag
pi_213868896
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wopke_Hoekstra

Eerder werkte hij voor Shell in Berlijn, Hamburg en Rotterdam.[7]
pi_213878033
Schoof gaat er dus de 27e al wel bij zijn, ben nu wel benieuwd met wie ze komen aanzetten of dat Hoekstra mag blijven. De vrij teleurstellende oogst aan namen tot nu toe (alleen Van Weel komt tot nu toe eigenlijk van buiten, als assistent van Stoltenberg bij de NAVO) doet niet echt hopen dat ze een topkandidaat hiervoor hebben gevonden die een hoge functie op kan eisen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 juni 2024 @ 10:14:41 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213878371
Voordeel van de plek in de EC is natuurlijk wel dat de kans dat je besmeurd raakt kleiner is dan in Schoof I.
  donderdag 13 juni 2024 @ 22:15:40 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213897413
De Portugese expremier António Costa in beeld om Michel op te volgen.

https://www.politico.eu/a(...)ignation-government/
pi_213899170
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 22:15 schreef Hexagon het volgende:
De Portugese expremier António Costa in beeld om Michel op te volgen.

https://www.politico.eu/a(...)ignation-government/
Die is links, S&D. Is niet onlogisch als EVP weer de commissie-voorzitter levert.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')