Leuk! @Majoraan kan een thema voorstellen.quote:
Koe, Meerkoe en Meestkoequote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:23 schreef maily het volgende:
[..]
Leuk! @:Majoraan kan een thema voorstellen.![]()
Wat hadden we toch ooit bij een nestje van @:Cat-astrophe ?
Netgeenkoetje enzo
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Koe, Meerkoe en Meestkoe
Maar dat nestje had helaas voor 2 van de 3 geen happy end
Het naam geven heb ik al uitbesteed aan mijn vrijwilligers die oma gaan helpen om met de kittens te spelen en knuffelen. Kleindochter (bijna 8, ik weet ineens een leuk verjaardagscadeauquote:
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Koe, Meerkoe en Meestkoe
Als ik naar jouw beschrijving van de zorgzaamheid van moederpoes en naar de gewichten van de kleintjes kijk hoef je je weinig zorgen te maken.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 01:36 schreef Majoraan het volgende:
[..]![]()
Is het zo dat elke dag dat ze leven, ze steeds minder kans hebben om nog te sterven, dat het wel goed komt?
Soms als ik ze roerloos in de mand zie liggen heb ik de neiging om even tegen de mand te schoppen, maar ik doe het niet. En na een tijd staren zie je dat ze heerlijk lagen te slapen en nu weer lekker gaan drinken.
Ondanks dat ik ziek ben heb ik zelden zo weinig geslapen als afgelopen week, zit nog vol adrenaline en liefde.
Het kan verkeren, zo word je verjaagt en bedreigt met emmer water, zo hopen ze dat je besluit altijd bij ze te blijven wonen
Naar het restaurant van Hoe Langquote:
Dekens kun je best goedkoop krijgen, al voor 6 euro ongeveer. Bij de Action of bij andere goedkopere winkels.quote:Op maandag 10 juni 2024 01:43 schreef Majoraan het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties en moeite om lange replies te typen.
Ik voel het echt als enorme steun.
In plaats van iedereen te quoten probeer ik hier antwoord op alle vragen te geven.
Ze heeft 28 mei voor een week zwerversbandje gekregen van dierenambulance.
Ze was niet gechipt en niet als vermist opgegeven.
Ja ze gaat in de kraammand liggen.
Ze is ontvlooid ( 23 mei) en ontwormd (4juni).
Dronspot Medium Kat - Wormenmiddel - Welkoop
De mand bestaat uit vele lagen: Een wollen baby deken, daarop een matras dat ik uit een logeerdekbed heb geknipt. Daarop een badhanddoek en incontinentie matje en hydrofiel luier. Daarop weer een badhanddoek en incontinentie matje en hydrofiel luier. Daarop een mega hydrofiel luier, incontinentie matje en hydrofiel luier. Zodat ik snel laag voor laag kan afpellen en uitwassen.
Ik heb alles, behalve de deken, op kookwas uitgewassen en nagespoeld met azijn. Ook een aantal hydrofiel washandjes voor het geval ik een glibberige kitten moet vastpakken. (Ik hoop van niet).
Ik heb ook een reismandje gekocht voor het geval we snel naar een dierenarts moeten, maar zoals iemand al zei hoop ik dat die stress de poes bespaard wordt.
Verder heb ik voor de hygiëne CSI urine reiniger en CSI geurspray gekocht. En een (hopelijk overbodig) spuitbus tegen eventuele vlooienplaag.
Ook hebben we via Marktplaats een microchip luik gekocht, zodat er geen andere katten binnen kunnen komen, en de kittens niet naar buiten kunnen. De opening is zo klein dat we even wachten met plaatsen tot de buik weer dun is.
We zijn de poes al 4 weken aan het “vetmesten” en waar ze eerst (met haar grille enge ogen) het eten bijkans uit de handen griste en in een paar happen op had (en extra worst, roerei, vleeswaren, gebakken kipfilet) lijkt ze nu verzadigd en kieskeuriger. Ze blieft bijv. geen roerei meer terwijl het eerder in een paar happen op was. Ze krijgt als natvoer AH maaltijdzakjes in saus en AH paté. Als droogvoer al 3 weken Purina One Junior en dat vind ze heerlijk. Verder vind ze Felix soup heel lekker en dan krijgt ze extra vocht binnen.
En ik heb mijn kleinkinderen (10 en 8 jaar) gemobiliseerd. Ik zei oma heeft straks veel hulp nodig want er moet misschien veel gespeeld en geknuffeld worden.
Ik probeer de foto’s van vandaag hierna even onder spoiler te zetten om het forum niet te vertragen
Mee eens, katten kunnen zich meestal zelf goed redden zonder ingrepen. Het is m.i. inderdaad goed lastig wanneer je moet ingrijpen bij echt lijden. Kijk goed naar het gedrag van de moederpoes en zo te zien aan de foto's voelt ze zich superveilig bij jou en daarmee ook haar kittens.quote:Op zondag 23 juni 2024 01:47 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
En ik begrijp dat je alles wilt doen om die kittens een goed ontvangst te geven. Maar geef vooral geld uit voor het meest noodzakelijke.
Mijn eerste zorgen ging net als bij die poes in Egypte uit naar de moederpoes. Daar heb zelfs speciaal om geitenmelk gevraagd, want zonder lactose. Gelukkig hebben we in Nederland kattenmelk.
Dus nee niet direct alles in huis halen, maar wel het hoogstnodige. Maar goed, die boodschap heb ik te laat doorgegeven. Mea Culpa.
En nee, ik ben niet iemand van de regeltjes over hoe mensen hun katten moeten opvoeden. Nee, niet onderdanig zijn... maar lekker echte katten mogen zijn. Boefjes zelfs. Laat katten/ kittens gewoon katten zijn. Dat is naar mijn mening de beste manier om een kat gelukkig te maken.
quote:
Nestje 25 (?) Begon allemaal met een S toch? Smurf, sjim etcetera..quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Koe, Meerkoe en Meestkoe
Grappig, ik heb ook een smurfennaam bedacht voor een katje. Hij / zij is de meest sullige en ligt soms alleen, maar ik gok dat hij later de stoerste en dapperste wordt. Hij heeft 1 zwart pootje en en 3 witte en in gedachten noem ik hem al 3 dagen potigequote:Op zondag 23 juni 2024 22:07 schreef Ole het volgende:
[..]
[..]
Nestje 25 (?) Begon allemaal met een S toch? Smurf, sjim etcetera..
En Sjors is en blijft Sjors. Heus wel bijnamen, maar hebben alle katten hier in de straat
Na dag 2 zag ik al dat het babybadje niet handig was en heb ik een nieuwe mand gemaakt. Van een plastic lade uit mijn Ikea Pax kast. Op de bodem ligt een op maat geknipt stuk dekbed en voor de rand een lange reep van dat dekbed, in een verknipte groene satijnkatoen dekbedhoes. Het is genaaid met verkeerde lange lussen, maar dat is de maar de binnenkant.quote:Op zondag 23 juni 2024 01:47 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Dekens kun je best goedkoop krijgen, al voor 6 euro ongeveer. Bij de Action of bij andere goedkopere winkels.
En nee die dekens (soms fleece soms een andere stof) zijn soms bedoeld voor picnic, of voor dieren... in elk geval zijn ze iets kleiner, maar hey... meer dan groot genoeg voor een poes om op te bevallen. En die kittens zijn de eerste weken nog zo goed als blind. En als de deken te smerig wordt? Dan kun je die ook makkelijk vervangen door een andere deken. En mijn katten houden van die dekentjes. En je kunt ze bijna zo vaak wassen als je maar wilt.
En ik begrijp dat je alles wilt doen om die kittens een goed ontvangst te geven. Maar geef vooral geld uit voor het meest noodzakelijke. Incontinentie Middelen, die zijn waarschijnlijk duurder dan die goedkope dekentjes.
Een mand hebben die kittens amper nodig in de eerste weken na de bevalling. Want hoeveel kittens krijgt jouw poes? Bij mijn eerste bevalling (waarbij ik de kittens geboren zag worden) in een Egyptisch resort...waren het er 7 in totaal. Ja, die hele dikke poes was niet dik, maar hoogzwanger, maar ze wilde toch in mijn bijzijn bevallen... ik was in slaap gevallen, en werd wakker toen er al 4 piepende stemmetjes naast mij lagen. Later kwamen er nog 3![]()
Twee jaar later, toen ook al een poes bij mij was ingetrokken kreeg mijn Minimeis 3 kittens. En ook zij wilde mij er per se bij hebben. Ik liet haar kittens op zolder geboren worden, het was in de zomer.
Mijn eerste zorgen ging net als bij die poes in Egypte uit naar de moederpoes. Daar heb zelfs speciaal om geitenmelk gevraagd, want zonder lactose. Gelukkig hebben we in Nederland kattenmelk.
Dus nee niet direct alles in huis halen, maar wel het hoogstnodige. Maar goed, die boodschap heb ik te laat doorgegeven. Mea Culpa.
En wees ook niet direct te snel bij het kopen van duur kitten speelgoed. Bij mijn eerst kat (4 maanden, die bij mij kwam aanlopen) kocht maar wat ik kon vinden. Maar het liefst deed hij spelletjes met mij. Op elkaar jagen, waarbij de spelregels voor beiden ook duidelijk waren. Als hij op mijn rug sprong was hij de winnaar, en als ik hem aantikte, was ik de winnaar. Het leuk daarvan was, dat mijn rug & vooral schouders zijn veilige plek werden. En dat is het in zijn 13 jarige leven altijd gebleven.![]()
En nee, ik ben niet iemand van de regeltjes over hoe mensen hun katten moeten opvoeden. Nee, niet onderdanig zijn... maar lekker echte katten mogen zijn. Boefjes zelfs. Laat katten/ kittens gewoon katten zijn. Dat is naar mijn mening de beste manier om een kat gelukkig te maken.
Dat is mama Toto, wat een bikkelquote:Op maandag 24 juni 2024 01:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
is dat mama
![]()
We willen natuurlijk de kids zien
De ogen van de mens (maar ook die van katten etc) zijn de reflecties van de ziel. Tenminste, dat vind ik.quote:
Oh fantastisch... maar om je niet te lang aan Toto Wolf te laten herinneren; volgens mij heette het hondje van Alice in wonderland ook Toto.quote:Op maandag 24 juni 2024 01:23 schreef Majoraan het volgende:
Moederpoes noem ik steeds moeder vanwege de privacy![]()
Maar eigenlijk heet ze TOTO
Omdat ze in het eerste begin steeds zo griezelig met die enge grille ogen bõse keek. Het was net Toto Wolf met zijn bõse oordoppen en boze gezicht. En ik kan een geheim verklappen: eigenlijk is Toto bijzonder lief
Nog niet heel hoog, maar ik had een katertje (Poeshka) die kon zo tegen een muur opklimmen van 2 meter. De eerste anderhalf meter sprong hij en de rest klom hij.quote:Op maandag 24 juni 2024 00:51 schreef Majoraan het volgende:
Ik denk erover om een buitenren te maken.
Ze leven nu in een binnenruimte van 2.40 x 1.80.
Hoe hoog kunnen kittens van 10 tot 13 weken springen, hoe hoog moet het afgerasterde plekje naast de buitendeur zijn?
Ik begrijp dat heel goed. Het is niet gewoon een inruilbaar dier dat je mist, maar die ene onvervangbare met zijn eigen karakter waar je zo van hield. Het is niet een boek dat je zo voor een ander kan wisselen in de bieb.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb zelf, na het overlijden van een van mijn katten, een verjaardagskitten gekregen (men had een optie op een nestje, ik mocht gaan kijken en uitzoeken). En dat heb ik geweigerd. Omdat ik op dat moment niet de tijd had een kitten goed te verwelkomen. Werd me door de gevers niet in dank afgenomen. Hun bedoeling was goed.
Kijk dat is wat ik vooral hoopte, dat moederpoes jouw hand likte. Ja die blijft sowieso bij jou! Dat is een teken van liefde en vertrouwen naar jou toe.quote:Op maandag 24 juni 2024 00:46 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Na dag 2 zag ik al dat het babybadje niet handig was en heb ik een nieuwe mand gemaakt. Van een plastic lade uit mijn Ikea Pax kast. Op de bodem ligt een op maat geknipt stuk dekbed en voor de rand een lange reep van dat dekbed, in een verknipte groene satijnkatoen dekbedhoes. Het is genaaid met verkeerde lange lussen, maar dat is de maar de binnenkant.Van dezelfde hoes heb ik een kleed over de tafel waaronder de mand staat gemaakt. Ik heb de voorkant in 4 repen gescheurd, waardoor het beschut is maar moeder toch kan loeren.
De binnenmaat van de bak is voor nu perfect, elke dag verschoon ik het 1x met nieuw matje en nieuw fleece Temu EURO 1,30 dekentje van 40x60. Ik heb daar nu 7 van en ze voelen nooit nat of stinkerig. Moeder likte een paar keer mijn hand terwijl ik aan het verschonen was.![]()
De mooiste kitten (met kleuren van mama) moet ik wel in de gaten houden, want ze klom vanavond al met haar kopje zo hoog als de rand van de doos.
Het oorspronkelijke mandje in babybad gevuld met hydrofiel luiers was een slecht idee. Ik dacht hyfrofiel is zacht en neemt veel vocht op. Maar de nageltjes blijven er ook in hangen en daardoor kunnen ze hoger klimmen dan gewenst.
zie verder volgende post
quote:Op maandag 24 juni 2024 02:35 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Kijk dat is wat ik vooral hoopte, dat moederpoes jouw hand likte. Ja die blijft sowieso bij jou! Dat is een teken van liefde en vertrouwen naar jou toe.
Om eerlijk te zeggen de eerste weken heb ik alleen het dekentje gebruikt, Minimeis wilde niet in de mand bevallen. En ook die Egyptische poes zorgde zo goed voor haar jongen, dat in de tijd dat ik daar was, nooit een kitten van het bed gevallen is.
Ach ja ik moest uiteindelijk twee kittens weg doen maar.. ik had 3 gegadigden. Maar ik stond er op dat ze tenminste tot de 13e week bij hun moeder zouden blijven...mede omdat de kittens dan ook zindelijk waren.
Dat gebeurde (gelukkig) bij eentje niet. Ollie. Sterker nog, niet alleen was hij nog niet zindelijk, maar van droge brokjes, moest meneer ook helemaal niets hebben.
En ja meneer Ollie was een brekebeentje, als hij ergens met zijn pootjes tussen terecht kon komen, dan gebeurde dat ook.
Dus degene die hem eerst graag wilde, zei hem af. Want ze had een zorgboerderij voor gehandicapte kinderen en volwassenen, en de verzorging van Ollie kon ze er niet bij hebben.
Een enorme "opvoedkundige fout van haar." Want voor die gehandicapten/ downies en ook geestelijke gehandicapten (etcetera)... had Ollie een voorbeeld kunnen zijn. Hij was deels als hun, en boekte daarna veel progressie. Drie weken later, begreep hij het concept van op de kattenbak gaan, of in de tuin poepen.
En nog een paar maanden later ging hij ook de harde brokjes accepteren.
Had hij dat op de zorgboerderij kunnen laten zien, hadden veel cliënten daarvan kunnen leren.
Overigens heb ik Ollie en zijn beide broertjes wel geleerd om onder een licht warme kraan te staan, zodat ze daar aan gewend waren... mochten ze ooit helemaal onder het vuil thuiskomen. Waardoor ik zelf ook besefde dat je jonge kittens kunt leren dat water niet alleen maar eng is.
quote:Op maandag 24 juni 2024 07:58 schreef Majoraan het volgende:
Een kluwen kittens![]()
[ link | afbeelding ]
We hebben de poezen liever niet in huis en het is in huis ook niet kittenproof / veilig.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Die hebben het warm zat. Mooi hoe ze dat regelen, door iets uit elkaar te gaan liggen indien nodig.
Wat betreft springen: met een week of 8 springen ze hier vanaf de grond op het aanrecht. En hekjes met horizontale spijlen zijn uiteraard al eerder prima beklimbaar.
Mag poes (nog) niet in huis? Is de logeerhond er nog?
O wat heerlijk! Dit is waarschijnlijk niet haar eerste worp geweest. Maar misschien wel de eerste worp bij iemand die ze vertrouwde.quote:Op maandag 24 juni 2024 07:58 schreef Majoraan het volgende:
Een kluwen kittens![]()
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door Majoraan op 25-06-2024 01:42:29 ]
Ik ga het straks zo moeilijk krijgen. Op dit moment alleen uit medelijden voor Toto waarvan straks haar kleintjes waar ze zo goed voor zorgde worden afgenomen.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:28 schreef valentijn101 het volgende:
Omg, wat gruwelijk schattigHet zou me niets verbazen als je van geen enkele afstand kan doen
Ojee, kan het mij voorstellen. Elk kitten zie je opgroeien tot een kat met een eigen karaktertje. Maar ze komen vast allemaal ergens goed terecht en de moederpoes zou ik houden als ik jou was.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 01:19 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik ga het straks zo moeilijk krijgen. Op dit moment alleen uit medelijden voor Toto waarvan straks haar kleintjes waar ze zo goed voor zorgde worden afgenomen.
En we zitten nog maar in week 1, nog 7 tot 12 weken te gaan![]()
Als moeder hier wil blijven ( en dat denk en hoop ik) doe ik alles om haar gelukkig te maken.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 02:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ojee, kan het mij voorstellen. Elk kitten zie je opgroeien tot een kat met een eigen karaktertje. Maar ze komen vast allemaal ergens goed terecht en de moederpoes zou ik houden als ik jou was.
Haha, reken maar op 10 plus jaarquote:Op dinsdag 25 juni 2024 02:08 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Als moeder hier wil blijven ( en dat denk en hoop ik) doe ik alles om haar gelukkig te maken.
Dit vind ik zo'n lieve bemoedigende tekst, dank jequote:Op dinsdag 25 juni 2024 02:06 schreef Firuze60 het volgende:
Maar ze komen vast allemaal ergens goed terecht
Waardevolle bijdrage weer Cat!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je leven staat echt even op zijn kop hé, met deze onverwachte nieuwe bewoner plus gezin
Goed hoe je erover nadenkt ze de beste woonomgeving te bieden.
Voor kitten ongelukjes in huis hoef je niet echt bang te zijn, tenzij ze diarree hebben. De komende twee weken scharrelen ze nog niet rond, en dan kun je een laag plastic bakje met NIET klontvormend grit gaan neerzetten, dichtbij het nest. Ik gebruikte een goed uitgewassen swiffer dweilen bakje.
Hoeft voor dit ene nestje ook geen speciale kitten kattenbak te zijn, binnen twee weken stappen ze zo de grote in. Kun je nog vergemakkelijken door een opgerolde handdoek voor die bak te leggen, als je weinig ruimte hebt voor een extra bakje.
Als die bak makkelijk vindbaar staat dan gaan ze daar automatisch in. Hoef je niks aan te doen of te laten leren. En zo zou je het in huis ook kunnen oplossen. Voor hun ontwikkeling is het goed om leefgeluiden zoals stofzuiger en tv mee te krijgen.
Krassen en halen aan meubels…. Ja, dat is zeker wel een lastige. Want ze gaan klimmen en dan zijn in totaal 90 nageltjes best heftig voor je meubels. En enigszins kitten proof maken is wel verstandig ja.
Kortom: kittens in huis laten spelen zou goed zijn voor hen, maar als je hen in hun kamer voldoende aandacht geeft dan halen ze dat in hun nieuwe huizen wel in. Want dat je zuinig bent op je meubels, dat snap ik. En het is super dat je zomaar dit nestje een thuis wilde bieden.
Ik ben niet technisch, dus over het bouwen van een buitenren kan ik je niet adviseren. Je idee klinkt wel goed, als je hem helemaal kunt afsluiten tenminste. En troost je… op drukke (werk)dagen hebben mijn nestjes ook lang gelogeerd in een kamer die ongeveer even groot is dan de jouwe. Al lukte het me gelukkig wel iedere dag om ze minimaal een uur in de woonkamer rond te laten suizen. Zijn ook prima sociale kittens uit gekomen. Op straat leven is veeeeeeel ongezonder.
Over het afscheid: Toto is geen mens. En die ervaart het afscheid zeker niet zo emotioneel dan jij dat zult doen. Ze zal wellicht even eraan moeten wennen dat de routine anders is. Maar na een week of 10 hebben veel moederpoezen al afstand genomen van hun kittens, mogen ze minder vaak drinken, ze geven de kittens minder aandacht. En ik hoorde ook terug van adoptanten dat moederpoes ervan geniet dat ze de aandacht niet meer hoeft te delen en klaar is met verzorgen. Zou je nu niet zeggen he, met haar 24/7 toewijding maar het werkt wel zo.
Nu we het toch over adoptie hebben: als je kunt… laat ze in tweetallen verhuizen. Of naar een andere speelse kat. Twee kittens is écht minder werk voor de bazen dan eentje! (5 kittens is dan wel weer meer werk dan eentje). Zou mooi zijn als je die matches kan vinden.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:49 schreef maily het volgende:
Wanneer mag een moederpoes gesteriliseerd worden?
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 00:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Goed om te weten: een week of drie na de bevalling kan poes alweer vruchtbaar zijn! Dus, als het kan, houd haar een paar weken binnen. Zodra de kittens zelf beginnen te eten (na een week of zes) kun je haar laten steriliseren.
Toevallig had ik voor ik dit topic startte al een miskoop kattenbak gekocht, een lekker kleinequote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoeft voor dit ene nestje ook geen speciale kitten kattenbak te zijn, binnen twee weken stappen ze zo de grote in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:50 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Toevallig had ik voor ik dit topic startte al een miskoop kattenbak gekocht, een lekker kleine![]()
Toto ging erin staan en ging graven, waardoor de helft van het grit er al naast lag. Toen ging ze plassen. Hoewel haar pootjes in de bak stonden, stond haar plasser niet boven de te kleine bak. Alle urine droop van het stenen opstapje onder de bak en in het geknoeide grit.
Daar kwam mijn spuitbus CSI Urine mooi van pas
Leermoment en handig nuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dat dacht ik ook, en toen kwam het internet.quote:Op zondag 9 juni 2024 02:32 schreef Metalfrost het volgende:
ik wil even zeggen dat domme vragen niet bestaan.
Toen stoppen met vragen en 24 7 porno kijkenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat dacht ik ook, en toen kwam het internet.
'Mijn Sjors' pas als laatste het nestje uit toch @Cat-astrophe? Hij doet het super! Zou zomaar heel oud kunnen wordenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:36 schreef Firuze60 het volgende:
Ooit op een kattenforum meegelezen en daar werd ook een nestje gevolgd vanaf de bevalling. Een katertje ontwikkelde zich tot een zorgen katje. Hij was zo ziek, net kantje boord gered met medicatie. Iedereen leefde mee, ik ook en werd eigenlijk een beetje verliefd op dat katertje (die ik dus alleen kende van de foto's en beschrijvingen). Gevolg, heb dat katertje gekocht en hij was binnen no-time gewend aan de katten die ik al had. Super grappig karakter en heel aanhankelijk. Maar bleef wel een zorgen katje. Met heel veel moeite afscheid van hem moeten nemen toen hij met 10 jaar (voor mijn doen heel jong, al mijn andere katten zijn veel ouder geworden) ongeneeslijk ziek werd. Blijft een uniek plekje in mijn hart houden.
Leuk is dat, he. Het is hier soms net toneel, elke kat (heb er nu nog drie, maximaal vijf ooit tegelijk gehad) heeft zijn/haar eigen karakter en hoe ze met elkaar omgaan, soms lig ik in een deuk. Mijn jongste poesje is nu 11 jaar oud en gedraagt zich soms als een kitten en ze apporteert als een hondje, dat had ik nog niet eerder meegemaakt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:58 schreef Ole het volgende:
[..]
'Mijn Sjors' pas als laatste het nestje uit toch @:Cat-astrophe? Hij doet het super! Zou zomaar heel oud kunnen worden![]()
Als kneusje begonnen, maar brengt me regelmatig ' cadeautje ' en super happy!
Het Sjors nest was een zwart met beetje blauw zorgennest! Blije kwakkelkittens waren ze.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:58 schreef Ole het volgende:
[..]
'Mijn Sjors' pas als laatste het nestje uit toch @:Cat-astrophe? Hij doet het super! Zou zomaar heel oud kunnen worden![]()
Als kneusje begonnen, maar brengt me regelmatig ' cadeautje ' en super happy!
Dat vind ik best apart, hoor. Had ooit een aanlopertje, daarna een siamees (zonder stamboom), even later een asielpoesje en later een boerderijpoesje, allemaal hartstikke gezond oud geworden (17+) zonder gebitsproblemen. Mijn siamese kater met stamboom (nu 16 jaar) heeft geen gebit meer. Toen ik mijn oud asielpoesje (18 jaar oud) naar de DA bracht met klachten ivm slecht eten stond ze te kijken van haar goede gebit nog. Ik vermoed inderdaad dan inteelt of iets anders dat een slecht gebit veroorzaakt, mijn oudje heeft in zijn eerste jaar behoorlijk wat AB gekregen ivm darmstoornissen. Maar goed, genetische aanleg zal wel meetellen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 23:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het Sjors nest was een zwart met beetje blauw zorgennest! Blije kwakkelkittens waren ze.
Menneke heeft er een half jaar over gedaan voor dat hij mocht verhuizen ivm zijn huidproblemen. Twee broers inmiddels zowat alle tandjes kwijt en een zus overleden… ik denk echt dat het Inteelt was in die groep. Gelukkig doen de overlevers (klinkt wel erg dramatisch) het nu allemaal goed.
En ik weet niet of TS geholpen is met deze verhalen.
Goed om van mijn nestjes te weten: hoe langer je opvangt, hoe sneller je risicovolle nesten krijgt. De makkelijke gaan naar de nieuwe vrijwilligers. Dus ik had bovengemiddeld veel ‘gedoe’.
En jouw nest doet het zo te zien en te lezen prima: goede moeder, dikke tevreden kittens
Ik voel me door alle posts en de vele uitgebreide antwoorden niet meer zo onzeker, dat ik dingen op mijn eigen nest betrek. Maar dat was eerder inderdaad nog wel het gevalquote:Op dinsdag 25 juni 2024 23:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
En ik weet niet of TS geholpen is met deze verhalen.
Goed om van mijn nestjes te weten: hoe langer je opvangt, hoe sneller je risicovolle nesten krijgt. De makkelijke gaan naar de nieuwe vrijwilligers. Dus ik had bovengemiddeld veel ‘gedoe’.
Dat bedoel ikquote:Op dinsdag 25 juni 2024 23:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
En jouw nest doet het zo te zien en te lezen prima: goede moeder, dikke tevreden kittens
En terecht, hoor, blijf er gewoon van genieten. Kattenhaters blijven er ook. En inderdaad schijten en piesen ze soms in buurtuinen. Maar ze zorgen ook voor minder overlast van muizen en ratten. Hier in mijn omgeving veel overlast van steenmarters (beschermd) . Mijn broer klaagt over muizen in huis. Met mijn katjes nooit last van wat voor ongewenste diertjes in huis, zelfs de bromvliegen krijgen geen kans meer. Ja, overlast, okee, ze hebben wat gesloopt, met name de trapbekleding ondanks hun krabpaal. In geen verhouding tot wat ze wel doen. Hier geen mieren, gore insecten, slakken of muizen in huis.quote:Op woensdag 26 juni 2024 01:00 schreef Majoraan het volgende:
Het is toch niet te geloven dat ik het nu ineens al over MIJN nest heb en dat IK geluk heb gehad.![]()
Ik vind het niet fijn om te zien hoe een vogeltje als speelgoed gebruikt wordtquote:Op woensdag 26 juni 2024 01:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En terecht, hoor, blijf er gewoon van genieten. Kattenhaters blijven er ook. En inderdaad schijten en piesen ze soms in buurtuinen. Maar ze zorgen ook voor minder overlast van muizen en ratten. Hier in mijn omgeving veel overlast van steenmarters (beschermd) . Mijn broer klaagt over muizen in huis. Met mijn katjes nooit last van wat voor ongewenste diertjes in huis, zelfs de bromvliegen krijgen geen kans meer. Ja, overlast, okee, ze hebben wat gesloopt, met name de trapbekleding ondanks hun krabpaal. In geen verhouding tot wat ze wel doen. Hier geen mieren, gore insecten, slakken of muizen in huis.
[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 26-06-2024 02:37:29 ]
Lol!quote:Op woensdag 26 juni 2024 01:00 schreef Majoraan het volgende:
Het is toch niet te geloven dat ik het nu ineens al over MIJN nest heb en dat IK geluk heb gehad.![]()
Hmmm… mijn eigen katten vangen geen vliegen of insecten, laten de incidenteel levende muizen die zich binnen wagen gewoon lopen… maar brengen wel dode (of levendequote:Op woensdag 26 juni 2024 01:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En terecht, hoor, blijf er gewoon van genieten. Kattenhaters blijven er ook. En inderdaad schijten en piesen ze soms in buurtuinen. Maar ze zorgen ook voor minder overlast van muizen en ratten. Hier in mijn omgeving veel overlast van steenmarters (beschermd) . Mijn broer klaagt over muizen in huis. Met mijn katjes nooit last van wat voor ongewenste diertjes in huis, zelfs de bromvliegen krijgen geen kans meer. Ja, overlast, okee, ze hebben wat gesloopt, met name de trapbekleding ondanks hun krabpaal. In geen verhouding tot wat ze wel doen. Hier geen mieren, gore insecten, slakken of muizen in huis.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 02:29 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik vind het niet fijn om te zien hoe een vogeltje als speelgoed gebruikt wordtIk ben ook gek op vogeltjes in de tuin, altijd veel vogeltjes in de winter op de voederplanken. De voederplanken zo gemaakt en opgehangen dat de katten (waaronder mijn eigen katten) er niet bij konden komen. Tijdens de broedperiode van de tuinvogels katten binnen (sowieso altijd al 's nachts binnen). Maar hier in de buurt zijn de (inmiddels beschermde) kraaien en de grote eksters toch echt de vogels die de nestjes leegroven, niet de katten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik voercassettes ophang in de tuin gevuld met zonnebloempitten, zie ik heel veel vogels de een na de ander er van komen eten. Mussen willen zich niet houden aan "queing" en dringen voor, krijgen dan klop van de andere vogels. Erg vermakelijk om te zien.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:46 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik ben ook gek op vogeltjes in de tuin, altijd veel vogeltjes in de winter op de voederplanken. De voederplanken zo gemaakt en opgehangen dat de katten (waaronder mijn eigen katten) er niet bij konden komen. Tijdens de broedperiode van de tuinvogels katten binnen (sowieso altijd al 's nachts binnen). Maar hier in de buurt zijn de (inmiddels beschermde) kraaien en de grote eksters toch echt de vogels die de nestjes leegroven, niet de katten.
Eten zou niet te zout moeten zijn, dat is heel slecht voor hun nieren. Dus ik weet niet of je de bouillon geeft of het bot.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:30 schreef Majoraan het volgende:
Ik had zondag voor kippensoep bouillon gemaakt en de botten extra lang getrokken. Deze keer alleen winterwortel en geen ui of prei of kruiden erbij gedaan. En Toto vond het heerlijk, nog lekkerder dan de stukjes kip.
Is dit gezond voor een kat? Ik heb namelijk wat voor haar ingevroren in een ijsblokjes vorm.
Dan kan ik af en toe 1 ontdooien voor haar. Of vinden ze ijsjes ook lekker als het heel warm weer is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |