Dan spoor je ook echt niet…quote:Op donderdag 12 september 2024 21:14 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.omroepwest.nl(...)l-rijdt-op-mensen-in
Tsja, is er ooit een dag dat ze niks doorschuiven?quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:52 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ook vandaag op vrijdag nog geen Donald Ducks, zijn ze weer lekker aan het doorschuiven?
de DD deze week is een stuk dikker,bij jullie ook zoveel zakken in de piekwijken?quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:52 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ook vandaag op vrijdag nog geen Donald Ducks, zijn ze weer lekker aan het doorschuiven?
In mijn wijk wonen veel 50+'s, niet veel DD's.quote:Op vrijdag 13 september 2024 19:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de DD deze week is een stuk dikker,bij jullie ook zoveel zakken in de piekwijken?
Waarschijnlijk blijft de huidige cao dan gewoon doorlopen. En inderdaad: als bedrijf maakt PostNL nog steeds winst.quote:Op woensdag 18 september 2024 08:15 schreef ophaling10 het volgende:
https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)-van-zaken-17-9-2024
Tsja…quote:Een baan als bezorger past in ieders leven
Blijf jezelf, word bezorger
Eerder dit jaar paste je nog de SOSMA aan om "Duurzaam bezorgd" op alle postzegelpost te zetten i.p.v. van die gebogen strepen (hoe noem je dat?), maar nu kan het opeens echt niet meer om die term te gebruiken?quote:We doen er alles aan om het milieu zo min mogelijk te belasten. Hoe we dat doen, willen we goed uitleggen. Daarom stoppen we met termen als 'Duurzaam bezorgd' en 'Duurzaam onderweg'. Heb je deze termen op je post, pakketten, website of in je check-out staan? Haal ze weg en verwijs naar onze website.
De mensjes die dit bedenken moeten toch aan het werk gehouden worden, om over een halfjaar de term weer te wijzigen/herintroduceren..quote:Op woensdag 18 september 2024 12:08 schreef wbwb het volgende:
[..]
Tsja…
[..]
Eerder dit jaar paste je nog de SOSMA aan om "Duurzaam bezorgd" op alle postzegelpost te zetten i.p.v. van die gebogen strepen (hoe noem je dat?), maar nu kan het opeens echt niet meer om die term te gebruiken?
Dat heeft te maken met strengere wetgeving, die bedoeld is om greenwashing tegen te gaan. Claims van bedrijven mbt duurzaamheid moeten goed en duidelijk onderbouwd worden. Ik vermoed dat PostNL vreest dat hun claims de lakmoesproef niet kunnen doorstaan (want betekent nu precies "duurzaam bezorgd"?), en daarom verwijderen ze de tekst uit voorzorg.quote:Op woensdag 18 september 2024 12:08 schreef wbwb het volgende:
[..]
Tsja…
[..]
Eerder dit jaar paste je nog de SOSMA aan om "Duurzaam bezorgd" op alle postzegelpost te zetten i.p.v. van die gebogen strepen (hoe noem je dat?), maar nu kan het opeens echt niet meer om die term te gebruiken?
heb je binnen het systeem onder nieuwsberichten de pdf gelezen over advies GOR? de zaken zijn nog helemaal niet op orde,die uitbreiding piekwijken bevalt me niet ,met hun 10 minuten erbij ,landelijk staan ze nergens goed ,ga je straks door je hoeven met 1 wijk.En het personeelstekort gaat hevig oplopen,plus ziekteverzuim.(het bericht is van 28-8 j.l.)quote:Op woensdag 18 september 2024 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met strengere wetgeving, die bedoeld is om greenwashing tegen te gaan. Claims van bedrijven mbt duurzaamheid moeten goed en duidelijk onderbouwd worden. Ik vermoed dat PostNL vreest dat hun claims de lakmoesproef niet kunnen doorstaan (want betekent nu precies "duurzaam bezorgd"?), en daarom verwijderen ze de tekst uit voorzorg.
Ik heb net nog een offerte aangevraagd bij PostNL en daar staat in het contract nog:quote:Op woensdag 18 september 2024 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met strengere wetgeving, die bedoeld is om greenwashing tegen te gaan. Claims van bedrijven mbt duurzaamheid moeten goed en duidelijk onderbouwd worden. Ik vermoed dat PostNL vreest dat hun claims de lakmoesproef niet kunnen doorstaan (want betekent nu precies "duurzaam bezorgd"?), en daarom verwijderen ze de tekst uit voorzorg.
quote:Wij bezorgen de poststukken van [bedrijfsnaam] duurzaam van deur tot deur. Dit betekent dat [bedrijfsnaam] haar poststukken kan voorzien met het keurmerk “Duurzaam bezorgd door PostNL”.
Vrolijk word je er niet van. Vooral als je bedenkt dat ondanks alle randvoorwaarden die de GOR stelt (en waar dus nog lang niet aan voldaan is) het slechts een advies betreft. Dus hooguit kan de GOR negatief adviseren, en het staat PostNL geheel vrij om zo'n advies naast zich neer te leggen. En we weten uit het verleden dat PostNL dat vaker doet (bijv bij het negatieve advies van de OR over de invoering van de combibundel).quote:Op woensdag 18 september 2024 21:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
heb je binnen het systeem onder nieuwsberichten de pdf gelezen over advies GOR? de zaken zijn nog helemaal niet op orde,die uitbreiding piekwijken bevalt me niet ,met hun 10 minuten erbij ,landelijk staan ze nergens goed ,ga je straks door je hoeven met 1 wijk.En het personeelstekort gaat hevig oplopen,plus ziekteverzuim.(het bericht is van 28-8 j.l.)
Hier het leesbare artikel:quote:Op donderdag 19 september 2024 18:12 schreef ophaling10 het volgende:
het gaat ze echt een keer opbreken al die problemen ,welke ze veroorzaken,
had het eerder al gelezen dat de grafische sector not amused was.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)r-toezicht-op-postnl
met de kerstperiode en rondom,gaan ze zeer zeker onderuit met deze zalige plannen.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Hier het leesbare artikel:
https://www.telegraaf.nl/(...)ad-te-laat-op-de-mat
Het grootste probleem is betrouwbaarheid. Een tijdschrift wat op donderdag in de winkel ligt en je door alle problemen bij PostNL pas de dinsdag daarop thuis ontvangt is natuurlijk geen goede reclame, zeker niet als dit de laatste tijd bijna wekelijks gebeurd en als de inhoud tijdgebonden is. Als de verzender het gewoon op tijd aanlevert is het een wanprestatie. Leuk dat PostNL binnen 72 uur wil gaan bezorgen maar ze halen nu al vaak de afgesproken tijden niet. Ik kreeg vandaag pas een poststuk (zonder retour/herstel sticker) exact èèn week later nadat de foto in MijnPost stond. Wat kan daar nou allemaal aan mis zijn gegaan? Donald Duck ontving ik pas op dinsdag ipv donderdag, en vandaag wederom geen editie. Die zal wederom wel weer op dinsdag komen ben ik bang. Kwestie van tijd voordat tijdschriften van DPG met de dagelijkse kranten worden bezorgd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |