abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215111460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:05 schreef YBouncer het volgende:
De collega waar ik mee sprak en waar de wijk echt veel te krap stond, heeft er toch wel redelijk wat tijd bij gekregen. Zeker een half uur meer. Ik had ook voor m'n te krappe wijken 15 en 20 minuten meer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor geen meter vertrouw. Dit is voor het eerst in mijn 20 jaar bij PostNL dat er tijd BIJ komt. Er zit vast ergens nog een addertje onder het gras.
De cao gaat slechter worden.

Overigens gaan er bij de pakkettak van Cycloon (wat blijkbaar onderdeel is van bol) banen uit: https://nos.nl/artikel/25(...)cloon-verliezen-baan
pi_215112159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:05 schreef YBouncer het volgende:
De collega waar ik mee sprak en waar de wijk echt veel te krap stond, heeft er toch wel redelijk wat tijd bij gekregen. Zeker een half uur meer. Ik had ook voor m'n te krappe wijken 15 en 20 minuten meer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor geen meter vertrouw. Dit is voor het eerst in mijn 20 jaar bij PostNL dat er tijd BIJ komt. Er zit vast ergens nog een addertje onder het gras.
Het addertje is om te beginnen, zo is in de OR nieuwsbrief te lezen, dat deze looptijd-ophoging slechts tijdelijk van aard is, namelijk tot april 2025. Dus dan gaat er ongetwijfeld weer tijd af onder het mom van volumedaling. Dat er nieuwe permanente tijden kunnen worden afgesproken als de LC met je meeloopt, dat klinkt leuk, maar dit is PostNL, dus permanente tijden bestaan helemaal niet. Met dank aan diezelfde OR, die er mee heeft ingestemd dat PostNL sinds een paar jaar de looptijden zo vaak per jaar mag wijzigen als het wil.

Verder gaat er in januari sowieso flink veel tijd af van de dalwijken, omdat dan 48-uurs zakelijke post de standaard wordt ipv 24-uurs. Dat in de praktijk echt niet elke grote klant per 1 januari een nieuw contract tekent (bijv. omdat het oude contract nog loopt), dat doet er uiteraard niet toe. Op papier is straks elke dalwijk in feite een priowijk (enkel postzegelpost en pakjes), dus ga er maar van uit dat dallopen in tijd gaan halveren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_215112706
Bij ons op depot wordt tegenwoordig de machinepost doorgebundeld op piekdagen, en soms de grote post ongesorteerd maar keurig met elastiek in de tas gegooid. De pakjes tassen worden volgestouwd met achterstallige reclame, tv-gidsen en weekbladen. En 2 verschillende wijken krijgen de hele week al hetzelfde label op de tassen. Kan je lekker door 14 tassen klauwen om te kijken welke post bij welke wijk hoort. Klachten worden niet in behandeling genomen. Gelukkig komen de drukke dagen er weer aan. Wat een feest! We plussen bij!
pi_215113196
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:59 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
De cao gaat slechter worden.

Overigens gaan er bij de pakkettak van Cycloon (wat blijkbaar onderdeel is van bol) banen uit: https://nos.nl/artikel/25(...)cloon-verliezen-baan
Dat nieuws had ik gemist… wel wist ik dat bol Cycloon had overgenomen en Cycloon dan ook pakketten van bol is gaan bezorgen. Ik had dit dus niet verwacht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 23:38 schreef YBouncer het volgende:
Bij ons op depot wordt tegenwoordig de machinepost doorgebundeld op piekdagen, en soms de grote post ongesorteerd maar keurig met elastiek in de tas gegooid. De pakjes tassen worden volgestouwd met achterstallige reclame, tv-gidsen en weekbladen. En 2 verschillende wijken krijgen de hele week al hetzelfde label op de tassen. Kan je lekker door 14 tassen klauwen om te kijken welke post bij welke wijk hoort. Klachten worden niet in behandeling genomen. Gelukkig komen de drukke dagen er weer aan. Wat een feest! We plussen bij!
Klinkt weer eens erg triest…
pi_215116671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 23:38 schreef YBouncer het volgende:
ik las in het Or bericht dat er een tegemoedkoming wordt gegeven,ivm tekort basistijd,zelf denk ik dan in de 1e instantie aan bijv.1k euro p.p., komen ze met een minutengeleuter,wat een dramatisch bedrijf wordt het.Sommige regio's worden uitgesloten,ook dat is niet helemaal goed,het lijkt me dat heel Nederland zowat moet bijplussen.
  zondag 29 september 2024 @ 12:51:06 #281
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_215125856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het addertje is om te beginnen, zo is in de OR nieuwsbrief te lezen, dat deze looptijd-ophoging slechts tijdelijk van aard is, namelijk tot april 2025. Dus dan gaat er ongetwijfeld weer tijd af onder het mom van volumedaling. Dat er nieuwe permanente tijden kunnen worden afgesproken als de LC met je meeloopt, dat klinkt leuk, maar dit is PostNL, dus permanente tijden bestaan helemaal niet. Met dank aan diezelfde OR, die er mee heeft ingestemd dat PostNL sinds een paar jaar de looptijden zo vaak per jaar mag wijzigen als het wil.

Verder gaat er in januari sowieso flink veel tijd af van de dalwijken, omdat dan 48-uurs zakelijke post de standaard wordt ipv 24-uurs. Dat in de praktijk echt niet elke grote klant per 1 januari een nieuw contract tekent (bijv. omdat het oude contract nog loopt), dat doet er uiteraard niet toe. Op papier is straks elke dalwijk in feite een priowijk (enkel postzegelpost en pakjes), dus ga er maar van uit dat dallopen in tijd gaan halveren.
Die nieuwsbrief heb ik dan weer niet gekregen nog. Maar idd in januari gaan alle dalwijken naar 40% van wat het nu is. De meeste zijn nu 50 minuten dat is 20 minuten. En dan moeten ze worden samengevoegd met 3 wijken. Maar er zijn erg veel depots waar geen 3 dalwijken op een dag zijn. Dus dat is al problematisch.

Ik heb hier 39 minuten er bij gekregen. Dat is 19 minuten meer dan dat ik voor april had op mijn piekdagen (maar toen stonden de daldagen ook 20 minuten hoger). Gemiddeld genomen plus ik voor mijn piekdagen zo'n 2,25 uur per week. Dus dan blijft er straks nog 1.45 over om te plussen. En op dal dan natuurlijk nog steeds een half uur per keer. Ik zag staan de een lb elke week minimaal met 1 wijk moet meelopen... Ik vermoed dat het een typo is en 1 wijk per dag moet zijn. Maar goed 200 wijken duurt dan nog wel even.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_215128982
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 12:51 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Die nieuwsbrief heb ik dan weer niet gekregen nog. Maar idd in januari gaan alle dalwijken naar 40% van wat het nu is. De meeste zijn nu 50 minuten dat is 20 minuten. En dan moeten ze worden samengevoegd met 3 wijken. Maar er zijn erg veel depots waar geen 3 dalwijken op een dag zijn. Dus dat is al problematisch.

Ik heb hier 39 minuten er bij gekregen. Dat is 19 minuten meer dan dat ik voor april had op mijn piekdagen (maar toen stonden de daldagen ook 20 minuten hoger). Gemiddeld genomen plus ik voor mijn piekdagen zo'n 2,25 uur per week. Dus dan blijft er straks nog 1.45 over om te plussen. En op dal dan natuurlijk nog steeds een half uur per keer. Ik zag staan de een lb elke week minimaal met 1 wijk moet meelopen... Ik vermoed dat het een typo is en 1 wijk per dag moet zijn. Maar goed 200 wijken duurt dan nog wel even.
Of de dalwijken echt naar 40% gaan, weet ik niet. Het is nu wel zo dat je voor priowijken 40% krijgt van de basistijd, en een dalwijk minus alle Port Betaald-post is in feite een soort priowijk, maar toch.

De OR geeft zelf aan dat het (zoveel mogelijk) contractueel verplaatsen van de zakelijke post naar de piekdagen, ongeveer 50% minder volume op de daldagen betekent. Met 50% minder volume ben je uiteraard niet 60% sneller (en ook geen 50%), want je moet hoe dan ook toch van het depot naar de wijk (en evt. terug), je moet alle straten op en neer, en de volumedaling zit 'm ook nog eens uitgerekend in die soort post die het minste ruimte inneemt in je tassen, en vrij snel weg loopt. Als we nou 50% minder brievenbuspakjes zouden hebben ;)

Verder doet PostNL nu net alsof per 1 januari alle zakelijke klanten een nieuw contract hebben. Maar dat is niet zo. PostNL riep ook dat per 1 januari 2023 alle wijken op zaterdag dalwijken zouden worden, terwijl je daar ook nog steeds in de X-wijken loopt met stapels post van de overheid, en met zware pakketten van Kiesjefolders.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_215131527
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 16:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
zware pakketten van Kiesjefolders.
ja waren we van de vorige generatie verlost,word je hier weer mee overbeladen,soms 2 per een adres(same person)
pi_215134686
Wat voor fiets hebben jullie eigenlijk?

Ik ben namelijk nog op zoek naar een nieuwe, gezien mijn jongensfiets die ik al sinds de basisschool heb na ruim 5 jaar als postbezorger gewerkt te hebben inmiddels echt wel dood is.
pi_215137754
quote:
Bijzonder verhaal. Ik ken geen enkele postbezorger die van elk poststuk gaat controleren of en op welke wijze dit adres in de BAG geregistreerd staat. Blijkbaar zijn onze sorteermachines nu al zo geavanceerd dat zij uit zichzelf post retour gaan sturen als het adres niet in de BAG (en dus ook niet in de loopwijzers) staat. Ik dacht dat degelijke post altijd code 100 kreeg, maar is dat afgeschaft?

Dit is wel weer PostNL ten top: met blind vertrouwen in computers die volgens hun alles beter kunnen dan mensen. Eerst met de computer die bepaalde hoe snel je een wijk kon lopen, toen ging de computer bepalen wat de snelste looproute was, en nu gaat de computer blijkbaar ook al op eigen houtje poststukken retour sturen?
pi_215138686
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Bijzonder verhaal. Ik ken geen enkele postbezorger die van elk poststuk gaat controleren of en op welke wijze dit adres in de BAG geregistreerd staat. Blijkbaar zijn onze sorteermachines nu al zo geavanceerd dat zij uit zichzelf post retour gaan sturen als het adres niet in de BAG (en dus ook niet in de loopwijzers) staat. Ik dacht dat degelijke post altijd code 100 kreeg, maar is dat afgeschaft?

Dit is wel weer PostNL ten top: met blind vertrouwen in computers die volgens hun alles beter kunnen dan mensen. Eerst met de computer die bepaalde hoe snel je een wijk kon lopen, toen ging de computer bepalen wat de snelste looproute was, en nu gaat de computer blijkbaar ook al op eigen houtje poststukken retour sturen?
ongeloflijk verhaal idd, wat wel weer opvalt,ze vallen van het ene in het andere probleem,de kerst komt eraan,halleuja zal het wel niet worden. :)
pi_215139026
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik dacht dat degelijke post altijd code 100 kreeg, maar is dat afgeschaft?
Wanneer is de laatste keer dat er post met code 100 bovenop zat? Ik kan het je niet herinneren.
pi_215142026
quote:

[..]

De sorteermachine deed al post met niet-bestaande postcodes automatisch retourneren. Ik weet wel dat het op een gegeven moment is aangepast dat onbekende huisnummers niet meer bij 00 van de specifieke bundel maar naar 0100 van de wijk gingen. Dat ze onbekende huisnummers nu blijkbaar ook automatisch retourneren wist ik niet, dat is dan denk ik weer een onaangekondigde verandering, maar vind ik wel dom. Niet alleen omdat die adressendatabase van PostNL niet klopt, ik ken immers meerdere adressen hier in het dorp die in de BAG ook gewoon bestaan maar volgens PostNL niet (ook eentje die na een ZLOM zomaar ineens niet meer bestond volgens PostNL terwijl daar niks aan veranderd was in de BAG), maar ook omdat de machine niet altijd het nummer juist kan lezen en omdat de postbezorger vaak wel weet waar het hoort te zijn. Zo heeft de gemeente hier in een straat alle huizen aan een kant een ander nummer gegeven (wat een dom idee zeg en elders deden ze hetzelfde, maar dat hebben ze daar dan wel 10 dagen later teruggedraaid) en krijgen die huizen ook nog regelmatig (werd natuurlijk wel steeds minder, maar alsnog ook wel een keer bijvoorbeeld rouwpost) post voor hun oude huisnummers, welke ik dan altijd alsnog bij het juiste huis bezorgde.

Wel heb ik ook het idee dat mensen die automatisch geretourneerde poststukken niet snappen. Er staat dan alleen klein "RET" in de codeerregel, soms met een reden erachter. Zo vaak dat mensen die dan steeds opnieuw in de oranje brievenbus blijven gooien en er dan ook wel eens dingen bijschrijven als "bezorger, je moet het op dit omcirkelde adres bezorgen, niet op het retouradres". Om gek van te worden…

[ Bericht 6% gewijzigd door wbwb op 01-10-2024 01:23:13 ]
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:37:12 #290
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_215144122
Dat post die niet in de bag staat geretourneerd word is al 2 jaar zo. Is vooruit gegaan aan de invoering van LB. Probleem zit hem in de adressen met huisnummer toevoegingen. Die kunnen ze niet automatisch er uit gooien. Daar hebben ze al verschillende keren dingen mee geprobeerd, maar loopt altijd fout. Daarom heb ik hier nog steeds een adres in mijn bundels zitten. Zit een halve km buiten mijn wijk. Adres bestaat niet. Adres met ander huisnummer toevoeging wel, zit nog net binnen mijn wijk. Die 2 worden door de machine als 1 gezien en bij elkaar gegooid.
Volgens het bedrijf ben ik nu als bezorger verantwoordelijk voor het retourneren... Wat betekend dat ik gewoon omloop, vind het nogal idioot om iets te gaan retourneren wat er al 20 jaar zit. En het bedrijf wil er geen eens een brief heen sturen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_215145205
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 10:38 schreef wbwb het volgende:
Wat voor fiets hebben jullie eigenlijk?

Ik ben namelijk nog op zoek naar een nieuwe, gezien mijn jongensfiets die ik al sinds de basisschool heb na ruim 5 jaar als postbezorger gewerkt te hebben inmiddels echt wel dood is.
Je hebt natuurlijk de postcodeloterij fietsen. Zelf een keer geprobeerd maar frame was voor mij eigenlijk te klein, dus lastig om een goed oordeel over te geven. Weet in ieder geval nog bij mijn zoektoch dat de oude postcodeloterij fiets een ideaal frame had met bagagedrager ingebouwd, dus kan eigenlijk niet kapot. Maar die heeft geen versnellingen. De nieuwere postcodeloterij fiets heeft dat helaas niet meer maar op zich wel een stevigebagagedrager en 3 versnellingen. Na zelf mijn knieën overbelast te hebben zou ik zeggen 3 versnellingen is niet genoeg om telkens weg te fietsen met een volgeladen fiets. Ik heb mijn laatste jaren op een Batavus Mambo bezorgd, 7 versnellingen en ook in grotere framematen te krijgen. Met 1m90 had ik wel 57cm framemaat nodig, ook beter voor de knieën. En de Mambo heeft ook een bagagedrager ingebouwd in het frame. Dus die kan ik van harte aanraden.
Er zijn overigens een aantal uitvoeringen van deze fiets, de bagagedrager kan verschillen. Ik had deze met nog een soort rekje bovenop:
https://files.bikeindex.o(...)_574361802104977.jpg
Daar kon ik de fietstassen in ieder geval goed inhaken en ver genoeg van de trappers. Er zijn ook versies die dat rekje niet hebben, weet niet of daar de fietstassen even goed passen.
pi_215159635
quote:
PostNL mag naar verwachting vanaf 2026 een dag langer doen over het bezorgen van brieven en brievenbuspakketjes. Wel moeten de postbodes vijf dagen in de week de deuren langs blijven gaan, schrijft minister Dirk Beljaarts (Economische Zaken) in een brief aan de Kamer.

Ook blijft de verplichting om 95 procent van de post op tijd te bezorgen bestaan, al gaat 'op tijd' dus van 24 naar 48 uur.

PostNL krijgt ook geen overheidssubsidie", schrijft Beljaarts. Medische post en rouwkaarten moeten binnen 24 uur bezorgd blijven worden, ook zodra de wet is aangepast. Het traject om de wet aan te passen, neemt tijd in beslag. Daardoor wordt de bezorgtijd naar verwachting pas in 2026 aangepast.
https://www.nu.nl/economi(...)gen-van-de-post.html

Volgens mij moet PostNL ook gewoon 5 dagen per week de oranje bussen blijven lichten? Ze hebben dus eigenlijk alleen op papier gekregen over iets wat ze al jaren doen, legaal trager bezorgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door IsItMeOrYou op 02-10-2024 19:28:46 ]
pi_215162317
uit het stuk:Wel moeten de postbodes vijf dagen in de week de deuren langs blijven gaan,

mooi dan zijn we daar ook van verlost,iedereen valt in een keer in de grote cao(of toch niet?)
pi_215163082
https://www.emerce.nl/wir(...)gtijd-post-24-48-uur

hier staat ook in tegenstelling in het bericht op nu,dat er voorwaarden aan worden gesteld,heel belangrijk
dat het ook echt nagekomen wordt.En ja die subsidie daar zullen ze wel van balen,als ze maar niet weer onderin gaan zagen.
pi_215163409
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:13 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.emerce.nl/wir(...)gtijd-post-24-48-uur

hier staat ook in tegenstelling in het bericht op nu,dat er voorwaarden aan worden gesteld,heel belangrijk
dat het ook echt nagekomen wordt.En ja die subsidie daar zullen ze wel van balen,als ze maar niet weer onderin gaan zagen.
Sowieso is de hele 95% norm een wassen neus. Brievenbuspost of tijdschriften zijn niet getraceerd dus als ontvanger heb je vaak geen idee wanneer het verzonden is. Ze zouden eigenlijk op elk poststuk een code moeten zetten die de ontvanger kan invoeren. De steekproef is nu niet meer representatief. En straks is op tijd dus binnen 48 uur. Maar als je op vrijdag iets op de bus doet moet het uiterlijk dinsdag bezorgd zijn. Dat is al geen 48 uur meer.
pi_215163845
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 23:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Sowieso is de hele 95% norm een wassen neus. Brievenbuspost of tijdschriften zijn niet getraceerd dus als ontvanger heb je vaak geen idee wanneer het verzonden is. Ze zouden eigenlijk op elk poststuk een code moeten zetten die de ontvanger kan invoeren. De steekproef is nu niet meer representatief. En straks is op tijd dus binnen 48 uur. Maar als je op vrijdag iets op de bus doet moet het uiterlijk dinsdag bezorgd zijn. Dat is al geen 48 uur meer.
Ik heb het ook altijd al idioot gevonden om het bijvoorbeeld 24 uur te noemen. Als ik 's morgens om 6 uur een brief op de post doe is het echt niet binnen 24 uur bij de ontvanger hoor…
pi_215163925
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 01:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik heb het ook altijd al idioot gevonden om het bijvoorbeeld 24 uur te noemen. Als ik 's morgens om 6 uur een brief op de post doe is het echt niet binnen 24 uur bij de ontvanger hoor…
Nee, maar de volgende dag of 4 dagen later is nogal een verschil, ik had depots waar altijd dezelfde wijken van bleven staan, daar zijn ze ook niet een beetje creatief in...
pi_215165595
Ik heb op maandag 5 brievenbuspakjes+ verzonden. 2 zijn er bezorgd op woensdag (dus 1 dag te laat), 1 is "bezorgd" (niet dus) op woensdag, 1 is nu (op donderdag, dus 2 dagen te laat) onderweg met de bezorger en 1 is kwijt. Kwaliteitje weer…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')