Dit dus. Max is een 1x in een generatie uitzondering. Veel mensen schijnen dat niet te beseffen, dit ga je nooit meer mee maken, iemand die zo goed is in de F1 en het is nog een Nederlander ook.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Max is heel speciaal, nog veel mensen schijnen dat niet te willen zien en daar bedoel ik jou niet mee hoor en Yuki heeft wel de snelheid misschien maar dan weer niet de stabilteit die nodig is denk ik, bij Ricciardo is dat precies andersom.
Max werd vanaf dag een in de F1 (en daarvoor al) beschouwd als een generational talent. Niemand heeft dat ooit over Yuki gezegd.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien. Ze kunnen Tsunoda dan een half seizoen mee laten draaien.
Max had ook aan 1 race genoeg om aan te tonen dat hij z'n stoeltje bij RedBull verdiende.
Via redditquote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:13 schreef PzKpfw het volgende:
Toch bijzonder dat McLaren in de eerste stint(s) verreweg het snelste leek maar later toch behoorlijk wegzakte. Of had Red Bull hier op de medium compound gewoon de betere pace?
Niemand heeft het over Verstappen pakken. De rb is goed voor podiums en 2 rb op het podium zou wel moeten lukken. Met Sainz heb je daar meer kans op. Bij TR waren ze redelijk aan elkaar gewaagd.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het verbaasde mij niet echt, gaat nu wel heel matig maar ik denk wel dat hij zich weer herpakt op de circuits waar de auto wat stabieler is, de komende 3 races dus.
Niet dat hij ooit aan Verstappen kan tippen maar dat kan Sainz ook niet, een tikkeltje beter dan Perez maar meer ook niet.
Ziggo had het hier savonds ook al over. Alleen niet over dat rbr het later zelf ook toepastequote:Op dinsdag 11 juni 2024 22:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Via reddit
According to McLaren TP Stella it had to do with differing tyre pressures between the front runners.
Mercedes and Red Bull ran with higher pressures on the Inters, most suitable for wet conditions.
McLaren however ran with lower pressures, which is more suitable for a drying track.
Horner (Red Bull TP) said that they adjusted the tyre pressure for the second set of Inters for Verstappen, costing him wet weather pace, but improving his pace on a drying track.
This meant he could not run away from George early on in the second stint, but cancelled out (or rather mitigated) Norris’ advantage later on, when the track was drying out.
Als het echt zo blijkt te zijn dan zijn de strategen bij RBR echt godenquote:Op woensdag 12 juni 2024 09:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ziggo had het hier savonds ook al over. Alleen niet over dat rbr het later zelf ook toepaste
Het wachten is op een tweet van Will Buxton die er schande van spreekt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:15 schreef Nober het volgende:
Nou we zijn er uit, de bandenspanning was de oorzaak. Wist niet dat ze die aan mochten passen.
Naja, ik ga er wel vanuit dat F1 teams weten wat bandenspanning met banden doen in verschillende omstandigheden.quote:Op woensdag 12 juni 2024 09:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als het echt zo blijkt te zijn dan zijn de strategen bij RBR echt goden
Dat zeker wel.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, ik ga er wel vanuit dat F1 teams weten wat bandenspanning met banden doen in verschillende omstandigheden.
Zolang ze maar niet onder het door Pirelli opgelegde minimum komen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:15 schreef Nober het volgende:
Nou we zijn er uit, de bandenspanning was de oorzaak. Wist niet dat ze die aan mochten passen.
Maar is dat vastgelegd in de F1 reglementen?quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet onder het door Pirelli opgelegde minimum komen.
Big Brain Hannah zie ik daar wel voor aanquote:Op woensdag 12 juni 2024 09:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als het echt zo blijkt te zijn dan zijn de strategen bij RBR echt goden
Ja, er staat in de reglementen dat ze de bandendruk mogen aanpassen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar is dat vastgelegd in de F1 reglementen?
Ik waag dat toch te betwijfelen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 08:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand heeft het over Verstappen pakken. De rb is goed voor podiums en 2 rb op het podium zou wel moeten lukken. Met Sainz heb je daar meer kans op. Bij TR waren ze redelijk aan elkaar gewaagd.
Sainz is veel beter dan Perez.
Ik dacht dat Pirelli ook een maximum vaststelde of ben ik nu abuis?quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet onder het door Pirelli opgelegde minimum komen.
Ik zie alleen maar een minimum bandendruk. En een maximum camber setting.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat Pirelli ook een maximum vaststelde of ben ik nu abuis?
Darth Totoquote:
Sainz is beter, maar ook weer niet zoveel sneller dan Perez als menigeen denkt en TR? Dat lijkt me wat te lang geleden om als vergelijking te gebruiken, ook qua ervaring zat het toen heel anders onderling.quote:Op woensdag 12 juni 2024 08:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand heeft het over Verstappen pakken. De rb is goed voor podiums en 2 rb op het podium zou wel moeten lukken. Met Sainz heb je daar meer kans op. Bij TR waren ze redelijk aan elkaar gewaagd.
Sainz is veel beter dan Perez.
Ik kan mij toch herinneren dat Pirelli na de klapband van Max in Baku riep dat RBR de bandendruk te hoog had opgevoerd boven Pirelli's limiet? Nogmaals, ik kan mij vergissen en mischien is die limiet van Pirelli alleen een advies.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar een minimum bandendruk. En een maximum camber setting.
https://www.fia.com/sites(...)irelli%20Preview.pdf
Edit: nvm (ik dacht dat bij een lage druk de temperatuur oploopt, maar dat is juist bij een hoge druk)quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij toch herinneren dat Pirelli na de klapband van Max in Baku riep dat RBR de bandendruk te hoog had opgevoerd boven Pirelli's limiet? Nogmaals, ik kan mij vergissen en mischien is die limiet van Pirelli alleen een advies.
De befaamde "NO" GP. daar kwam Verstappen notabane van ver achter Sainz vandaan...om voor hem te eindigen. Hij reed hem toen al om de oren.quote:Op woensdag 12 juni 2024 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sainz is beter, maar ook weer niet zoveel sneller dan Perez als menigeen denkt en TR? Dat lijkt me wat te lang geleden om als vergelijking te gebruiken, ook qua ervaring zat het toen heel anders onderling.
In Baku was juist het vermoeden van een te lage bandenspanning.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij toch herinneren dat Pirelli na de klapband van Max in Baku riep dat RBR de bandendruk te hoog had opgevoerd boven Pirelli's limiet? Nogmaals, ik kan mij vergissen en mischien is die limiet van Pirelli alleen een advies.
Ok, dan heb ik het verkeerd onthoudenquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In Baku was juist het vermoeden van een te lage bandenspanning.
https://nl.motorsport.com(...)denspanning/6564469/
Bij beiden eigenlijk. Bij een te hoge druk wordt de band in het midden te warm, bij een te lage juist aan de buitenkant.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Edit: nvm (ik dacht dat bij een lage druk de temperatuur oploopt, maar dat is juist bij een hoge druk)
Nou dat is gek want ik dacht dit juist over de strategen van McLaren. Die hadden de bandenspanning goed, en konden daar in de 1e stint op kapitaliseren. Maar de safety car gooide roet in het eten. Als die er niet was geweest was Lando natuurlijk de lachende winnaar. Na de 1e stint kon iedereen zijn bandenspanning corrigeren en ging het verschil aan gort.quote:Op woensdag 12 juni 2024 09:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als het echt zo blijkt te zijn dan zijn de strategen bij RBR echt goden
Wat is goed? Het blijft altijd vooruitzien op de omstandigheden en of het goed blijkt weten we achteraf, als heb je weinig aan.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:30 schreef Perox het volgende:
[..]
Nou dat is gek want ik dacht dit juist over de strategen van McLaren. Die hadden de bandenspanning goed, en konden daar in de 1e stint op kapitaliseren. Maar de safety car gooide roet in het eten. Als die er niet was geweest was Lando natuurlijk de lachende winnaar. Na de 1e stint kon iedereen zijn bandenspanning corrigeren en ging het verschil aan gort.
Max heeft het trouwens verder prima gedaan en de overwinning in de stijl van een ware kampioen van de grond geraapt en binnengesleept. Als je van een groot kampioen zoals Max wilt winnen moet je een betere auto meenemen, mag je géén fouten maken, en kan je je geen enkele tegenslag veroorloven, anders loop je het zeer grote risico dat hij er alsnog met de buit vandoor gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |